vogel Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Hallo allemaal,Even melden dat ik de komende dagen afwezig ben. Partner is jarig en wil het niet vieren, dus lekker met z'n tweetjes een huisje gehuurd en relaxen.hou het droog allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Sas en Tijn,Jullie gaan goed joh,Lekker vasthouden dat positieve gevoel ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Vogel,Veel plezier en geniet ervan ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Goed van jullie Tijn en Sas! Superrrrr!!!!!hee Vogel! Veel plezier..En jij ook hè! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Stolli !! Was je mond met zeep !!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sas36 Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Tja het gaat inderdaad kennelijk allemaal met ups en downs maar nu toch weer even een beetje in de up.Het getob van vandaag heeft wel veel energie gekost dus nu wel erg moe. maar ga proberen vanavond op tijd te gaan slapenTijn: lekker dat jij je gewoon de hele dag goed voelt. Dat biedt perspectief !! mooi man.en je kijkt niet eens tegen de feestdagen aan. geweldig !!!!Pippi: jammer van vandaag maar zet 'm op. Nieuwe rond nieuwe kansen !!!en voor diegene die een mijlpaal behaalt hebben: proficiat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scholeke Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 oef daarnet even lekker gebubbeld in bad kan toch ontspannen hoor zo een bubbelbad .daarne even gezellig met mijn zoontje Laurens in de zetel geknuffeld en hem een desertje geven zijn medicatie tegen de hoest en dan hem in zijn bedje gelegd en een verhaaltje voorgelezen .ik geniet echt meer van die momenten alleen spijtig als mijn vriend thuis is lecht hij Laurens altijd in zijn bedje en leest hij het verhaaltje altijd voor .ik ga toch voorstellen om het te veranderen en ieder op zijn toer de kleine in zijn bedje te leggen hoor .Laurens was de rest van de avond heel lief en heel aanhankelijk .hij heeft alleen niet willen eten maar ik denk dat dat van zijn verkoudheid is .nu moet ik de avond nog doorkomen he .ik ga nog een poging wagen om mijn kerstkaartjes te maken .ik heb zo het gevoel dat ik er heel vlug mee ben dit jaar maar ik ben van plan om ook voor andere mensen kaartjes te maken . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Sas,Tobben kost bergen energie, luister naar je lichaam en ga lekker op tijd slapen als dat lukt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Stolli, je kan het ook anders verwoorden....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Scholeke schreef: "ik geniet echt meer van die momenten"Bedoel je nu je niet meer drinkt!Je klinkt goed trouwens! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scholeke Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 hey fisher ben jij dat die bij een dierenarts werkt ? ik heb namelijk een vraagje .mijn hondje een maltezer heeft pijn in zijn rug maar ik wil nog even afwachten voor ik naar de dierenards stap .kan jij me zeggen wat ik hem mag geven als pijnstiller ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 HAllo allemaal, ik ben dus weer thuis na een dag hard werken Eeergister dacht ik: ik voel me fitter, vandaag kon ik haast niet opstaan, en heb de bloedafname ook uitgesteld (moet nuchter, dus een keer 's ochtends als ik dan niet werk).Maar ik was ook aan 't niezen en voelde me een heeel klein beetje grieperig...Dus ik zit nu weer aan de Propolis!Want collega is er deze week niet, dus ik kan eigenlijk niet ziek worden.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Stollie, er is niets mis met Birmaanse buurmeisjes, ook kan ik je initiatief waarderen, maar je zou het iets minder plastisch en bovenal beschaafder kunnen brengen. Dit is een openbaar forum, wat we graag een beetje kies houden.Wees verder vrolijk, daar heb je blijkbaar alle reden toe!groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Oei, met pijn in zijn rug zou ik eigenlijk niet wachten....en er zijn geen mensen-pijnstillers die je mag geven, alleen die speciaal voor honden zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scholeke Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 dat ook fisher maar ik geniet gewoon meer van de momenten samen met mijn zoontje .ik voel nu hoeveel hij me nodig heeft en hoegraag hij me ziet .de gevoelens zijn gewoon veel intenser .en ja momenteel voel ik me erg goed maar ja dat komt ook omdat ik me daarnet helemaal kunnen ontspannen heb he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Soothe, ik ben het een keer met je eens! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Ja, we moeten op zoek naar andere manieren om ons te ontspannen, en niet meer de instant-oplossing van de alcohol.Het lijkt wel makkelijk en snel te gaan met alcohol, maar helaas, de problemen lossen niet op, maar stapelen zich dan op!Totdat we nuchter genoeg zijn om ze te zien!En dan komt de klap helaas hard aan....Goed dat je nu het bad ontdekt hebt, en er zullen meer manieren zijn om je te ontspannen en je goed te voelen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scholeke Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 dank je fisher .gisteren toen ik hem oppakte om hem even buiten te zetten (we hadden bezoek en anders blaft hij de kleine wakker) begon hij inneens te janken .ik heb toen hij terug binnen was heel zijn lichaam afgevoeld en zodra ik aan zijn hooft kwam en aan zijn rus begon hij terug dus ik denk dat het zijn rug zal zijn .hij ligt nu al een hele dag in de zetel en probeerd zich zo min mogelijk te bewegen .dus ja ik ga zo snel ik kan naar de dierenards met hem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sas36 Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Scholeke: mooi dat je je nu goed voelt, probeer het vast te houden en accepteer de ups and downs (ben ik zelf ook mee bezig)Tijn: bedankt voor je woorden en ik merk op zich ook wel dat bepaalde zaken beter gaan lopen, zoals bv het opstaan, activiteiten, genieten van de kids (behalve vanmiddag even) etc...Fish: hopelijk komt er geen griep bij en anders lekker onder de wol.Voor alle anderen, ik wil eigenlijk iedereen wel even wat zeggen maar het is zoveel en ik ben eigenlijk heel erg moe. Ik ben erg blij dat ik vanmiddag niet naar de fles gegrepen heb en ben jullie ook dankbaar voor jullie steun vanmiddag..Maar voor nu ik duik mijn bed in met een boek.en hopelijk lekker slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scholeke Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 ja inderdaad ficher .we wonen hier nu 3jaar in dit huis en ik heb nog maar 2keer in dat bad gelegen met de bubbels aan .ik kon er gewoon niet tegen maar nu dacht ik .ik doe er een beetje badolie met eucalyptus in dat is goed voor Laurens zijn verkoudheid en ga erbij zitten , maar ik denk dat ik meer genoten heb dan hij want ik lag lekker ontspannen te genieten terwijl hij me bijna plat neep van de schrik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sas36 Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Dat klinkt heerlijk zo'n bubbelbad.en nu ga ik echt lekker naar bedtot morgen !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Één keer Fish, dat is nog veel op al de onzin die ik schrijf!Groet, Ik schrijf nooit meer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Nou, je schijft niet alleen voor mij toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Hoi!Ik kom even melden dat ik buitengewoon weinig te melden heb. Boeiend hè! Toch wil ik iedereen die nieuw is hier graag even welkom heten, en veel succes wensen met het stoppen of minderen met drinken.En verder vind ik het leuk enkele oude bekenden weer even hier te zien. Een voorspoedig herstel Rudy! Ik weet niet wat voor ingreep je hebt gehad, maar leuk is het eigenlijk nooit. Goede reis naar België, en ik wens je een lange periode van goede gezondheid toe vanaf nu. Vandaag was mijn vrije dag, hetgeen zoals gewoonlijk betekent dat ik nu total loss ben en toch lang niet alles gedaan heb wat ik eigenlijk wilde doen. Omdat dit meestal zo gaat, had ik gisteravond een planning gemaakt, waarin ik zelfs af en toe een kwartiertje rust ingepland had. Het voordeel daarvan was, dat ik eindelijk inzag dat het niet aan mij ligt, maar aan de hoeveelheid dingen die moeten gebeuren en het feit dat er maar één ikke is. En een uur na het maken van die planning viel me ineens in dat ik nog een paar taken vergeten was ook!En verder viel mijn planning voor een deel in duigen door onvoorziene omstandigheden, zoals de gevelwerkers die met een hogedrukspuit mijn muren en ramen kwamen droogspuiten, wat het noodzakelijk maakte éérst even alle zand en cementresten van mijn stoep te verwijderen. Toen heb ik van de weeromstuit ook maar even de dorre bladeren opgeveegd. En verder bleek ik toch iets eerder moe te zijn dan ik gepland had. Tja, toen ik nog dronk had ik de gewoonte er op zulke momenten een glas wijn in te gieten, en maar weer dóór te duwen. Dat doorduwen wil ik nog steeds, maar het lukt me stomweg niet meer, omdat ik na ruim twee jaar niet drinken mijn lichaam, mijn leeftijd en mijn grenzen voel. Niet prettig, maar wel beter voor mijn gezondheid denk ik.Al een hele tijd weet ik, dat ik niet alles kan wat ik zou willen, en nog steeds heb ik grote moeite dat te accepteren. Het betekent prioriteiten stellen, en in mijn geval vooral ook hulp vragen. Bijvoorbeeld aan die grote lummels van mij. En bij het idee alleen al dat te moeten doen bevangt me alweer de vliegende paniek. Waarom? Wat is er zo erg aan om mijn naasten te vragen me een handje te helpen?Dus, op naar de volgende actie: een nieuwe drempel om te overwinnen.Beste vechters, struikelaars en weer opstaanders: leven zonder voortdurend te vluchten in een alcoholroes is een groot leerproces, waarin je af en toe jezelf tegen komt, je leven opnieuw onder de loep neemt, en andere oplossingen voor je problemen zoekt. Moeilijk soms, en confronterend, maar ook zéér de moeite waard. Er is veel groei te bereiken, en het begint allemaal met dat eerste glas te laten staan, wat er ook gebeurt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden