Spring naar bijdragen

donderdag 4 december 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Kate: heel duidelijk. OK dat deel kan ik afgeven.

Safi: vertel mensen niet wat ze niet willen weten. Het punt is dat ze dit blijven doen en ik me er kapot aan erger. Ik voel me gewoon misbruikt. Dit soort mensen gaat er niet naar vragen. Ze vinden dat ik me druk maak om niks. Als ik erover wil praten dan willen zij dat weer niet. Gewoon doorgaan en vooral nergens over hebben.

Marjo: ja ik besluit toch om te zeggen wat ik ervan vind.

Soothe: ja sorry, ik wil toch niet zo in details treden. Ik moet het ook met rust laten.

In ieder geval bedankt voor de reacties. Ik moest er even lucht aan geven, omdat het rare was dat ik na lange tijd die rare ideeen van drank in mijn kop kreeg. De verslaving spreekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 178
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jij hoeft ook niet altijd het lieverdje te blijven hoor An.
Als ik constant zo behandeld wordt, er er valt niet over te praten, dan ga ik op een gegeven moment ook gewoon mijn eigen gang zonder rekening te houden met die ander.
Dat botst dan vanzelf een keer, en dan praten ze ineens wel, en dan is het dus mijn beurt om de schouders op te halen.
Bekijk het maar, ik zit hier niet op deze aardkloot om tegenaan te schoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An ik ben ook van mening dat eerlijkheid het langst duurt. Ik heb een vreselijke hekel aan liegen en leugens. Maar soms is het wel nodig een leugentje om best wil te vertellen als dat voorkomt dat je iemand kwetst. Gewoon er een beetje omheen draaien. Maar ......... als ik in de maling word genomen of er echt genoeg van heb dan trekken we het bekkie open en dan maakt het mij ook niet meer uit dat ik iemand kwets dan komt de waarheid er gewoon keihard uit.

En als jij deze situatie in je familie herkent en het al eerder gebeurd is heb je het volste recht je stem te laten horen. Doe je best en laat niet over je heen lopen en je weet de drank maakt alleen dat je verkeerde dingen zegt helemaal als je boos bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Antonia.

An, weet je nog dat van, als je ruzie hebt, eerst tot tien tellen en dan zeggen "ik ben nu te emotioneel, kom later maar terug" blablabla?
Werkt hier net zo.
Als ze boos naar je toe komen, "je bent wel erg emotioneel, ga eens zitten, leg het even rustig uit" en dan krijg je een verhaal wat je om kunt keren.
Hou ze maar een spiegel voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonia: de ergste ruzie van mijn leven kreeg ik toen ik een jaar gestopt was met drinken.
Ik was dat achterbakse gedoe zo zat ineens, terwijl ik het al die jaren had toegelaten.
Het is geeindigd in een drama, omdat de andere partij weigerde te praten. Ik ben gewoon bang dat nu hetzelfde gaat gebeuren.
Ik drink niet en ik ben nuchter en heb daardoor ook een helder zicht en laat onrecht gewoon niet meer toe. Het lijkt makkelijker om met een slok op te zeggen ách wat maakt het allemaal uit'.
Zo ging ik trouwens ook met mijn man om. Hij kon alles met me doen, ik nam een borrel en dacht 'ach wat kan mij het donderen, proost'. Snap je me?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, je bent eerder van de drank afgeweest. Je indrukken komen ongefilterd binnen.
Een soort mokerslagen!!
Ik weet niet wat er speelt (hoeft ook niet) Samen weten we wel dat drank niets oplost.
Dus pak een schep en gooi de (mega) valkuilen dicht.
Pas op hoor ;) Je bent nu goed op dreef!!
Take Care!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja An ik snap jou heel goed en begrijp ook dat het heel moeilijk is maar ..... je bent nu niet dronken en je hebt geen borrel op dus ...... heb jij een heel goed nuchter beeld van de situatie. En als jou onrecht word aangedaan moet je dat niet accepteren, echt niet, want dan blijft het toch aan je knagen. Als iemand het vertikt om naar jouw verhaal te luisteren of op zijn teentjes getrapt is dan is dat heel vervelend en helemaal dat het pas tot een gesprek komt op het einde van iemands leven.
Maar wat moet je dan, moet je alles maar pikken en goedvinden, dan blijven ze over je heen lopen.

Jij bent veranderd, je drinkt niet meer je bent sterker.
Ik merk aan mezelf, dat heb ik ook van de week tegen mijn moeder gezegd, dat ik eigenlijk nu veel feller ben dan onder invloed. Ik durf nu beter mijn mening te geven zonder het gevoel te hebben dat men denkt dat ik onder invloed spreek. Ook had ik na een uitspatting van spijt en was dan de hele week weer bezig met slijmen in het gezin om het weer goed te maken, maar nu heb ik geen uitspatting meer(hoop nooit meer) en ik hoef dus niet te slijmen om het goed te maken, ik mag gewoon de waarheid zeggen want ik ben ook een mens, een persoon, net als jij, met een eigen wil en mening.

Probeer er rustig over te praten, laat je niet opjagen. Indien de andere partij heel onredelijk word en jij bent bang dat het de verkeerde kant uitgaat, sluit het gesprek af op een rustige manier en zeg dat je er even over na wilt denken. Zoiets is het beste lijkt mij. Heel moeilijk die familie ruzies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
wingchun

Kom op mensen, wat is nou eerlijk?


Als we eerlijk zouden zijn, zouden we ons niet schamen voor ons drankprobleem, om maar eens wat te noemen.



Eerlijkheid is niet altijd mogelijk wing, een leugen om bestwil moet af en toe. Ik ga toch niet eerlijk op mijn werk vertellen dat ik af en toe te veel zuip, dan kan ik direct dag tegen mijn baan zeggen.
Mijn dierbare hoef ik dat niet te vertellen die weten het wel maar dit soort dingen hang je niet aan de grote klok want dan heb je geen leven meer en word je niet meer serieus genomen. Das mijn idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonia: ja ik realiseer me wel dat ik door mijn drankmisbruik veel situaties zelf schreef heb laten groeien. Het is natuurlijk makkelijk om het op die ander te gooien.
Ik barstte ook altijd van de schuldgevoelens en deed alles echt alles om het de ander naar de zin te maken. Eigenlijk walchelijk allemaal. Hier ben ik nu dus al jaren mee bezig he.
Daarom is het alleen stoppen pas een begin van een heel lang proces.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zeg nooit dat ik een drankproblem heb. Ik zeg gewoon dat ik geen maat kan houden en dat het verstandiger is om niet te beginnen. Als een ander dat vertaald naar een drankprobleem, is dat zijn/haar probleem.
Mijn ervaring is dat ik veel respect krijg voor mijn zelfkennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja en je moet ergens beginnen an en misschien valt het gesprek best wel mee en maak jij je veel te veel zorgen. Staat je man achter jou of achter de andere partij. Twijfel jij aan jezelf in deze situatie of je wel gelijk hebt?? zoniet sta achter je mening.
Maar blijf vooral rustig en geen ruzie maken hoorrrr.Ik wens je sterkte ga even wat anders doen, misschien tot zo.

An had jij met je zusje vroeger wel altijd goed kontakt voor jullie ruzie of boterde het wel vaker niet.
Ik heb ook twee zusjes en wij hebben ook vaak meningsverschillen. Gelukkig kunnen we het wel altijd uitpraten ook al gaat daar soms een week overheen, eerst afkoelen.

knuf Antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An, ik bedoelde net met naar buiten, even helder worden.
In je hoofd, in de rust kijken hoe het zit. Ik hoop dat je een goed
gesprek hebt!

Ik ben heel erg naiëf zegt men weleens.
Ik ga er vanuit dat iedereen zijn waarheid spreekt..
En eerlijk is. ik voel bijna nooit wantrouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ben dr weer
Had het buikdansen bijna afgezegd, helemaal energie-op van het gesprek met begeleider. Blij dat ik toch gegaan ben want nu zit ik weer lekker in mn vel :)
Morgen worden de kasten en de vloer zeker weten geleverd !!! Jippieieieieie !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's een mooie, Marjo: "ik ga er van uit dat iedereen zijn waarheid spreekt".
Dat geloof ik ook. Maar "zijn waarheid" is niet gelijk aan DE waarheid.
Ik denk dat DE waarheid niet bestaat, net zo min als objectiviteit.
Communicatie is een heel complex proces, omdat waarheid en objectiviteit altijd gekleurd zijn door de communicator.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...