Spring naar bijdragen

Maandag 17 november


Rudy

Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieve mensen.
Onrustig gelegen en klaar wakker.
Onrustig ondanks de rust die is terug gekeerd.
Welkom aan de nieuwe mensen, schrijf mee en leer jezelf kennen middels verhalen van anderen.
Gevoel en emoties niet verdoofd is in het begin de wereld op zijn kop.

Nu en dan valt er een scheef woord, maar ik vind dat erbij horen.
Hoe ga ik daar nu mee om vraag ik me dan af.
Hoed af voor mensen die hier vandaag openlijk hun excuses hebben aangeboden.
Dat siert je, het is denk ik de taal van het hart.

Wij zijn gevoelige mensen en voelen ons gauw aangevallen.
Zelfs als ons berichten bereiken die niet over ons gaan willen we in de bres springen voor een ander.
Is dat het "willen"nuttig zijn of een groot verantwoordelijkheidsgevoel?
Wij hebben blijkbaar een neus voor het onrecht de ander aangedaan.
Maar is dat niet hetzelfde als het onrecht wat ons vroeger is aangedaan?
In mijn geval wel.

Als mensen worden gekwetst dan ontbreekt hun vaak de mogelijkheid het tij te keren zonder de ander onder tafel te schoffelen of erger.
Zelf in het nauw gedreven, wordt er geen onderscheid meer gemaakt tussen iemand aanspreken op zijn gedrag of op de persoon.
In plaats van te praten over de opwellende en verdrongen emotie schoffeert men elkaar en dat is pijnlijk.
Maar uiting geven aan een verschil van mening en nadien samen door 1 deur kunnen kun je leren.
Het is maar één aspect van de verslaving die dient te worden aangepakt.
Zonder de verdovende uitwerking kijken naar de echtheid, de grond van je gevoelens is iets wat de alcoholist nog nooit heeft gedaan en dat is in het begin moeilijk.

Er vanuit gaande dat wij elkaar niet bewust naar het leven staan is dit forum een plaats waar je redelijk veilig, kunt leren omgaan met je gevoel en emoties, niet meer vluchten als je door het verleden wordt ingehaald.
Let wel, je schrijft hier niet annoniem, iedere buitenstaander die inlogt kan meelezen.

Ik heb geleerd dat acceptatie, niet altijd alles onmiddellijk willen oplossen, geduld en dicht bij jezelf en het onderwerp blijven, belangrijke aspecten van communicatie zijn.

De rust is hier teruggekeerd.
Mijn vrouw heeft beslist niet naar Nederland te verhuizen.
Dus over een jaar of twee vertrek ik naar Belgie.

Lieve mensen laat vooral de eerste staan en

Corinne nogmaals bedankt:present::moon:

Ik kruip weer onder de warme wol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,

Ik heb mezelf inmiddels voorgesteld op wie is wie.

Ik ben net uit bed. Ik heb gelukkig wel geslapen, maar ik voel me erg rot tegenover mijzelf en mijn vriend.

Hij heeft me gisteren betrapt met drinken en is boos erg boos. Ik had namelijk ca. drie weken geleden beloofd net meer te drinken. Dat heb ik ongeveer 2 weken volgehouden. Zonder hulp, maar helaas heel snel dus weer teruggevallen. Vanavond gaan we hierover praten, niet gisteren helaas, dat heeft me wakker gehouden, laten piekeren, denken, en schrijven heel veel schrijven. Ik ben een eigen dagboek begonnen over alles, drinken, waarom, waarom niet en gevoelens. ik hoop dat dat me ook erdoorheen gaat slepen evenals de steun in de rug hier. Ik zie als een berg tegen vanavond op. Dan gaan "we" praten. Pfff, mat moet ik zeggen. Ik namelijk al een keer eerder gezegd ik stop en sorry.

Toen heb ik deze stap niet genomen nu wel.

Ik ga zo aan het werk. Want dat heb ik gelukkig wel en heb ik altijd nog gedaan.

Bedankt voor je mooie woorden rene, zo treffend. Ik zal ze vandaag een paar keer herlezen en herlezen en herlezen als ik weer thuis ben.

Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, Geert, Rudy, en Blacky

Wat zijn jullie er weer vroeg bij.
Rudy ik hoop dat je de slaap nog een beetje kunt vatten.
Ik vind het erg mooi van je gezegd "geduld en dicht bij jezelf blijven"
Niet altijd makkelijk maar te doen.

Geert,
Succes op de cursus vandaag.
Zelf vind ik cursussen, als ik in mijn goede doen ben,
altijd leuk, het is wel werken, maar toch even anders.
;).

Zelf heb ik redelijk geslapen vannacht, 4 uur achter elkaar.
Ik zie het als winst niet de hele nacjt wakker gelukkig.
Nog een beetje geprobeerd te lezen, dat lukt nog niet.
Dus wat dat betreft zal ik nog wat geduld moeten hebben.

Gister was een roerig dagje hier.
Vandaag misschien wat rustiger.
Eerlijk gezged heb ik veel geleerd van gisteren.
Elke dag leer ik weer een beetje.
Brengt mij steeds dichter bij mijn uiteindelijke doel.
Keuzes maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pem goedemorgen,

betrapt worden is niet fijn.
Aan de andere kant hoop ik dat het je de ogen opent.
Veel sterkte bij het gesprek vanavond.
Probeer eerlijk te blijven, ook naar jezelf toe.
Dat zal je helpen.
De wil om te stoppen is er, het is de moeite waard.
Het is niet makkelijk maar zeker mogelijk.
Schrijf hier mee of van je af.
Je bent van harte welkom.
Werk ze vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môgguh!
Lekker he, als je een beetje kunt slapen... voor mij het allergrootste voordeel van nuchter zijn!

En ja, de laatste TV-uitzending heeft veel mensen hier naar toe gebracht.
Geweldig natuurlijk, want hoe meer mensen voor zichzelf kiezen, hoe beter.
En ik schat zo dat het naar de feestdagen toe nog wel drukker zal worden.

Iedereen een fijne, droge dag toegewenst enneh... hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goeden morgen al wakkere Adb,ers en ook aan de nog niet wakkere ;)
Rudy bedankt weer voor je schrijven :present:
Pem ik heb duizend maal mijn ex belooft te stoppen met drinken , maar duizend en een keer herviel ik in oud gedrag , het heeft in mijn reltie toen veel kapot gemaakt ik hoop dat het jou zo vlug mogelijk lukt suc6
drank maakt meer kapot als ons lief is ....... ja ook bij ons eigen persoontje
morgen Albertina ik heb ookniet zo best geslapen mogelijk beetje ongerust ivm overslapen , zo nu jump in de douche in en ga werken
ik laat vandaag de eerste staan hoop dat jullie mee doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen,

Welkom aan alle nieuwe mede-strijders.
Even een klein stukje terughalen van gisteren:

Het ultieme recept voor een verjongingskuur voor man en vrouw en jong en oud:

- drink geen alcohol dan blijft je huid strak en je figuur ook, bovendien ben je beter gezelschap, stink je minder uit je mond, was je je elke dag, kleed je je vanzelf met meer zorg, geen verkleuring meer van je tanden, je behoudt veel langer je eigen tanden, je weet nog wat je gedaan en gezegd hebt, je handschrift is duidelijker en sierlijker, je haar ziet er niet meer zo doods uit, je zweetvoeten stinken niet zo hard meer, je spreekt niet meer lallend en onduidelijk, je kunt weer met een kopje koffie rondlopen zonder te morsen, je kunt weer uit een glas drinken zonder dat 3/4 van het gebibber over de rand vliegt, je valt niet meer in oneindige herhalingen, je wordt leuker en meer ad rem, je durft meer.

Het mooiste van dit recept is dat het gratis voor niks is en je toch geld kunt besparen, soms zelfs heel veel geld.

De dosering is ook heel gemakkelijk te onthouden: laat het eerste glas staan.

Geplaatst door: CPAS

En dan te bedenken dat dit alleen het begin nog maar is!
Ook ik laat die eerste staan.
Fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Bedankt voor de bemoedigende woorden allemaal. Dat doet een mens goed. Ik ben lekker onder de douche geweest. Nu nog ff optutten en dan naar het werk. Maar ik wilde jullie echt nog voor het werk even bedanken voor de bemoedigende woorden. Thuis is het namelijk nog niet sjappo. Helaas niet veel gezegd. Ik loop met een schuldig gezicht rond en mijn vriend is boos en teleurgesteld.

Ik benl blij dat ik ff aan het werk kan. Nu valt het allemaal nog wel mee, overdag dronk ik niet, alleen in het weekend. S'avond komt het pas. Dus eea moet nog komen. Vanavond overleven en het praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedmorgen allemaal,

Is kennelijk gisteren weer veel gebeurd.
Ik heb een dagje Forum overgeslagen.
Na wederom actief wakker worden gisteren en een hele dag in draaimolens etc.. gezeten te hebben met de kids en 's middags op de terrasjes jaloers naar mensen gekeken die met een biertje zaten kwam im thuis en ik was ineens doodmoe.
nadat de kids in bed lagen ben ik ook maar gegaan
en vandaag weer een nieuwe dag !!!!
trots op mezelf dat ik voor het eerste een alcoholloos weekend heb gehad en aan de andere kant alweer de stress voor de komende week.
maargoed, straks eerst werken en dan zien we vanavond wel weer verder.

PEM veel succes , ik herken het heel goed, wij ookvaak ruzie over mijn drnak gebruik en ik ook vaak beloftes gemaakt. zet 'm op.

en aan alle overige nieuwe nieuwkomers ook succes en Wingchun, mooi dat het ook goed ging zonder hier te zijn. zet 'm op he.

groeten
Sas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goedemorgen :rose:,

Ik wil het gezegd hebben dat ik Caro en Plus mis bij de opening :brokenheart:.
Caro heeft altijd zo'n mooie en vrolijke opening, en een mooie vergelijking, ik heb er veel van geleerd. Plus waardeerde ik ook zeer, haar overdenking en vertelsels.

Verder alle nieuwe mensen welkom hier. Ik blijf erbij dat dit forum je bij de les houdt. Het is geen therapie, maar als je hier elke dag leest en schrijft kan je ontzettend veel leren.

Vorige week heb ik mijn trapkast uitgemest en wat kwam ik tegen......helemaal achterin..... een lege fles witte wijn. Schaamde me te pletter voor mezelf. Maar ik probeer die gedachte nu óm te draaien en te denken: wat goed dat ik nergens meer verstopplekken nodig heb ik heb niets meer te verstoppen en dat voelt goed. Doet me denken aan Orleando (waar zou ze zijn) die bij het opruimen ook van alles vond....

Verder kan ik alle nieuwelingen aanraden zich op te geven voor de gratis en anonieme internettherapie van Tactus bij alcoholdebaas.nl er zal wel weer een wachtlijst ontstaan, maar ze krijgen ook steeds extra geld om extra behandelingen uit te voeren. Het heeft mijn leven veranderd.

Ik wens iedereen een goede dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, ik heb de wekker gezet op mijn eerste vrije dag vandaag, dus daar zit ik nu met een duf hoofd (weer te laat gaan slapen) maar wel zonder kater!
Vanmorgen wil ik naar het bos, de zon schijnt en het is de hoogste tijd voor wat herfstfoto's.. en de hond zal het ook niet erg vinden om vanmorgen ipv een buurtrondje naar het bos te mogen.
Verder moet ik vandaag nog wel het een en ander regelen.. hoewel, ik moet niks natuurlijk.....

Ik denk dat ik deze week vrij vooral ga gebruiken om te ordenen, in mijn huis, in mijn hoofd, overtollige spullen wegbrengen of verkopen en ruimte creëren. Het zou mooi zijn als dat in mijn hoofd gelijk op gaat. Kast voor kast, hoek voor hoek, la voor la.

geen tijd om me te vervelen en alle tijd om 'na te denken' en vooral te voelen hoe ik verder wil met mijn leven.

Rudy, mooi begin van de dag. Het forum als leerschool!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas:
Klinkt goed lekker naar het bos, het is hier ook prachtig weer.
Helaas straks aan het werk maar ach, dat is ook wel goed.
succes met ruimen en vaak als je je huis opruimt wordt je hoofd vanzelf ook leger.
wandel ze
enne... ik ben hier nog geen week maar vind het inderdaad 1 grote leerschool hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die kleine conflicten hier altijd, zoals TS schrijft, we zijn niet zo gewend om naar de nuchtere werkelijkheid te kijken. Dat is vrij intens en in het echte leven moet ook ik me inhouden tegen andere. Irritaties komen er dan virtueel uit. (je registreren bij een forum als FOK of GS en eens lekker tekeer gaan is ook een aanrader, rellen doe ik elders en probeer hier te helpen zoals andere mij ook helpen) Maar goed we delen wat virtuele klappen uit en incasseren er een paar, is leerzaam. Idd iedereen bedoelt het hier wel goed, daar ga ik altijd vanuit.

@Pem, welkom hier en trap niet in de valkuil van vandaag wat "moed" indrinken voor dat ongetwijfeld heftige gesprek. Dat heb ik eens gedaan en is me niet goed bekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonia la scorpio is ontwaakt. Goedemorgen lieve mensen.
En jawel mijn tweede maandag zonder kater, HEERLIJK, en als beloning schijnt denk ik ook de zon,
ik ga nu even jullie lezen, hoop niet zoveel als gisteren.
Toen ben ik dit twee uur bezig geweest daarna alleen nog maar trusten gezegd en naar bedje gegaan.

Maar ik was dan ook twee dagen niet op de site geweest en ik wil alles weten, geintje, ik leef gewoon met iedereen mee en wil dan ook weten wat er allemaal gebeurd is.
Dit forum is best verslavend hoor(nog een verslaving pffff) maar deze kan gelukkig niet zoveel kwaad, behalve dan dat je blijft lezen en schrijven en bijna niet van je stoel afkomt. Het is zelfs zo dat ik tijdens mijn werk, gisteren, denk, wat zal er allemaal gebeurd zijn als ik thuis kom ga ik lezen.

Tot zo ff koffie en het draadje doornemen dan weet ik waar het over gaat he, net zo handig, als ik mee wil praten.

knuffels van Antonias

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pippi,

wat ik geleerd heb?
dat ik mij niet teveel moet laten meeslepen door emotie.
dat ik door me niet te laten meeslepen beter bij mezelf kan blijven.
dat ik het niet altijd met iemand eens hoef te zijn.
dat ik er over na mag denken te reageren of niet.
dat ik op een aantal mensen hier zeer gesteld ben geraakt.
dat ik slecht met conflicten kan omgaan.
dat ik mij conflicen niet altijd hoef aan te trekken.
dat is wat ik geleerd heb.
ik vind het best veel.
:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen pem

ff tussendoor wil reageren op jouw schrijven. Ben nl. nog niet klaar met lezen.

Rottig dat je vriend je betrapt heeft maar nog veel rottiger voor jou dan voor hem. Alcohol heeft hier bij mij ook een grote deuk in de relatie gemaakt. Als mijn persoontje niet beter met A omgaat kan ik eerdaags ook een flatje voor mezelf zoeken.

Maar toch heb ik besloten iets aan mijn verslaving te doen voor mezelf en niet voor manlief.
Dat gaat denk ik ook niet werken, hij kan wel zeggen het moet anders maar je moet er zelf achterstaan en er 100 procent voor gaan. Ik stop met overmatig drank gebruik in eerste plaats voor mezelf, ik wil het niet meer en als ik dan toch hier mag blijven is dat fijn maar misschien wil ik zelf dan wel naar een flat als ik de verslaving onder controle heb. Je word met de dag sterker dus ik weet niet wat de toekomst mij zal brengen. Nu bekijk ik het stap voor stap eerst afkicken.
Succes vanaaf meid laat je niet overroelen, niet gelijk sorrieen, maar probeer gewoon goed uit te leggen wat er dwars zit en dat het niet allemaal zo makkelijk is ineens en alleen het roer compleet om te gooien.
knuf Antonias la scorpio (jaja ik ben bijna jarig, donderdag)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Stolli

Ik zit hier slechts op dit forum om dingen van me af te schrijven en misschien anderen wat tips te kunnen geven over gebruik.


Welkomk Stolli. Vreemd dat je tips over gebruik wilt geven. Meestal geven we elkaar hier tips over het niet HOEVEN gebruiken. Ik ben niet meer de KLOS trouwens, hou het liever droog. Ben benieuwd of jij daarover tips wilt horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je je aanmeld bij tactive voor de internetbehandeling is er inderdaad een wachtlijst. Maar je kan ze ook toestemming geven een verwijsbrief bij je huisarts op te vragen en dan vergoed unive of een andere zorgverzekeraar je behandeling. Het kost jou dan ook niets en er is dan wel direct plaats voor je.

gewoon ff een tippie als je graag snel aan de beurt wil zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Pippi,
het zou echt niet kunnen.
Ik zou weer van voor afaan beginnen.
Nu ga ik echt zorgen dat ik weer beter wordt.
Niet meer 1/2 bakken naar het werk.
Dat heb ik te lang gedaan.
Elke keer maar weer proberen.
Het heeft me niets opgeleverd.
Behalve dat ik steeds zieker werd.
Ik begrijp ook niet hoe ik al die maanden
heb kunnen werken.
Advies van de therapeut, rust, niet werken, elke dag naar buiten.
Indien nodig wordt er contact met de ba opgenomen.
moet ik morgen trouwens weer naar toe.
:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...