Spring naar bijdragen

Driekoningenpact

Francesca

Aanbevolen berichten

:moon: DING DONG :moon:
De Heer Soothe wordt dringend verzocht zich te melden op dit draadje!
:moon: DING DONG :moon:

Oké, morgen is het dus D-Day! Ging eerst met een dagje vervroegen wegens ziek, maar ben toch bezweken en om sigaretten gegaan. Maar morgen is het zover! Dan stop ik met roken! En Bammie doet met me mee! Soothe naar ik hoop ook!

Soothie!!! Waar ben je? Doe je nog mee?

Iemand nog tips? Ik doe het namelijk zo'n beetje in mijn broek bij de gedachte alleen al. Maar ik kon wel stoppen met drinken, dus dit moet ook lukken! Maar tips zouden welkom zijn! En nog meer medestanders ook!

Groetjes,
Fran
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Francesca,

Stoppen met roken is eigenlijk hetzelfde als stoppen met drinken. "Gewoon" :D de eerste niet opsteken.
Ik ben ruim 20 jaar geleden gestopt. Ik had een vreselijk smerige hoest. Als ik dan trek kreeg dacht ik weer aan die hoest. Dat hielp mij. En, ik had vrijwel constant een stokje zoethout om aan te sabbelen :huh:

Succes, ik hoop voor je op veel medestanders. Dat werkt bij mij wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik zal jullie aanmoedigen ende ondersteunen!

*tip 1 Forum voor ondersteuning: ikstop.nl
*tip 2 Veel bewegen, water drinken, jezelf belonen met verwendingetjes en afleiding zoeken.
*tip 3 Tip 3: goegelen wat er allemaal in lijf gebeurt als je stopt!
*tip 4 Maak een stopBESLUIT en vertel het aan zoveel mogelijk mensen
*tip 5 Leg het geld wat je uitspaart in een apart potje en geef jezelf wat leuks
*tip 6 Wist je dat... rokers echt vreselijk stinken?... de vergeling van je huid/nagels/tanden verdwijnt als je stopt?... die vergeling ook aan de binnenkant van je lijf zit?... het echt als een bevrijding voelt om
die kankerstokjes niet meer in je mond te hoeven stoppen?... het een kwestie is van dat eerste trekje nooit meer nemen?... je jezelf er na een maand of 3 al op betrapt dat er momenten zijn
waarop je er niet eens meer aan dacht?... je levenskwaliteit enorm verbetert: niet alleen kwa gezondheid (is wel een mega-effect trouwens!), maar ook je zintuigen: alles ruikt en smaakt
zoveel intenser!... je er na een jaar echt af bent en dan denkt: had ik dit maar eerder gedaan!?... iedereen die gestopt is met drinken dat ook met roken kan?... er achter dat rookgordijn heel veel
van jezelf verstopt zit, net zoals in die alcoholroes, en het elkaar aanvult en versterkt?
*tip 7 Fishermansfriend in je mond en dan de pittige smaak 'inhaleren'

Wordt vervolgd ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tips?

Tja, toen ik jaren geleden stopte had ik ook een vreselijke hoest, en raakte ik bovendien voortdurend buiten adem bij de geringste inspanning (astma). Dus daar dacht ik steeds aan, als ik trek kreeg.

Verder stopte ik elke keer dat ik trek had om te roken een dropje in de mond. Maar dat kan ik jullie niet echt adviseren, want een paar weken en ettelijke ponden drop later had ik te hoge bloeddruk. :wacko:
Mijn huisarts adviseerde me toen om in plaats van drop pepermunt te gaan snoepen. Daar ben ik niet zo dol op, en bovendien combineerde het voor geen meter met mijn vaste 'trekmomenten' (bij de koffie, een drankje, etc.) dus trek in roken raakte geassocieerd met pepermunt = jék. En zo ben ik dus van het roken afgekomen.

Voor het overige is het eigenlijk hetzelfde als stoppen met drinken: door de afkick heendouwen, afleiden en stug de eerste niet blijven nemen.

Succes! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jemig, ik ben echt stikjaloers op de stoppers. Ik ga er eens een nachtje over slapen.
Zucht , puf. Ik kan het wel, dat weet ik. Maar destijds had ik er een jaar stress van. En DAAR heb ik dus geen zin in. Laatst anderhalve dag volgehouden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog een verwoede stopper met Roken.
Yèk wat een vieze gewoonte......van me geweest.

Ik ben gestopt bij zwangerschap eerste, daarna nog af en toe een sigaretje, bij de scheiding weer een pakje per dag......

Toen verhuisd in 2003 naar dit huiselijke pandje en het was helemaal wit en ik dacht: dat ga ik zo houden.

En jaaaaaaaaaaaa ik spaar zo een hoop geld uit (waar is dat eigenlijk?) en ik geef het goeie voorbeeld aan mijn kids en ik vind het vies en je kleren stinken......dus nee merci. Voor mij niet meer.

Drank laten staan vond ik véél moeilijker dan de sigaretten.

Dus allen van het driekoningenpact: zet hem op!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi!

Zo, ik ga de pc afsluiten voor vandaag. Begin me te veel te ergeren aan mijn werk en er komt toch niet veel meer uit mijn handen. Ik heb dus nog niet gerookt vandaag! Ben wel prikkelbaarder dan normaal, maar heb niet gecompenseerd met snoepen. Wel veel koffie gedronken. Wat gek is, omdat hij anders smaakt dan normaal, dus met sigaretten. Raar. Nu koken en daarna mag ik van mezelf voor de tv hangen tot ik naar bed ga.

Hehe. Dag bijna om! Die paar uurtjes kom ik ook nog wel door...

Doeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francesca, Ik ben een jaar gestopt geweest, helaas weer begonnen omdat ik dacht, tja 1tje bij een kampvuur kan wel. ;) Nope! Wat mij heel erg geholpen heeft om de eerste weken door te komen i.v.m. de leegte die het met zich meebrengt en de trek. Zonnebloempitten met het zoute schilletje. Ten eerste als je die op hebt smaakt een peuk echt verschrikkelijk! En ten tweede, in de tijd dat je niet rookt en die peuk dus lichamelijk mist heb je wat te doen. ;) Heb zo'n 2 weken non-stop aan de zonnebloempitten gezeten en toen was ik er voor een jaar vanaf roken zowel als die pitten. ;)

Misschien helpt het bij je volgende stoppoging. Succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hum, twee dagen rookvrij, vanochtend weer bezweken, nu drie shagjes verder. Duiveltje op mn schouder vertelde me dat ik weer mocht nu Fran ook weer rookt. Belachelijk he. Tja, ik weet het, weer een rotsmoes maar misschien gestopt om de verkeerde reden. Ik weet het niet maar het gaat wel een x lukken.

Waarom zou het beter werken tijdens de hondsdagen Mar? En wanneer is dat ook alweer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...