Spring naar bijdragen

zaterdag 6 december 2008


PEM

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Ik vond de tekst bij dit dagdraadje wel een mooie. Ik heb de dagdraad van gisteren niet minitieus gelezen. Maar soms ging het er nogal heftig aan toe.

Daarom deze tekst als begin: Heb begrip voor jezelf, en daarmee ook voor een ander.

Een ieder die hier op dit form is, heeft iets met alcohol of gehad. En een ieder wil er wat mee doen, anders kom je niet hier. Voor de een kan dat stoppen zijn, voor de ander een glaasje minder en voor weer een ander eerst maar eens lezen om zo te sterken om de eerste te kunnen laten staan. Welke weg is de goede????

Ik respecteer een ieder hier, of je nu mindert of stopt.

De verhalen die mensen schrijven daar leer ik van. Ook van de mensen die schrijven "ik heb wel gedronken". Dat is voor mij een spiegelmoment, dan zeg ik tegen mezelf dat wil ik dus niet meer. Maar je kunt het ook positief zien, men heeft er bijvoorbeeld een of twee gedronken en is gestopt. Ook dat is erg knap. Een paar weken geleden dronk ik er 1 en kon niet meer stoppen.

De mensen die nog drinken, zijn nog niet zover als degenen die al nee kunnen zeggen. Maar ze zijn wel op de weg er naar toe en dat is goed. Laten we met z'n allen dat niet vergeten.

Laten we een ieder respeteren. En blijf vooral uiten wat je bezighoudt. Dat zijn de belangrijke leermomenten voor een ieder.

Voor iedereen :present:

Fijne dag allemaal en liefs Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 191
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,

Pem, daar ben ik het nou helemaal mee eens.
Ik was zoals gewoonlijk vroeg wakker en heb toch
met stijgende verbazing de uitlatingen van sommigen gelezen.
Hier een sneer en daar een sneer, lijkt me
niet echt fijn voor de persoon die probeert eerlijk te zijn.

Inderdaad, leven en laten leven een beetje respect voor de ander
kan echt geen kwaad.

Zelf is het mij tot ruim een maand geleden ook niet helemaal gelukt
het droog te houden, toch heb ik de vrijheid genomen dat hier wel
te schrijven.
Als ik een uitglijder had was ik erg blij dat hier te kunnen delen.
Ook uit de reacties die ik kreeg heb ik veel kunnen leren.

Dus gewoon schrijven wat je bezighoud, daar is dit forum voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik het helemaal mee eens Tina.

Wij hebben een leuke (bijna mislukte) avond gehad!
Ik was nogal druk met boodschappen doen, een nieuw gourmetstel, de diverse winkels en apotheek, en nog wat andere dingetjes.

A. kwam terug voor het weekend, ik weet het, maar ik heb daar ook lopen ruimen, bloemetje neergezet e.d., gewoon een beetje druk geweest.

Om 4.30 kregen de kids hun kadoos, natuurlijk geen frutsels meer maar Dochter een draagbare DVD-speler voor in de auto en op vakantie en Zoon een bedrag (allebei naar hun eigen wens) daarna heerlijk gegourmet zonder wijn. Er komt hier ook geen wijn in huis, wel zo makkelijk.

Daarna gezellig afgewassen met zijn allen. Toen was het half 7 en ik dacht ik ga "even liggen" was zó moe. Om half 9 dochter in tranen aan mijn bed, of dit mijn idee was van een gezellige avond, Zoon achter de pc en ik liggen ronken. Dus hup, eruit, en uiteindelijk nog reuze gezellig spelletjes gedaan aan tafel, werd toch nog half één voor we erin lagen.

De enige hobbel die was ik natuurlijk weer :$ echt alleen maar Spa gedronken maar zo moe.......

Nu ligt iedereen nog te ronken. Zoon moet om 9 uur eruit, we moeten een hockeywedstrijd gaan inhalen.

Morgen is er op de voetbalclub van Dochter een ere-wedstrijd van het 1e team en Dochter is gevraagd de vlag het veld op te dragen, leuk toch.

Mijn motto voor 2009: wat Blacky van de week zei: zien dat ik op wolken gedragen wordt en niet zo miepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Houtje toch,
:D
Volgende keer als je even een tukje gaat doen gewoon even aan je dochter
vragen of ze ja na een uurtje wakker maakt.
Dan ben je ook de hobbel niet meer.
Ik was ook gebroken hoor gisteravond, de hele dag op pad geweest.
Dus ik lag er ook erg vroeg in, maar geslapen als een roosje.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen,

Vanmorgen laat opgestaan. Moest nog de bekentenissen van een burger uitlezen, omdat ik dat boek morgen moet teruggeven.

Gisteren heb ik gedaan wat ik wilde. Het was best moeilijk om alleen voor de TV te zitten met een breiwerkje, maar het is me gelukt en ik voelde me tevreden, met een tisane en een heel stel kaarsjes.
De wijnen lagen me in het rek aan te staren, maar nee hoor.
Ik was trots, omdat ik me tevreden voelde en gelukkig omdat ik die flessen gewoon daar kon laten liggen.

Heb net het draadje van gisteren even snel doorgelezen en ik vind het jammer dat het een aantal mensen niet is gelukt.
Ik moest toen denken aan een uitspraak van jaweer de Dalai Lama:


:rose:het zijn niet alleen de omstandigheden die bepalen hoe jij je voelt, het is voor een groot deel je eigen houding tegenover de omstandigheden:rose:

Mijn omstandigheden waren gisterenavond niet optimaal, maar door mijn houding te veranderen is het mij gelukt. Ik heb niet zitten mokken of te zitten doemdenken. Ik heb geskied in Beavercreak, vals geld gemaakt en ben journalist geweest. Daarna heb ik nog in bed wat bekentenissen van een burger aangehoord.
Spectaculair toch?

Mooie gedichten Water. Ik moet absoluut mijn Nederlandse gedichtenpeil opvijzelen.

Houtje, mij is het dus ook een keer overkomen om voor 12.00 uur op 31 december van vermoeidheid en niet van de drank in te slapen. Het wordt me nog verweten.
Kinderen kunnen heel hard zijn.

Vandaag is mijn plan om eerst nog wat op te ruimen op mijn schrijftafel, daarna mij aan een duchtige scrubbeurt bloot te stellen, de stand in te gaan via het park en dan vanavond Kantonees te gaan eten met mijn vriendin. Ze nodigt me uit voor mijn verjaardig (vandaag niet hoor).

Misschien helpt het sommigen om per dag een (klein) programma te hebben.

Maandag ga ik na mijn trainingen een kerstboom kopen. Gewoon doen denk ik. Niets alleen. Jouw probleem met de lichtjes ken ik ook Woman. Vroeger, toen mijn man nog leefde, deden wij er altijd echte kaarsen in. Vind ik nu te gevaarlijk, maar wel een echte boom.

Carolien
:present:

Liefs iedereen en nieuwe dag, nieuwe kansen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen alemaal!

Klaas is niet thuisgekomen vannacht. Kreeg een sms dat hij bij
een vriend bleef slapen, want vanochtend om 8 uur alweer aanwezig.
Die sms had hij om een uur of 12 verstuurd, maar ik kreeg hem pas
diep in de nacht toen ik al sliep.

Geer :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemoggel deze moggel,
Voor het eerst in denk ik 20 jaar ben ik gisteren gaan slapen zonder mijn oxazepammetje.. poeh.
Ik heb geslapen hoor, maar wel erg onrustig en doodsbang dat ik niet zou kunnen slapen en ging piekeren, misschien dus niet zo slim om dat voor sinterklaas uit te proberen maar ik pieker me toch al suf over de surprise die nu echt eruit gaat zien als een zwaar gehandicapt spaarvarken (dat ga ik er dan ook maar van maken) met een gedicht over dat alles mis ging wat maar mis kon gaan bij het maken van een surprise, zo red ik me er leuk uit ;)

Ik heb maar besloten om de chaos er gewoon te laten zijn en niet meer te proberen dat onder controle te krijgen.

maar verder gaat het wel goed hoor, gisteren heerlijk een stuk gewandeld met de hond bij Ruigoord, baggeren door de modder, mooie zonsondergang vanaf de dijk over Spaarnwoude in de auto terug, en zometeen aan de slag om die surprise eindelijk af te maken.

Houtje wat goed dat je dochter je wakker heeft gemaakt en dat jullie toch nog spelletjes hebben gedaan, zo werd het toch nog een fijne avond. Misschien werd het nog wel gezelliger daardoor. Stel je voor dat je met een portie drank in slaap was gevallen, dan had ze je misschien niet eens wakker gekregen.
Nu weer even rustig aan doen he! ga ik ook proberen,
onee, ik mocht de chaos er gewoon laten zijn.. pffft moeilijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PEM ben het helemaal eens.
Sta elkaar niet naar het leven.
Geef positieve kritiek en speel niet op de man.
Vecht niet om het gelijk, laat de ander in zijn waarde.
Lol leut en plezier, daar kunnen we mee omgaan.
Tenminste dat dacht ik.
Maar het was geen ware vreugde.
Cynisme sarcasme op een dag keert het zich tegen je.
Blijft lachen als een boer die kiespijn heeft, over.
Het is niet de persoon maar de woorden die je raken.
Blijf daar eens bij stil staan en ga niet gelijk in de verdediging.
Vecht niet meer om het gelijk.
Het siert de mens toe te geven er naast te zitten.
Sorry volkomen de plank mis geslagen.
Het spijt me dat ik je heb gekwetst.
Het brengt mensen dichter bij elkaar.
Dat is niet vernederend zoals ik vroeger dacht, maar een vorm van nederigheid.
Niet hetzelfde als over je laten lopen, maar kwetsbaar durven zijn.
Vergeet niet om elke dag weer opnieuw tegen je lief te zeggen dat je van haar of hem houdt.
Morgen kan je er zomaar niet meer zijn.

Fijn weekend allemaal en laat de eerste staan.

Ik doe dat inmiddels jaren achter een stuk en dat bevalt me goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet ik weer goede morgen te zeggen.

Goedemorgen allemaal en een mooie dag gewenst.

Mijn lief op weg gemaakt naar haar werk, boterhammen gesmeerd, fruithap mee en zelf sta ik op het punt koffie te gaan drinken.

Echte koffie, niet veel per dag gewoon omdat ik het lekker vind smaken.

Toedeloe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo wij hebben de sint avond gevierd met gourmet
en een gezellig muziekje heerlijk zitten eten en
uitgebreid ,diepgaand zitten praten
partner een glaasje wijn ik een glaasje water
ben intussen mijn zevende droge week in gegaan
start datum was 23 ocktober
voel me goed
bako

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vind ik de zin mooi Rvanth:
Niet vernederend, maar een vorm van nederigheid.

Het leven is een leerproces.
Ik heb een tijdje geleden een gezegd dat er in een Franse chanson het thema is dat je op een gegeven moment weet en voor uit durft te komen dat je niets (of weinig) weet of dat je dingen verkeerd hebt ingeschat of verkeerd hebt gedaan, maar dat je dat durft te zeggen.

Dat lucht op, maakt je hoofd lichter, vind ik persoonlijk.

Life is not a school it is a tool.

Goed om proberen te slapen zonder hulpmiddel.
Je kunt een tisane proberen (verveine). In Nederland volgens mij met de naam Eisenkrautthee te verkrijgen. Horden Franse en Zwitserse vrouwen slapen daar goed op. Ik neem iedere keer weer pakken vol mee.
Als je wilt en je je adres geeft, wil ik wel wat zakjes opsturen om te proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga nog een kopje Senseo nemen. Ik drink niet echt veel koffie, maar ik geniet er wel van. Ik was pas 20 of zo toen ik koffie begon te waarderen. Kan ook in de stad een cappucino nemen, maar alleen vind ik niet zo gezellig.

Ik sluit dit tijdvretende apparaat nu af.

Fijne dag iedereen met veel flow en positieve ervaringen.

Liefs:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had hem net nog even aan de telefoon.
Ik begrijp het en heb vertrouwen!
Soms kan het niet anders.
Nee, ik heb me eigenlijk niet echt ongerust gemaakt.
Dat is een heel fijn gevoel.
Niet boos, verongelijkt of wat dan ook..

Mooie vergelijking, hoe je uit een toneelstuk stapt..
ja, achteraf blijkt het steeds simpeler ;)

De zon breekt hier door de mist. Het wordt een mooie dag.
Wij doen rustig aan. Mijn moeder komt zo om dochter op te halen.
Zij kreeg gisteren een boek dat ze al had. Ze gaan het zo ruilen.
Mooi, mijn dochter met mijn moeder...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen forumgenoten,

iedereen nog aanwezig????? niemand mee genomen door zwarte piet:)

Zo nu sint weer richting spanje gaat mag ik eindelijk zingen :moon: oh denneboom oh denneboom
Geintje hoor maar ik denk wel dat vele mensen vandaag richting tuincentrum gaan om een boompje te halen, ikzelf wacht nog maar even misschien zet ik hem wel neer kerstavond, zie wel.

Gisteren avond gewerkt nog even het draadje gelezen, leerzaam draadje, heftig draadje.

Vandaag weer werken, de nacht in pffffffffffffff ik kan daar niet aan wennen hoor bah bah bah. Nu even een bakkie en vandaag even lezen.

Wens ieder alvast een fijne zaterdag en woman succes met het leggen van je vloertje, hoop dat je hulp wel komt want denk niet dat je het alleen kan he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is beter Marjo, gewoon afbouwen.
Ik was gisteravond heel erg moe dus dacht, kom, wat maakt het uit, moet nu toch wel kunnen slapen zonder.
Ik kan ook slapen zonder maar de onrust brengt me wel uit evenwicht en ik geloof dat dit nu weer even zo'n fijne 'impulsieve' actie was die ik beter nog even kan laten rusten.
In rust ga ik malen, daarom ben ik ook altijd zo druk bezig, malen is niet erg maar aangezien ik nu toch al niet echt rustig ben is het niet verstandig om de balans die er wel is te verstoren.
Ik ben al aan het afbouwen van 2 naar 1.

Was inderdaad een heftig draadje gisteren, Geer wat een verhaal, en nee, je bent niet vies en smerig, er is misbruik van je gemaakt en die jongens hebben hun kans gegrepen doordat jij dronken was maar dronken zijn betekent niet dat jij dat ook wilde. Het had mij ook kunnen overkomen, en ieder ander. Vind het erg rot voor je dat je dat mee moest maken en dat de daders nog gewoon vrij rond lopen. Sterkte hiermee.

Mieke, voor jou ook heftig als een goede vriend opeens een 'aanrander' blijkt. Ik heb dat ook meegemaakt en was daar zeer van ondersteboven, heb diegene daarna nooit meer gezien of gesproken en kan er nog boos om worden al is het inmiddels al bijna 30 jaar geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...