Spring naar bijdragen

dinsdag 20 januari

tapas

Aanbevolen berichten

Zwakke momenten!!! Rosan, mijn leven is rijkelijk met dramathiek gevuld!
Maar gelukkig niet de drank dramathiek!
Zwakke momenten te over.
Voor dat je de eerste neemt, is er nog bedenktijd.

Soms moet men er de deur voor uit. Jas aan schoenen aan. Ook dan kan je nog in dialoog met jezelf.
Is dit wat ik echt wil?
Ook onderweg kan je nog omkeren.
En in de winkel, kan je je nog bedenken.

Het is goed om voor dat je de allesbeslissende eerste neemt, even halt te houden en een gesprekje met jezelf voeren.
Als je dit vaak doet word je getraind in het blootleggen van de illusie drank!

Het wordt niet door je keel gedrukt, je moet eerst de actie ondernemen.
En voor de actie, ga je eerst in gesprek met je zelf!

Ga goed Rosan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 253
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

JanJoris, heb je na zoveel jaren drankgebruik geen lichamelijke klachten gekregen? Ik drink ca. 10 jaar echt te veel (en dan nog 5 jaar extra erbij, waarvan ik denk dat het wat minder was...) en heb de afgelopen 2 jaar toch constant pijn in mijn leverstreek waar ik me bij tijd en wijle zeer ernstige zorgen over maak (levercirrose etc). Ben meermale doorgelicht (zeer recentelijk nog in december door een maag/darm/leverarts) en als ik dan uitslag kreeg dat er niets aan de hand was, dan was/is het hek weer van de dam....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jemig ik krijg werkelijk inspiratie en dat heb ik dus echt aan Tasseke te danken.

Ik surffffffffffffff over internet ............... banen, baantjes, van alles!!!!
Eerst orienteren en na de zomer gaat het serieus worden, nu mag ik nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
JanJoris

@CPAS:

ik heb kohtje een PBtje gedaan en ik wacht af.

over doelen:

Alcohol is zo verweven in mijn leven, dat ik me bijna niet kan voorstellen hoe het is om met je verjaardag geen drankje te nuttigen, of kerst of.......... etc. Mezelf kennende moet ik gewoon helemaal droog want 1x weer drinken wakkerd het alcoholbeest in mij weer volledig aan.

Dus droog zal het moeten maar ik zuip al 23 jaar..... vorig jaar 3mnd "onder controle" gehad maar toch weer terug gevallen in mn oude patroon.

Om een beeld te schetsen ik drink plm 12 flessen wijn per week in mn eentje, dat komt neer op meestal 2 flessen per avond en soms 1. en dan geen canei of iets anders lichts maar cabernet sauvignon van 14%.

maar goed.... mn omgeving (familie/werk) weten van mn stappen en steunen me volledig. Ik heb het heel bewust kenbaar gemaakt bij een aantal mensen om op die manier een extra stok achter de deur te hebben.

Ja, goede en dure wijnen, vooral geen bocht, want je bent toch een kenner en geen verslaafde :D . Dat ging er bij mij ook in. Shame on me. Ben ook een paar maandjes droog geweest en toen een gigaterugval. 3,5-4 flessen wijn en 1/2 liter jenever per dag. Ik sliep niet meer, mijn leven stond in het teken van de alcohol. Ik heb 7 jaar gedronken. Het eerste jaar beperkte ik me nog tot 3 à 4 (decente) glazen per dag, daarna ging het heel snel naar 2 flessen per dag gedurende 5 jaar en de laatste 6 maanden dus die 3,5-4 flessen plus jenever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dit moment geen lichamelijke klachten, tenminste niet voor zoveer ik weet. maar naast mn gezuip heb ik wel altijd "goed" voor mezelf gezorgd. Regelmatig eten, gezond eten, vitaminepillen, lichaams beweging.

's morgens om 9 uur is de waas van de drank een beetje uit mn hoofd, doe dan ook normaal mee in de maatschappij. Ik werk, ga sporten maar ben ik 's avonds thuis dan gaat rond een uur of 8 de eerste fles open en rond 12 dan rol ik lam mn bed in..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
JanJoris

Op dit moment geen lichamelijke klachten, tenminste niet voor zoveer ik weet. maar naast mn gezuip heb ik wel altijd "goed" voor mezelf gezorgd. Regelmatig eten, gezond eten, vitaminepillen, lichaams beweging.

's morgens om 9 uur is de waas van de drank een beetje uit mn hoofd, doe dan ook normaal mee in de maatschappij. Ik werk, ga sporten maar ben ik 's avonds thuis dan gaat rond een uur of 8 de eerste fles open en rond 12 dan rol ik lam mn bed in..........

Lieve JanJoris: jaaaaaaaaaa je hebt goed voor jezelf gezorgd uhhum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Floortje exact die plek en we weten allemaal welk orgaan daar zit en waardoor je dat orgaan ziek kunt maken....En dan krijg ik uitslag van het bloedonderzoek en lijkt er niets aan de hand te zijn en dan denk ik, oh, het valt dus allemaal wel mee en heb een vrijbrief in de hand....

JanJoris, ik ben er ook zo 1. Sport regelmatig, koop me ziek aan vitaminepillen, kook elke avond; als je mij ziet lopen denk je toch niet dat daar een alci loopt, want die zien er toch uit als zwervers?:$
Nou mooi niet, schijn bedriegt in mijn geval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JanJoris, natuurlijk ik snap je wel joh. Zat een beetje te porren.
Je hebt de grootste stap al gezet.
Toegeven dat je een probleem hebt.
Nu even geduld hebben totdat je werkelijk geholpen gaat worden.
Het komt wel goed, want je wilt het zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb in de tussentijd gedouched en duik vanavond op tijd mijn mandje in. Kan een klein streepje turfen op de muur, want ik heb het gelukkig droog gehouden vandaag.

Stond onder de douche nog te denken aan die 'dubbelrol'; al denk je die te kunnen spelen, je valt altijd door de mand. In praktijk door mensen die het herkennen: wie kent ze niet de mensen aan de lopende band bij AH met een fles drank en 3 andere onbenullige boodschapjes: fles drank, bus haarlak, rollen wc papier (die je altijd nodig hebt) en een pakje soep (dan lijkt het tenminste alsof je op het laatst nog wat vergeten was....). Valt het jullie ook op dat deze mensen de fles drank altijd neerleggen op de band ipv zetten (dan valt ie toch minder op:P), ik ben echt niet de enige die dat trucje toepast/toepaste (?)....
Neem aan dat deze voorbeelden door menigeen aangevuld kunnen worden, want we worden toch handig in trucjes-land?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...