CarpeNoctum Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Hallo mensen... Ik ben ook nieuw hier en weet niet goed hoe alles werkt, ik weet bv. niet hoe je een nieuw topic opent dus ik wil me hier graag voorstellen als het mag. Ik kan me heel goed in veel verhalen vinden hier. Ik ben zelf ook een probleemdrinker die telkens weer zegt dat ie deze X echt gaat stoppen, alleen telkens weet ik mezelf teleur te stellen. Nu ook weer is m'n hele dag naar de filistijnen omdat ik het gisternacht weer te bont heb gemaakt. In het verleden is het me gelukt om 2 jaar gewoon geheel geen alcohol te drinken en alles liep weer redelijk en ik dacht op een dag, ach ja iedereen doet het waarom zou ik ook niet een drankje kunnen doen? Waarom zou ik geen gelegenheidsdrinker of sociale drinker kunnen worden? In het begin ging het nog wel goed maar de duivel in mij wakkerde steeds meer aan en ik dronk weer om dronken te worden na verloop van tijd. Ik ben een jongeman van net dertig en heb helaas al zoveel naars meegemaakt door alcohol, ik schaam me er gewoon voor om alles onder ogen te zien. De makkelijkste en minst pijnvolle optie is het gewoon wegdrinken... Maar zoals Erik al postte; je drinkt om van je depressies af te komen maar je wordt juist door weer te drinken depressief. Ik heb voor mezelf besloten dat ik dit keer echt een serieuze poging ga doen, dat gaat hopelijk beginnen met morgen niet naar de winkel gaan om alcohol te kopen. Een beetje drinken is inderdaad niet weggelegd en na de eerste druppel komen de demonen weer die je verleiden om door te gaan, het is gewoon harddrugs. Ik wil zoveel neerpennen hier omdat ik gewoon vol van binnen ben, ik zoek eigenlijk via dit forum en de website steun van lotgenoten. Ik heb me ook voorgenomen om meer antwoorden in het geloof te vinden, het lijkt alsof ik enorm ben afgedwaald en het voelt alsof ik eerst God en vervolgens mijn familie, vrienden zwaar teleurstel. Ook mezelf stel ik telkens dus teleur, ik weet dat ik best wel capaciteiten heb maar helaas weet ik door de drank deze niet te benutten. Hopelijk heb ik iets aan dit forum... Wachtende op uw antwoorden verblijf ik, met kater... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CarpeNoctum Geplaatst 8 oktober 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Rechtsboven op nieuw onderwerp klikken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CarpeNoctum Geplaatst 8 oktober 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Kijk goed Spirit, klik eerst linksboven op 'wie is wie' en dan zie je rechtsboven 'nieuw onderwerp:' het staat niet in een vakje vermeld of een button, ik keek er daarom ook overheen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Welkom Carpe Noctum en nu maar hopen dat je morgen hier weer terugbent want idd onder lotgenoten hoef je het niet alleen te doen. Veel naars meegemaakt door de drank en 2 jaar zonder, dan weet je dat je nare dingen zonder drank beter aankunt en dat het leven ook beter wordt als jij je leven weer serieus neemt en dan komen je fam./vrienden en geloof ook weer in een ander daglicht en jij bij hen. Maar stoppen met drinken dient dan wel prioriteit nr.1 te worden. Dat je geen drankje(s) mee kunt doen weet je nu, en helaas worden we alleen wijzer van fouten, en groeien zelden van de dingen die wel goed gaan. Dus bedenk maar dat deze ervaringen je weer gevormd hebben, je gemotiveerd kunnen houden het deze keer blijvend anders te gaan doen en vertrouw op het leven en natuurlijk op jezelf. Zonder drank val je vast wel mee en ben je misschien wel een heel betrouwbaar iemand, ook voor jezelf weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GewoonErik Geplaatst 9 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2011 Hé Carpenoctum. Succes hier en met stoppen. Probeer het van dag tot dag te doen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Almeria Geplaatst 9 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2011 Hallo Carpe Diem (!) , ik herken alles wat je zegt inclusief het gevoel dat je God teleurstelt, maar Zijn liefde is everlasting en Hij houdt van je en beschouwt je als Zijn kind en v.v. jij als jouw Vader, want anders zou je niet aan Hem denken. Zelf ben ik er ook nog niet hoor - ik heb nog niet eens een couselor na 2 weken - , herken wat jij zegt over de alcohol-demoon. Ik weet niet hoe thuis jij bent in de bijbel, maar houd je voor nu vast aan Zijn woorden "Hij die in u een goed werk begonnen is, zal dit ook voltooien...". Ik ben geen fanaticus ofzo hoor, maar ik schaam mij er niet voor dat ik gelovig ben in de Here Jezus ... al mag je dat tegenwoordig blijkbaar in onze cultuur / samenleving niet meer zeggen / geloven. Terwijl ik dit aan je schrijf begin ik te huilen, omdat ik dit weekend God ook weer teleurgesteld heb terwijl ik toch mag weten, dat Hij altijd van mij zal houden. Zelf heb ik geen kinderen, maar jij wel? Zo ja, zul je ooit niet van ze houden ongeacht wat ze doen? Zo mag je ook God zien, Hij zal altijd van je houden ongeacht dat wij met dit alcohol probleem worstelen. Hij ziet mij nu huilen, wetende dat ik dit niet wil. Paulus zegt hier ook iets moois over: Ik doe dat wat ik niet wil doen, Godzijdank voor de Here Jezus, die dit weet en begrijpt en voor mij gestorven is...". Ha ha , wel dit is even resumerend wat Paulus zegt , maar ik hoop dat je de essentie begrijpt. Mocht je mij als maatje willen , laat dan maar weten en voeg mij toe als vriend zodat wij prive kunnen mailen. Nogmaals ik ben geen fanaticus maar geloof wel "simpelweg" in Jezus. Voor de rest ben ik een normale vrouw hoor Shalom, Almeria Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CarpeNoctum Geplaatst 9 oktober 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2011 @Jane; dank je wel voor je steunende woorden, ik stel het echt op prijs. Gisternacht twijfelde ik na het lezen van bepaalde posts van iemand of dit forum wel iets voor me zou kunnen betekenen. Maar bij het lezen van berichtjes als die van jullie ben ik zeker bereid om het te proberen hier. @Erik; Dank je! Jij ook hé!? @Almeria; Je berichtje heeft me echt ontroerd, dank daarvoor. Vechten tegen die teleurstelling is een hele opgave inderdaad. Dat je gelooft betekent niet dat je ineens fanatiekeling bent, ik bedoel er zijn meerdere boeken van geloof neergezonden op aarde maar iets dat zo mooi is in essentie is in een slecht daglicht gekomen door mensen met andere agenda's dan geloven. Schaam je nooit voor je geloof, hier op aarde kan je mensen wel voor de gek houden maar we zijn hier in geleende tijd. Ik geloof dat het leven een examen is en dat God en zijn Engelen zullen beslissen of jij een goed persoon bent geweest of niet. Daar put ik ook kracht uit. Ik heb ook geen kinderen, ben single en heb een moeder die heel veel van me houdt. Zij heeft het meeste geleden denk ik door mijn acties m.b.t. alcohol. Toch blijft haar liefde onvoorwaardelijk zoals je zegt. Het lijkt me zeker leuk om maatjes te worden, weet niet hoe alles hier werkt dus zou jij mij een p.m. kunnen sturen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 9 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2011 Hallo Carpe, Mijn vader hield me altijd voor "bij nacht een man, bij dag een man". Hoe goed dat je je hier gemeld hebt en de consequenties van je drinken aan wilt pakken. Inderdaad ben je hier onder lotgenoten en we weten dus precies hoe het zit. De triggers zijn voor iedereen anders, maar de resultaten zijn hetzelfde. We roepen hier naar onszelf en tegen elkaar: "Neem vandaag de eerste niet". Zet hem op joh en laat je niet ontmoedigen. Mocht je in de fout gaan, dan probeer je het morgen opnieuw en je kijkt vooral waarom het fout is gegaan, zodat je het de volgende keer beter kunt doen! Samen komenm we er wel. Succes, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CarpeNoctum Geplaatst 9 oktober 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2011 Hoi Lytse, Dank je wel voor je aanmoedigende woorden. Dat is het juist, die eerste niet nemen. Ik hoop dat het me dit x wel lukt. Doet me echt goed jou reactie! Groetjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 10 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2011 Hai Carpe Noctum, WELKOM My goshhh...,hihi wat een moeilijke naam om zo even op te schrijven zeg! Ik wens je in ieder geval heel veel succes met je strijd tegen de alcholol Shahire Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden