Soothe Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Lastig vallen Antonia? Dat is het doel van het forum.Blijkbaar is de knop nog niet om.Ga maar weer door, en sterkte.Als de ervaring leert, dat het niet bij eentje blijft, waarom zou het dan Zatedag wel goed gaan?Weg met het groot sprookkjesboek!Opkrabbelen, knietjes afschuieren, en er weer voor gaan!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Ik sluit me volledig bij de laatste twee schrijvers aan Antonia!Lieslaarzen aan en baggeren maar weer!!!Het is een bewustwording. En daarna een gevoel dat het helemaalniet zo erg is. Dat je niet meer HOEFT te drinken. Dat is fijn.Maar vaak moet je eerst door dat akelige begin. Dat gaat je lukken! Accepteer het zoals het is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Stamppot zuurkool met vis heb ik nog nooit gemaakt AR, dus dat vind ik een heel goede optie. Zalm?Soto met kip wordt iets voor aanstaand weekend, met eters.Antonia, wat naar voor je, en dat herken ik heel goed, dat agressieve van teveel gedronken en je naasten "mishandelen". En dan de spijt, en de scherven weer plakken. Wens jou heel veel sterkte, het komt goed. Dank voor je antwoord Wingchun. Spijt hebben heeft inderdaad weinig nut. Alleen, je leeft nou eenmaal met wat je hebt gedaan en op welk punt je daardoor bent gekomen. En hoe je daar verder mee omgaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Ach, en héél belangrijk, dat moest er bij mij althans echt ingehamerd:Geef het tijd!Gun jezelf die tijd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 En eerlijk gezegd heb ik er nog moeite mee.Beheersen.. Het dolle ongeduld!School's out!Tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 zalm is te sterk vie gewoon een stukje witvis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Kwetsbaar das mooi.Oh ja Rudy, wat is dan zo mooi aan kwetsbaarheid.?Het mooie ervan is, dat je je medemens weer durft toe laten in je leven.Diezelfde medemens die je keer op keer heeft teleurgesteld, in de steek gelaten.Afgekraakt tot op het bot, afhankelijk gemaakt.Om die mens weer vertrouwen, is moed nodig.De ander met een ontwapende blik te gemoed treden.Als natuurlijke kwaadheid ,verdriet en pijn, zelfs vreugde er niet mogen zijn, moeten andere wapens in de strijd gegooid worden ter verdediging.Want wie wil er nu niet graag bij horen.Tegelijkertijd de twijfel, gedachten aan de pijn om in de steek gelaten worden.Dan maar kiezen voor de eenzaamheid.Het steekspel met onnatuurlijke middelen om de aansluiting niet te verliezen begint.De wereld van overleven dient zich aan in de vorm van oneerlijkheid, wantrouwen, manipuleren, jaloezie.Respectloos, ongeloof, drankzucht.Zij werken de niet aflatende dreiging, spanning en angst voor het onbekende in de hand.Alles en iedereen ontwijkend gleed ik als een aal zo glad door het leven.Ik was ongrijpbaar geworden.Dat zijn mijn wapens geweest die ik moest afleggen om mijn leven weer in het juiste perspectief te leren zien.Een einde te maken aan het overleven.Kwaadheid werd mededogen, oneerlijk eerlijk, wantrouwen vertrouwen, mensen in hun waarde laten kwam in de plaats van bezitterig en manipuleren, jaloezie loste op door vertrouwen en minder voelen door zelfvertrouwen.Angsten uit het verleden verdwenen door deze te toetsen in nieuwe situaties.De niet aflatende controle bleek achteraf nodig om niet betrapt te worden.De pijn van de schaamte en niet series genomen worden, zat diep.Het wapengekletter is ten einde.8 Jaar ben ik nu onderweg en mijn belangrijkste steun voor het verkrijgen van al deze nieuwe inzichten zijn mensen rond de tafel en AA lectuur geweest.Het is niet voor niets dat klinieken en professionele zorgverlening de twaalf stappen van de AA in hun behandel methode hebben geïntegreerd.Zelf ben ik 35jaar lang aan het minderen geweest, zonder resultaat.Ik ben daarom voor algehele drooglegging in plaats van experimenteren met minderen.Mensen die minderen zullen nooit de voordelen ervaren van zij die stoppen.Je doet jezelf daarmee ernstig te kort.Fijn weer even van me af te kunnen schrijven.Een samenvatting van wat achter me ligt.Toen en Nu.Ik ben dankbaar voor wat er nog op mijn pad komt.En ga nu weer naar bed, uitzieken, vanwege griep denk ik.Maak er een mooie dag van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 dank jullie, jullie zijn lief. Jullie oordelen niet gelijk. Ik blijf hier op het forum en ga aan het werk heel hard met mezelf.Nu maar eens in bad, ook al dagen niet geweest. Spreek jullie zeker nog vandaag want ik kan het niet alleen en mijn man zit alweer aan de drank. Lekkere hulp he hier van huis uit.xxxxx allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juicy Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Hallo allemaal,Ik heb net het dagdraadje gelezen en twijfelde om van mijn weekeind te vertellen. Ik ben weer gevallen en denk waarom leer ik het nou nooit. En toen las ik Antonia, en ineens durfde ik me ook weer te melden. Het schijnt dus ook te gebeuren bij mensen waarvan ik denk, dat ze het heel goed kunnen. Sorry Antonia, ik vind het heel rot voor je, maar het was voor mij zo herkenbaar wat je schreef. Dus het weekeind niet drooggehouden en dat terwijl ik nu toch allang ervaren heb, dat ik me zoveel beter voel zonder drank. En ik wil ook niet meer drinken. We beginnen dus vandaag meer met de eerste te laten staan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 welkom juicy je hoeft je niet te schamen we zijn allen mensen die kunnen vallen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juicy Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Dank je Albert, ik zou me wat vaker op het forum moeten begeven, dat geeft weer nieuwe moed om door te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Zo'n Mexicaanse rol met mais en bonen en gehakt en tomaat en ijsbergsla en een heel lekker sausje. Lekker makkelijk in de oven Aangepast: kan ook met kip ! quote: Originally posted by: VieAls er nog iemand een eettip heeft voor vandaag.... Tikje zonder inspiratie. Liefst iets met kip of vis, of helemaal vega. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Rudy, Dat was een juweeltje!Ziek maar goed uit!Juicy. Bek op 't stuur!En door!Voorbeeld van staaltje ongeduld:Verwacht morgen het fluitekruid in bloei.Maar wil daarmee het speenkruid al te kort doen.De vogels zongen vanochtend. Ik breng het niet meer op.Het pak al aan. Er zit maar één ding op: Rennen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juicy Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Geweldig Marjo! Bek op het stuur en door! Ik geloof dat dat bij mij heel goed werkt, net sissen maor dwaen, of zo iets ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Ja dat zijn dan van die niet bemoedigende woorden waar ik niet op zit te wachten van een verslavingsarts.De gremlins duiken er bovenop !enne neem de tijd Winchi, ik zit nog aan mn koffie quote: Originally posted by: wingchunIk heb mij door een verslavingsarts laten vertellen dat hoe langer je niet drinkt, hoe groter het risico als je dan wél weer wat drinkt. Het hele verslavingsmechanisme dat net wat tot rust is gekomen krijgt ineens een zwieper en gaat op tilt. Nu zijn dit slecht woorden en wellicht dat sommigen hier het één of meerdere malen zelf moeten ondervinden, maar zo schijnt het te werken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Nu alweer Antonia ??? Het is maandagmiddag !! quote: Originally posted by: antoniadank jullie, jullie zijn lief. Jullie oordelen niet gelijk. Ik blijf hier op het forum en ga aan het werk heel hard met mezelf. Nu maar eens in bad, ook al dagen niet geweest. Spreek jullie zeker nog vandaag want ik kan het niet alleen en mijn man zit alweer aan de drank. Lekkere hulp he hier van huis uit. xxxxx allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Het betekent gewoon die eerste laten staan, Woman!Hoe ver je ook denkt te zijn.Draai het om. Dat is fijn. Je hebt het niet meer nodig!Het zegt ons ook alert te blijven. Dat is op zich niet erg.Alleen moet het geen obsessie worden. Maar dat leer je vanzelf.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juicy Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Wing: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 @Spud, ik had dat in het begin ook met diazepam. Viel gewoon zittend op de bank in slaap. Nu, na een tijdje merk ik daar niets meer van. Slaap wel errug diep maar heb des te meer energie overdag..voel me ook helemaal niet suf of zo, juist scherp en alert; ik doe de (vele) dingen die ik nu eenmaal doe, vanuit meer rust in mijn lijf en geest. Voor de duidelijkheid, wil er natuurlijk niet aan verslaafd raken en raad jou zeker af om het zonder dat het voorgeschreven wordt in te nemen....maar enfin, daar ben je zelf al achter gekomen Nog dank voor je Bassie en Adriaan feliciflapstaart song, lag in een deuk Ook nog dank voor de feliciflapsitaties aan de mensen die na mij gepost hebben, doet deze steeds ouder wordende bok goed Wou gisterenavond nog even forummen maar dat is anders gelopen...verlopen zelfs Al knuffelend vroeg het bed in gestapt, hum....kun je daar een ban voor krijgen? Blackster, jammer dat je confrontatie met Tactive zo hard uitgevallen is...over in je eigen vingers snijden gesproken en zo Na jah, ik denk aan je. Laat wat gebeurd is (tactive) achter je en kom tot rust lieve meid, dát heb je nodig Laat je handjes maar lekker wapperen, daar kun je toch zoveel in kwijt? Voor je verdriet geef ik je een hug Rustig aan meid!Aah Wing, laat Brijder maar schuiven en hun ding met jou doen....je lijkt me assertief genoeg indien nodig om bij te sturen Want weet je, alkies weten het zelf allemaal zo goed, maar hebben ook blinde vlekken door dat vluchtgedrag enzo. Dadelijk blijkt bijvoorbeeld dat je helemáál niet kunt schilderen (noem maar wat ) en daar sta je dan, in je hemd. Maar dat zijn juist de kostbare leermomenten Antonia, knietjes afpoetsen, opstaan en weer je bekkie plat op het stuur en doorkarren Goed dat je er eerlijk over bent!Rudy, bedankt voor het van je afschrijven....heb ik ook wat aan Juicy, je username klinkt zo sappig. Pers voortaan een sinaasappel zou ik zeggen. Ook jij bedankt voor je eerlijkheid. Kleine stappies, raak ervan overtuigd dat je ook zonder kunt! Schrijf wat vaker inderdaad en neem deel aan dit fantastische forum ( :$ ) Ahum...wou het toch maar even zeggen.....Woman, wanneer gaat die kiet van jou nou open? Kom ik een keer kijken als ik in de buurt ben Tegen de tijd dat ik richting zee ga....I love Haarlem (daar is het toch?)Marjo, ren ze! Niet jezelf voorbijlopen hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Dank, nu heb ik recept-ideeën genoeg voor heel de week.Hoe staat het met je winkeltje Woman? Ik wil eigenlijk ook wel een coco-NUTS-kado kopen.Vorige zomer heb ik wijn gedronken op vakantie. Dat was een domme aktie, ook al was het niet buiten proporties. Alleen al het hele idee dat het wel weer kon.Ik vind trouwens niet dat een terugval persé hoeft te leiden tot moeilijker doorgaan met stoppen.Er wordt ook gezegd, dat slechts 4% van de verslaafden, het lukt om clean te worden. In dat soort berichten WIL ik niet geloven. Of ik voor de rest van mijn leven gestopt blijf met drinken? Geen idee. Vandaag is al genoeg.En ga je een keer voorgaas, de wereld vergaat niet, al geeft het een rotgevoel.Hou van jezelf en doe het beste! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Har, ik woon in Zaandam !Het plan is in mei een pandje hebben, maar het zal wel wat later worden hoor. Ik denk dat ik blij mag zijn als ik na de zomer de deuren open gooi ....En ik zit nog steeds met de rechtsvorm. Moet nog met wat mensen gaan praten. Het blijft spannend !!Woman, wanneer gaat die kiet van jou nou open? Kom ik een keer kijken als ik in de buurt ben Tegen de tijd dat ik richting zee ga....I love Haarlem (daar is het toch?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Douchen, aankleden want straks komt de huisschilder bij me langs voor een offerte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Aah Zaandam, goed. Maak ik wel een omweggetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Ooh, doe je dan vast je neglisjee aan Krijg je er vast 20% vanaf...misschien wil ie dan nog wel meer afdoen maar dat moet je natuurlijk niet toestaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juicy Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Ik herken dat ook, drinken, omdat je denkt dat het wel weer kan. Het stoppen lukt immers zo fantastisch! Mis, gewoon niet meer doen en wat daarbij voor mij misschien beter is, om, zoals ik hier al zo vaak lees, vandaag niet, misschien morgen, maar vandaag niet.En dat van die 4 procent wil ik ook niet aanvaarden. Dat zou betekenen, dat het bijna altijd gedoemd is te mislukken, nou nee, dat kan er bij mij niet in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden