Spring naar bijdragen

zaterdag 6 december 2008


PEM

Aanbevolen berichten

Niet teveel roeren dus. En als het eens nodig is,
bewust doen. Dan ben je beter voorbereid op de troebelheid..
Mooi Adam!

Ik wilde dat ik me altijd kon voelen als gisteren en vandaag.
Het is gekomen na het knutselen met mijn favoriete muziek
op de achtergrond.

Dus creeëren brengt mij rust.
Heb jij dat ook als je schildert Wing?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 191
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja, dat dacht ik al. Het kan ook bijna niet anders.
Wat ik me afvraag is, als je een creatief talent hebt,
of je dat niet bewust kunt inzetten bij de chaos in je hoofd,
en het stoppen met drinken. Dat je daarover schildert zeg maar, wat je voelt.
Zodat dat helend kan werken. Misschien klinkt het wat vaag. Maar ik zou me
kunnen voorstellen dat je daar een soort "project" van kan maken.
Het zou mij nieuwsgierig maken hoe bijv. "trek" eruit ziet als je het probeert
in een schilderij of beeldhouwwerk of whatever te vatten.
Heb jij die gedachten ooit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik het stukje van Rudy las waar hij spreekt over uit een toneelstuk stappen toen moest ik gelijk aan het gesprek denken wat ik met mijn man had een paar dagen geleden.

Een goeie vriend van ons wil met Oud en Nieuw een house party geven in een een gekraakte loods
Hij heeft ons gevraagd om hem hierbij te helpen, omdat wij jarenlange ervaring hebben met het organiseren van underground house party's. De avond dat we erover spraken raakten we aardig enthousiast en de wildste ideeën vlogen over de tafel. Chill-out kamers waar je ook lichtelijk zou gaan trippen door het gebruik van een Brainmachine, mensen uit Engeland die we kennen die de hele avond in de mafste kostuums zouden rondlopen en dansen en de beste underground dj's die we nog kenden van vroeger. ETC, ETC
Onze vriend ging tevreden naar huis.
Wij hadden de wildste dromen in onze slaap en werden groggy wakker, keken elkaar aan en wisten gelijk wat ons besluit zou zijn.
We zouden er helemaal niet aan meewerken, dat toneelstuk hadden we namelijk al verlaten.
En in het gesprek met onze vriend werd het hem pas duidelijk hoe serieus we het meenden toen ik hem uitlegde, dat het voor mij voelde alsof ik een sekte verlaten had.
En sekte die drugs, drank en uit je dak gaan, ruzies en chaos, ongecontroleerdheid en machtspelletjes als een dagelijkse bezigheid ziet.

Nooit maar dan ook nooit zal ik me weer in die kringen begeven.
Te gevaarlijk maar ook te ver van mijn bed...G E L U K K I G .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Over moe en een hobbel zijn gesproken! Wij vieren Sinterklaas sinds enige jaren op Kerstavond, dus ben ik gisteravond nog naar Amsterdam getogen. Eenmaal hier was ik compleet afgebrand, te moe om nog een late film te kijken, dus mijn gezellige gezelschap bestond uit het liggen dutten op de bank, en na de honden uitgelaten te hebben naar bed.
Ik voelde me wel schuldig, die arme Soothe loopt zich de hele dag in de stress te jagen omdat ik op bezoek kom, en vervolgens lig ik er alleen maar een beetje uitgeteld bij. Wel lekker geslapen, en ach, samen in bed is ook heel knus. ;)

Voor degenen die gisteren gedronken hebben, en dat betreuren, jammer! Je berichtje van gisteravond heb ik gelezen Pippi, al heb ik niet de hele draad van gisteren gelezen. Ik vind niet dat je iets verkeerds geschreven hebt, maar vond je juist sober en oprecht.
Voor degenen die gisteren een fijne avond hebben gehad zonder drank: fantastisch!

Marieke, het spijt me te lezen dat het mis is gegaan, maar eerlijk gezegd verbaast het me niet. Ik ken je al sinds mijn begintijd hier op het forum, en toen je onlangs schreef dat je dacht het nu te kunnen hanteren had ik daar al grote twijfels bij. Ik heb er toen niet veel over gezegd, omdat ik weet dat ik iemand die wil drinken niet tegen kan houden. Bovendien hadden anderen je al gewaarschuwd. Tja, kennelijk was het nodig om nog een keer te ervaren dat je het niet in de hand hebt. Je bent de enige niet meisje. Dus doe gewoon weer met me mee, want ik heb me voorgenomen ook vandaag weer niet te drinken!

Maak er een fijne dag van allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer bedankt voor het delen:heart:
Wat een verschrikkelijke ervaring, ik heb er geen woorden voor.
En dat je ze soms nog tegen komt lijkt me echt eng, misschien verhuizen een optie.
En dat de politie zo weinig respect kan opbrengen is echt schokkend.

WC
Volgens mij begreep Pip je opmerking niet van in geur en kleur.
Mijn idee was dat je dat juist ondersteunend naar haar bedoelde.
Dat het leven geur en kleur is.

Mieke het valt me op dat je wel vaker savonds laat op het forum iemand aanvalt.
Je had iets erg vervelends mee gemaakt en dat is erg rot voor je.
Een vriend denk je te vertrouwen en niet dat ie zoiets doet.
Maar ik hoop toch dat je, voordat je weer iemand aanvalt de volgende keer, even nadenkt waarom je zo heftig moet/wilt reageren.
Of er misschien iets is gebeurt waarom je die heftige reaktie voelt.

Pip:heart:
Je hebt niets verkeerds geschreven in mijn ogen.
Goed dat je het bij twee kon houden.
Wat een vooruitgang!

typvout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee saf! had ik al gezegd dat ik het leuk vind dat je weer bij ons
bent om te delen..
Ik denk dat je man en jij een goede keus hebben gemaakt.
Het enthousiast plannen maken kan ik me heel goed voorstellen.
Maar.. Je hebt het al gedaan, je zou er nooit weer op een zelfde manier
van kunnen genieten als toen. Ander level! :D

Wing, ik ben benieuwd!

Anna, je voelde je toch niet schuldig omdat je je op je gemak voelt
bij Soothe! daar mogen jullie toch samen gewoon van genieten. ;)
Hoogtepunten bestaan niet alleen maar uit het bezoeken van concerten oid....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo
en ik had net in een hele email aan Kaia uitgelegd dat ik nu met andere dingen bezig ben dan het forum.
Maar dan lees je weer eens iets en hopa zit je er weer middenin..haha.

En jij gaat je huis opruimen heb ik begrepen?
Elke dag een vuilniszak is goed vissen of niet dan?
Fijn dat je met Klaas weer zo'n band aan het opbouwen bent van vertrouwen en praten en delen en je eigen dingen doen.

Ik zit al een tijdje te denken dat ik wel een dagje met je naar Schier wil, hondjes mee.
Er zijn nog een paar vrienden waar ik dat al mee van plan ben, maar zie jij dat wel zitten ergens in het Nieuwe jaar?
Even heerlijk uitwaaien en ervaringen delen over ons 'nieuwe leven'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam dat van het niet roeren, dan blijft het helder, is echt heel helder!
Je gedachten zijn soms je ergste vijand.
Keep it simple

Ik heb hier wel eens gezegd dat ik nu rust, eenvoud en stilte wil in mijn leven.
Dat wil ik nog steeds..prikkels kunnen me gestolen blijven, behalve de natuur die mag me zoveel mogelijk prikkelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve allemaal op deze zaterwaterdag,

Anna, sinterklaas vieren met de kerst :)

Safi: even enthousiast door memory-lane om dan te ontdekken dat je wil dat de herinnering slechts herinnering is. De mind doet nog wat laatste stuiptrekkingen, but we've moved on! Lijkt me wel moeilijk om nog kontakten te hebben met die 'andere wereld', vooral omdat het gewoon niet meer boeit allemaal. En ik heb ook een knipperlichtrelatie met het forum :D

Geer: ik ben niet zo teruglezerig, maar nu heb ik het natuurlijk ook even gelezen, en weet je? Ik was ook wel meer dan eens zo'n 'gewillig' slachtoffer... en het erge van zoiets vind ik eigenlijk nog het eigen schuldgevoel achteraf, ik nam mezelf kwalijk dat ik zo met sex bezig was en zoveel zoop, en zolang ik dat als 'sletterig en slecht' betitelde (ipv met compassie naar mezelf te kijken waarom ik dat doe?), was er ook geen ruimte om te erkennen dat het misbruik dat er van me werd gemaakt niet terecht was.
Ja je had teveel gezopen, en ja het was niet slim om je zo goed van vertrouwen en kwetsbaar op te stellen, maar NEE je had geen slechte bedoelingen in de zin, je wilde gewoon genieten en dat een ander daar misbruik van maakt zegt verder NIETS over jou. Ik ben alleen maar blij dat je er fysiek niets aan overgehouden hebt, en ik hoop dat je je vooral op je eigen leven blijft richten, dat je die kl**tzakken kan negeren: ze waren 'slechts' misbruikmakers in jouw drankverleden, een symbool van hoe je het niet wil doen, niet waard om er verder nog aandacht aan te geven.
Het feit dat wij dronken en graag in verbinding kwamen met anderen, dat is het enige waar we nu nog wat mee kunnen, wat anderen daarmee deden is hun pakkie aan. Ik zou het liefste willen wonen in een wereld met alleen maar lieve en betrouwbare mensen, maar ja... en zonder drank & drugs komt die realiteit heel hard binnen. Gelukkig zijn we hier wél lief voor elkaar, meestal dan ;-)

liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeder en dochter zijn terug. Ze hadden het fijn samen..
Ik kreeg een werkelijk prachtig boeket bloemen.
Voor mijn eerste jaar.. En het gigantisch mooie compliment
dat ik er zo goed uitzie en weer stráál :rose: Dat ze daar heel
blij mee was! Ik vind het mooi dat ik haar dat gevoel eindelijk
weer kan geven! Wat een mooi mens, mijn moeder.

Saf: Dat is precies waar ik zin in heb, om het nieuwe jaar mee te beginnen!!
Misschien zijn er zelfs meer liefhebbers? Ik weet er zo nog een paar!!!!

Hoe zou het met Tasseke zijn. Ik hoor niets meer!
Tasseke, als je dit leest... :heart::sun::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal,

Ik heb weer vrij goed geslapen vannacht. Het zet kennelijk door! Ben ik wel blij om, dat kan je wel raden. ;)
Behalve de was hoef ik niks te doen dit weekeinde. Ik ga me vooral bezighouden met de tekst voor de musical en verder zie ik wel wat ik doen zal. Misschien wat kleine naaiklusjes die ik altijd laat stapelen tot het de moeite is om de naaimachine naar beneden te dragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen, flink geslapen zeg, en dat zonder pilletjes. Duurde wel even voordat ik in slaap viel maar wilde het oprechte gevoel van het laatste gesprek niet wegdrukken met pilletjes. Dan maar wakker liggen en er over nadenken....
Winchi is onderweg, dus ik moet snel snel mn tanden poetsen wassen en doggy uit laten, maar eerst mn koffie opdrinken anders kom ik niet overeind. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo nu moet ik toch echt zorgen dat ik de deur uitkom.
Vanmorgen mijn nieuwe printer, cq, fotoafdrukker en scanner geinstaleerd
Aangezien in in dit soort zaken niet de slimste ben duurde dat wel even.

Maaaaar.......hij doet het draadloos en wel en natuurlijk meteen
even een paar foto's afgedrukt.
Dus ook weer gelukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Woman, ik kan me voorstellen dat je puur en uit je
gevoel in slaap wilde komen. Mooi!
Heel veel succes met de vloer! Maak er samen een mooie
dag van!

Corinne, het lijkt of goed slapen in de lucht hangt..
Lekker voor je! Geeft een goed gevoel en wrs ook meer
rust in je hoofd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, heftige emoties en chaos in mijn hoofd! :angry: Weet er effe geen raad mee. Doen me herinneren aan die zware septembermaand; zeer onbestemd gevoel en geen energie om wat ik voorgenomen heb vandaag (flat een grote beurt geven) uit te voeren. Vreselijk gedroomd vannacht, ik werd aangevreten door de ratten (sorry, moet het gewoon even kwijt), heb ik in september ook meerdere keren over gedroomd. Depressie onderweg misschien?
Geen craving, maar duidelijk dat dit niet te lang moet duren. Ging me vanmorgen maar eens focussen op wat jullie schrijven, deed ik deze keer vooral om op andere gedachten te komen....los van mijn eigen hersenspinsels...afleiding zeg maar. Was enorm aan het dubben of ik wil reageren; ik doe het toch maar want misschien helpt het, plus dat wat jullie schrijven raakt me nu extra diep...zal wel door mijn eigen onrust komen.

Naast de positieve berichten lees ik over het gedoe. Wil er voor waken mijn emoties niet té zeer erbij te betrekken maar in jouw geval Mieke, doe ik dat bewust wel...dat kun je dan als voorbeeld nemen. Voel maar wat er met je gebeurt als ik mijn rotzooi op jouw bordje leg...exact zoals jij dat bij Pip hebt gedaan.
Komt ie: Werk eerst je eigen frustraties uit, hoef je wellicht een ander niet meer zo onredelijk te benaderen. Sloeg werkelijk nergens op en zelfs als je daarop geattendeerd wordt ga je vrolijk verder. Een schoolvoorbeeld van afreageren en daarom ben ik nu pissig op jou waarvoor dank :musicnote: kan ik tenminste ook effe z@#ken :P
Hopelijk heb je de KMW om er nog even op terug te komen..zal jou en die ander ongetwijfeld goed doen.

Corinne, wat is het nou...een :) of een :angry: naar Carolien toe...laat ik daar ook maar effe over z@#ken, lijkt verdorie wel een machtspelletje tussen jullie 2!
Carolien, snap er geen biet van waarom je verantwoording aflegt over het waarom van je posten hier...ja, je zou eigenlijk wegblijven dat weet ik maar je hangt nu toch de vermoorde onschuld uit i.m.o. Duidelijk dat je je gekwetst voelt, dat zeg je ook maar je verheft het tot drama...je ongemak met de situatie druipt ervan af, alhoewel je zegt dat dat niet zo is. Ik lees/voel wat anders ;)
Maar een eind aan dit gedoe maken:

"Voor de rest heb ik het al goed uitgelegd, dacht ik. En ja, Corinne heeft volkomen gelijk"
"Ik ben niet boos, maar ben ook maar een mens en heb ook gevoel. De verwijten (ja, idd, Corinne gaf het zelf al aan) dat ik eisen stel, geen respect heb voor andermans mening en haren overeind trek door gelijk te hebben, waren een mes in m'n hart en dat wil ik dus niet nog eens laten gebeuren"

Waarom benadrukken dat het een mes in je hart is en tegelijk zeggen dat je het niet weer wilt laten gebeuren? Dat is tegenstrijdig want je spreekt er indirect Corinne weer op aan. Duidelijk dat je het niet echt kunt laten rusten, want onder het mom van uitleg aan anderen zwengel je het aan en je houdt het niet zuiver bij je eigen gevoelens omdat je wat Corinne gezegd/bedoeld zou hebben nog even fijntjes vermeld.
Duh...kunnen jullie hier beiden niet een punt achterzetten? Niet voor mij hoor, zal me worst wezen :D (waar bemoei ik me tenslotte mee) maar gewoon omdat het zo opvalt hier op het forum. Kijk er als buitenstaander naar hoe 2 volwassen vrouwen elkaar op de knieën proberen te krijgen.
Zelfs het gebruik van smiley's wordt niet geschuwd :angry: tsjongejonge :angry: op mijn beurt.
Botsende karakters misschien? Lesje in confrontaties aangaan? Ik vind het best, ben benieuwd naar de eindconclusie van één van de 2....of toch maar samen er een streep onderzetten? ;)

Ahaa...mijn frustraties nemen zowaar af, waarvoor dank aan de kakelende forumkipjes :)

Zodadelijk over tot wat luchtigere beschouwingen...eerst nog een senseo. Wat een maffe dag vandaag...:huh: Blijf hier maar effe hangen, mezelf wat moed inspreken :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har wat een rotdroom om te hebben.
ik kijk meestal op deze site:
http://www.starmanproductions....roomsymbolen/rat.html

en voor jouw vond ik deze uitleg

Ratten die in de droom verschijnen werken vaak op onze zenuwen. De uitleg is bijna hetzelfde als die van knaagdieren (zie aldaar) alleen wordt de uitleg daar versterkt als het ratten zijn waarover we dromen. De angst voor ziektes die door de ratten in de droom worden verspreid zou men serieus moeten nemen. Het zou een waarschuwing kunnen zijn dat betrekking heeft op onze gezondheid. De rat wijst dan ook altijd dop ongunstige en gevaarlijke situaties. Worden we in de droom door een rat gebeten dan moeten we helemaal oppassen. Mogelijk knaagt er het een en ander aan ons, hetgeen zelfs een gevaarlijke ziekte zou kunnen zijn. Bruine ratten hebben te maken met het aardse, zwarte ratten met ziekten, negatieve zaken en de dood, witte ratten hebben soms ook te maken met de dood maar ook met onthouding, gevoelloosheid, onvruchtbaarheid en koude.

Misschien heb je er iets aan.
Je hebt ook wel gelijk weer een hele drukke dagindeling, dus misschien ook hier onbewust een beetje angst voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga zo vegetarische Haggis maken, echt zo'n heerlijk wintergerecht terwijl het hier toch best mooi zacht weer is.
Net heel heerlijk in het zonnetje gelopen met man en hond
vegetarische Haggis zit vol met havervlokken, uien, wortelen, kidneybonen, champignons en kruiden en dan in de vorm van een gehaktbrood in de oven...errug lekker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Har!
Even aarden man. Waarom je zo druk maken om deze dingen.
Ze gebeuren. Dit is jouw perceptie, hoe jij het leest.
Je geeft aan druk in je hoofd te zijn. Het lijkt me dan juist niet
zo goed om hier dan zo mee bezig te zijn. Ik denk dat het beter voor
je zou zijn even de aandacht naar binnen te richten.
Waarom nu niet even tot rust komen? Ga lekker zitten, doe je ogen dicht,
luister naar je ademhaling. Voeten op de grond en even proberen om
nergens aan et denken. Gooshe Frabba Har.
Je bevind je in een moment misschien waarin je je de dingen teveel aantrekt.
Wees even lief voor jezelf en probeer te ontspannen. Waarom alle forumproblemen
op willen lossen... :heart::light::heart:

Pip, ik vind dat je het goed omschreven hebt.
Heb je nog een beetje kunnen slapen.
Zijn de restjes weg, en zie je het weer zitten voor vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hum...nu maar even over mijzelf. Ik weet wel wat me dwarszit. 2 Mensen hebben afgezegd voor mijn kerstdiner, organiseer je ook eens wat :( 'Geldige' redenen hoor, daar niet van...ga dus op zoek naar andere geïnteresseerden...weet niet of dat gaat lukken. Plus onverwacht gepeperde rekening binnengekregen die ik moét betalen. Begravenisverz. voor 1/2 jaar...betalen per maand is niet mogelijk. Had ik nog zo om gevraagd... daar gaat mijn € 50,- extra + de rest :angry:
Al dagen last van hoofdpijn en blaasproblemen en meer van dat gez@&k...dus. Wat me nog het meest dwarszit is of ik een budget krijg toegewezen bij de Boei....door het getreuzel bij Novadic kan die aanvraag volgend jaar pas in behandeling worden genomen. Duh...net nu ze juist mensen die minder urgent zijn in 2009 af willen wimpelen, die moeten het zelf maar uitzoeken. Tsja, bezuinigingen op de AWBZ :angry: Wordt er niet vrolijk van, geen wonder dat ik van me af moet zeiken!

Pffff...mag ik nog effe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...