Vie Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Hè Orleando, jij wordt toch niet zo'n type van; mijn man begrijpt me niet... Het lijkt dan wel een stripverhaal van Hein de Kort.Ben je nou in elkaar geslagen of niet?Heb je gisteren teveel gedronken of niet?Tjeempie meid, ik heb hier mijn hele hebben en houden uit de doeken gedaan en heb op een keer ook het forum over me heen gekregen. De wereld vergaat daar niet mee. Doe niet zo verlegen en zeg wat er is. Het hoeft niet voor mij of voor een ander, maar ik krijg het idee dat je je achter verlegen meisjesgedrag zit te verschuilen. Je bent een VROUW hoor, geen snoezig prinsesje van wie iedereen wel zegt, ach schatje kom maar hier.Neem je verantwoording en wees de sterke vrouw die je bent! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Nogmaals, dit is NIET de juiste plaats om uit de kast te komen over huiselijk geweld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Goeiemorgen deze morgen,Ik geloof dat Blackster weer mag schrijven. Had een berichtje van Tactive. Heb nog eens zitten denken over mijn babbel van woensdag.Drinken levert me absoluut niks meer op dat weet ik dondersgoed voor mezelf. Het breekt me eerder af. Maar op het moment gun ik me het mezelf geloof ik niet zo dat het goed gaat.Niet alleen dat ik daarmee mijn eigen ontwikkeling in de weg sta, volgens mij sta ik daar ook mijn eigen therapie mee in de weg. Ik bedoel, een goed gesprek hebben en dat meteen wegzuipen is geloof ik nou ook weer niet echt opbouwend. Dus ik heb alles netjes op de mail gezet en naar m'n peut gestuurd. Kan ik maandag niks vergeten en is hij alvast op de hoogte. Tja en dan zat ik nog te denken over een andere puntje. Als ik dan toch zo negatief met mezelf bezig wil zijn, kan ik dat beter positief voor mezelf gebruiken. Ik bedoel ik heb een rot hekel aan pillen slikken, da's eigenlijk ook een straf. Als ik dan toch boos op mezelf ben kan ik natuurlijk ook refusal gaan slikken. Ik bedoel dan gebruik ik de negatieviteit toch nog een beetje positief en daar heb ik dan weer in de toekomst wat aan. Ik slik dan wel een pil wat ik niet leuk vind maar kan dan niet destructiever worden door te gaan drinken. Maar dan wil ik wel effe weten of die pillen ook invloed hebben op je gemoedstoestand? Want mijn eigen gemoed de laatste tijd lezen vind ik al moeilijk zat, en heb niet zo de behoefte om daar dan ook weer een refusalfilter op te moeten zetten. Heeft iemand daar ervaring mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Orleando geeft toch zelf ook aan dat ze er niet verder over wil praten ??? Niet doorzeuren dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Hier word ik te geprikkeld van en dat is niet goed.Als je hier post wil je juist wel ergens over praten, anders post je niet.Mijn mening is, dat je niemand, maar dan ook niemand, je leven laat bepalen. Ook niet een man die jouw pc weghaalt. Dat op zich is al een reden om te bedenken wat je echt voor jezelf wil.Wij weten hier niet wat er echt aan de hand is en dat zullen we ook niet weten.Wel weet ik dat ik hier overstuur van raak, en dat ik dat helemaal zelf doe door te blijven kijken wat er gebeurt.Verder gaat het trouwens goed, geen drank. Juist nu niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Verwijdert, niet terzake!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Orleando, je bent niet blij en gelukkig!! Hallo, je bent met drinken gestopt, "of probeert te stoppen".Dat stemt niet vrolijk!! Denk je dat ik als een geluksvogel door de wereld vlieg?Er valt heel wat werk te verzetten. Nu na meer dan een jaar, zou ik veel dingen anders zien! Iedere dag is leren. Er is een verslavings gedrag ingeslopen, dat is er niet zomaar uit!!Je blijft gewoon op het forum komen, en gaat de drank weg doen!Je schrijft de hele boel van je af!En zoals Woman en andere aangeven, voor geweld zijn er ook nog andere wegen!!!Als je steeds voor emoties op de loop gaat, blijft de drank trekken.Spuien die hap.De drank weg dat is numero uno!! En lang weg!! Dan komt er verbetering.Psychische restversschijnselen, kunnen dan onder het mes.Orleando, pak beet de hulplijnen!!En ook over huiselijk geweldkan je hier schrijven, triggers moeten eruit gegooid!daarnaast effectief hulp zoeken, bij daarvoor bekwame instanties!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Orleando,Huiselijk geweld is ook een soort van negatieve spiraal als verslaving. Je moet er uit breken en daar zijn hulpverleners voor. Er zijn meldpunten huiselijk geweld, er zijn fora (zoals Woman zelfs een weet door te linken), er is politie, er is je huisarts, je hebt je therapeuten voor de verslaving waar je ook dit kunt aan stippen. Blijf er niet inzitten. Ga uit die spiraal van geweld, al is het alleen al voor je kinderen. Gedrag van ouders wordt overgenomen in het latere leven. Ik denk dat het huiselijk geweld vele male slechter is voor de toekomst van je kinderen en eventuele kleinkinderen dan je alcoholisme. Spud,Ik heb ook een mailtje van Tactive gekregen.Wat Refusal betreft: het heeft geen enkele invloed op je stemmingen. Geruststellend, he.De rust die ik erdoor krijg, is het feit dat ik niet meer hoef te twijfelen of ik al dan niet zal drinken. Het kan gewoonweg niet. Dat geeft me ook de mogelijkheid om zonder gevaar goed te kijken naar prikkelende gedachten, gedragingen en situaties om deze om te kunnen buigen naar helpende gedachten. Ik ben blij dat het bestaat.OK, ik heb mijn fiets uit de berging gehaald. Dat betekent dat ik straks ws eens naar de kringloopwinkel fiets. Als daar zoveel vazen staan als iemand hier opperde, zal er vast wel eentje bij zijn die ik mooi vind en hebben wil. Eerst toch maar een bakkie koffie en een boterhammetje en eens kijken of er iemand uit de buurt zin heeft om mee te gaan. Effe bellen dus.Een onder de riem voor ieder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Niet aan gedacht! Kan ze ook even aangeven. De kindertjes, ik heb het er nog over!!Ik heb geen kindertjes, dacht ik, maar ga wel wat doen!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Nou Corinne, dan neem ik dat mee in mijn overweging. Maar eerst maar m'n gesprekje met de peut afwachten. Thanks! En ik hoop dat ik je nu niet voor niks op de fiets door de kou naar de kringloop heb gestuurd en dat ze hartstikke veel leuke vazen naar uw goesting hebben. Ik ga me klaarmaken om m'n werkbriefje te posten.. Stok achter de deur om er ook effe uit te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Spud, ik had Antabus, het zefde dacht ik. Even somber of vrolijk als altijd!Geen invloed op m'n stemming!Blacky mag weer! Ook opgelost. Mooi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Hier ga ik dus echt niet op in quote: Originally posted by: pippiOp zich ook wel een goede tip. Gewoon iedereen die hier komt met narigheid en problemen doorverwijzen. Hoeven we niet meer stil te staan bij ons eigen leven. Gitaar sites zijn er. Belly dance en doggy dance . Origamy voor de creatieven onder ons. En breisites, intuitief schilderen etc. voor de rest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Het geweldsprobleem, en het drankprobleem, veroorzaken een wisselwerking.Dus het hoort op het forum. Het één is moeilijk los te zien van het ander.Ze hoeft niet kopschuw te worden. Dat is niet helpend!!Daarnaast ook meldpunten geweld- politie en wat er meer is!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Ik denk dat beiden helpend kan werken.Hier van je afpraten en en elders ermee aan de slag.Inderdaad zijn veel dingen alcohol geralateerd.Een ieder moet een eigen keus maken. Maar het moetwel mogelijk zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Yep, ze had het aangegeven. Kindertjes moeten gehaald. Overheen gelezen. Dat kan!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Er zullen vast ook echtscheidingssites zijn.Geen behoefte. Ik stond laatst met een boekje in mijnhanden over hoe je het best er voor je kinderen kan zijn.In dat geval ga ik het meest op mijn gevoel af..Ik kan me voorstellen dat je hier wilt komen delen,omdat je je hier veilig voelt. Look at me Ik kan me ook voorstellen dat je een meer specifieke vormvan delen wil.Alles kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Spud, go for it!Je komt steeds dichterbij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Zo, ik ga alleen naar de kringloopwinkel.Man heeft nog andere dingen te doen en beide vriendinnen nemen hun telefoon niet op.Dus dapper dapper ga ik een legging onder mijn broek aandoen, warme laarzen aantrekken en mijn wanten te voorschijn toveren. 't Is toch 20 minuten fietsen voor ik er ben.Op huiselijk geweld rust nog steeds een groot taboe. Het is hier niet het forum om in details te treden, daar is de hulpverlening voor, maar men mag hier wel om steun vragen. Mijn depressies en alcoholisme zijn ook uit existentiële onvrede gekomen. Problemen hangen altijd samen. Het kunnen praten over die problemen kan helpen om de juiste hulp erbij te vinden om uit die problemen te komen.Tot over een paar uurtjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Ik denk dat ik mijn hardloopbroek onder mijn spijkerbroek aantrek.Ik heb nog zo'n cool zweethemd liggen. Lekker warm!Then, let's go skating! Yehaa!!Oooh en ik heb ut al zo koud... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Maar! Ik weet al wat ik doe..Vooráf ook een Hot Choclat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 inderdaad voor adequate hulp door naar de daarvooraanwezige hulpinstantiedan heb je nog het [voor] oordeel een alcoholist die mishandeld word heeft dit over zichzelf afgeroepen,dus verdienddit gelovend, werpt een inmens grote barriere opvoor onze lotgenoot en leidt tot een negatief zelfbeeldhierin kunnen wij een helpende hand in biedenluisteren, positieve feedback geven op hetgeen verteld wordmen vertelt hetgeen ,wat men kwijt wil en/óf durftgeen pressie onzerzijds Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Goedemorgen mensenpffff heb het idee dat ik hier maanden niet geweest ben. Heb net 3 nachten gewerkt, dus geen tijd voor het forum. Net wakker en vandaag lekker een dagje vrij.Ga proberen bij te lezen maar dat zal wel niet geheel lukken want alleen vandaag al zijn er 7 blz. geschreven.Albertina welkom thuis, rust maar lekker uit bij Houtje.Voor de rest ieder een fijne dag gewenst en ik hoop dat er geen verontrustend nieuws verder is maar dat lees ik wel gedurende de dag. groetjes Antonia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 zoals altjijd komt mijn reactie [te]laatben niet zo vlot met de toetsen ,heb vandaag linker middel vinger ter beschikking ,als welwillende enmeewerkende vingerboodschappen heb ik binnen,moet zo toch nog 1 keerde deur uit een pakketje naar de post brengenmisschien dat ik dit morgen doejas aan trekken maar vooral rits dichtdoen is erg lastig met onwillende handen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 goedemiddag allemaal!!Zo deze dame is ook weer boven water!! ik voelde me gisteren gewoon rot en had onwijze behoefte aan een borrel. keer op keer heb ik meperdemepmeppep naar die krengen geroepen maar die gremlins bleven me achtervolgen.laatste redmiddel;mamma!!! here i come!!!ik heb me dus lekker laten verwennen door mijn moeder en de gremlins?hahaha, ik heb een omweg gevolgd en heb ze van me af geschud Vanochtend de laatste onderzoeken gehad en een gesprek met de gyneacoloog.ik twee gezwellen aan één eierstok, hier ga ik 22e aan geopereerd worden. tijdens de operatie wordt er een biopsie genomen en dan is het afhankelijk of het goed of kwaadaardig is.tijdens de operatie wordt er een beslissing genomen of alles eruit gaat of één eierstok.Verder ben ik helemaal overhoop gehaald en heb nu wel de zekerheid dat ik geen uitzaaiingen heb.alleen dat al is één grote opluchting. Nu dan de laatste grote stap maar dat moet ik afwachten.Voor de rest heb ik weinig te melden, voel me nog steeds niet top maar dat mag ik ook niet verwachten van mijzelf en ik huppel dan ook maar door, al is het zonder glimlach.weer een heel verhaal, ga nog even teruglezen wat ik allemaal gemist heb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Woman: ik vind het ook jammer dat je met doorverwijzen begint.Ben ik allergisch voor. Een clubje hier en een clubje daar.Zit je bij 'huiselijk geweld' en ze weten dat je zelf drinkt, sturen ze je naar ADB.Ik / wij hier thuis hebben het allemaal meegemaakt.Een mens bestaat uit EEN geheel.Ik weet nog dat mijn pa doodziek in het ziekenhuis lag.'Een arts voor het hart,een andere voor de longen eenandere voor zijn nieren.... echt waar.Die voor het hart was het ergste. Die keek mijn pa niet eens aan, de man komt binnen en zeg en .... hoe is het met hart?Brrrrr...............Ooit komt er een dag dat het psychiatrisch ziekenhuis groter en moderner is als het 'mechanisch' ziekenhuis.Dat het psychiatrisch ziekenhuis als eerste bezocht wordt voordat wat voor een behandeling begint.Zoiets als 'I have a dream'...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden