FishermansFriend Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 We gaan weer ff naar buiten, want het mannetje wil AKTIE!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Nee, was dat maar waar, een half jaar.....Ik hobbel nog steeds van een aantal dagen/kleine weekjes van droog staan naar een nieuwe uitglijder. Wel kan ik zeggen dat ik vorig jaar toch zeker een half jaar ADB was, maar niet droogstond. Positieve van de therapie is wel, dat ik op een bepaald moment in staat ben om de knop om te zetten naar nul voor een bepaalde tijd(je?), voorheen ging ik gewoon maar door met drinken, hetgeen betekende dat ik een literfles jww per dag nuttigde en dat week in week uit, maand in maand uit, jaar in jaar uit.....en dat als moeder van 2 jonge kinderen.......om je kapot te schamen voor je onverantwoordelijkheid en vooral die gedachte zet mij dan weer met beide benen op de grond en beseft me waar ik in godsnaam mee bezig ben en dat ik moet veranderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 JanJoris, ik doe hier alleen de internetbehandeling, heb dus geen ervaring hiermee.Je kan je verhaal vertellen, als het je hebt kan je wat punten opschrijven om de chronologie en de jaartallen/data in de gaten te houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Rosan, daar is MOED voor nodig dus je bent MOEDIG!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Eerlijkheidshalve zie ik mezelf niet als moedig, eerder als een onverlaat die ontzettend stom bezig is en haar verantwoordelijkheid moet nemen, voor haar kinderen, haar man, haar leven en haar eigen lijf; stuk voor stuk maakt ze deze anders op deze manier kapot Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Balen vandaag. Mijn werk is niet af omdat anderen hun werk niet goed genoeg hebben gedaan. Nu moet ik morgen terug op mijn vrije dag. Ik heb wel met mezelf afgesproken dat ik weer naar huis ga als ik weet dat het werk goed loopt. Dit onderdeel MOET voor donderdag a.s. af zijn.Jan Joris, je hoeft je niet voor te bereiden op de internetbehandeling van Tactus. Ik heb hem ook doorlopen. Ze proberen je juist met vriendelijke hand op de juiste weg te helpen. Ik had Bert als hulpverlener, maar anderen blijken ook heel lief en begripvol te zijn. Ze willen je wat leren kennen en vooral jouw redenen om te drinken. En dat willen ze jou ook laten inzien. Waarom je voor drank kiest. Niets om bang voor te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanJoris Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Rosan,Dat ken ik van mezelf, maar daar moet je niet in blijven zitten, je hebt er niets aan jezelf zo in de put te praten.Het klinkt makkelijker dan het daadwerkelijk is maar je mag jezelf niet zo naar beneden halen. Je onderkent je probleem, je onderneemstappen dat is op zich toch al heel dapper!KOPOP Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Sorry Jan Joris, je hebt een intake. Dat heb ik nooit gehad. Ik woon veel te ver weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Rosan, ik had een heel verhaal voor je getypt.POEF weg! Gebeurt vaker de laatste tijd Ik zal het nog eens proberen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Hoi Wingchun,Ik wil mezelf zeker niet de put in praten, maar het helpt ook niet als ik met mezelf ga zitten mekkeren...ik moet gewoon een schop onder mijn k*nt krijgen en nu eens echt wat aan die afschuwelijke verslaving gaan doen die gewoonweg mijn leven weer beheerst (dat loopt uiteen van trekmomenten, tot onrust in huis als er geen /maar ook als er wel drank in huis is) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 JanJoris: vooral heeeeeeeeeeeel eerlijk zijn.... naar jezelf. Dan pas kan je geholpen worden.En dat is niet eenvoudig hoor, ik weet er alles van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Hoi allemaal,Ik ben weer terug van pianoles. Nu drie weken niet, maar genoeg voer om te oefenen.Zometeen ga ik maar eens lezen wat jullie allemaal weer bijelkaar geschreven hebben.Toch eerst een reactie naarJanJoris,Ik heb het al een paar uur geleden opgeschreven. Je zou een pb kunnen sturen naar Kohtje. Hij heeft bij TACTUS de face to face behandeling gedaan en kan je daar meer info over geven. Hij schrijft en leest de laatste tijd niet zoveel meer mee, dus heeft het geen zin het op een dagdraadje aan hem te vragen.Maar ik heb wel tips:- ga open minded en vooral heel eerlijk het gesprek in- schrijf van te voren enige doelen op die je wilt bereiken- hoe of wat met eventuele ondersteunende medicatie; neem daartoe ook een lijst mee van alle medicijnen die je slikt, ook de vrij verkrijgbare- vraag vooral ook naar de mogelijke behandelingen en kies wat het best bij je zou kunnen aansluiten.Verder valt er niet zoveel voor te bereiden.Belangrijk is de innerlijke wens om van die rotdrank af te komen en de motivatie om daar alles voor over te hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Hoi Rosan, ik ben goed met schoppen onder den kont, weet je nog?Dus bij deze geef ik je een oplawaai.Loslaten die zooi Rosan. Je bent er nu toch wel achter dat ééntje het heil niet brengt.Je kan heel de wereld bedonderen, maar jezelf bedonder je niet.Kappen Rosan. 100% kappen! Zo blijf je struikelen en opstaan!Groet en sterkte van Soothe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Goedenavond allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanJoris Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Ja dat eerlijk zijn zal idd de eerste vereiste zijn maar, ik ben inmiddels wel zover dat ik dat wel inzie Ik heb ook al een gesprek met mn (nieuwe) huisarts achter de rug. Daar moest ik heen om de verwijsbrief te halen die nodig is en daar merkte ik al dat je heel makkelijk toch dingen vergoeilijkt en afzwakt. Ik ben me er bewust van dat ik daarmee mezelf alleen maar in de vingers snij.De tip van opschrijven is wel een goeie trouwens, ik merkte in dat gesprek ook dat het niet makkelijk is om alles in de juiste tijd te zetten... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Rosan: hier .. een enorme knal onder je k@nt en vanaf vandaag is het afgelopen.Je blijft van die zooi af, ja? Wat wil je nu eigenlijk met je leven?Zo doorgaan? een weekje niet en dan een weekje wel?En wat brengt het je?Je zelfvertrouwen krijgt een enorme deuk. Dus pak je zelf op en geef toe dat je machteloos staat tegenover die zooi. Daar ga je het niet van winnen. Er is maar EEN optie: vandaag drink je niet.Denk per 24 uur, dat is te overzien. En je zal zien dat je er beter uit gaat zien.Je beter gaat voelen en langzaam steeds sterker gaat worden om die drank echt de baas te blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Er is ook een Witte met zwart haar!Welkom Witte en vertel jouw verhaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Kijk, zo mag ik het horen, want het is volkomen waar! Natuurlijk voelt het af en toe ook best prettig als je hier te biecht komt na een zoveelste uitglijder en je tolerante reacties krijgt in de zin van kom op joh, je kunt het, bek op het stuur en ga er weer voor, maar per slot van rekening ben ik zelf die idioot die het weer zo ver laat komen. Dus helemaal met je eens Soothe, ik weet verdomde goed dat ik die eerste moet laten staan en als ik dat op zwakke momenten niet doe, dan moet ik zelf de consequenties dragen.aangepast ivm tiepfautje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 ps. mag ik dan toch even te biecht en iets belachelijks bekennen?Had afgelopen vrijdag en zaterdag al teveel gedronken. Me zondag voorgenomen niets te drinken. Krijg ik zondag bezoek die 1 glaasje jww wil en ik open zelf een fles van mijn eigen favoriete jww; wat gebeurt er? Mijn eigen flesje jww gaat er door, maar alsof dat nog niet genoeg is, maak ik die fles waar 1 glas uit genuttigd is ook koud, heb dus bijna 2 flessen in mijn mik en baal ervan als ik de volgende ochtend brak over het schoolplein loop. Spoor je dan?! Nee, ik moet me rot schamen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Rosan: bij mijn feestjes thuis hield ik me heel netjes. Als het bezoek weg was gingen ALLE flessen leeg.Ja ik spoor wel alleen ben ik een alcoholist. Geef me een glas en ik drink een emmer. Staat er nog een emmer drink ik die ook leeg.Ja je kan je schamen, schuldig voelen, maar weet je........... het brengt totaal niks.Nul komma niks. Jij bent Rosan en je zal iets aan jezelf moeten toegeven dan pas kan je genezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Adam, noem het maar alszijnde "niets te melden".....juist dat soort berichten over verleden tijd zijn iets om trots op te zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Rosan, het hele verhaal lukt me even niet.Maar je hebt ook al genoeg gehoord! Het gaat erom, JIJ maakt een keus!Wat je ook doet.Hoeveel liefde er ook is voor je kinderen.Durf je het aan? Dan wordt het alleen maar beter! Echt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanJoris Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 @CPAS:ik heb kohtje een PBtje gedaan en ik wacht af.over doelen:Alcohol is zo verweven in mijn leven, dat ik me bijna niet kan voorstellen hoe het is om met je verjaardag geen drankje te nuttigen, of kerst of.......... etc. Mezelf kennende moet ik gewoon helemaal droog want 1x weer drinken wakkerd het alcoholbeest in mij weer volledig aan. Dus droog zal het moeten maar ik zuip al 23 jaar..... vorig jaar 3mnd "onder controle" gehad maar toch weer terug gevallen in mn oude patroon.Om een beeld te schetsen ik drink plm 12 flessen wijn per week in mn eentje, dat komt neer op meestal 2 flessen per avond en soms 1. en dan geen canei of iets anders lichts maar cabernet sauvignon van 14%.maar goed.... mn omgeving (familie/werk) weten van mn stappen en steunen me volledig. Ik heb het heel bewust kenbaar gemaakt bij een aantal mensen om op die manier een extra stok achter de deur te hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 tjsa An, je slaat de spijker op zn kop! Weet dat jij ook geen makkelijke tijd doormaakt/hebt doorgemaakt, maar je staat wel sterk in je schoenen op het vlak van zelf er voor (moeten) gaan! Daar heb ik dus echt bewondering voor en dat is zeker weten iets om trots op te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Adam,trekt je kater de wc ook door als jij geweest bent? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden