Spring naar bijdragen

Dinsdag 6 januari

BamBam

Aanbevolen berichten

morgen to you all :present:
heb hier eerst een beetje tennis zitten kijken , van een draadje naar het andere draadje yep yep was spannende wedstrijd ;)
ik heb niet zo lekker geslapen lag te denken aan iemand die met zijne velo op de gladde wegen reed en hierdoor op zijne smikkel viel :wacko:
no ja uiteindelijk in bed gebleven tot 08:30
edflobe van harte met je huis en van harte met je maanden
har boodschap terug van spud " alles onder controle " of zoiets ze doet de groetjes terug .
mensen ik ben aan het werken maar weet eerlijk niet waar ik eigenlijk aan begonnen ben :devil: zag juist dat ik meer zonlicht heb in de achterste kamer en dat lijkt mij wel iets fijns om wakker te worden , ook heb ik daar via een muur warmte van de kachel die een verdieping lager staat , enig minpuntje kamer is stukken kleiner dus geraakt er mijn bed wel in ??
heb het uit gemeten en het zou moeten lukken , dus nu mag ik een kamer leegmaken , bed afbreken en maar hopen dat het allemal past ??
marjo er zullen nog pijnlijke momenten komen , maar exen kunnen in vriendschap met mekaar omgaan al begin ik meer en meer los te laten wens je veel kev wat dit ook is
zo ik ga een afbreken sie
tot laters :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 299
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marjo, ik ga je alvast wat hartjes toeblazen pffffffffffffffffffffffffffffffffffffff......... :heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:

ennuh ze zijn allemaal alléén maar voor jou, hoop wel dat ze onderweg niet kapotvriezen van de kou :brokenheart: zou jammer zijn ;) Koester je herwonnen vrijheid :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge! Iedereen bedankt voor de felicitaties!

Tja, het is me wat... Zomaar ineens een jaar droog! Ineens de klik gevonden, nadat ik al meer dan anderhalf jaar rondhing op dit forum en al jaren wilde kappen met de drank. Maar wat BB schrijft, is waar: ik wist dat er meer nodig zou zijn dan gewoon geen alcohol meer drinken. Dat had ik hier geleerd, en die wetenschap is me goed van pas gekomen! En ja, het feit dat ik Bammie aan mijn zijde had, heeft toch ook erg geholpen. Het is fijn om samen te zijn met iemand die zelf ook niet drinkt en weet wat het is om verslaafd te zijn. En om nuchter te worden!

Zo, ik houd het een beetje kort, want ik moet nog werken en forummen zonder sigaretten is toch ook wat raar. Nou ja, de komende tijd zal alles wel raar zijn zonder sigaretten erbij. :huh::o Maar ik ga ook deze uitdaging aan...

Doegdoeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen daaro.
Wij zijn tijdelijk wachtende op een nieuwe internetprovider en daardoor even illegaal geknoopt aan het draadloze internet van iemand in de buurt. Dit gaat allemaal prehistorisch traaaaaagggg....
Toch wil ik de mijlpaalster van harte feliciteren met haar eerste jaar.
Hoop dat het met jullie allemaal ook goed gaat, maar zo te lezen wel redelijk tot goed allemaal. Fijn.
Vind het leuk dat het stoppen met roken hier ook zijn weg mag vinden. Straks worden we nog allemaal van die gortdroge blauwkousen :D
Maar echt, het voelt beter. Straks nog stoppen met snoepen en stoppen met, weet ik veel. We worden toch niet perfect hè? Dat zou eng worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou en Wing. Als je dat nou even nodig hebt. Dat kan toch?
Ik dacht toch dat daar het forum voor was. Je bent niet de enige nietwaar, die steeds weer even aan komt lopen. Het feit alleen al dat zoveel mensen hier even komen posten, zelfs na jaren nog, zegt toch wel iets over de kracht van dit forum.
Ik stap er weer uit, voor mijn trage internetverbinding heb ik momenteel geen geduld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik ben een man van bijna 43 en ken mijn partner al sinds dat wij 12 jaar waren. Zij heeft een relatie gehad van 6 jaar en ik ook. Dit is bijna gelijktijdig uit gegaan en wij kwamen elkaar op dat moment weer tegen en het was Klik. Na 1 jaar relatie kwam ons eerste kind (1993) en ons leven kwam in een versnelling en minder tijd voor elkaar. In 1995 werd ik op staande voet ontslagen wegens diefstal (wat ikzelf heel erg vond dat ik dat gedaan had, maar het was voor mij meer wraak. Ik had een keer een omzet van 50.000 dollar gehaald (normaal 8.000) en had een kasverschil van 100 dollar. deze 100 dollar werd van mijn salaris ingehouden en hier was ik het niet mee eens. Ik ben het toen terug gaan verdienen met het niet aanslaan van batterijen. Dit is gezien en ik werd op staande voet ontslagen. Dit heeft mij zeer veel pijn gedaan omdat ik niet zo ben en ook niet zo opgevoed ben. Ik heb een zeer zware periode gehad om weer op normaal niveau te werken, maar heb wel gewoon gewerkt bij bedrijven die geen referentie onderzoek deden. Het heeft 4 jaar geduurt totdat ik weer op mijn eigen niveau werk had. In deze tijd ben ik ook meer gaan drinken, want mijn zelfrespect was nihil! In 1997 is ons tweede kind geboren. Eigenlijk zou ik de tijd tussen 1995 en 2005 willen vergeten, maar achteraf had ik het ook niet willen missen, want het heeft mij wel gevormd naar een beter persoon. Ik ben dus steeds meer gaan drinken en uiteindelijk zou mijn drinken mijn dood worden. (dit wilde ik ook, maar kon het niet maken tegenover mijn gezin). In 2003 een burnOut gehad en zwaar depressief mede door het vele drinken. In 2005 is het mij uiteidelijk gelukt om het eerste glas te laten staan. Vanaf augustus 2004 ging ik naar de AA meetings en dat sprak mij aan, meer dan wat de deskundigen vertelden, want zij hadden geen ervaring met alcohol verslaving. je moet het zelf meegemaakt hebben om te voelen wat de andere voelt. Ik ben nu bijna 4 jaar droog. Dat is leuk, maar doordat ik en nuchter leven lijdt verander ik qua persoon. Ik weet nu pas wat ik wil en hoe ik wil zijn. In mijn relatie geeft dit vaak spanningen. Logisch van haaruit, want wie ben ik nu? Ik was toen zo en daar ging zij voor en ben nu anders... Vragen als blijft hij zo, is hij verandert, kan ik hem nu wel vertrouwen etc...etc... Dit begrijp ik ook en wij hebben daar veelvuldig over gesproken. Andere kant is dat ik niet meer tegen haar regeldrift kan die zij binnen het huishouden uitdraagt. Zij heeft natuurlijk een tijd lang alles moeten regelen omdat ik niet bereikbaar was door de alcohol. Ik zit nu met vele vragen, want eigenlijk wil ik verder met mijn leven zoals deze nu is, maar om dit te doen zullen wij uit elkaar moeten gaan. Mijn gevoel voor haar is niet meer aanwezig. Alleen als moeder van onze kinderen.
Heeft iemand hier ervaring mee en wil diegene daar met mij over praten? Dit zou voor mij enorm helpen, want ik wil geen fouten maken en mijn kinderen minimaal pijn doen.
Alvast bedankt. Laatstedruppel2005.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch nog even ingelogd voor LaatsteD. Sorry ik kort je naam even af, is een hele hap. Dat je al vier jaar niet drinkt: pet af! Geweldig. Maar is je vraag nou eigenlijk of je moet gaan scheiden?
Je klinkt alsof je dat de beste oplossing vindt.
Wel heb je twee kinderen op de wereld gezet. Als ik jou was, is mijn bescheiden mening, zou ik allereerst rekening met die wezentjes houden.
Ook zijn er dingen zoals relatietherapie. Als het alleen maar gaat om de regeldrang van je vrouw: tja vind je het gek, toen jij dronk moest ze wel. Kinderen krijgen en opvoeden met een partner die er niet voor je is, dat is nogal wat. En dat is zeker niet bevorderlijk om ook nog eens een liefhebbende vriendin voor jou te zijn.
Als je het weten wil, zou ik zeggen: bekijk zeer zeker je eigen aandeel in dit alles, met een liefdevol begrip voor wat je vrouw mee heeft gemaakt. Ga desnoods een tijd apart wonen. Maar hou in hemelsnaam rekening met de kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste druppel, ik denk dat het advies van Wingchun het beste is wat een
ander jou kan geven. Na jaren worstelen en drinken, heb ik nu, na een jaar
nuchter, net mijn relatie beeïndigd. Dit is gekomen omdat ik weer voel, sinds ik niet meer
drink. En eindelijk de waarheid onder ogen durfde te komen. Nl. dat ik in de eerste plaats
moet kiezen voor mezelf. Maar dat is mijn verhaal. Ik hoop dat jij het jouwe vindt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

laatste druppel , als men stopt met drinken veranderd men , u zal dat ook wel weten , ik dacht soms allez ik ben gestopt met drinken en ben veranderd maar mijn partner niet , desondanks ben ik er bij gebleven tot half vorig jaar , maar het had echt geen zin meer , dus uiteindelijk er een streep onder getrokken , mag jou wel eerlijk bekennen dat er geen kinderen waren .
ook moet ik jou eerlijk bekennen dat ik nooit zo veel hervallen ben als sinds ik alleen woon , er is geen controle meer , nu zeg ik niet dat dit bij mij mogelijk een oorzaak heeft ivm dat hervallen want de laatse tijd zijn er te veel zaken gebeurt die ik geen plaats meer kon geven , en neen heb ze ook geen plaats kunnen geven door terug te drinken :devil:
jij allen samen met je partner kan uitmaken wat het beste is suc6
en ander nieuws mijn bed is verplaats , heb heel veel hulp gehad aan misty en gispy die er met mijn vijzen en andere vandoor waren , of dan weer bijna vast zaten onder de planken :heart:
ewel ik zeg het nu eens zelf zie ikke ben eene kastaar B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het LaatsteD. Het moet wel een heftige periode voor je zijn.
Soms is uit elkaar gaan inderdaad beter. Maar het blijft heel ingrijpend.
Toch denk ik dat je voor lotgenotencontact beter op je plaats zit op een site voor mensen die eventueel willen scheiden. Bijvoorbeeld www.scheiding.nl ? Niet dat ik je hier weg wil hebben, maar daar heb je misschien meer aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand die ik niet zo bewonder op het moment ben ik zelf. Ik bied jullie allemaal mijn excuses aan voor mijn gedrag van gisterenavond. Omdat ik een lafbek ga ik het ook niet terug lezen want ik schaam mij al diep genoeg.
Het blijft een stom iets dat ik hardnekkig blijft doen nl met mijn slaapmedicatie op nog even achter de computer. Het heeft op mij zo'n drempelverlagend effect maar dat wisten jullie ook al lang. Toen ik eenmaal geuit had waar ik mij zat, schrok ik daar zelf enorm van en ben ik op zoek gegaan naar iets met alcohol erin. Een fles met kirsch, niet mijn goedje maar volgens mij had ik gisteren pure alcohol gedronken als dat het enige was wat voor handen was. Dit was zo ontzettend stom en ik schaam mij echt.

Ik heb daarnet een "kind stranger" gepbt en dat heeft mij enorm geholpen om mijn gedachten weer op een rijtje te krijgen. Ik vond dat bijzonder lief van die persoon.

Het is iets waar ik echt mee zit en waar ik niemand mee wilde belasten ook het forum niet. Dat is mij dus niet echt gelukt. Dat spijt me. Helaas kan ik het niet meer ongedaan maken. Ik heb besloten om de dingen te doen die ik moet doen maar omdat het onderwerp te beladen is voor mijzelf maar ook voor vele op dit forum zou ik op prijs stellen als we er niet op terug komen. nogmaals mijn oprechte excuses.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...