Spring naar bijdragen

Toch maar effe wat anders


Har

Aanbevolen berichten

...ik ben zo'n voelerd hé Blacky en daar wil ik ook lucht aan geven. Hoe pijnlijk ook, ik wil de ander kwetsen,het is wel een overeenkomst die ik zoek. Wil het zelfs een plaats geven. Dat kerstgebeuren hé en dat conformeren....doe het zelf ook compleet met nepboom. Heb het al jaren niet gedaan en nu blijkt er ondanks mijn goede pogingen weer een reden te zijn waarom het niet kan. Ik word er nog steeds ongelukkig van....nou ja ongelukkig, ik kan het niet aan.

Aan jou lieverd wil ik alleen maar zeggen dat er voor jou werkelijk redenen zijn, die van mij liggen nog steeds diep verborgen. Alcohol vind ik nog steeds een lachertje, de oorzaak niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,

helaas vind ik het lastig je helemaal te begrijpen.
Wat wil je nu?
Nee Har je hebt mijn dag niet verpest, had ook op het gewone
draadje gemogen.
Er zijn ook keuzes mogelijk, ook wat betreft iets niet aankunnen
of niet willen.
Eigenlijk kan ik de juiste woorden niet vinden om je te steunen,
dat spijt me oprecht.
Veel liefs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel verhaal getypt, poef weg... shitty browser... :angry: nieuwe poging.

Har, ik heb je hele verhaal gelezen en sommige zinnen zelfs een keer of zes.
En nog snap ik niet alles.

Je moet gewoon kappen met de drank. Als alcohol zo'n lachertje is, waarom trap je er dan nog steeds in?
Je hebt geen controle over je alcohol-gebruik dus je hebt nog maar èèn optie en dat is stoppen.

Je sleept er van alles met de haren bij waarom je nog niet zou kunnen stoppen.
Hulp die te kort schiet, ontbrekende medicijnen, je geest werkt tegen, schuldgevoel omdat jij niet kunt helpen, overprikkeling...
Het is allemaal B.S. Har, dat heeft er allemaal niets mee te maken. Les èèn: loskoppelen.
Eerst stoppen met drinken en dan pas aan je problemen gaan werken, als je er aan toe bent.
Eerst nuchter worden en je tijd van onrust uitzitten. Iedere droge dag zal je sterker maken.

Alcohol is geen lachertje. Alcohol is een killer.
Believe you me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe het nog wel een keer over Water. Je analytische benadering past me nu even niet. Kon de planken niet meer tellen die je mis sloeg. Hopelijk kunnen we het nog een keer overdoen. Verklaren houdt bij jou blijkbaar op, zogauw je de gordijnen dichttrekt. Vraag me af wat voor verklaring voor jouw gedrag dan overblijft.
Sorry, had het graag willen laten staan maar jouw reactie was me even te heftig, daar zou een ander wel eens jouw gedachtengoed op kunnen plakken.
Jij bent kortzichtig op jouw manier, maar dan kan pas veranderen als jij de gordijnen opentrekt en btw...had wel wat gedronken maar ben nog helder genoeg om te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Har

Grappig he Trees? Wat een toeval!


Morgen is er weer een andere dag
:heart:


Daar bedoelde ik de tegelijkertijd plaatsvindende ontmoeting met Spud mee. Och ja, vergissingen zijn zo gemaakt, zeker op een forum. En dat zogenaamde mistypen van mij had daar ook mee te maken. Heb blijkbaar uitdaging nodig anders ga ik het een beetje verzieken.
Ben heus wel nuchter, morgen is het immers 2e kerstdag.
De verwarring zit in mijn geest niet in de alcohol, *** had me goed gelezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water,

Zo is het en niets anders.
Har je kan wel eeuwig excuses verzinnen.
Gooi de drank uit je leven en accepteer hulp,
denk niet dat je het zelf allemaal kan doen.
Geef je ook over aan hulp.
Dat is je beste kans om eruit te komen.
Toen ik 2 maanden geleden er helemaal doorheen zat,
had ik binnen 2 dagen hulp, crisisdienst maar toch.
Ik aanvaard de hulp met beide handen, accepteer wat me wordt
aangeboden en werk hard aan de opdrachten die in elke week weer
moet doen.
Ja MOET, want anders is alles voor niets geweest,
als ik nu kijk waar ik ben in vergelijking met 2 maanden geleden is
dat een helemelsbreed verschil.
Niet alles maar beargumenteren Har, Doen!!!
Het gaat niet allemaal van een leien dakje maar het is te doen.
Loskoppelen en werken.
Dat is de oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,

Het spijt me te moeten zeggen dat je nu echt te ver gaat.
Ik vind water een zeer integer en gewaardeerd forumlid.
Min dat nu je ook nog met gore taal gaat beginnen.
een teken van onmacht van jouw kant.
Woede begint waar het verstand ophoud.
Har, ik ga ook niet meer op je reageren als je zo blijft
schrijven.
Het raakt kant nog wal en is buiten proportie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat hebben mijn gordijnen er nou weer mee te maken?
Je projecteert weer, Har, het ligt allemaal niet aan mij.

En ik snap heel goed dat er veel achter en onder zit.
Maar daar kun je pas aan werken als alcohol geen probleem meer is.
En dat betekent stoppen met drinken, Har. Maanden en jaren achter elkaar.
Zolang je dat niet inziet neem je jezelf in de zijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, ik zoek toch hulp, zelfs uitgebreid uitgelegd hoe het nu verder gaat verlopen en dat medicijnen voor mijn verwardheid nu het belangrijkste zijn. Maar dat kost tijd, vanavond dan nog maar effe een pilsje genomen, ben jij toch ook mee bekend? Laat me maar even. Ik ga wel verder op mijn weg. Maar een aantal mensen hier pretenderen dat stoppen met alcohol de enigste weg is....want DAT is de grote duivel, simplisten. Blijkbaar hebben die epistels van mij die daar over gingen of alleen maar een tere snaar geraakt of de angst het zelf niet te weten aangewakkerd.
Ja, het houdt een keer op en dat is geloof ik wel nu.

Er wordt hier, incluis mij, maar dat heeft dan met met gezeik over angst voor drank te maken te weinig goed gelezen.
Blijkbaar is het gevaarlijk om dieper te graven.
Jullie keus.
Ik ga iig verder, voorbij de angst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
water

Wat hebben mijn gordijnen er nou weer mee te maken?


Je projecteert weer, Har, het ligt allemaal niet aan mij.




En ik snap heel goed dat er veel achter en onder zit.


Maar daar kun je pas aan werken als alcohol geen probleem meer is.


En dat betekent stoppen met drinken, Har. Maanden en jaren achter elkaar.


Zolang je dat niet inziet neem je jezelf in de zijk.

Man ik heb langer drooggestaan en aan de werkelijke oorzaken gewerkt dan jij. Geen gelul.
Het enigste wat ik te weten gekomen ben is dat drank iid een gevaarlijke escape is van de werkelijke problemen. Zit soms te huiveren van de nadruk op die zo gevaarlijke drank die sommigen alleen maar wensen te zien. Dát is de oorzaak...verder hoor ik zo weinig over de anderte ontwikkel;eingen. Wordt wel veel over gechat, zo van...hoe gaat het vandaag? Ja, weer dezelfde angsten, dezelfde stress...vind je het gek?
Ik ken ze, de harde vechter, die 20 jaar lang daar een carrieëre in gemaakt hebben....kijk mij eens...al 10 jaar drrog. Ze waren geen steek veranderd maar hadden de 12 stappen slim als ze zijn vorm gegeven...maar persoonlijke ontwikkeling? Ho maar. Vertel mij niets!
Ik vind het al heel wat dat mijn ego nu naar werkelijke ondersteuning op zoek gaat.
Ben als kind niet in mijn psychische problematiek erkend. Nu 52 komen ze daar voorzichtig achter en ze zullen daar dan ook voorzichtig mee om moeten gaan.....ben inmiddels wel zo wijs dat ik HUN angst om alcohol als het probleem te nzien overstegen ben.
Je mag mij een lulletje noemen, ik noem mezelf nog steeds een vechter ondanks mijn terug(vallen).
Het probleem ligt wel degelijk dieper en ik ben daar al de tijd dat ik hier op het forum zit duidelijk over geweest.
De oplossing ligt idd niet voor de hand. Val me dan niet aan op wat jij niet gelezen hebt.
Ik zoek iig hulp. prijs me daarvoor! Dacht het zelf aan te kunnen...omdat ik dacht dat drank laten staan de enigste oplossing was. Dat mag jij blijven denken, waardeer ik jou niet minder om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het laten staan van de drank is niet de enige oplossing, maar daar begint het wel mee.
Dat er daarna nog veel moet gebeuren is duidelijk.
En dat je daar hulp bij vraagt en krijgt is super, dat vind ik ronduit dapper van je.
Maar zolang je je verslaving in stand houdt, hou je ook de onderliggende patronen in stand.
Begin bij het begin, Har.
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...