orleando Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Ik ga er ook even tussenuit. Verse broodjes halen voor de kinderen, als die vanmiddag thuiskomen en een nieuwe matrasbeschermer voor onze oudste. Ik ga op de fiets; auto krijgt een apk. Maar ik vind het niet eens erg lekker te fietsen, als het maar niet glad is.Tot later!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Orleando, niet vallen op de fiets. Straks kom je bont en blauw terug! Groetje!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Bako succes en ga voort!Groet, ik ga wat doen!Allen een groet!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Knuffie, piep, geniet van je markt.Over ouders die pubers hebben: ik had een vriendin die vroeger thuis altijd van die knallende ruzies had. Vond het zelfs niet leuk om bij haar thuis te komen, want als iemand schreeuwt sla ik compleet dicht.Toch is zij tegenwoordig een weerbaar mens die haar bekkie bij zich heeft. Dat heeft ze geleerd door vroeger flink van zich af te schreeuwen.Met de ijzige stilte waarmee ik ben opgegroeid, nooit iets uitspreken, altijd cynisch beleefd tegen elkaar blijven, heb ik niets geleerd van voor jezelf opkomen.Pas hier op het forum heb ik geleerd om mijn afstand in real life een beetje af te leggen. Ook gewoon eens knallen, niet altijd van dat cynische en afstandelijke.Wat niet wegneemt dat soms de dingen kalm uitpraten, best nuttig kan zijn.Maar ik zou me als ouder met ruzies blij prijzen met kinderen die jou zo vertrouwen dat ze boos durven zijn. Daar worden het weerbare mensen van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Goeie morgen,Het wonder is niet geschied. Het was toch 0.45 op de wekker voordat ik onder het dek kroop. Toch beter dan rond 02.00, wat de laatste tijd steeds meer voorkwam.Voordat mijn behandeling en medicatie bij de psychiater op gang kwamen, slikte ik melatonine en valdispert extra voor de nacht. Ik sliep wel een beetje, maar had continu last van zeurende hoofdpijn en misselijkheid. Omdat ik niet kan inslapen doordat mijn gedachten op hol slaan heb ik van de psychiater seroquel in de laagste dosering gekregen. Het is een antipsychoticum en niet verslavend. Het remt die malende en niet te volgen gedachten af en versuft een beetje. Als ik niet door iets gewekt wordt, kan ik redelijk doorslapen gedurende 5 uur (vannacht zelfs 6 uur in een ruk). Als de dag erg prikkelend geweest is, mag ik er twee nemen en ik heb inmiddels geleerd om dat dan ook te doen. Ik verlang wel naar de tijd dat ik zonder enig hulpmiddel in bed kon stappen, mijn gedachten zelf kon stop zetten en het klokje rond kon slapen. Het komt allemaal wel weer.Mensen,Geniet van deze dag. Zon, geen wind, boomtakken versiert met een wit laagje, marktkooplui die bibberend hun waar aanprijzen, de warmte die je tegemoet slaat als je de winkel binnenkomt, mensen op straat die er met een zonnetje altijd wat vriendelijker uitzien. Ik ga me zo eens aankleden, mijn tenen verzorgen (had ik gisteren moeten doen, maar geen zin, dus pijn) en een verjaardagskaart op de bus doen. En dan kijken of ik de berging open kan krijgen om mijn fiets te nemen. Daarna bepaal ik de rest van de dag.Tot straks. Vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 @Helder Begrijpelijk hoor. De vaste bezoekers hier weten nogal wat van elkaar en een behoorlijk aantal heeft elkaar ontmoet. Neem je tijd om je wel of niet veilig te voelen....het is hier als met het echte leven...soms wat veiliger en rustiger dan anders. Neem op jouw manier deel aan het forum....welkom en dank aan je eerlijkheid.@Robert...ik slaap juist al tijden erg goed daarom vind ik diazepam eigenlijk minder geschikt, geeft me dan misschien wel wat meer rust overdag maar uiteindelijk ga ik via de psych de juiste medicatie vragen....gericht op ADD en/of ERS (emotionele regulatiestoornis). Zie het als een lapmiddel...net zoals de Alprazolam (angstremmer) die ik nu sinds mijn laatste crisis inneem. Ik zie het in mijn geval maar als gebrek aan beters.Corinne, have a nice day! Die zon hé, heerlijk Over fietsen gesproken Soothe, hier ligt nog steeds sneeuw behalve op de doorgaande wegen. Wandelweer dus...ga ik dan ook doen. Vrije dag vandaag Ik heb nu trouwens mijn programma voor de week rond. Dinsdagmiddag Gastheer bij db, woensdagochtend gedragstherapie bij Novadic, woensdagmiddag Toneelspelen bij db (lijkt me errug leuk)..Donderdagmorgen beeldende therapie bij Novadic, gisteren voor het eerst geweest. Boeiende kunst laat ik vallen, wordt teveel. Moet ook nog ruimte houden voor gesprekken met psych.Runbus rijden voorlopig niet vanwege de medicijnen...Als ik me op een dag wat minder voel heb ik de vrijheid om niet te gaan, het gaat er tenslotte ook om mijn grenzen goed te bewaken. Voelt goed dat het nu op de rit staat. Nog een bakkie senseo + peuk! Hoe gaat het met de rookstoppers? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Ha, ha, ha, Soothe!!Dat kan ik waarderen!!Nee, ik ben gelukkig niet gevallen (glad is het hier op de fietspaden wel), maar ik heb nu nieuwe fietstassen (danku Sinterklaasje) en die passen niet echt goed bij de standaard opoefiets...die valt er dus steeds af, omdat Ãe niet meer ver genoeg weggeklapt kan worden.maar goed, broodjes gehaald en verder helemaal niks. Voelt goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Har, just you and me..hoe is het met je?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Dit is moeilijk voor me... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Ik ben bang dat je niet volledig bent over het gebeurde Orleando. Voel je je bedreigd? Als dat zo is en je werkelijk klappen hebt gehad maak er dan werk van...zoek contact met de juiste instanties. Idioot trouwens dat gecontroleerd wordt door je man wat je hier op het forum schrijft.Als je je werkelijk geen raad weet en angst je overmand zoek dan contact met je hulpverlener(s). Die zijn er zeker omdat je al meerdere malen opgenomen bent geweest. Doe er wat mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Probeer maar te vertellen Orleando. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Ga effe nieuwe pantoffels halen bij de Blokker...mijn ouwe zijn versleten; van € 30,- voor € 10,-!Hup, hup....dadelijk zijn ze uitverkocht. Tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Okee, eruit, dan heb ik het maar gehad...Ik dronk toen te veel, manlief werd boos, van het een kwam het ander en dan ...werd hij echt BOOS...Ben ook weggevlucht en dan ging hij me zoeken enz enz...Oh god, wat is dit eng te schrijven....Ben toen 4 weken weggeweest (niet mijn laatste opname, want toen zat ik gewoon id de afkickkliniek), maar hij wilde me nog liever weghebben, dan dat ik dagopvang ging. Bij dat laatste kon ik de kinderen brengen en halen van school, maar was ik overdag in behandeling. Was niet genoeg, volgens hem...Weer woorden...weer, nou ja vul maar in...Heb de blauwe plekken ook altijd afegdaan als "dronken ergens tegënaangebotst" Sh*t, hij is er wel steeds voor mij, steunt me...Maar gisteren ging het mis, hij dacht dat ik gedronken had (niet dus) en ja, dan word ik weer bang...ging het met die pc ook nog mis... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Wat doet hij Orleando?Met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Vertel alleen als je wilt.Als je bang bent dat hij de berichtjes leest,kun je ze straks altijd wissen.Lucht je hart meid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Maar alles is toch mijn fout??Ik heb een alcoholverslaving, ik ben hier toch het probleem???Zo ervaar ik het tenminste..Dat ik stinkend hard m'n best doe, weer leer te genieten zonder die rommel en dat tegelijkertijd doodeng vind...dat ik ierders vertrouwen weer moet winnen en tegelijkertijd ook niemand meer vertrouw??ga weer bazelen...wil julie niet lastigvallen...sorry..Weer een dag niet gedronken (en ben dit ook niet van plan); waarom voel ik me dan niet blij, gelukkig??Straks de kinderen van school halen, samen met een vriendin lekker lopend. Neus in de frisse lucht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Nu niks meer, Marjo. Alleen begrijpt hij me niet. Maar ik begrijp mezelf niet eens.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Orleando, dit lijkt me niet de juiste plaats om over huiselijk geweld te praten, er is een forum waar je informatie kan lezen, een hulplijn kan bellen en (anoniem)meepraten of alleen lezen over ervaringen van anderen. Het heeft mij erg geholpen. !Er zijn namelijk aspecten van huiselijk geweld die mensen niet begrijpen die het niet hebben meegemaakt, en daarom ben je op dat forum op de juiste plek. Ik zal vast een tekstje neerzetten die me mij toen heeft overgehaald om 'uit de kast te komen' Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Je bedoelt hij heeft je gisteren niet fysiek pijn gedaan.Maar eerder wel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Ben je slachtoffer?Misschien wil je niet toegeven dat het jou overkomt. Misschien hoop je dat het vanzelf weer overgaat, dat het na vandaag niet meer gebeurt. Misschien vind je dat het je eigen schuld is. Als je te maken krijgt met huiselijk geweld, verzin je vaak van alles om het goed te praten. Maar huiselijk geweld stopt niet vanzelf. Daarom is het goed om contact met ons op te nemen. Daarmee help je jezelf. En ook de ander. Iemand die huiselijk geweld pleegt, vertoont vaak het volgende gedrag. Hij of zij...is snel jaloers is eerst agressief en dan weer heel lief behandelt je als zijn of haar bezit maakt thuis dingen kapot belooft steeds dat het niet meer gebeurt slaat je, of zegt je te willen slaan laat je dingen doen die je niet wilt, ook seksueel vernedert je waar anderen bij zijn wil jou op allerlei manieren laten weten wie de baas is wil altijd weten waar je bent en wat je doet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 http://shginfo.nl/slachtoffer/Dit is het forum Orleando !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Goed van je Woman Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Ik ben het met woman eens. Wil het er ook niet meer over hebben. Ga het gevecht aan met alcohol en daarom ben ik hier (en ook omdat jullie zo langzamerhand familie van me worden)Nou, eerst de kinderen uit school halen.Tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Heel senl, want ik moet echt weg.Woman, thanx!!Ik zal er straks op inloggen...en er veel aan hebben...lieverds: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Hou je taai meis!Doe er wat mee!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden