Bianca Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Met welke missie ben je dan bezig? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Goedemorgen.. Gnigni En vandaag doe ik lekker helemaal niks, maar dan ook niks...En daar ben ik toevallig héél goed in. En daar ben ik best een beetjetrots op! Al komen de schuldgevoelens uit de kast gekropen om mij heellangzaam bij de strot te grijpen... Ik probeer ze volledig te negeren.Anders spoel ik ze zo lekker ff door het afvoerputje van de douche,mocht ik daar nog zin in krijgen vandaag... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Okay, even een schoen plakken dan. Maar da's dan ook echt alles! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Overspoel je niet Marjo. Als je niks doet, vind ik dat je het goed moet doen. Het is wel even JOUW niks, das wel nix Over schuldgevoelens: ik heb net wat heel moois geleerd daarover. Zet ze om in een kijken naar jezelf met mededogen ipv oordeel en vertaal ze naar een verlangen (werkt voor mij erg goed).Bv: "Ik voel me schuldig omdat ik vandaag lui ben". Omzetten met liefde voor jezelf: "Blijkbaar heb ik geen energie vandaag om iets te doen". Verlangen: "Ik verlang er naar om vandaag niets te moeten, om eens even een dag niet nuttig te zijn". PS Begrijp ik nu dat Har met de feestdagen als gigolo in te huren is??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Hoi Marieke en Tine, ik las ergens jullie schuldgevoel over 1 drankje, terwijl dat natuurlijk hartstikke ADB is (ik doe het jullie niet na, vrees ik, weet je, ergens vind ik het ook wel lef hebben, je daagt jezelf uit en je wint!)... ook daarbij krijg ik het gevoel dat jullie te hard oordelen over jezelf."Ik voel me schuldig omdat ik 1 drankje gedronken heb".Omzetten met liefde voor jezelf: "Ik had er zin in, het was gezellig en ik heb tijdig op de rem getrapt. Achteraf had ik het liever niet gedaan, maar eigenlijk is er niets verkeerds gebeurd". Verlangen: "Ik wil het liefst normaal of helemaal niet meer drinken. Misschien wel omdat ik bang ben weer te vervallen in onmatigheid". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Tijn het gaat goed daar bij jou hè?! Wat zijn risollers? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Het ruikt hier inmiddels helemaal naar een ouderwetse schoenmakerij.Misschien word ik wel lijmertje... Tijn, dat vroeg ik me ook af..Lekker hè, spierpijn! Mooi, hoe je erin staat man! Kaia, we zijn het alwéér helemaal eens!Ik begrijp je.. :heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Har? Leuk thema voor een volgende meeting? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Iets Deens...Ik had nog een kuipje van het eoa staan van 2 jaar geleden...Hoe heet het nou, wat je op ijsjes enzo doet?Grrrr... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Sorry, ik was allemaal andere dingen aan het doen!Ik ga nu naar het strand met de honden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Verdorie, zal wat typen... Krijg ik het streepje doorde ""o" niet te pakken....BlufGuff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Geeft niet Fish!Lekker wandelen.Ik ben jaloers... Strand! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 laatste voorlopig.Zeg ik net tegen de kinderen:Anders kijken jullie nog even het tweede deel van"Spijkertocht in kruisbroek".... Hilariteit alom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Safi, wat prachtig mooi en o zo waar wat je vriendin jou schreef... soms is er ook moed voor nodig om geduldig in het nu te zijn en niet altijd maar een stap verder te willen zijn; ook de stap die al gemaakt is heeft zorg en liefde nodig quote: Originally posted by: tapasDe leegte, het gat in je hart, we worstelen er allemaal mee. Yep! Inmiddels probeer ik ook dat steeds meer als een uitdaging te zien: ik zal nooit weten hoe ik met al mijn nuchterheid invulling aan dat gat ga geven, als ik de tijd daar geen kans voor geef! Ik heb het gevoel dat we nog even door moeten bijten, in alle ups en downs, eb en vloed. Zonder zonnetje is niet onze beste tijd. Maar oef wat gaan wij straks weer bloeien! Ik blijf dankbaar dat ik dat samen met jullie mag doen Vie ik denk zeker dat hier komen ook voor langer gestopten waardevol is. Het is fijn om onze levenskwesties te kunnen delen want ook na die eerste afkickperikelen blijft het leven van een (ex)alcoholist heftig in ontwikkeling. Zoveel verschillende mensen, maar ik blijf me verbazen over de herkenning hier! Bovendien kunnen we voor anderen een enorme steun zijn, ik zelf heb me tenminste het meest opgetrokken aan degenen die mij al stappen voor waren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Marjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Hier ben ik ook zo ver dat ik redelijk zonder schuldgevoel niks aan het doen ben en dat bevalt ook nog.heb net de 2 programma's die eerder hier genoemd werden terug zitten kijken, 'de wandeling' en 'in de schaduw van het nieuws' beiden wel indrukwekkend, en toch ook dat laatste programma waar het over breken met een alcoholist ging.Ik merk dat ik me best zorgen maak over mijn collega, het gaat niet lekker op het werk en dus gaat hij drinken en daardoor gaat het nog minder lekker op het werk en drinkt hij nog meer.hij vind zelf dat hij weinig drinkt en dat alleen bier geen drinken is, drinken is als je jagermeister naast je bier drinkt Hij is sochtends niet te genieten als hij gedronken heeft maar zegt dat hij nooit katers heeft. Ik ga me daar steeds meer aan irriteren want hij is echt ontzettend dominant aanwezig. Gisteren was hij ook al straalbezopen om een uur of 6 en heeft eigenlijk de hele avond lopen zeuren dat het wel meeviel en bevestiging gevraagd dat hij zich zo keurig gedroeg. Ik kan hem niet helpen maar het is akelig om te zien hoe iemand zichzelf de vernieling in zit te werkenlastig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Ja lastig dat zo zien van een collega... je kan niet meer doen dan hem waarschuwen, de dingen benoemen die je uit eigenhand herkent (oeps dat lallende bevestiging zoeken doet mij weer even :$ ) en anders zou ik er toch wat afstand van proberen te nemen Tapas (vooral daar waar het jou ergert) want als hij jouw adviezen niet ter harte neemt zal hij het toch allemaal zelf aan den lijve moeten ondervinden helaas... er kan nog zo'n lange weg liggen tussen verkeerd bezig zijn, dat weten en er daadwerkelijk wat mee doen en jij kan niet het leed van een ander op je schouders nemen (met dat gat in ons hart zakt zo iemand daar vrij snel doorheen ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 quote: Originally posted by: KaiaHoi Marieke en Tine, ik las ergens jullie schuldgevoel over 1 drankje, terwijl dat natuurlijk hartstikke ADB is (ik doe het jullie niet na, vrees ik, weet je, ergens vind ik het ook wel lef hebben, je daagt jezelf uit en je wint!)... ook daarbij krijg ik het gevoel dat jullie te hard oordelen over jezelf. "Ik voel me schuldig omdat ik 1 drankje gedronken heb". Omzetten met liefde voor jezelf: "Ik had er zin in, het was gezellig en ik heb tijdig op de rem getrapt. Achteraf had ik het liever niet gedaan, maar eigenlijk is er niets verkeerds gebeurd". Verlangen: "Ik wil het liefst normaal of helemaal niet meer drinken. Misschien wel omdat ik bang ben weer te vervallen in onmatigheid". Prachtige omzetting kaia, maar wat als het verlangen wat verder gaat?Verlangen: "Ik heb één drankje kunnen drinken en ben niet dronken geworden. Misschien kan iker ook wel twee of drie drinken zonder dronken te worden?" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Hoi Stien, ja die is mooi, je bent me d'r eentje Het verlangen slaat echter niet op de aktie (van het drankje drinken), maar op het gevoel (van schuld). Achter de schuld in dit geval zit niet het verlangen om meer te drinken (anders zou je je om die ene niet schuldig voelen), maar juist het verlangen om niet meer te drinken. Het verlangen wat jij hier noemt komt VOOR de schuld, het andere erna.(lettertje te veel) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Klaas is met de kinderen naar een optreden van bevriendemusici, hier int kultureel centrum... Wou wel mee hoor. Maarja Wordt al moe als ik eraan denk... en oren die potdicht zitten...Even omdraaien: Lekker alleen zitten niks doen. Nog beter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Ik mocht wel mee hoor.Wilde ook wel.Maar verkoos het alleen zijn.Zit ik hier weer dom te kniezen...Het is ook nooit goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scholeke Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 goede namiddag allen .pfff ik heb er al een heel drukke voormiddag op zitten en ik wou vandaag gewoon eens luieren .blijkbaar is me dat niet gegund denk ik dan maar .deze morgen om 6u30 telefoon gehad .ik stomverbaast natuurlijk want welk mens beld er nu om zo een onmogelijk uur de mensen op en dat op een zondag .dus mijn eerste gedacht was er is iets met de familie van mijn vriend .maar nee hoor het was een vriendin die me vroeg of ik tegen 8uur in een zaaltje kon zijn in de omgeving om sinterklaas liedjes te komen zingen .pfff toch eerst even de schok te bovcen komen toen .heb dan maar toe gezegd want ze was echt in een paniek .de persoon die normaal zou komen zingen heeft een ongeval gehad met de wagen deze nacht en ligt in coma .ik dus mij rustig aangekleed me helemaal zwart geschilderd want ik moest dus de muziek en zang piet spelen he .ze zijn me komen halen tegen een uur of 7 .eerst even de stem op hoogte gebracht en dan konden we beginnen .heb het echt heel tof gehad want dit doe ik dus heel graag die gezichtjes zien stralen is echt heel fijn .het waren allemaal kids met een handicap dus dan is het zeker fijn om ze even hun zorgen weg te kunnen nemen he .tegen 11u30 hadden ze allemaal hun geschenkje gekregen en waren ze allemaal heel moe .daarna was het aan ons om ons te amuzeren en ik heb toen gemerkt dat ze dus helemaal geen rekening houden met mensen die niet drinken he .ze kwamen rond met alleen alcoholische drankjes .ik vroeg heel vriendelijk naar een glas fruitsap maar kreeg daar een antwoord niet te doen .die persoon zei me als je dat wil drinken dan ga je maar naar huis wij houden hier niet van droogstoppels .ik wist echt op det moment niet wat ik moest zeggen he .ik heb mijn jas aangedaan en ben tevoet naar huis gekomen .toch een wandeling van ongeveer een 30min maar dat heeft me toch goed gedaan moest echt even bekomen van de schok had ik echt even nodig .zo zie je maar dat er niet altijd rekening gehouden word met mensen die niet willen drinken he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Kaia,Mijn hoofd is niet geheel helder vandaag, en dat is niet van de alco.Maar het zal wel zo zijn. Zonder in een al te ingewikkelde toestand te geraken over verlangen voor of na de schuld kun je mijninziens maarbeter niet in de schuld geraken. Maar da's te makkelijk of niet?Volgens mij ben ik niet meer te volgen, nou ja geeft niet. Het verlangen na de schuld zie ik als een afleiding van de realiteit en maakthet alleen maar zwaarder.Belangrijker is het om te beseffen dat door het te "willen" drinken, hetuit eindelijk tegenvalt. Was dat het waard, dat ene glas? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Ja stien, ook al was het voor Kaia.Ik zal het nog eens lezen...Heb lekker gedouchet en voor het gevoel de kleren nog even aan.Als ik nu nog ga, kom ik natuurlijk middenin de afterparty... Laat maar!Scholeke, ik sta versteld van u!Goed bezig joh! :light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scholeke Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 dank je marjo .maar als ik nu toch een glaasje kunnen drinken had dan had ik dat toch niet gedaan .ik vind niet dat je verplicht kunt worden om te drinken en zeker niet al van op de middag . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden