tasseke Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 pip,liever een paar bulten op mijn kop dan boter op mijn hoofd!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Tasseke, pipi heeft het heel mooi geschreven. Ook ik heb een dochter van 16 jaar. Samen veel meegemaakt. Het hele verhaal is voor mij zo vreselijk herkenbaar, eng gewoon. Ik heb barstende koppijn ga ook maar even liggen mag de hele nacht weer werken bah. Wil soms helemaal niet weg van huis. Gewoon binnenblijven bij mijn dierbare, maar goed dat kan dus niet want geld is zo belangrijk pffffffffffffffffffffff. Soms denk ik krijg de pest met dat stomme werk, ik wil genieten van het leven, blij zijn. Maar ben ik blij als ik de hele dag binnenzit. Nee ook niet dus werk is ook weer een stukje sociaal contact behalve het geld. Zoveel vrienden heb ik niet meer over.In mijn hoofd is ook alles dubbel, voel mij gelukkig niet elke dag zo. De zomer moet komen, de zon moet schijnen, mensen uit huis naar buiten, koeien in de wei dat soort dingen maakt mij blij (rijmt ook nog)Mensen houd jullie haaks dat ga ik ook doen, onkruid vergaat niet zomaar:huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Wing, zouden ze je bellen vandaag?En hoe gaat het nu met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 heb net mijn moeder en het ziekenhuis aan de lijn gehad.ik ben de huid volgescholden , niet eens voor de auto maar om mijzelfze komt nu hierheen en brengt me naar het ziekenhuis.ik ga nu dus mijn tasje inpakken en wordt opgenomenthanks dat jullie me hebben opgevangen, liefde gegeven en bulten op min kop hebben geslagenmaar tasseke wordt straks afgevoerd en maar weer opnieuw beginnen.hoe ik het ga doen weet ik niet maar ik zal die donkere kelder uitkomen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Oh weer twee geveild (of hoe schrijf je dat?) door de griep.....Ik had vanmorgen keelpijn en was nog moe, dus ben langer blijven liggen dan de bedoeling was. Voel me een beetje schuldig, maar misschien houdt het me gezond;)Ik neem nu weer mijn Propolis-druppels voor mijn weerstand en dan gaat het wel weer over. Vandaag hier opruimen thuis! En lekker naar het strand....Iedereen een goede dag toegewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 marieke het forumgeest heeft mij overgeslagen maar teveel met ikke bezig geweest.dat is een wijze beslissing marieke! een nieuw huis, andere buren en eindelijk eens rust!geniet van het zoeken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Tasseke, om nu te denken dat je dochter van 16 je niet nodig heeft. Hoe denk je dat zij zich voelt als ze merkt dat jij niet thuis komt/bent. Ik ben, naast dat ik zelf een alcoholist ben, ook kind van een alkie en kan je verzekeren dat kinderen van 16 zich zorgen maken.Misschien is bemoeienis van de RvdK helemaal zo gek nog niet want het is duidelijk dat jij het alleen niet redt momenteel.Lees goed, ik verwijt je niet je alcoholisme. Dat is een ziekte of voor wie moeite heeft met die term, een allergie. En dat er een hoop mensen zijn, waaronder hulpverleners, die dat niet begrijpen weet ik ook maar al te goed. Maar als het voor ons zo gemakkelijk was om dat biertje te laten staan hadden we dat toch al lang gedaan??? Het is niet gemakkelijk, we hebben een verslaving. Stoppen met drinken is stap 1 en daarna zal er ook nog veel moeten gebeuren. Ik herken mezelf als je beschrijft hoeveel je aan je hoofd hebt. Ik weet dat toen ik nog dronk ik alles op 1 bult gooide. Die bult werd zo hoog dat ik het absoluut niet meer kon overzien. Ik was totaal mn overzicht kwijt en maakte me alleen maar zorgen. In aktie komen kreeg ik bijna niet meer voor elkaar dus er veranderde ook niets. Nu ik niet meer drink kan ik het in stukjes hakken. Dat gaat me heus niet altijd genakkelijk af. Ik mag dan al ruim twee jaar droog staan; old habbits die hard! Vandaar dat ik ook naar de AA blijf gaan en gesprekken voer met mn sponsor. En nee, het leven is niet ineens hallelujah omdat ik niet meer drink. Ik heb me lang erg rot gevoeld en kreeg zelfs een heuse depressie. Tjeesus, ik wist niet dat een mens zo diep kon gaan... Maar ik had ook de rotsvaste overtuiging dat het allemaal nog weer veel erger zou worden als ik zou gaan drinken.Je situatie lijkt nu misschien hopeloos maar geloof me, dat istie niet. En zoals ik net al schreef; je alcoholisme zal ik je nooit verwijten. Wie ben ik. Maar neem je verantwoordelijkheid, je hebt een kind en het is ook nodig voor jezelf. Geen probleem zo groot of er is wel een oplossing voor. En ja, je zit op weekgeld en dat zal vast nog een hele tijd gaan duren. Maar so what? Je hebt geld. En ja, wat je schrijft over een burgerlijk en saai leven herken ik maar al te goed. Ik wil dat ook niet. Ik wil bruisen, levendig zijn, in the picture staan, op de bar dansen zoals vroeger, een grote bek hebben en voor niemand bang zijn. Maar dat ben IK niet. Ik hou ook van voorspelbaarheid, weten waar ik aan toe ben. Al die prikkels zijn helemaal niet goed voor me.Als je echt wilt stoppen doe dan wat nodig is, echt alles. Je beloning zal misschien een tjdje op zich laten wachten maar die komt. Vast en zeker. Ik ben niet opgenomen geweest, kan daar niets over zeggen. Maar dat je dat angst aanjaagt snap ik heel goed. Laat je niet leiden door valse motieven. Probeer eerlijk tegen jezelf te zijn tot op het bot. Dat zal je verder kunnen helpen. En als je dat nog niet kunt, tja, dan mag je nog een poosje doormodderen. Heb er zelf 24 jaar over gedaan om eindelijk het licht es te zien dus ook dat kan ik begrijpen. Ik wens je echter toe dat je die keus nu zult kunnen maken.Ik wens je kalmte, moed en wijsheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Tasseke, fijn dat je nog hebt laten weten dat je wordt opgenomen.Als je het even niet meer weet, kunnen anderen voor je zoren. Totdat je het zelf weet weet!En diep van binnen weet je het wel....Heel veel sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 bam,de eerste verantwoordelijkheid ga ik nu nemen!ik wordt nu opgenomen op de PAAZ, hoe lang dat gaat duren weet ik ook niet maar over het algemeen ben je snel weer thuis.alles op een berg gooien, dat doe ik al jaren ondertussen is het een complete vuilisbelt geworden waar zelfs de gemeente niet meer weet wat er mee te doen, zoveel verontreiniging.ken je het programma waar men al die huizen leeghalen, mensen met zoveel ellende of verzamelwoede dat het hele huis volgestouwd en verontreinigd is?wordtr tijd dat ik dat met mijn leven ga doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Ik had ook verwacht in een jubelstemming te komen als ik zou stoppen, niets is minder waar. Voel me dagenlang juist ongelukkiger dan ooit. Maar ik probeer vol te houden, teneinde mijn ikkie van voor de drank terug te krijgen. De persoon die kon genieten zonder die troep, bedoel ik. En ik kan me bij BamBam aansluiten; mijn moeder dronk ook en de rollen waren vrij snel omgedraaid. Zij werd het kind, waar ik (als tiener) voor kon zorgen.Die van mij zijn nog piepjong (7, 6 en 4), maar weten dondersgoed, dat bier niet goed voor me is (ik dronk thuis, niet in cafe's of zo). En mijn opnames zijn ook niet bij hun in de koude kleren gaan zitten. M'n huishouden ontregeld, want manlief doet het nou eenmaal anders dan ik) en zo kan ik wel doorgaan. Toch blijf ik mijzelf wegcijferen en op m'n tenen lopen om maar geen ruzie te krijgen en m'n best te oen. Voor anderen dus, niet voor mijzelf. En ja, 's nachts lig ik dan weer uren wakker om alles wat ik in mijn eigen ogen verkeerd heb gedaan. Feitelijk het enige wat ik dan verkeerd heb gedaan is die stomme verslaving krijgen, de rest volgt vanzelf. Vandaar de 1e laten staan en proberen uit die put te krabbelen. Tasseke, jij noemt het bulten op je hoofd; ik noem het schoppen onder m'n billen, die ik hier vaker heb gekregen. En was ik er op dat moment niet mee eens, vaak had het desbetreffende forumlid wel gelijk.Ik vind het doodeng weer te leren voelen en ervaren en momenteel helemaal niet leuk, maar ik moet van die troep afblijven. Anders komt er een dag dat ik mijn 3 bengels ook kwijtraak of weet ik veel wat nog meer.Makkelijk is het niet en die zgn hulpverleners, tja...daar heb ik ook m'n buik vol van. Ik ben niet een patient volgens het boekje, ik ben echt! ik heb meer hulp hier gekregen dan van die witte jassen, maar die opnames moesten. Anders zat ik hier nu niet met een nuchtere kop te typen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Tas,Goed dat je wordt opgenomen.De woorden van BB, Caro en Pippi,daar wil ik mij graag bij aansluiten.Veel KMW. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Haha Tas, ja die huizen ken ik erg goed. Heb jaren met zulke situaties gewerkt. Ik wil misschien wel es langs komen:DGoed van je dat je je laat opnemen. Ik wens je toe dat je het daar niet bij laat. Succes en sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Tasseke, ik lees net, dat je wordt opgenomen. Zorg voor jezelf meiske en dat doe je nu. Ik wens je alle liefde en steun toe, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Zo en nu mn eigen bult aanpakken. Aktie! Latersss.He Albertje, schuifel je al weer wat door je huisje. Niet teveel doen he, kalm aan. En laat die bedrijfsarts maar in de str*nt zakken. Het idee alleen al dat je maar met de bus moet komen. Easy does it girl! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 ok ik zie mijn moeder aankomen!ik ga afsluiten en laat snel weer wat van me horenknuffel tas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Zojuist is mijn hulp geweest.Ook iemand die de bodem van de wanhoop een 1/2 jaar geleden heeftbereikt.Opgenomen, schuldsanering, inmiddels een 1/2 jaar droog.Ze is zo trots, al moet ze leven van 50 euro per week, met 2 personen.Heeft ondanks alles haar zoon altijd op de 1e plaats gesteld.Voordat zij tot inzicht kwam waren er daarvoor al 7 kortdurende opnames geweest.Ook zij is zeer diep gegaan, tot het niet meer verder kon.Ter wille van onder andere haar zoon en omdat zij een nieuw en ander leven wildeis zij de confrontatie met zichzelf aangegaan.Ik zie haar per dag groeien, ondanks de schuldsanering en de bijkomende armoede.Zij weet dat zij op de goede weg zit.Van onderaf aan weer opbouwen, en knokken.En zij is zo vreselijk blij dat zij zichzelf en haar zoon deze kans heeft gegeven.Nu is zij pas een 1/2 jaar verder en haar inzet wordt beloond.Zij heeft weer een goed leven, zoals zij zelf zegt.Is gelukkig en is dankbaar dat zij deze kans heeft gekregen.Ik ben ook blij voor haar.Tasseke, ook dit is voor jou weggelegd.Je moet wel je kansen pakken, voor het te laat is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 BB, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Nog ff:DFF, ik ben je nog een antwoord schuldig op een vraag die je onlangs stelde. Ik schreef dat delen helen is voor mij. Je vroeg of ik daar iets m,eer over wilde vertellen. Toen ik hier begon te schrijven is dat proces van delen in gang gezet. Ik las zoveel herkenning in al die verhalen. Ik begreep maar niet waarom ik niet kon stoppen al die jaren. Hier las ik mijn verhalen. Situaties konden verschillen maar ik had zoveel overeenkomsten met veel mensne die hier schreven. Ook nu nog lees ik regelmatig dingen waarvan ik dan denk; He, zo voelde of voel ik dat ook. Na zes maanden ben ik naar de AA gegaan en daar was dat gevoel nog sterker. Mede ook omdat je mensen dan in levende lijve ziet. Na nog weer wat maanden had ik het geluk een goede sponsor te vinden. Ik heb een tijdje terug mn vierde stap geschreven en de vijfde stap is dat ik mijn verhaal deel met iemand anders. Dat heb ik met haar gedaan. Omdat ik weet dat zij ook een alcoholiste is en ook haar vijfde stap heeft gedaan voelde ik me veilig genoeg om mn verhaal te delen. Er moest last van mn schouders. Ik heb mensen gekwetst, kwam beloftes niet na en noem maar op. Door het op te schrijven en het vervolgens te delen kon ik afstand nemen van zaken. En dat is voor alcoholisten erg belangrijk durf ik wel te stellen. Schuldgevoel kan tot drinken leiden, tot zelfmedelijden en noem maar op. En daar moet ik er niet teveel van hebben.Ook nu nog ga ik naar de groep. Sommigen zullen zeggen dat er altijd over hetzelfde wordt gesproken. En ja, de ene avond inspireert het me meer dan de andere. Maar hoe vaak ik soms dezelfde verhalen ook hoor, er is altijd iets wat me aanspreekt. Soms is het maar 1 zin maar dat maakt mn avond toch de moeite waard. En ik hoop dat door mijn verhaal anderen zich geinspireerd voelen. En door te blijven gaan herinner ik mezelf eraan dat het echt erg was en ik veel te veel zoop. Dat ik een soort zombie begon te worden, levend op mn automatische piloot. En dat ik niet ga denken; 'ach, was het nou zo erg. Sommigen waren er veel erger aan toe dan ik, zal ik weer es een biertje nemen''. Ik ben niet bang maar weet zeker dat ik dan weer de mist inga. En ik wil niet terug. Daarvoor brengt het me teveel goeds nu ik niet meer drink.En daarom is delen helen voor mij. En nu echt aan het werk, doeiiii Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Tas heel veel sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 nee Bambam ben alweer aan het werk met mijn stiekumme getypik verheug me op vanavond gewoon weer kleppen met jullie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Albertje, tanxs. Ps; Klopt er iets niet aan je onderschrift of zie ik dubbel:huh:Nu is Heintje echt weg. Jaja..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Hier is griepje weer. Ik heb een thermometer gekocht (wat zijn die dingen toch duur) en heb mijn inschrijving voor de cursus stemvorming bij de muziekschool ingeleverd. Tja, daar nog wel eventjes een praatje gemaakt. En van dat minirondje ben ik dus moe geworden.'k Ga nog eens proberen wat eten in mijn mond te steken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Corinne, beterschap!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Nee je ziet niet dubbel BB, ik heb het aangepast.Corinne,goed uitzieken maar, koude rillingen hoge koorts,geen eetlust, ik herken het allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Inderdaad Winchi, een uitglijder is niet erg, de kunst is om er geen terugval van te maken. Niet nerveus zijn, standvastig en vastberaden in de spiegel tegen je zelf zeggen : vandaag drink ik niet. Punt.geen gemiep en gemaar, vandaag drink ik niet. quote: Originally posted by: wingchunEen keer drinken is geen ramp. Terugval is een ramp. Ik ben nu al nerveus voor vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden