tasseke Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 ik ga even hobbelen en ik spreek juliie vanmiddag weer!!~!
Rosan Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 Goedemorgen allemaal!Tapas, juist dat katergevoel dat jij omschrijft, weerhoud mij ervan om weer aan dat spul te beginnen. Als ik een zwak moment heb, probeer ik dat gevoel heel sterk naar boven te halen. Een afschuwelijk, deprimerend, misselijkmaken gevoel, bah, wat heeft dat lang mijn leven beinvloed. 's Ochtends al boven de pot omdat je gal en maag opspeelt. Nu na een week, kan ik mijn kinderen met opgegeven hoofd naar school brengen. Marjo, wat je zegt, wat een heerlijk dag! Ik heb al het beddengoed buitenhangen en begin zo aan een grondige schoonmaak van het huis. Zegt het genoeg als ik zeg dat ik daar gewoon zin in heb? Beter dan eerst uren je kater weg moeten spoelen.Wing, AlbertRemmo, we gaan ervoor, voor onze 2e droge week!Fijne week ook voor alle anderen,groetjes,Rosan
Mai Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 Rosan! Je gaat écht heel goed!Het klinkt als de lente!Een nieuw begin..
AlbertRemmo Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 Rosan, gisternacht nog tot ongeveer half 2 zitten kleppen hier op het forumen ook ik ga mijn 2de week in ( de dagen zijn we nu kwijt hè, we gaan voor de weken, maar toch stiekum iedere dag niet de eerste nemen)`t gaat goed Rosan houen zo jij moet ook verandering bij jezelf zien wat je de pit geeftWing heeft na gister ook in eens een hoop gekregen hihi Go for it Wing!!!Ik ben aan het werk maar blijf nieuwsgierig naar jullie daarom log ik stiekum in.Hoe kan ik jullie ooit nog missen?Fijne dag allemaal
Mai Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 Zo. Nu echt een hapje naar binnen werken.Douche en ff naar buiten...later!
AlbertRemmo Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 Natuurlijk ben je een gewoon mens WingMaar een speciaal mens en uniek net als ieder andergeloof in jezelf
Vie Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 Wingchun, ik schrok me wezenloos: een alcoholist geen normaal mens? Gelukkig dat je er achter bent dat je wel menselijk bent Ik zie mijn alcoholverslaving als een deel van me (helaas, helaas, maar het is nu eenmaal zo) maar niet als mij als hele persoon. Los van een verslavingsprobleem ben je toch ook nog allerlei andere dingen?Als er nog iemand een eettip heeft voor vandaag.... Tikje zonder inspiratie. Liefst iets met kip of vis, of helemaal vega.
AlbertRemmo Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 Vie zit je aan een budget qua prijs van eten?
AlbertRemmo Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 Sorry Wing dan heb ik het ook verkeerd begrepenDoet er niet aan af dat ik je alle kracht gun
Vie Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 Nou AR, ik moet geen rare dingen met geld gaan doen, dus gewoon, normaal. Gemiddeld geef ik een tientje per dag uit aan eten. En dan bedoel ik ook middageten en ontbijt erbij.Fijn voor je Wingchun, dat het een goed gesprek was. Heb je eigenlijk spijt van de dranktijd? Ik soms wel, soms ook weer niet. Jammer van die 20 jaar, dat alles eigenlijk in een roes voorbij ging. En toch ook weer veel van geleerd. Het lukt me alleen nog niet goed om op te houden met achterom kijken. Vooruit moeten we, alleen dat vooruit gaat me nog steeds te langzaam.Ja, soto, dat heb je vorige week nog beschreven, even opzoeken of je dat ook met kip kan maken. Ik eet namelijk meestal geen rund- of varkensvlees.
antonia Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 Hier bericht uit een somber westen. Ik weet weer waarom ik hier ben. Dacht zaterdag sociaal te kunnen drinken. Fout. Helemaal uit mijn dak gegaan. Mijn man een slag voor zijn kop gegeven en het hele huis afgebroken.Voel mij zeer beroerd hieronder. Maar goed de scherven weer bij elkaar rapen, opkrabbelen en weer gaan. Waarom verval ik toch steeds in die fout. Ik kan gewoon niet drinken en ik wil niet steeds die fout ingaan.
antonia Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 Ik zit zo vol met woede, verdriet, radeloosheid en alles komt er dan uit, zo heftig. Dus eerste glas maar weer laten staan he, en Toniaatje ging zo goed de afgelopen 3 maanden.Hebben jullie ook weleens zo mega terugval gehad en schaamde jij je daar ook zo vreselijk voor.Ben bedroefd maar goed, ik probeer het gewoon weer opnieuw.Sorry dat ik jullie lastig val met mijn probleem.
AlbertRemmo Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 Jammer Antoniagewoon iedere dag niet de eerste nemen dan heb je van de laatste geen hinderkop op ga er weer voor
AlbertRemmo Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 en voor die problemen zijn we ook hierniks geen sorry
AlbertRemmo Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 Vie stamppot zuurkool met een stukje gebakken vis er boven op op je bord is ook een hele lekkere combinatie
Rosan Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 Antonia, ik herken zo je gevoel.....het pleit voor je dat je je voelt zoals vandaag....als het je helemaal niets deed, zou je je gevoel opzij schuiven en vanmiddag/vanavond weer opnieuw beginnen met drinken. Maar je zegt zelf al dat je dat niet meer wil. Ik moet bekennen dat ik heel erg bang ben voor een terugslag zoals jij hebt gehad, ik kan dat maar op 1 manier voorkomen en dat is door echt de eerste te laten staan. Ook ik heb heeeeel diep van binnen de illusie dat ik binnenkort wel weer een keertje voor de bijl kan gaan door er 1 of 2 te drinken, maar ik besef tegelijkertijd dat het hek dan van de dam is. Sociaal drinken kunnen wij gewoon niet, dus kop op meid, ga er voor vanaf vandaag en laat de eerste weer staan!Suc6 en zoek gewoon wat vaker de steun op het forum, met elkaar trekken we elkaar er door heen.
Soothe Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 Lastig vallen Antonia? Dat is het doel van het forum.Blijkbaar is de knop nog niet om.Ga maar weer door, en sterkte.Als de ervaring leert, dat het niet bij eentje blijft, waarom zou het dan Zatedag wel goed gaan?Weg met het groot sprookkjesboek!Opkrabbelen, knietjes afschuieren, en er weer voor gaan!Groet.
Mai Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 Ik sluit me volledig bij de laatste twee schrijvers aan Antonia!Lieslaarzen aan en baggeren maar weer!!!Het is een bewustwording. En daarna een gevoel dat het helemaalniet zo erg is. Dat je niet meer HOEFT te drinken. Dat is fijn.Maar vaak moet je eerst door dat akelige begin. Dat gaat je lukken! Accepteer het zoals het is
Vie Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 Stamppot zuurkool met vis heb ik nog nooit gemaakt AR, dus dat vind ik een heel goede optie. Zalm?Soto met kip wordt iets voor aanstaand weekend, met eters.Antonia, wat naar voor je, en dat herken ik heel goed, dat agressieve van teveel gedronken en je naasten "mishandelen". En dan de spijt, en de scherven weer plakken. Wens jou heel veel sterkte, het komt goed. Dank voor je antwoord Wingchun. Spijt hebben heeft inderdaad weinig nut. Alleen, je leeft nou eenmaal met wat je hebt gedaan en op welk punt je daardoor bent gekomen. En hoe je daar verder mee omgaat.
Mai Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 Ach, en héél belangrijk, dat moest er bij mij althans echt ingehamerd:Geef het tijd!Gun jezelf die tijd!
Mai Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 En eerlijk gezegd heb ik er nog moeite mee.Beheersen.. Het dolle ongeduld!School's out!Tot later!
AlbertRemmo Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 zalm is te sterk vie gewoon een stukje witvis
Rudy Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Geplaatst 26 januari 2009 Kwetsbaar das mooi.Oh ja Rudy, wat is dan zo mooi aan kwetsbaarheid.?Het mooie ervan is, dat je je medemens weer durft toe laten in je leven.Diezelfde medemens die je keer op keer heeft teleurgesteld, in de steek gelaten.Afgekraakt tot op het bot, afhankelijk gemaakt.Om die mens weer vertrouwen, is moed nodig.De ander met een ontwapende blik te gemoed treden.Als natuurlijke kwaadheid ,verdriet en pijn, zelfs vreugde er niet mogen zijn, moeten andere wapens in de strijd gegooid worden ter verdediging.Want wie wil er nu niet graag bij horen.Tegelijkertijd de twijfel, gedachten aan de pijn om in de steek gelaten worden.Dan maar kiezen voor de eenzaamheid.Het steekspel met onnatuurlijke middelen om de aansluiting niet te verliezen begint.De wereld van overleven dient zich aan in de vorm van oneerlijkheid, wantrouwen, manipuleren, jaloezie.Respectloos, ongeloof, drankzucht.Zij werken de niet aflatende dreiging, spanning en angst voor het onbekende in de hand.Alles en iedereen ontwijkend gleed ik als een aal zo glad door het leven.Ik was ongrijpbaar geworden.Dat zijn mijn wapens geweest die ik moest afleggen om mijn leven weer in het juiste perspectief te leren zien.Een einde te maken aan het overleven.Kwaadheid werd mededogen, oneerlijk eerlijk, wantrouwen vertrouwen, mensen in hun waarde laten kwam in de plaats van bezitterig en manipuleren, jaloezie loste op door vertrouwen en minder voelen door zelfvertrouwen.Angsten uit het verleden verdwenen door deze te toetsen in nieuwe situaties.De niet aflatende controle bleek achteraf nodig om niet betrapt te worden.De pijn van de schaamte en niet series genomen worden, zat diep.Het wapengekletter is ten einde.8 Jaar ben ik nu onderweg en mijn belangrijkste steun voor het verkrijgen van al deze nieuwe inzichten zijn mensen rond de tafel en AA lectuur geweest.Het is niet voor niets dat klinieken en professionele zorgverlening de twaalf stappen van de AA in hun behandel methode hebben geïntegreerd.Zelf ben ik 35jaar lang aan het minderen geweest, zonder resultaat.Ik ben daarom voor algehele drooglegging in plaats van experimenteren met minderen.Mensen die minderen zullen nooit de voordelen ervaren van zij die stoppen.Je doet jezelf daarmee ernstig te kort.Fijn weer even van me af te kunnen schrijven.Een samenvatting van wat achter me ligt.Toen en Nu.Ik ben dankbaar voor wat er nog op mijn pad komt.En ga nu weer naar bed, uitzieken, vanwege griep denk ik.Maak er een mooie dag van.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden