AlbertRemmo Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 Wing en Vogel dank voor de raadIk ben al helemaal aan de b`s en c`s en andere vitaminesook mariadistel is goed voor de leveren Water? ik zit al op 4 liter per dag en daar komt de rest nog bij thee e.d. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 Van een AA site!Verhalenapril 2003Het eerste glas laten staan? Ja, maar.... De Eerste Stap Belofte maakt schuldOm mijn leven op orde te krijgen, wilde ik stoppen met drinken. Waarom? Als ik alcohol in mijn ziel had zitten beloofde ik dingen die ik eigenlijk helemaal niet wilde doen of maar net aan zou kunnen waarmaken. Ik dacht op die momenten de hele wereld aan te kunnen. Belofte maakt schuld bij me en ik voerde uit wat ik beloofd had. TegenstaanDit ging me na verloop van tijd steeds meer tegenstaan, waarom moest ik altijd alles regelen? Er waren meer mensen om me heen die tijd konden maken? Met een borrel op, werd me regelmatig verteld, dat ik het al jaren deed, dat ik het al jaren goed deed, dus waarom zij? Ik voelde me uiteraard in mn ego gestreeld en daar ging ik weer. De volgende dag voelde ik me nog steeds gestreeld in mijn ego, maar de zin om het beloofde uit te voeren ging me steeds meer tegenstaan.Een paar glazenMet drank op liet ik min of meer over me heenlopen, durfde niet voor mezelf op te komen en vond dat ik moest doen wat ik toegezegd had. Daarbij begon mn drankgebruik buiten de perken te raken; dit uitte zich vooral in de katers en meer lichamelijk ongemak zoals hyperventileren, trillen en zweten. Ik voelde mezelf alleen nog prettig en ontspannen als ik alcohol in mijn lijf had. Dat hoefde niet altijd perse veel te zijn, met maar een paar glazen achter m'n kiezen kon ik me ook ontspannen. Zeker als ik de volgende dag aan het werk moest.Het belangrijkste eerstIk had wel door dat ik mezelf te gronde zou richten als ik op deze manier verder zou gaan. Want stiekem aan werd mn drankgebruik meer. Ik raakte in een neerwaartse spiraal. Gestopt met drinken met hulp van AA. Daar is het begonnen. Eerst stoppen met drinken. De rest was volgens de groepsleden nog niet van belang. Het belangrijkste eerst. Dat betekende het eerste glas laten staan, dan volgde er vanzelf geen tweede. Ja maar.ik had zoveel problemen. Was nog totaal niet aan de orde, werd me op de groep verteld. Het belangrijkste eerst en dat was en is het eerste glas laten staan.Kuilen gravenIk mocht het vergelijken met het volgende verhaal: Graaf een paar diepe kuilen in je tuin. Gooi elk probleem in een van de gegraven kuilen. Bedek de kuilen met al je problemen weer met de aarde en druk het geheel stevig aan. Voorlopig niets mee doen, behalve wachten tot er iets gaat kiemen. Laat de natuur haar werk doen. Geen voeding geven, geen water, helemaal niets. Af en toe loop je de tuin in en kijk je of er al iets gebeurt. Pas als er iets begint te kiemen mag je beslissingen nemen.KoesterenIs het onkruid? Dan met wortel en al eruit trekken, daar heb je alleen maar last van. Weet je nog niet of er iets moois uitgroeit of dat het onkruid is; rustig afwachten tot het verder groeit, je mag altijd later beslissen. Sommige problemen lossen gewoon in het niets op, vinden geen voeding, kunnen niet aarden en geen wortels maken. Groeit er iets moois uit? Je mag het koesteren en ervan genieten.Gewonnen dagNiet meer en niet minder. Houd het simpel, ga niet te snel, neem niet teveel hooi op je vork, dat kan je alleen maar dichter bij het eerste glas brengen. Beloof jezelf 's morgens; vandaag drink ik niet. Kijk 's avonds terug op de dag en geef jezelf een schouderklop. Een dag naar je herstel is een gewonnen dag. Je bent niet in een dag alco geworden. Je hoeft ook niet in een dag al je problemen op te lossen. Ik heb steun aan dit verhaal gehad. Het heeft me geholpen om de tijd te nemen die ik nodig had en heb om te veranderen. Dat is de rest van mn leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 ja dat ook maar dan zonder drank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 Ik vind het mooi Soothe! Tnx! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 SootheMooi neer gezet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vogel Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 Bedankt Soothe.Marieke, ik weet dat het eerder tegen werkt als ik in zo'n gemoedstoestand ga drinken. Gelukkig heb ik het bij 1 dag kunnen houden. Voorheen ging ik dan door. Is voor mezelf al winst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vogel Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 Goed plan Marieke om weg te gaan. Even tot rust komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 Geen enkele zin om naar buiten te gaan.. Huh Nog een brief wegbrengen en de hond uit.Dus ik ga maar. Wat een wind en regen.Nou ja, als ik eenmaal die lente er tussendoor ruik...Marieke wat een goed plan!Ik hoop dat je lekker uitrust en geniet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 het is toch eigenlijk van de zotte dat ik zoals marjo zei,gisteren de fles de baas washet is toch zo dat wij voortdurend dijken van moed moeten opwerpen om de stormen van angst de baas te blijvenhet is toch zo dat ik niet meer mag eigenlijk is dat ik niet meer wilhet is toch zo dat we altijd tegen vooroordelen aanlopen en een vooroordeel is moelijker te splitsen dan een atoomhet is toch zo dat geluk geheel afhankelijk is van onszelfhet is toch zo dat geluk ,gelukkig niet te koop ishet is toch zo dat een leugenaar veel moet onthoudenhet is toch zo dat je als je je eenzaam voelt als je alleen bent,je je bevindt in slecht gezelschaphet is toch zo dat hulp zoeken bij een ander lang niet zo goed is als bij jezelf te raden te gaanhet is toch zo dat wij traag zijn te geloven wat wij niet graag gelovenen zo is hetik ben blij dat ik er benik ben blij met jullieik ben blij dat ik niet meer drink Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 Dat is zo Bako! Mooi.Daar drink ik nog een bakje koffie op!(hoezo uitstellen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 JEETJE BAKOIk zit gewoon met kippenvel zo mooi geschreven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 Tasscheke, heel veel sterkte vandaag.Tapas en Gem geweldig, jullie zijn kanjers.Ik heb gisteren uitgelogd met een geheel vreemd gevoel voor mij, zelfs vanmorgen lukte het niet zo.Ik weet zeker dat het aan mij ligt. Ik ben een beetje op denk ik en krijg te veel binnen.Loop nu ook al uren door het huis te zwerven om in te pakken, ik had er totaal geen zin. Zoonlief die weer even een bom gooide. Balen dat de boeken die ik had besteld niet waren uitgekomen, kortom ik heb een "ben zielig" dag.Staat net de TNT voor de deur met mijn boeken!!!! Dus nu zal zoon lief even voor zich zelf moeten zorgen, ik ga pakken en laat de boel de boel behalve mijn slaapkamer want dat is ver over tijd om opgeruimt te worden en dat heeft mij niet geholpen. Lekker schone lakens en dan kruip ik lekker in bed.Degene die nog een mail van mij te goed hebben, ik kan niet beloven dat ik daar vandaag nog aan toe kom. Hopelijk volgende week van een frisse en fruitige Anjo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 Mariadistel... en waar combineerde ik dat altijd mee..Even kijken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 Oja! St Janskruid. Helpt positief denken. lekkere combi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 Lieve BB, woorden zijn overbodig.Het is zwaar en o zo pijnlijk maar je kan het:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 Marjost jan en maria?het is toch jozef en maria?maar ik zal het ter harte nemen hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 waarschijnlijk zonder had je eerder de brijder moeten bellen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 hé mensen ik ga weer effe werkentot vanavond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 Wing Daarom drink ik nu ook gewoon weer koffie...Goed is, waar ik me lekker bij voel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 Werkze Albert. Tot vanavond!Ik duik de deur ff uit Tot straks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 Windhangen!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 wingchum het was niet lelijk bedoelt maar plagerighoe het ook zij, ben blij dat je er mee bezig bentwens je veel geluk en denk eraanjij, jijzelf,evenzeer als wie dan ook in het hele universum,verdient jouw liefde en affectie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 Hoi,ik meld me maar eventjes dappere stoppers!!!!!Marjo,ik las net je posting over st. Janskruid, weet je dat je dat niet in combinatiemet AD mag gebruiken?Verder hier alles best, om klokslag 10 uur stonden hier 2 vriendinnen op de stoepzij hebben mijn hele huis opgeruimd en schoongemaakt.De kerstboom stond er zelfs nog .Boodschappen zijn voor me gedaan en ik heb twee mega boektten bloemen, alweer na julliemooie boeket.Nu lig ik lekker op de bank met mijn lap toppie te niksen.Ben zelfs een beetje slaperig.Buiten wind en regen, hier een lekker muziekje.Ik hoef niet naar buiten hihihihi, heb ik ook geen zin in.Ik ben een tevreden mens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 :present::present::present::present:Tapas 19 maanden PROFICIAT :present::present::present::present::present:Gem 20 maanden PROFICIAT:present::present::present::present:Orleando: hoe is het????AlbertReno: je hebt al een plan.... ik wens je geluk... je kan het en de gootsteen is er gek op, let maar op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 Ha Tinaatje: vandaag moest ik dus aan je denken. Fijn dat je vriendinnen je huis hebben gedaan. En heerlijk dat je nu weer thuis bent. Hier een maak maar gezellig open.Bako: mooi wat je schreef. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden