Spring naar bijdragen

zondag 14 december


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 183
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ineke,

Ik ben op 11 april 2007 gestopt met drinken na een zware terugval. Met hulp van de internetbehandeling hier en met het forum. Dit jaar juli heb ik gedronken en deze week dus. Verder niets.

Mijn gezin had zeker door dat ik veel dronk, veel te veel. Vooral tijdens mijn terugval. Ik dronk toen 24/24, 3,5 fles wijn en een 1/2 liter jenever per dag. Ze weten het ook van juli j.l., omdat er toen veel meer aan de hand was (mijn depressie) en ik het ook eerlijk heb gezegd.

Ik kan je trouwens echt de internettherapie aanbevelen. Je leert veel over je eigen drinkgedachten en -gedrag. Je krijgt inzichten en handvatten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is moeilijk Wing. Mij lukt het nog niet om echt weinig te drinken. Maar als ik minder gedronken heb voel ook ik veel meer positieve energie. Dan herken ik me weer in de spiegel en wil alles in 1 dag op orde krijgen. En dat gaat natuurlijk niet.

Ik ben ooit eens 2 jaar in therapie geweest (dronk toen trouwens geen druppel en het had niets met verslavingszorg te maken) voor alle problemen die ik heb. Wat ik in ieder geval geleerd heb: eerst constateren wat voor probleem je hebt en dan in stapjes proberen dit op te lossen. En af en toe is het een stapje terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb tot zo'n 4 jaar geleden altijd een probleem gehad omdat m'n vader dronk. In m'n tienerjaren dronk ik op een gegeven moment best veel als ik uit ging en ben op een gegeven moment geschrokken hoeveel drankjes ik op had eer ik aangeschoten was, vanaf toen geen druppel meer gedronken zo'n jaar of 10. Vanaf rond m'n 28e ben ik weer gaan alcohol gaan drinken. Ook eerst gewoon heel leuk, lekker feesten dansen etc. Maar ik vind het nu niet altijd leuk meer. Ik weet wel vanaf wanneer en hoe het komt (heel groot probleem) dat ik het niet meer leuk vind. Ik wil de touwtjes terug in handen en niet dat de alcohol de touwtjes in handen heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...