Spring naar bijdragen

Donderdag, 1 januari 2009


BamBam

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

had nog geen slapen int zin, mn kerstboom maar afgetuigd:angry::)

Nogmaals de beste wensen voor 2009. Alweer een jaar voorbij.
Soms kan ik nog steeds niet geloven dat ik al iets meer dan twee jaar droog sta. Het was zwaar, zeker in het begin. Ik kon me een leven zonder drank niet voorstellen na 24 jaar. Ik had geen idee hoe dat er uit zou kunnen zien. Nu weet ik dat het mogelijk is, dathet heel goed kan, een leven zonder te drinken. Ik ben een alcoholist en kan en wil niet meer drinken. Morgen is nog ver weg, ik hou het maar bij vandaag. En vandaag ben ik vast van plan niet te drinken.

De eerste maanden heb ik heel erg veel steun gehad aan dit forum. Ik deelde mn twijfels, ik werd boos, opstandig, verdrietig, soms wanhopig. Vaak werd er gelachen, soms zelfs tot tranen toe. Ruzie werd er natuurlijk ook gemaakt, t ís net het echte leven.
Geiten werd een vast onderdeel en daarin had ik zeker mn aandeel:-)
Er was bijna altijd een troostend woord, bemoediging, geruststelling, troost, warmte en liefde. Zo nu en dan kreeg ik een schop onder mn kont en dat had ik af en toe ook nodig. Ik kon soms anderen troosten, moed inspreken, mn ervaring delen. En af en toe iemand met drankjank toespreken was, en is, me zeker niet onbekend.
Dankbaar ben ik dat ik vrienden hier heb gemaakt. Sommigen spreek ik zelden, of niet meer, maar ze zitten in mn hart, allemaal, en ik koester ze. Dankbaar ben ik dat mn vrouw me steunde in die eerste maanden. Nadat ze na een paar weken doorhad dat het me ernst was besloot ze solidair te zijn en een tijdlang ook niet meer te drinken. Dat heeft me door menig moeilijk moment heen geholpen. Dankbaar ben ik voor mn vrienden die me steunden, buiten dit forum om. En zeer dankbaar ben ik voor de mensen die hier schreven en hun ervaringen met mij wilden delen. Door een aantal van deze mensen kwam ik in aanraking met de AA. Na een aantal maanden besloot ik dat ik dat toch misschien ook es kon proberen. Het leek velen goed te doen en ik wist dat stoppen met drinken pas een begin was. Door het programma kreeg ik een aantal simpele Stappen voorgelegd. Aan mij de keus of ik daar mee wilde werken. Ik vond herkenning in het praten met andere alcoholisten. Velen daar vertelden mijn verhaal. Na een poosje wilde ik graag aan de slag met de Stappen en ik ben dankbaar voor de goede sponsor die ik vond. Ik ben aan het werk gegaan en dat was en is niet altijd gemakkelijk. Maar who cares. Mn leven met drank was ook niet gemakkelijk!

Stoppen met drinken is stap 1. Daarna is er werk aan de winkel. Werk wat ik wil doen. Drinken was ook hard werken, het beheerste mn hele leven. Hard werken om mn geestelijke gezondheid te verbeteren is iets wat ik er voor over heb. Niet dat ik geen uitvluchten verzin, dat doe ik zeker. Maar ik kan altijd terugkeren naar mn programma.

Dankzij het stoppen met drinken, het forum, mn vrienden, het AA programma heb ik veel gewonnen.
En ik heb zelfs mn nieuwe lief erdoor leren kennen. Ook daar ben ik blij mee en word ik blij van. Ik heb gemerkt dat nuchter alles te bespreken is. Niet simpel maar het kan.

Ik wens voor jullie allemaal dat de obsessie van het drinken van je weggenomen word. Dat de obsessie geen obsessie meer is. Dat ervaar ik toch als zo een bevrijding. Ik hoef niet meer. Het is niet meer; 'ik mag niet meer'. Nee, ik hoef niet meer en dat vind ik geweldig.
Ik wens dat een ieder de weg mag vinden die goed is voor jou. Ik wens je alle goeds, kalmte, moed en wijsheid.

En laten we vooral de humor niet vergeten.:D Lachen is fijn, leuk en het schijnt nog gezond te zijn ook;)

Tetereteteretettttttt, de dag is weer begonnen:moon::):heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 167
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

Als eerste wens ik jullie allemaal een heel gelukkig en helder nieuwjaar.

Bam Bam, mooie opening.
Ik denk dat de meeste van jullie nog op een oor liggen.
In elk geval nogmaals de beste wensen, ik ga nu even het draadje van gisterenavond lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel goede morgen en nogmaals gelukkig nieuwjaar.
BamBam wat je schrijft over stoppen met drinken en werk aan de winkel, is hartstikke waar.
Voor je persoonlijke groei kan je jezelf geen groter kado geven dan nuchter blijven.
Ik ga er vandaag weer voor. Jullie ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorrege... (gaaaaaaaaaaaaaaaaaap)

Brrrrr, m'n hele ritme naar de gallemiesjes. 't Was hier tot een uur of twee knall'n.
Vanavond om half elf naar bed, kijk er nu al naar uit en ben nog niet eens echt wakker.

Mooi he BamBam, als je zo op je eigen gedoetje terug kan kijken.
Heb ik zo langzamerhand ook wel een beetje, een mengeling van trots, verbazing, ontroering, hoop...
Nooit gedacht dat ik ooit zo ver zou komen (van jou wist ik het natuurlijk wel ;) ).

Tijd voor nog èèn bakkie koffie, en dan langzaamaan in de kleren en naar buiten.
't Wordt een rustig dagje vandaag, dat beloof ik.

Veul hail en zeeg'n, mien jongs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tientje veel beterschap, je tobbelt de laatste tijd wel met je gezondheid. Dit is toch al een paar weken gaande, steeds die koorts?
Water, onze slaapkop. Ik heb er al een fikse wandeling met de honden opzitten. Alles is hier rustig en blijkbaar nog in slaap.
Het grappige van het geval is, dat mijn echtgenoot vannacht ziekenbroeder heeft gespeeld voor zijn dochter en kleinkinderen, en dat we eigenlijk mooi siervuurwerk hadden willen afsteken. Dat ligt er nu nog. Zou je dat kunnen bewaren? Dan steek ik het af als ik officieel een jaar geen alcohol meer heb gedronken, hihi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

happy new year to you all :heart:
geen konijn te vinden hier ;-(
ik weet niet wat er met mij scheelt maar ik doe niets als slapen , zal wel zijn dat ik het nodig heb maar ik persoonlijk vindt er niets aan , zelf de fut onbreekt mij om te eten , en dat is ook niet goed
maar allez ik ga het nieuwe jaar niet al zeurend inzetten maar muziekje opleggen en een beetje proberen te genieten
ps maar het leven doet mij nog altijd pijn , en van dat gevoel wil ik af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn gedachten gaan uit naar de minder bedeelden onder ons: degenen die thans met een kater in hun bed liggen te ronken, waarschijnlijk naast iemand die er vannacht nog heel anders uitzag, en straks de dag met koppijn en misselijkheid halverwege moeten beginnen, constaterend dat ze niet meer weten hoe ze thuiskwamen, vrezend voor schaamtevolle uitspattingen en vanavond ook nog aan de nieuwjaarsborrel moeten :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan ook wel eens nuttig zijn Marjo, de boel even de boel laten en je gevoel op afwacht-stand. Tenminste als ik grote beslissingen moet nemen weet ik het vaak ineens niet meer. Maar op een gegeven moment komt het vanzelf weer boven, dan weet je het gewoon.
Zou dat een soort zelfbescherming zijn, dat je gevoel in een klap teveel te verwerken heeft en dan zegt: HO! Even niet teveel voelen!
Het fijne is wel dat we het nu nuchter kunnen doen.

Ging er nou vandaag nog iemand schaatsen? Of in de plomp van Scheveningen duiken?
Brrrrr!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky fut of niet, van niet eten krijg je niet meer fut. Wat heb je in de koelkast? Toch wel een boterham en wat kaas, en misschien ook nog een eitje? Als je geen trek hebt, is fruit ook heel goed.
Jij hebt fut genoeg om te typen, dus dan kan je ook wel een ontbijtje voor jezelf maken.
En dat gevoel dat je hebt krijg je ook niet weg met jezelf verzwakken.

Kaia je beschrijft nu wel een heel griezelig beeld van een drankavond. Vooral dat wakker worden naast.... gètver! :D
Leuk hè, nuchter zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water gefeliciteerd met je 21 maanden! Ja zo'n verstoring van het ritme valt niet mee he voor zo'n oude vent :D

Blacky ik hoop dat je je konijn snel vindt en maak jezelf een lekker geroosterd bammetje (nee niet die van Fran ;)) met kaas ofzo!

Dit was m'n 2de oud & nieuw met me, myself, I, Jip en Janneke :) Big deal, ik was gezellig en absoluut niet zielig! Niet de vrieskou in op de fiets, niet met de auto door de mist, geen irritaties door dronken mensen (een vriend belde me lallend op vannacht, harde muziek en feestgedruis op de achtergrond "gollukkug n'jaaar... hips")... ik heb het lekker op het laatst laten aankomen en hoe later het werd, hoe liever ik thuis bleef, en nu heb ik al lekker geyogaad en gefruitontbijt ;-)

Warmte en gezelligheid is niet afhankelijk van de kalender. Ik denk er zelfs over om voortaan vooral de lente te vieren als nieuwjaar.
Winter is de tijd van bezinning en rust. Moge iedereen met hoop vooruit durven kijken naar de lente, die licht brengt waar het donker is, en lichter maakt wat zwaar is :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ewel zie ben ikke blij dat ik gisteren niet uit geweest ben ......want zou hier maar eens wakker worden met naast mij iemand wie ik niet ken ;) thanks kaia om een lach op mijn snoet te toveren :-)
neen van rakky geen spoor te vinden ppff wel een dode spitsmuis in mijn veranda
heb mooie muziek op gezet en ben mijn huizeke aan het kuisen , sta meer als 300 mails achter oa japan en mijn advocaat straks allemaal rustig lezen en proberen toch maar uit dit dipje te kruipen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, allemaal EEN HEEL GELUKKIG NIEUWJAAR.

Wij hebben het hartstikke leuk gehad, hoewel ik moet bekennen dat ik er geen meter zin in had..... ik stond NB met dochter in de AH en zei tegen dochter (ik voelde me zielig) zal ik één fles sjampie meenemen voor mamma?
Waarop dochter zei: wil je dan net zo raar gaan doen en hysterisch worden als Z? (de nieuwe partner van mijn Ex, die teveel drinkt en dan hysterisch gaat doen en schreeuwen en schelden).
Met dank aan Dochter heb ik een fles Amé gekocht, en het smaakte evengoed om 24.00 uur. Maar dat was een zwak moment van me.
Ik zag tegen de hele avond op. En zocht......tja. Jullie weten het wel.

En nu lekker uitgeslapen en fris heb ik er géén spijt van, heerlijk. Een fris hoofd in 2009. Heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...