Mai Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Goedemorgen!Lang geslapen. Wakker worden.Maar.. géén kater! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Stollie, wat brengt je hier?Je hebt niet de achterban om er wat aan te doen!!Men komt op dit Forum in de hoop een achterban en hulp te krijgen.Wil je daar wat mee doen? 12 halve liters, is wel zes liter bier!IK begrijp dat het voor jou peanuts is, maar het is iets teveel.Wat vind je van het idee, het iets terug te schroeven. Je komt hier tochom iets aan je probleem te doen.Adviezen hoe met 12 halve liters om te gaan, hebben we niet nodig. Namelijk regelrecht de vernieling in!!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Marjootje! De-met-de-billen-bloot-gaanster Respect Marjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Oow Pip, liggen er nog 10 bommetjes onder het forum? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Beste mensen, het is mooi weer. Vandaag ga ik wat in de buitenlucht vertoeven. Beetje pianospelen en laat ik het forum het forum.Het leven heeft meer in petto!Groet en een fijne dag!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Mijn persoontje vind het heel niet erg te lezen dat stolli zoveel drinkt, integendeel, het maakt mij alleen maar sterker. Te lezen hoe klote je voelt na het nuttigen voor mij nog meer reden om niet meer mijn grenzen te buiten te gaan. Extra stimulans om geen katers meer te hebben.Ga nu echt van die luie stoel af, moet zo werken en er is hier een bom ontploft, wat een zooi pfffff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Ja hè? Zo voelt het niet.Meer als van voren af aan beginnen.Ietwat verward. Het zal met de tijd goed komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Stoli,neem me niet kwalijk maar er moet me toch even iets van het hart.Dat is het volgende:als je 12 halve liters bier drinkt en daar in de morgen al mee begint(tenminste dat begrijpik uit je posting)Dan lijkt het mij dat je gedachten niet geheel helder zijn.Eerlijk gezegd vind ik het daarom lastig te reageren.Ik vind het geen bezwaar als mensen hier onder invloed schrijven.Echter ik vraag mezelf dan wel af of ik de posting serieus moet nemen.Natuurlijk mag je hier van je afschrijven, probeer het ook eens als je niet onder invloed bent.Klinkt wellicht niet aardig maar is wel goed gemeend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Stollie, er zijn meer heftige drinkers hier, die de moed niet hebben opgegeven, daar kunnen we wat mee!Blijf je halve liters drinken en geef aan als de motivatie er is.Groet.Je zou bijna zeggen. Wat een gedoe, maar dat is napraten. WAT EEN GEDOE!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Oké Robin Hood, nobel van je. Maar waarom zou je de moed opgeven....het is nooit te laat. Het gaat wel om jou, niet om de ander. Je bent een die hard oftewel je hebt de kracht van een paard. Stel, dat je dat paard nou eens voor jouw karretje zou spannen...man, dan is geen berg te hoog om te beklimmen. Je kunt trouwens beter een ezel zijn, die zijn nog beter in het beklimmen van bergen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Eng verhaal trouwens Soothe over je krimpende harsens...gaat het weer een beetje vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Hoi PEM,je bent gisteren betrapt met drinken en daa's knap lullig! Wat kan je je dan klein voelen, hè?Als je man hier vanavond over wil praten, probeer hem dan niet te beloven NOOIT meer te drinken...beloof hem om VANDAAG niet te drinken! Als je dat iedere dag doet, zal je zien dat het minder moeilijk is. Je hoeft je niet cast te leggen voor je hele leven, want dat is een gedachte die bij velen van ons paniek veroorzaakt! Dag per dag. Eén dag moet toch lukken?Gaandeweg zal je dan de voordelen ervan in gaan zien! En de trots als je 's morgens zonder kater wakker wordt is lekkerder dan een roes!Omdat ik niet weet of je vanavond de hele draad door gaat lezen, zal ik deze reactie ook nog even bij je voorstelbericht plaatsen!Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Mijn laatste woordje voor nu. Mensen die de moed hebben opgegeven kunnen een ander nooit tot steun zijn.Dus verzamel wat moed en je dwingt "respect" af!Bye!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Soothe, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Hoi Har, even de dosis Thiamine verhoogt. Schrok me rot! Jij ook hè. Nu ben ik weer scherp!!Har ik ga een luchtje scheppen. Beetje zuurstof in de bovenkamer!Groet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Dat kan ook, Pip!Ik zit ook anders in elkaar.Hoe? Dat probeer ik nog steeds uit te vogelen..Vandaar opnieuw beginnen, met mezelf.Jullie zijn me te lief. Ik zou het met iedereen eens willen zijn.Maar dat kan blijkbaar niet Heb het gister geprobeerd heel erg bij mezelf te houden.En dat is vooruitgang denk ik...Even wennen hoor, meer niet! Ik zou je voor geen goud willen missen.Maar oeh! Ruzies. Dan schiet ik volledig in de stress...Maar joh, uiteindelijk kan ik nuchter meer aan, en durf ik iig weer te leren. In plaats van de kop in het zand te steken!Ik hoop dat ik een beetje werd begrepen. Nou ja, opnieuw beginnnen...Laat ik met jullie en jou gewoon doorgaan. Okay?Nuchter weer gaan leven is moeilijker dan ik dacht.Maar eigenlijk veel beter. Ik kom weer ergens. Al blijf ik voorlopig dicht bij huis..Daarom ben ik hier, samen leren is veel leuker dan alleen te knokken!Strakke knutsel en in hiele dikke tút!(ook voor Tina, Har en Soothe en anderen...) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Tina Denk aan je ommetje. het is lekker weer!!Dag dag!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Marjo,je oprechte schrijven siert je!Aldoende leert men, zo ook ik! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Goed plan Soothe, ik mik er ook een extra tabletje in! Trouwens mijn harsens krimpen niet meer; Marjo zegt zelfs dat ik het hoofd van een paard heb! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Het prototype van de ware alcoholist! Ik was ooit ook zo'n grapjas.Het herstelbiertje! Ja ja!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Ben er vandoor, ga aan de rest van de dag beginnen Zodadelijk aanschuiven aan tafel voor een warme lunch bij 'de Boei', naar de bieb, computer van A. is klaar en wordt opgehaald, eind wandelen...hum, mijn dag is gevuld!En ik hou het droog, zekers te weten! Ik hoop dat jullie ook de paraplu niet nodig hebben vandaag...Laterssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Stollie, je onderschrift deugd ook niet. Wij zulen je niet stoppen. Drink je maar klem.Hier spendeer ik m'n spaarzame energie niet aan!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 quote: Originally posted by: StolliDat is dus nooit zo bij mij, ik drink slechts omdat ik anders ontwenningsverschijnselen krijg, niet omdat ik dronken wil worden. Stolli, je bent doorlopend onder invloed, vandaar je redenering. In een constante roes verkeren mag je ook beneveld noemen. Wil de ware Stolli nou eens op gaan staan? Ben weg, see you later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scholeke Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 hallo ik ben hier ook nieuw .ik ben sinds gisteravond gestopt met drinken .ik zal eerst mijn siuatie uitkleggen .ik ben een vrouw van 36jaar heb 4prachtige kids van 14,12,10 en bijna 3jaar .ik drink enkel s'avonds een biertje of 5 (kunnen er ook 6a7zijn hoor ) ik drink wel altijd siekem .mijn vriend heeft gisteren mijn geheime voorraad gevonden en was heel boos .hij zei dat ik moest stoppen anders zou hij mij op straat zetten .ik zei net dat ik 4kids heb maar ik heb er maar 1tje volledig bij mij de ander 3zijn bij de papa en zie ik om de 14dagen een wekend .ik besef dat ik moet stoppen met drinken want ik voel me echt niet goed bij wat ik doe .ikzelf kan ook geen maat houden .drink ik 1biertje dan kan ik niet meer stoppen dus ik zal de drank volledig moeten opgeven en dat schrikt me geweldig af .zaterdag hebben we een feestje met de colegas van mijn vriend en die zijn gewoon dat ik dan drink .ik hoop dat ik zaterdagavond doorkom zonder alcohol te drinken en dan weet ik pas dat ik goed bezig ben .mijn vriend wil niet beseffen dat ik een groot probleem heb .hij wil niet dat ik hulp zoek bij de AA.steun zal ik ook niet veel van hem moeten verwachten vrees ik .dus hoop ik dat ik langs deze weg op wat steun kan rekenen .ik heb wel een vriend die ook alcolist is en die heeft me vanacht al goed geholpen . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Een heel goedemorgen!Eigenlijk mag ik helemaal niet meer meeschrijven want ik heb net gelezen dat ik niet besta. Ik kan niks met dat soort opmerkingen en trek me ze ook niet meer aan. Ben alleen verwonderd dat iemand zo lang met een wrok of een ergernis kan blijven lopen, dat lijkt me heel naar.Nieuwelingen, van harte welkom. Stolli ik vind je redenering ook zo krom als een hoepel, maar dat is jouw zaak. Alleen, ik begrijp niet goed: je zegt dat je een begripvolle familie hebt en een kind waar je voor moet zorgen. Wat bedoel je dan met: geen achterban? Voor wie vandaag moeilijke dingen moet doen, veel sterkte en succes.En voor wie er tijd heeft om van het mooie weer te genieten, geniet ze.Ik ben de dag goed begonnen door een klus te doen waar ik al tijden tegenaan zat te hikken, namelijk behang steken. En dat is nu toch maar mooi klaar en af.EEn fijne dag verder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden