Spring naar bijdragen

zaterdag, 3 januari 2008


Houtje

Aanbevolen berichten

Even nog een teken van leven geven. Ik kan van alles doen vandaag. Er liggen genoeg klusjes. Die klusjes zijn niet vervelend of zo, maar ik ben liever lui vandaag. Ik heb nog wat telefoontjes te plegen, maar daar wil ik liever geen extra oren bij. Ik wil vrijuit kunnen praten. Ik heb papieren op te ruimen, maar daar heb ik dan weer veel ruimte voor nodig die er ook niet is als iedereen thuis is. Ik heb nog naaimachineklusjes en ook daarvoor heb ik veel ruimte nodig. In piano spelen heb ik geen zin, in haken heb ik ook geen zin, in lezen heb ik ook niet echt zin. Buiten is het koud en somber. Ik heb hoofdpijn en een snotneus. Kortom: ik verveel me. En eigenlijk is dat ook wel prettig, want ik mag mij vervelen als ik maar niet vervelend ga doen. Ik hang hier dus maar aan de compu. 'k Doe spelletjes, geeuw, typ deze onzin die jullie lezen, omdat je niks beters te doen hebt of wilt doen ;) .
Wat kan ik zeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nee Pip, Geer heeft alleen maar bewezen dat je, als je een ban hebt met 1 account op 1 IP-nummer,
op een ander IP-nummer gewoon een ander accounrt kunt maken en weer verder kunt posten.
Dat is niet te controleren. Volgens mij had Delta daar ook wel eens een keer van geprofiteerd.
Maar als Gerard dan zelf zegt dat-ie Geer is en ook nog zijn ongelijk gaat zitten verdedigen,
daarbij de goedbedoelende mensen hier nogmaals schofferend,
dan mag wat mij betreft de moderater nogmaals ingrijpen met een ban voor Gerard.
Ik heb het ook helemaal gehad met zulke dwazen en ik ben blij dat Adam er over begint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Hij kon het niet teruglezen. De moderatoren hebben alles weggehaald.

Als er steeds teruggekomen wordt op zijn bedreigingen naar mij en mijn kinderen toe, geeft het mij geen goed gevoel. Jullie zijn terecht verontwaardigd en ik zou een robot zijn als het mij niets deed, al kan ik het loskoppelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel, ik ben er weer even. Even vasthouden aan dit baken.
En dank voor de antwoorden op de eerdere vraag.
Dat van Geer gisteravond heb ik me langs mijn koude kleren laten afglijden, of hoe ging die uitdrukking ook weer. Ik denk dat je op zeker moment ook gewoon een beetje murw wordt van dronken of anderszins benevelde mensen die hier posten. Dan richt je je toch vanzelf op de mensen die wel vooruit willen en zich willen ontwikkelen.
Wat hij doet is geen nieuws. Ik kan ook naar een vriendin gaan en daar een alias aanmaken, of naar de bibliotheek bijvoorbeeld.

Ben een beetje uit mijn doen. Denk dat de kloof die ontstaan is met mijn zus, nu definitief is, Raar gevoel. Iemand schreef ergens: uit verdriet wordt vrijheid geboren. Daar hou ik me dan maar aan vast.
En aan jullie natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wou dat ik jou mate van onverstoorbaarheid al beheerste, Corinne, waarlijk Zen.

Er zit ook wel een les voor mijzelf in.
Ik ga altijd aan de kant als er weer een loudmouth beweert dat de halve wereld van hem is.
Ik geef ze altijd gelijk en doe altijd een stap opzij want ik vind het allemaal te banaal om er op te reageren.
Dergelijke mensen zullen ook altijd mijn vertrouwen vertrappen want dat interesseert ze niets, ze leven alleen voor zichzelf.
Daarom woon en leef ik nu alleen, en daarom heb ik me ook maar even een paar dagen stil gehouden.
Ik weet dat ik daarmee ook veel mensen te kort doe die het wel goed menen, maar once bitten, twice shy.
Hier moet ik mee aan 't werk. Ooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Vie

Ik denk dat je op zeker moment ook gewoon een beetje murw wordt van dronken of anderszins benevelde mensen die hier posten. Dan richt je je toch vanzelf op de mensen die wel vooruit willen en zich willen ontwikkelen.



Yep! Aandacht = voeden, of de aandacht nu positief is of negatief.

Vie: misschien kan je je zus een handgeschreven brief schrijven, en dan bij jezelf, bij jouw gevoel blijven daarin? Zeg haar gewoon dat je niet weet wat te doen om haar te overtuigen dat die mail niet van jou kwam, dat je je kan voorstellen hoe raar het is zo'n mail van jouw adres te krijgen, en dat het je pijn doet dat er een kloof tussen jullie is, dat je zo graag zou willen dat jullie okay zijn met elkaar, jullie zijn tenslotte zusjes en het leven is te kort en te waardevol om boos op elkaar te blijven?
Wat kan jou het schelen, ga niet voor je gelijk, maar voor de harmonie: daarmee geef je jezelf ook een kadootje tenslotte :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water,
Niet wachten om daarmee aan het werk te gaan.
Je zou de volgende dingen kunnen overwegen om je zelfvertrouwen op te krikken:
- een sociale vaardigheden cursus,
- een cursus dealen met agressie,
- een zelfverdedigingssport gaan beoefenen.
Met ja en amen knikken naar degene die het hardste schreeuwt en je vervolgens opsluiten in je holletje help je jezelf echt niet. Verlegenheid is te overwinnen en daartoe hoef je geen schreeuwlelijkerd te worden.
En juist hier kun je goed oefenen in het van je afbijten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan wel van me afbijten als 't moet hoor Corinne... :D mooie tandjes he?
Ik weet hoe ik assertief moet zijn, ik weet wat zelfverdediging is.
Maar met dit soort dingen heb ik er gewoon geen zin in. Daar inversteer ik geen energie in.
Ik doe gewoon een stap opzij, denk "ja hoor ga je goddelijke gang maar" en ga wat anders doen.
En ja, dat is dan meestal iets voor mezelf en dan zie of spreek ik weer weken lang niemand want dan heb ik het effe gehad.

(tiebvaud)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam,

Ik heb bij gisteren al gereageerd. Ik vind het ook een grote schande. Toen het nog Tactus was, kreeg je voor iets onbenulligs een ban. En nu er iets ergs is gebeurd, laat Tactive het op zijn beloop.
En dat kan niet in MIJN ogen:angry::devil:

Maar ja, wie ben ik?

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, een loudmouth :D

Water: don't be a football of other peoples oppinions; jouw bestaansrecht staat of valt toch niet met andermans akties?! Je eigen ruimte verzorgen en bewaken, en wat niet bij je hoort negeren, dan kan je gewoon jezelf zijn zonder dat het nodig is je terug te trekken. De luidheid van zo'n mond reikt tot hoever JIJ dat toelaat. En ik zie heel veel liever jou dan zo'n hard sprekend orgaan, ontneem mij dat niet aub :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
ferry

Maar ja, wie ben ik?


Ferry.



Nu heb je het verklapt ;-)

Ik denk dat het voor Tactive niet te doen is om 24 uur per dag de boel hier te checken, en zoals gezegd kan elke gek op elk moment op elke PC met een ander ip-adres een nieuwe account aanmaken. De Tactiefjes zullen de ban dan ongetwijfeld uitbreiden, zodra ze ervan op de hoogte zijn.. wat willen we nog meer? Bij onszelf blijven lijkt me zo.
Ik ben heel boos als hier iemand wordt bedreigd, beledigd of gekwetst, zal ze persoonlijk opwachten ;), maar vind het ook zielig als iemand helemaal verslaafd is aan dit forum, psychisch doordraait en dan door de ban ook nog eens verstoten raakt van de aandacht die hij mist. Komen we weer op de kwestie dat hier ook mensen komen die veel meer problemen hebben dan alcohol, die horen op een ander forum thuis, maar ga er maar eens aanstaan om die selektie te maken, lijkt me alles behalve gemakkelijk voor Tactive en gelukkig zijn zulke situaties in de minderheid, anders zou dit forum z'n doel voorbij schieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky,
:D Jij geeft even heel goed aan hoe iets anders gelezen kan worden dan bedoeld is.
:Duimop;

Water,
Prima dat je in sommige dingen geen energie wenst te steken en er niet op reageert.
Maar laat je daardoor niet zwijgen wat andere zaken betreft. Jouw bijdragen vind ik altijd to the point en heel bruikbaar.

Ferry,
Dat is een trend die ik ook opmerk. Maar het is wel zo dat de moderatoren steeds heel wat commentaar te verteren kregen als het forum vond dat ze te streng waren.
Ik ben blij dat ik geen moderator ben. Als moderator lijkt het wel of je geen goed kunt doen. Altijd wel iemand die commentaar heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nah. Dankjulliewel. Geloof ik.

Dan maar even een totaal niet to the point en geheel onbruikbaar bericht: Grunniger Humor.
Er zit een eigenaar van een benzinepomp-station in de radio-uitzending, het gesprek gaat over de hoogte en laagte van de benzineprijzen.
Presentator: "Ik heb mie net vanmeurns de tank vol diesel gooit, da kostte mie vairenneegntig cent op de liter, moar bie die betoalst tachntig cent en n bietje.
Den had ik mie dus veur zo'n twoalf eurootjes minder t barrel volgooien kent, woar zit m dat den in?"
Tankhouder: "In de pries ja..."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dank voor de antwoorden. Kaia, ik denk dat ik het gewoon een paar dagen laat rusten, zoals Pippi ook al zei. Dan is het misschien tijd voor een persoonlijke brief. Dit gaat niet om die gekke mail alleen, maar zit blijkbaar veel dieper. En bovendien blijkt die mail gestuurd te zijn door een it-technisch exvriendje van haar.
Dit is iets ernstiger dan er vroeger wel eens is gebeurd. Gewoon veel oud zeer en wantrouwen dat er blijkbaar al tussen ons zat. Op zich ook niet verkeerd om dat eens onder ogen te zien.

Water, een cursus zelfverdediging is echt leuk! Niet omdat je de wereld in zou moeten, maar het maakt je behoorlijk fit. En omdat jij nogal eens kampt met vemoeidheid.... En weet je, je hoeft er niks bij te zeggen, gewoon: yaaaahhh, die ander in stijl tegen de grond.
Ik zweer bij yoga en andere vormen van oosterse lichaamskunsten. Maar ja, who am I.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
kirky

wat leer je eigenlijk op een cursus "omgaan met agressie" ,iemand die agresief tegen je doet in elkaar slaan ofzo ?


ben zeer benieuwd want ik MOET er binnenkort nog een volgen .



Bij zo een cursus leer je om je verbaal zo te uiten dat een knokpartij wordt voorkomen.
In zo een geval altijd beleefd te blijven en geen dingen zeggen die agressie uitlokken.
Koken van woede en poeslief vriendelijk lijken.
Heel moeilijk. Misschien moet ik dat zelf ook eens gaan doen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Corinne,

Je hebt helemaal gelijk, ik ben ook blij dat ik geen moderator ben.

En Kaia, ji hebt ook helemaal gelijk.


Ik ben me er best van bewust, dat ik commentaar heb. En dat komt doordat ik de bewuste oudjaarsavond nog steeds niet vergeten ben. En dat ik me er steeds meer van bewust raak, dat het eigenlijk op een openbaar forum, niet veilig is. En dat, dat ook niet kan. Want er zullen altijd mafkezen blijven rond lopen. En daar zal ik mee moeten leren leven;)

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry dat snap ik. Dat was ook niet grappig. Ik voel me schuldig omdat ik het al heel snel door had maar wel meer mensen schrijven hier vreemde dingen. Mede doordoor ben ik toen Soothe aangevallen en dat was zonde want hij had geen kwaad in de zin.
WE zullen hier mee moeten leven. Vergeet niet 90% is echt en kijk naar al het goed het forum doet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi! Ben ik ook nog even...

Eerst en vooral wens ik iedereen een fijn en gezond 2009 toe! Dat wie wil stoppen ook de kracht mag vinden om dat te doen. Het is de moeite waard en minder angstaanjagend en moeilijk dan het lijkt!

Nou ja, dit gezegd zijnde moet ik eerlijk bekennen dat ik het op nieuwjaarsdag best moeilijk had. Ik schoot me nu toch in een soort angstkramp die alles met goede voornemens en terug met beide voeten op de grond komen te maken had. :huh: Ik vond dat ik in 2009 alles (ALLES) maar eens perfect voor elkaar moest zien te krijgen. Niet meer roken, weer geld gaan verdienen, bij voorkeur in een ander soort werk, mijn huis afwerken en netjes houden, gezonder leven en wat dies meer zij.

Maar dat ALLES was dan weer zo angstaanjagend dat ik ineens NIKS meer wilde. Ik dacht: Zal ik lekker weer gaan zuipen en alles maar kapotmaken? Is veel gemakkelijker en o zo bekend. :devil: Dus veel minder angstaanjagend dan nieuwe wegen inslaan. Terwijl ik mezelf ook zit voor te houden dat spannend niet per se angstaanjagend hoeft te zijn. Zucht. Maar het wordt ook maar spannend als ik daadwerkelijk in actie schiet, en dat komt er maar niet van. Heb ik nog geen tijd voor gehad... :D (Jaja, nog steeds een kei in alle mogelijke smoezen!)

Enfin, om een lang verhaal kort te maken: het ging weer over en ik ben nu braaf aan het werk. Dat helpt. Toch wil ik dat 2009 voor mij een jaar van ACTIE wordt. Ik drink dan wel niet en ben wel met mijn innerlijke groei bezig (klinkt chic, hé!), maar er ligt nog een hoop ander werk te wachten. Aan de ene kant wil ik niet te ver vooruitkijken, maar aan de andere kant is er ook niks mis met plannen maken. Je kunt leven in het NU ook iets te letterlijk opvatten, en dan gebeurt er ook niet veel. Tenslotte zouden we allemaal nog in holen wonen als niemand ooit wilde plannen en dromen gekoesterd had. :)

Liefs,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...