knuffie Geplaatst 28 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Hoi soothe, bey soothe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Zo, mn huiswerk gemaakt, wat klusjes gedaan en wat dingetjes geregeld. En allemaal met groot gemak. Dat krijg je ervan als je de eerste laat staan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 28 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Ik ben ook even weg, wordt geroepen door dochter 1, ze heeft hulp nodig met wiskunde oefeningen, gaat over delen met komma-getallen..pff, zit ver, hoor!Tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Bye lief Knuffie!! Blijf jij maar lekker Lief!!Dat zullen de mensen in je werk ook waarderen!Je krijgt van mij nog een PB, waarin komt te staan dat je lief bent.Niets mis mee! De mensheid kan wel wat liefde gebruiken.En nu zwaai ik af!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
break Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 bedankt allemaal voor jullie support ik weet dat ik een moeilijke tijd ga doormaken maar ik vind het fijn dat ik niet de enigste ben en hopelijk kunnen we nog wat leren van elkaar gr break Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 28 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Pas maar op, soothe! Straks wordt jij nog beschuldigd van té lief zijn!Maar toch: thanx!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Break welkom.Het slimste wat ik tegen je kan zeggen is, Take a break!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Hoi!Heel de middag in de stad rondgezworven. Vergeten plekjesBij daglicht en zonder roesHeel bijzonder hoor en best wel fijnJe let op andere dingenDochter had het leukIk mocht alleen halen en brengenVandaar mijn stadswandeling.Leuke winkeltjes ook.Thuis tot op het bot verkleumd. Word net weer een beetje warm.Niet drinken. De eerste weken moet je door.Bij mij duurde het lang. Vreselijke tijd.Maar de moeite waard.Het eerste jaar staat voor lichamelijk herstel.Pas in het tweede komt de rest.Ik dacht: Dat zal wel. Maar het is waar.Nu de rest. Dat gaat iig makkelijker zonder.Dat weet ik nu dan inmiddels weer wel!Vaak gehad: Waar doe ik het voor.Gek van trek. Ja, waar doe je het voor huh! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 en wing, alcohol haalt dat rotgevoel ook niet weg maar stelt het alleen maar uit tot morgen.Ik snap die arts van de Brijder niet, ik heb ook naltrexon van hem gehad, naaa, daar kan je gewoon van blijven drinken en ga je zelfs meer drinken omdat drank minder effect krijgt.... terwijl Refusal juist helpt om NIET te drinken!. Voor refusal moet je 24 of 48 uur droogstaan en dat moet toch lukken?Ik ben gesloopt, Het was leuk in het museum voor grafisch design in Breda, al had ik er wat meer van verwacht. Er hingen prachtige foto's, dat was wel genieten. Maar op dit moment zijn zulke dagen te lang voor mij.. tja, ik vermoed dat ik toch wel in een depressie zit, kan weinig hebben en vind iedere verplichting een enorme klus en dat duurt en duurt maar. Niet raar als je vanaf je 18e hebt gedronken tot je 44e en nu dus anderhalf jaar niet meer. Het geeft toch een soort leegte die weer opgevuld moet worden. Ik wil ook niet meer drinken en ik ga ook niet meer drinken maar moet wel weer stappen gaan maken om weer beter in mijn vel te komen. Het eerste jaar is er inderdaad de euforie omdat je ontdekt dat je het kunt en ook nieuwe kanten van jezelf ontdekt, nu na anderhalf jaar gaan de oude gedragingen weer de kop opsteken, dingen waar ik al mijn hele leven tegenaan loop en waarvan ik dacht dat ik ze verwerkt en geaccepteerd had maar wat toch weer langzaamaan binnen komt dringen en die ik vroeger makkelijker de baas kon. Ik weet ook dat dat weer goed gaat komen, maar ondertussen vind ik het erg lastig ermee te dealen, begin mijn positivisme en vrolijkheid kwijt te raken en dat is iets wat ik echt niet wil!!Tas, ik hoop dat je nu inziet dat hoe het nu gaat niet verder kan. Het is inderdaad erg heftig wat er gebeurd is en vooral nogal zelfdestructief. Hoop je snel weer te lezen als je terug bent uit de PAAZIk ga zo plat op de bank voor de tv... niks doen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Precies Wing, doe absoluut dingen waar je maar enigzins zin in hebt.Ik heb uren en uren en uren hier op de bank gezeten.Forum schrijven.Tv kijken.muziek luisteren.beetje tuinieren.gordijntje omnaaien.kastje opruimen.En dan weer zitten en zitten.Vroeg naar bed.Niet naar de kroeg.Geen feestjes.Veel winkelen, is mijn hobby trouwens.Koopjes jacht.Werken moet ook.To do lijstjes makenen gewoon maar boven aan beginnen.Automatische piloot.Dan voel ik me maar kl@te.Dat is sh#t, maar ik ben een grote meid en geen klein kind meer.ruzie maken.boos zijn.Nog bozer.Halve dagen op bed liggen.Piekeren, rouwverwerking, huilen.als dit lang duurt denk je dat je nooit uit dit niemandland komt.Het lijkt eeuwig te duren.Hulp zoeken.Blijven praten en de deur van je hart nooit dichtgooien.Bellen.Gebeld worden.Veel mensen teleurstellen.Complimenten krijgen.Je leuk gaan aankleden.BLij met jezelf zijn enzo net....heb ik mijn behaalde diploma in een hele mooie lijst gezet.Op mijn nieuw verworven prive kamer : rommel, opmaak, optut kamer.MIJN kamer.MIJN bed zonodig,Met MIJN TV.MIJN Vluchthol.Mijn wereld heel klein en veilig gemaakt en langzaam weer tevoorschijn komen.Heel langzaam........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Vanmiddag ook een schuin kussentje gevonden voor op mn tafelstoel. Ziet er uit als een multimap zeg maar. Goed voor mn rug omdat ik nu iets meer voorover zit aan tafel en achter de pecee. En automatisch mn rug recht hou. Zal ik dan eindelijk eindelijk eindelijk van die rugpijn afkomen ???Ga ook elke avond onder de rode lamp en doe dagelijks een kleine hoeveelheid sit ups (met zo'n apparaat) om mn buikspieren wat sterker te maken.Staat me erg goed moet ik zeggen. Had een behoorlijke wijnbuik. Die wordt weer wat strakker. Looking good !!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Lekker zeg An, je eigen hol. Helemaal van jou, met je eigen veilige sfeer. Zo belangrijk !!!! :):) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Wat leuk Pip, dat ze dit meteen al meemaakt op haar 1e dag.Sterk soeppie is gezond.An,Zo is het, wat ben je goed op dreef en ondersteunend.Echt geweldig, ik herken helaas, ach wat is helaas,een heleboel van je lijstje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Tapas alweer de tijd.Hier soms precies hetzelfde.Laat maar even. Ik denk dat ook weer dit onderdeel van het proces is.Blijkbaar kunnen we niet een stapje overslaan.Heb vanmiddag bewust alle steegjes en kr**gen opgezocht.Een rilling kwam over me. Het was fun. Meer ook niet.Zou best ook nog wel eens een roes willen. Maar niet meer zo.Alleen nog natural high. En dat gaat me lukken.Al hoef ik niet te verwachten dat ik elke dag in zo'n staat zal rondlopen.Elke dag hetzelfde. Wat hadden we ook alweer van het leven verwacht.Ik schreef vanochtend: Dat doet er niet toe.Het is gewoon keihard werken. Om daarna soms even te genieten van kleine dingen.Just a simple life. Saai hè! Vrééééselijk. Toch lach ik meer. En ben er weer. En soms staar ik in het niets. Dan ben ik ver weg.Das lekker. Beetje dromen. Het gaat niet in een dag. Niet in een jaar.Het gaat met babysteps. En soms met reuzestappen.Maar vooruit gaat het!;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Woman,Goed hé, we gaan er qua uiterlijk ook nog op vooruit.Geen wallen.Geen vale huid.De overtollige kilo's verdwijnen.Waaaah, het wordt nog wat met ons. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Yieieieha Albertina !!! Je ziet het echt, ook in mn gezicht. Fris en stralend, gewoon zonder dure crémetjes. Mn haar trouwens ook, zit stukken beter, niet meer zo slap langs mn gezicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Tapas en An,Wat een wereld van herkenning.Tapas, wat jij zei over de euforie in het begin, en de leegte die pas later volgt.Wat nu? Hoe ga ik die zinnig opvullen.?En An,Dat eigen kamertje van jou, dat heb ik ook sinds een half jaartje, op zolder, daar zit ik nu met eigen bankje en T.V. en computer.Hier trek ik me heel vaak terug en ervaar hetzelfde als jou, voelt veilig, je eigen holletje, helemaal van jou.Man en ik gaan steeds meer in onze eigen wereld leven, ik boven hij benedenMaar of dat nu echt zo goed is??Ik weet het niet hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Woman, welke oefening doe je precies tegen je buikje?Ik heb ook zo'n buikje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 An, je hebt weer GEWELDIGE dingen geschreven!ook al waren ze niet direct voor mij bedoeld, ik heb er van meegenoten!Bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Woman, hoelang duurde het bij jou tot je er beter uit ging zien? Die stralende huid en zo? Ik zie nog geen spectaculaire verandering, ben ook nog net geen 3 maanden gestopt, en misschien dronk ik minder, weet het niet.De afwas is gedaan, straks nog even afspoelen, maar eerst even eten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Hoi mensen,Hier ben ik weer. Snel heb ik alles doorgelezen.Wingchun, Niet vechten tegen de drank, maar accepteren dat je machteloos staat tegenover de alcohol en je vol overgave inzetten voor je nuchterheid. Mijn temperatuur is inmiddels wel iets omhoog: 36,2. Toch zal ik maar een afspraak maken met de huisarts. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Yep Corinne, dat wilde ik ook nog zeggen.Accepteren dat je machteloos staat.Dat is niet leuk, dat is niet erg.Dat is gewoon zo.Er komen andere dingen voor in de plaats. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 Tapas na anderhalf jaar, klinkt voor mij erg positiefgeeft niet jij moet ook je verhaal kwijt, en als je dan in zo`n sleur zit heb je dan zin in drank? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 hoi mensenff lekker een paar uur geslapen doet een mens goed. De dip is aardig voorbij. Tas is in goede handen lees ik, gelukkig. Geen druppel gedronken, houden we zo vandaag. Even koffie zetten en straks op de brommer richting werk.An hoe voelt het 3 maanden en 1 dag???? Hoop niet dat de discussie van gister een domper op jouw vreugde was zou ik vervelend vinden ook al heb ik niet gediscussed. Nou ff de draad doornemen.Klopt het by the way dat ik een aantal mensen alweer een paar weken mis, ja he???? Die man die zo goed ging en Pem en Sas, hoe zal het met ze gaan, jammer dat ze niet meer schrijven.Oke nu koffie, 1 ding tegelijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 28 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2009 An, nou dat is dus echt uit het leven gegrepen.Chapeau heel herkenbaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden