Spring naar bijdragen

Toch maar effe wat anders


Har

Aanbevolen berichten

quote:


Originally posted by:
tapas

Har, dit is drankjank, misschien beter om hier niet te schrijven?


de oorzaak ligt echt voor een groot deel in de alcohol ipv alle omstandigheden.


Ik vind het geen prettig draadje om te lezen

Yep, nog zo'n doordrijver die alleen maar denkt hard te moeten werken en daar dan weer geen raad mee weet. Laat ik maar stoppen en jullie en mij toch een goede kerst toe te wensen. Gelukkig is de drankjank bij mij zo weer over, hopelijk voor jullie ook.
Sorry, klinkt hard, ik weet het. Niet rot bedoelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, zonder drank had je veel beter zicht op jezelf en alle onderliggende problemen. Je zult die problemen toch het beste nuchter te lijf gaan wil je er echt uitkomen, en wie weet is het wel zo simpel dat je gewoon bent wie je bent en daar tevreden mee mag zijn ipv diep te gaan graven en oorzaken te zoeken. Dat is wat therapie ook doet, en medicijnen ook, die helpen je te accepteren dat het leven is zoals het is en dat jij bent wie je bent. Zonder drank vind ik jou een prima mens maar met drank vind ik je ronduit vervelend en jammerend. Je mag je nu dan wel afreageren op Water en vorige keer was ik degene waarop je je afreageerde maar uiteindelijk zul je zelf met jezelf door 1 deur moeten.

ik wil best serieus op je in gaan maar niet als je gedronken hebt.
Sterkte met jezelf de komende dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
tapas

Har, zonder drank had je veel beter zicht op jezelf en alle onderliggende problemen. Je zult die problemen toch het beste nuchter te lijf gaan wil je er echt uitkomen, en wie weet is het wel zo simpel dat je gewoon bent wie je bent en daar tevreden mee mag zijn ipv diep te gaan graven en oorzaken te zoeken. Dat is wat therapie ook doet, en medicijnen ook, die helpen je te accepteren dat het leven is zoals het is en dat jij bent wie je bent. Zonder drank vind ik jou een prima mens maar met drank vind ik je ronduit vervelend en jammerend. Je mag je nu dan wel afreageren op Water en vorige keer was ik degene waarop je je afreageerde maar uiteindelijk zul je zelf met jezelf door 1 deur moeten.




ik wil best serieus op je in gaan maar niet als je gedronken hebt.


Sterkte met jezelf de komende dagen.

Dank je Taps, maar ik jammeren? Nooit!
Ik praat alleen maar nog zinniger als ik niet gedronken heb (grapje) Genoeg.
Truste en het is tegenwoordig A. trouwens Spud ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
albertina

Har,




triest heel triest je zo te lezen.


Ik ken gelukkig ook een ander Har.


Jammer genoeg is de andere Har al een tijdje zoek.


Ik wens je sterkte om jezelf weer enigzins terug te vinden.

Toch jammer dat ik mijn eerste posts heb weggehaald, toen zaten er nog geen schrijffouten in. Maar dank je Tina, ik snap wat JIJ bedoelt, dat jij niet snapt wat ik bedoel zal ik je maar vergeven ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Geer

Dacht trouwens dat je eters met kerst zou krijgen van de boei.......had je beter kunnen doen dan dit Har, En prijs je maar heel gelukkig met je zusters, op een gegeven moment zeggen ze ook , tot hier en niet verder. Maar genoeg, je eerlijkheid siert je. en ook ik blijf er bij dat Har zonder drank veeeel leuker is, veel wijzer en etc, maar idd genoeg, ga rust pakken man. Morgen nwe dag.

Heb ik over geschreven hoe dat gelopen is, maar ja....iederen voelt nu blijkbaar behoefte om maar ff te reageren.....ongelezen..
Tis toch wat hè, zo'n forum. De ene domme reactie na de andere, van sommigen dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zucht...

Zal de openingspost nog maar effe terugplaatsen, de rest is eigenlijk aan reacties misgeschoten.
Sorry Water, je bent zo ontoegankelijk, dom van mij om jue me de rest te vergelijken en het weg te halen.


Aan jullie allen.

Eerst aan de Adb'ers

Sorry het is immers Kerstmis, de tijd waarin we juist over het moeilijkste heen willen stappen en vooral niet moeilijk willen doen over ons (alcohol)probleem, duh..en natuurlijk zit daar veel meer achter.
Juist nu onze uiterste best doen om over het verleden heen te stappen. We willen immers toegeven en het anders doen, of liever nog compassie hebben met de mensen waarvan we ergens diep weg gestopt nog weten, dat wij ondanks ons probleem niet van kunnen begrijpen dat zij ONS juist willen begrijpen en helpen.
Maar, lieve betrokkenen vergeet niet dat juist een alkie (die anders wil) al zijn zinnen bij wil zetten om juist begrepen te worden, belangrijker nog de juiste hulp te vinden.
Voor de duidelijkheid, heb het wel over de hulpbehoevende die geholpen willen worden.

Daarom vind ik het moeilijk om met zo'n zware boodschap te komen. Neem het me aub niet kwalijk, want eerlijk is eerlijk en ik kan nu alleen nog maar proberen nog eerlijker te zijn, omdat het nu extra moeilijk voor mij is...want ik red het niet, zelfs niet met de hulp van anderen. De goedbedoelde hulp schiet tekort, liever nog ik schiet tekort (gvd weer een terugval).

En aangezien de hulpvaardige verleners maar blijven gissen (en daar vooral vanwege de verschillende managersniveaus tijd voor nodig is want er moet over mij beslist worden duhhh.. no offence :present: ) voel ik me hier onder ervaringsdeskundigen nog het meeste thuis, alhoewel ik ook besef dat het voor mij naast de grote lijnen (die alkies kenmerken) toch weer anders is, want mij is wel duidelijk dat áls ik ga drinken de craving minstens zo groot is.
Ik raak op een ander vlak de weg kwijt ZONDER craving. Voor die tijd kon ik me zo vrij als een vogeltje voelen, daarom is het ook écht waar wat ik over MIJN WETENSWAARDIGINGEN VERTELD HEB, de positieve dingen en de opbouw en de aktie die ik onderneem.
Leek verdorie wel een normaal mens.
Lijkt zo in contrast te staan hoe het nu zo plotseling toch weer mis gaat, wel is duidelijk dat dat al eerder is voorgekomen.

Heb je gelezen An. Ik waardeer je zeer, maar daar had je mij toch effe fout ingeschat. Heb nog steeds geen medicijnen voor mijn psychische problemen en van daaruit ontstaat craving. En dat is werkelijk een verschil.
Btw Ziza, vandaar ook het moeilijke telefoongesprek wat we gehad hebben, ik moest maar eerst nuchter worden terwijl ik wel zeker "nog" nuchter genoeg was. Dit alleen maar ter verduidelijking. Blijkt ( voor mij de beperking uit van de visie die vooral gelouterde AA'ers er op na houden, de drank is namelijk de belangrijkste oorzaak.
Duidelijk, daar zullen wij het wel nooit over eens worden. Doodoener was wel, dat ik de dag daarop maar moest terugbellen. Blijkbaar duld jij geen tegengas als het even buiten het boekje omgaat.

Kan gewoon nu al een kleine week, de aandacht niet opbrengen voor jullie strijd en wetenswaardigen...zelfs het positieve wat anderen brengen om de ander te ondersteunen (op het forum) kan mij NU niet sterken en helaas dus ook mijn geloof dat IK het daardoor kan redden.

Voel me kl@te daaronder, waar is een forum anders voor, herkenning toch maar voor INSCHIKKEN en OVERGAVE.? Zie en erken ik zeker, de moed en kracht die anderen daarin opbrengen, kan het herkennen omdat ik dat zelf ook kan, jawel ik kan een ander wel degelijk tot steun zijn..maar nu werkt mijn geest tegen. En dat kenmerkt ook helaas de alkie die ik ondanks de goede bedoelingen ook kan zijn. Ik word dan weer de eenling omdat ik het niet KAN OPBRENGEN voor een ander iets te betekenen en dat ligt voor mij (te) gevoelig raak dan zelf van het padje af. M.a.w. ik moet verdomd sterk zijn om dit te overwinnen.

Zeker niet de omstandigheden (de anderen) want qua ondersteuning heb ik het zoveel beter dan de meesten van jullie. Ik sta niet alleen. hoef maar te bellen om niet alleen te zijn.
Heb het werkelijk geprobeerd om er nu juist voor de ander te zijn(want dat was voorheen mijn grootste probleem...en natuurlijk nu nog, maar ik doe het maar gewoon)..als de persoon die de afgelopen 2 maanden veel goed werk heeft verricht, de persoon die werkelijk onvoorwaardelijk met (wat ik dacht) behoud van zijn eigen grenzen, kon dragen. Voor de ander om het contact met MEZELF vorm te kunnen geven, zelfs zonder stress...halve dagen werken en zo.
Maar naast het me goedvoelen slaat het zomaar om. Krijg waanbeelden, daar bedoel ik mee dat wat ik ook doe MIJ niet echt bevrediging geeft, terwijl ik wel tevreden na een goedgevulde dag kan zijn. En dat hield ik dus al 2 maanden vol, goed slapen, op tijd op, tevreden naar mijn werk.

Dacht nog even aan mijn derde contact het forum en wat die berichten aan overprikkeling geven en volgens mij onderschat ik dat behoorlijk. Het lijkt virtueel maar jullie zijn mensen, echte mensen EN HEBBEN DAAROM VANWEGE HETZELFEDE PROBLEEM NOG WEL MEER IMPACT....JUIST OP HETGENEN WAT IK OVERWINNEN WIL MAAR NOG STEEDS MACHTELOOS TEGENOVER STA.
Eerst Pip, toen Blacky en Geer. Kwam d'r ook nog effe bij en ik herb sterk de neiging om die impact te onderschatten. Pfff...dan ook nog de associatoe met een poging tot zelfdoding met een schat van een vent.
Duh...maar Har houd het wel recht. Die heeft immers alles op de rail, want alles wat goed is loopt. Idioot sta nu weer op nonactief wat met medicijnen mag ik niet rijden.




IDIOOT, ALCOHOL HEB JE NOOIT OP DE RAILS...DAAR MOET JE DAN JUIST EXTRA AANDACHT AAN BESTEDEN. IK OVERSCHAT MEZELF ZO, OMDAT IK OOK WEET DAT IK STERK KAN ZIJN....MAAR WAAR LIGT DIE GRENS OOK WEER!!!

Kom toch weer in een dip, waarna al het contact houden en bellen ineens ophoud en dat maakt me radeloos of liever gezegt, doelloos


Nu gericht aan de anderen, mijn familie en vrienden

Heb dus maandag aan de bel getrokken. Mijn ouste zus gebelt, in bezopen toestand. Ben dan wel weer zo dat ik de dag daarna zelf de verantwoording weer op me neem.
Had na dat gedoe hier, mijn overeactie aan Pippi en mijn surrogaat forumgedoe effe genoeg van het virtuele.

Vandaag bij F. geweest omdat ik die 1e kerstdag onder mensen wou zijn maar ben binnen het uur afgetaaid, A. ging vandaag naar haar ouders en ik en A. ook vonden het geen goed idee om dat niet samen te doen.
Was me te druk, oude riedeltje want te druk kan ik alleen maar verdragen als ik zelf niet te verward ben en zeker al helemaal niet als ik weer gezopen heb, niet toen maar aan de herinneringen van voor "93, want toen erkende ik nog niet eens dat ik een alcoholist ben.

Had alle mogelijkheden, kon vanavond mee biljarten met de rest van het stel bij het Labre huis.
Besef wel dat ik nu al een hele week genoeg achter de kiezen heb gehad en constant onder de hoede van anderen ben geweest en daarom niet zonodig vanavond ook maar onder mensen moet zijn.
Mijn geestelijk gestoei brengt bezorgheid voor de ander met zich mee nietwaar? Heb vanavond pas wat gedronken. Die refusal was een smoes, heb het zogenaamd vanmorgen ingeslikt.

Blijkbaar krijg ik dat met mijn (alcohol)probleem nog steeds teveel aandacht en wil immers wat anders.. Ben immers met hulpverleners bezig het nu versneld met behulp van medicatie op te lossen...de onderliggende problemen wel te verstaan.

Had die refusal weg degelijk moeten nemen, daar niet van.


De meer eerlijke weergave.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...