Mai Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Tina, hoop dat je been-dag goed begon Kwetsbaarheid brengt je in staat om verder te leren.Langzaam wakker worden. Bij mij hangt alles nauw samenmet het niet meer drinken. Gevoelens die weer binnen komen.Mooi omschreven van je. Jezelf toelaten.. Het heeft nog iets engsMaar het wordt langzaamaan positief spannend... Brrr!Wat is goed voor mij. Zo hee! Hihi. Gek!Ja. Beetje vreemd, maar wel lekker... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Tapas succes!Hoop dat je nog wat laat zien.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Marjo,wellicht klinkt het wat zweverig, het komt vanzelf op je pad.Net zoals het niet drinken.Er komen situaties of gebeurtenissen in je leven die niet goed voor je zijn.Dat heb je de keuze er iets aan te doen en je kwetsbaar opstellen en zo de cirkel doorbreken.Ik dacht toch dat jij ook al een aardig eind op weg was!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 kusje!Voor jouen je been Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 goedemorgen allemaal!!!!ik log even snel in en weer uit want ik ga vandaag voor het eerst alleen naar buiten op mijn fietsje!!!!ik heb als een beer geslapen en voelde me vanochtend voor het eerst weer een beetje van "yes"bijna had ik de ad gemist, want ik voelde de laatste tijd niets..toch maar genomen, want we kunnen niet lang dom blijven doen hé?ik heb geprobeert om alles bij te lezen maar dat is een onmogelijke opgaaf.zodoende voor iedereen een en een Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Ach, jarenlang heb ik tot de tanden toe bewapend rondgelopen, in afwachting van de klappen. Het lijkt een dooddoener, maar oh zo waar: de mens lijdt het meest door het lijden dat 'ie vreest wat nimmer op komt dagen....Deed ik mezelf toch vreselijk tekort mee. Ook de mooie en goede dingen hou je dan van je af.Maar niet opscheppen, ik doe het nog steeds regelmatig alle kleuren in mijn ondergoed van angst voor het leven. Alleen, het is nu anders - en dat hangt vast en zeker samen met niet drinken - niet meer zo bang voor de angst zelf. Ofzoiets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Tasseke, dat klinkt goed hoor!Geniet meid! Heb ook een goede dag!Vie, yep! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 ik ga even hobbelen en ik spreek juliie vanmiddag weer!!~! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Goedemorgen allemaal!Tapas, juist dat katergevoel dat jij omschrijft, weerhoud mij ervan om weer aan dat spul te beginnen. Als ik een zwak moment heb, probeer ik dat gevoel heel sterk naar boven te halen. Een afschuwelijk, deprimerend, misselijkmaken gevoel, bah, wat heeft dat lang mijn leven beinvloed. 's Ochtends al boven de pot omdat je gal en maag opspeelt. Nu na een week, kan ik mijn kinderen met opgegeven hoofd naar school brengen. Marjo, wat je zegt, wat een heerlijk dag! Ik heb al het beddengoed buitenhangen en begin zo aan een grondige schoonmaak van het huis. Zegt het genoeg als ik zeg dat ik daar gewoon zin in heb? Beter dan eerst uren je kater weg moeten spoelen.Wing, AlbertRemmo, we gaan ervoor, voor onze 2e droge week!Fijne week ook voor alle anderen,groetjes,Rosan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Rosan! Je gaat écht heel goed!Het klinkt als de lente!Een nieuw begin.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Rosan, gisternacht nog tot ongeveer half 2 zitten kleppen hier op het forumen ook ik ga mijn 2de week in ( de dagen zijn we nu kwijt hè, we gaan voor de weken, maar toch stiekum iedere dag niet de eerste nemen)`t gaat goed Rosan houen zo jij moet ook verandering bij jezelf zien wat je de pit geeftWing heeft na gister ook in eens een hoop gekregen hihi Go for it Wing!!!Ik ben aan het werk maar blijf nieuwsgierig naar jullie daarom log ik stiekum in.Hoe kan ik jullie ooit nog missen?Fijne dag allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Werkze Albert!Je gaat goed man! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Zo. Nu echt een hapje naar binnen werken.Douche en ff naar buiten...later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Natuurlijk ben je een gewoon mens WingMaar een speciaal mens en uniek net als ieder andergeloof in jezelf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Wingchun, ik schrok me wezenloos: een alcoholist geen normaal mens? Gelukkig dat je er achter bent dat je wel menselijk bent Ik zie mijn alcoholverslaving als een deel van me (helaas, helaas, maar het is nu eenmaal zo) maar niet als mij als hele persoon. Los van een verslavingsprobleem ben je toch ook nog allerlei andere dingen?Als er nog iemand een eettip heeft voor vandaag.... Tikje zonder inspiratie. Liefst iets met kip of vis, of helemaal vega. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Vie zit je aan een budget qua prijs van eten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Sorry Wing dan heb ik het ook verkeerd begrepenDoet er niet aan af dat ik je alle kracht gun Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Nou AR, ik moet geen rare dingen met geld gaan doen, dus gewoon, normaal. Gemiddeld geef ik een tientje per dag uit aan eten. En dan bedoel ik ook middageten en ontbijt erbij.Fijn voor je Wingchun, dat het een goed gesprek was. Heb je eigenlijk spijt van de dranktijd? Ik soms wel, soms ook weer niet. Jammer van die 20 jaar, dat alles eigenlijk in een roes voorbij ging. En toch ook weer veel van geleerd. Het lukt me alleen nog niet goed om op te houden met achterom kijken. Vooruit moeten we, alleen dat vooruit gaat me nog steeds te langzaam.Ja, soto, dat heb je vorige week nog beschreven, even opzoeken of je dat ook met kip kan maken. Ik eet namelijk meestal geen rund- of varkensvlees. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Kip kerrie Vie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Hier bericht uit een somber westen. Ik weet weer waarom ik hier ben. Dacht zaterdag sociaal te kunnen drinken. Fout. Helemaal uit mijn dak gegaan. Mijn man een slag voor zijn kop gegeven en het hele huis afgebroken.Voel mij zeer beroerd hieronder. Maar goed de scherven weer bij elkaar rapen, opkrabbelen en weer gaan. Waarom verval ik toch steeds in die fout. Ik kan gewoon niet drinken en ik wil niet steeds die fout ingaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Ik zit zo vol met woede, verdriet, radeloosheid en alles komt er dan uit, zo heftig. Dus eerste glas maar weer laten staan he, en Toniaatje ging zo goed de afgelopen 3 maanden.Hebben jullie ook weleens zo mega terugval gehad en schaamde jij je daar ook zo vreselijk voor.Ben bedroefd maar goed, ik probeer het gewoon weer opnieuw.Sorry dat ik jullie lastig val met mijn probleem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Jammer Antoniagewoon iedere dag niet de eerste nemen dan heb je van de laatste geen hinderkop op ga er weer voor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 en voor die problemen zijn we ook hierniks geen sorry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Vie stamppot zuurkool met een stukje gebakken vis er boven op op je bord is ook een hele lekkere combinatie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Antonia, ik herken zo je gevoel.....het pleit voor je dat je je voelt zoals vandaag....als het je helemaal niets deed, zou je je gevoel opzij schuiven en vanmiddag/vanavond weer opnieuw beginnen met drinken. Maar je zegt zelf al dat je dat niet meer wil. Ik moet bekennen dat ik heel erg bang ben voor een terugslag zoals jij hebt gehad, ik kan dat maar op 1 manier voorkomen en dat is door echt de eerste te laten staan. Ook ik heb heeeeel diep van binnen de illusie dat ik binnenkort wel weer een keertje voor de bijl kan gaan door er 1 of 2 te drinken, maar ik besef tegelijkertijd dat het hek dan van de dam is. Sociaal drinken kunnen wij gewoon niet, dus kop op meid, ga er voor vanaf vandaag en laat de eerste weer staan!Suc6 en zoek gewoon wat vaker de steun op het forum, met elkaar trekken we elkaar er door heen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden