Spring naar bijdragen

Vrijdag 13 Februari 2009


bohemia

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 284
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Adam je bent een KANJER! Super gefeliciteerd met je eerste jaar, petje af!!!!!:musicnote::sun::present::rose:
Ik probeer momenteel ook de weg te volgen die jij bent gegaan; op een dag knop om, geen alcohol meer, ga niet naar hulpverlener of arts, slik geen refusal oid, probeer er zelf voor te gaan.
Niet makkelijk, dagelijke strijd, maar wel vol MOTIVATIE!
Ik heb diep respect voor je,
groeten,
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok, ik zit hier vast op reso en er is geen land met me te bezeilen!!

het rottige is dat ik mij eigenlijk best prettig voel.
door die reso wordt ik verplicht uit mijn veilige omgeving weggetrokken en voor mijn gevoel moet ik nu een confrontatie met mijzelf aan!

op de terugweg moet ik namelijk langs een stuk of twintig cafe's, niet dat ik wil drinken (anders kunnen ze me van het weekend weer opnemen) ik heb niet eens trek.
maar krijg wel de behoefte aan complete onzin, wat gezelligheid, afleiding.
dan kan ik wel heengaan en een sinasje nemen maar ik moet afscheidt nemen van die omgeving.

in een innerlijke strijd dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan het maar heel kort houden want moet zo weg...jammer want ik heb veel te vertellen...haal ik nog wel in :)

Heb zojuist de draad van gisteren gelezen en ben superblij dat je de storm hebt doorstaan vandaag Orleando :present: Heeft me diep geraakt hoe jullie dames daar gisteren op gereageerd hebben; de toestand rond Orleando, werkelijk ondersteunend. Complimenten aan moeders met kinderen en hun vechtlust ;):present:

En niet te vergeten Adam! 100 Punten man, 1 jaar droog! En dat mét droge humor, mooie combinatie is dat toch :D
:clock:B):musicnote::light::P:D:camera:B):clock:B):clock::) en vooruit, als ik u niet ontrief een :present: (geeft je toch niet als man aan een man maar ik doe het lekker toch) :D

Jaar 2 is al begonnen Adam, keep up the good work!

A. belde me zojuist....ze heeft een mooi paar schoenen voor mij op het oog (heb ik hard nodig), dus gaan we onverwacht een paar schoenen kopen (50% korting) daarna trakteer ik op warme chocomel met taart :)
Worden voor mij apart gehouden door een vriendin van haar....die werkt daar. Om 12 uur afgesproken. Latersssss allemaal, fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha die Tas,

je had gelijk de koffie stond bij jou maar helaas niet hier. Op, net als je een bakkie nodig hebt.

Het was vannacht een gekkenhuis hier. Als iemand in nood zit en je kunt helpen moet je dat doen, dus 3 mensen en twee grote honden een bed gegeven. De honden zijn nog steeds hier, ik heb geen idee met hoeveel kleintjes ze straks terug komt. Nu zijn de honden nog beneden en die voelen zich duidelijk nog niet thuis, had ik een riem dan ging ik wel met ze lopen. Maar die heb ik dus niet.
Wat mij wel stoorde was dat het telefonische geruzie tot 1.30 door ging. En ik kan niet tegen ruzie.
Krijg daar een allergische reactie van maar ik en zoonlief moesten ook nog vroeg op en ik had gewoon echt een butdag. Toen ben ik naar beneden gegaan en gevraagd of zij ook zo'n uitknopje op haar telefoon had.

Het gevolg was dat ik dus geheel duf en moe bij het in take gesprek aan kwam. Ik viel buiten de doelgroep maar mijn motivatie sprak haar erg aan. Ze moest het overleggen. het is harstikke intensief met veel huiswerk. Kom maar op. Ik wil die oude Anjo terug. Al weet ik wel dat zijn niet meer terug zal komen maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel, hoop ik. Afwachten en thee drinken dus maar.

Al met al heb ik nu dus een agenda vol voor volgende week en nog ladingen werk te verzetten.
Maar het begin is er.

Was wel vergeten uit te loggen dus moet het draadje nog lezen maar eerst koffie.
Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas,

Het spijt me maar nu ben je smoesjes aan het maken. Ga jij nu het cafe in dan gaat het fout.
Je gaat door een harstikke heftige tijd en dan stap je ergens binnen waar iedereen je kent en jij denkt dat zij je dan een sinas aan gaan bieden?
Even pas op de plaats een heel goed nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, goed dat je hebt uitgesproken wat je hoog zat. Zo zie je maar, je blijft altijd nog baas over eigen persoon.
Nog even een domme anekdote: gisteravond kwam mijn man onverwachts eerder thuis van een zakelijke afspraak. Normaal gesproken had ik dan al wel een fles genuttigd, maar ik had niets genomen. Komt ie om half 11 thuis, flitst door mijn hoofd; normaal zou ik nu aangeschoten zijn geweest, maar ik ben lekker nuchter! Overigens heeft mijn man, die niet op de hoogte is van mijn aanwezigheid hier, nog niets gezegd over mijn nu 2wekelijkse nuchterheid, ben 's benieuwd wanneer dat op gaat vallen.....
Het moge duidelijk is, het is echt een strijd die ik zelf doe....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam een dikke proficoat.
Je hebt het verdiend.
Klopt wat je schrijft.
De stopknop zit in je hoofd.
Deze kan om, je moet wel willen.

hey Soothe ik heb je gemist.

Orleando klasse.
Geen genoegen meer nemen met de kruimels.
Het resultaat van drie maanden droog staan.
Een overwinning.
Ook voor degene die jou bericht hier leest.
Op den duur is er geen weg meer terug.
Ik word er vrolijk van.

Tas laat de kroegen links liggen, je staat niet sterk genoeg in je schoenen.
is het werkelijk zo leuk in de kroeg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bohemia,
Ook goeie morgen, al lig jij natuurlijk nu nog te slapen.
Nee, ik ben niet gelovig, dus al helemaal niet bijgelovig.
En natuurlijk is het vervelend voor jou dat we met dat tijdsverschil zitten.
Daardoor kunnen we niet gelijk reageren op je postings.
Hoe dan ook je hebt je eerste stap genomen en erkend naar jezelf toe en naar je directe omgeving dat je een probleem hebt met alcohol en daar ben je nu mee aan de slag gegaan. Laat je door niets weerhouden in de strijd voor je nuchterheid. Tegenslagen horen bij het leven en het is makkelijker om ze te lijf te gaan in nuchtere toestand.
Ik hoop dat je toch blijft schrijven en lezen.

Tasseke,
Juist na een opening als die van Bohemia is het goed om met zonnenstraaltjes binnen te vallen.
Er komt een dag dat je niet eens merk of iets een kroeg is of een slager. Je hebt niks te zoeken in een kroeg, dus loop je daar straks gewoon aan voorbij. En anders neem je de bus of de tram of gewoon een andere weg. Neem desnoods een taxi, maar ga nu niet alvast je sappen klaarmaken, dan wordt het alleen maar moeilijker. Met stoppen met drinken is je niks afgepakt, maar juist veel gegeven. Kom op, laat je niet beduvelen door je eigen gedachten. A propos, wat is reso?

Anjo,
:rose:

Pippi,
Nog wel zuinig zijn op je stem. Ben wel blij met deze vordering. Juist als je je stem kwijt bent, lijkt het of je zoveel te vertellen hebt.

Wingchun,
Niet klooien met die zooi, want dan gaat de verf schiften. Maar je bent toch niet aan de zooi gegaan omdat je begeleider toevallig ziek is? Want dat is dat wel de stomste smoes die ik ooit gehoord heb. Ik twijfel niet over jouw aanwezigheid op het forum. Ik zeg zelfs: kom hier wat vaker en vooral voordat je wat in huis haalt en aan je lippen zet. Wees toch lief voor jezelf. :present:

Albert,
:)

Rudy,
Niks mis mee om te gaan wonen waar je je op je gemak voelt en je jezelf kunt zijn. Jij bent al zoveel verder in het delen is helen proces dan ik. Ik kan alleen maar zeggen dat het echt moeilijk en pijnlijk is de muur te slechten. Eerst voel ik me dan veel rottiger, maar inmiddels weet ik dat daarna een beter gevoel volgt. Het gaat langzaam, want die muur is al veertig jaar aan een stuk verdikt en verstevigd.
Volg je hart in het maken van de keuze. Ik gun je de wijsheid om onderscheid te maken tussen de angst en de wens.

Rosan,
Blijf opkomen voor jezelf.

An,
:)

Marjo,
Sinds de invoering van de euro vallen de kwartjes wel heel langzaam. Nu moeten er twee muntjes door het gleufje ;) .

Albertina,
Je zult nu toch nog een tijdje uit het arbeidsproces zijn. Neem die tijd om eens rustig te bezinnen op wat je graag wilt, wat er binnen jouw mogelijkheden ligt en dan kun je daarna nog altijd kijken of je werkgever na je volledig hertstel iets passend en leuk in de aanbieding heeft. Ik ben blij dat ik niet meer leiding geef, ik ben blij dat ik geen beroepsgeheim meer heb t.o. collega's, ik ben blij dat al die verantwoordelijkheden t.a.v. deadlines van mijn rug af zijn. OK, ik zit onder mijn niveau en ik verdien minder in deze functie, maar ik ga wel met plezier naar mijn werk. En de piekers i.v.m. mijn werk, blijven op mijn werk als ik naar huis ga.

Sandra,
Goed dat je het droog hebt gehouden.

Lianne,
Je moet die spiraal zien te doorbreken. En ja, vermoeidheid is een van de 4 grote triggers. Je kent HALT (AA) toch?
H = hungry = honger
A = angry = boos zijn
L = lonely = eenzaamheid
T = tired = vermoeid
Als je trek hebt, ga dan eens na of dat niet eigenlijk honger is wat je hebt. Eet even een boterhammetje.
Als je boos bent, richt die boosheid dan niet naar jezelf door te drinken, maar zeg wat op je hart ligt tegen degene waarop je boos bent
Als je je alleen voelt, weet dan dat de fles geen goed gezelschap is. Het is de drank die je eenzaam maakt. Neem contact met iemand of ga het forum op.
Als je moe bent, geef daar dan gewoon aan toe en kruip in je bed. Dat mag! Zeg je toch gewoon dat etentje af, omdat je zo moe bent. Dan lieg je niet.

Adam,
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
Wat een gedoe, he! Gefeliciteerd! Ik ben trots op je, grote man met witte deurhangende, doortrekkende kater. :D

Tapas,
Rustig aan, dame! Het komt allemaal goed als je maar rustig blijft.

Gem,
:)

Joy,
Heerlijk toch, die droogte.

Soothe,
:) Hoe is 't met de baas van Woef?

Orleando,
Knap gedaan! Opgekomen voor jezelf. Duidelijk gezegd wat al dat wantrouwen met je doet. Nu hoop ik dat ze hun houding gaan veranderen. Niet meer de strenge meester uithangen, maar de aanmoedigende en ondersteunende vriend worden.

Har,
Ik wil die schoenen wel eens aan je voetjes zien. Veel plezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, je hebt vandaag een mega-stap gemaakt naar verantwoordelijkheid nemen. Voor jezelf opgekomen, en hoe!
en nu niet gaan drinken om de overwinning te vieren he!! ;)

Tas, je laat het hoor!! Breek dan de boel daar maar af bij Reso, maar jij gaat niet een rondje oude kroegherinneringen ophalen, ben je nou helemaal beschoffeld! Men moet de kat niet op de muis binden ;) (mijn kat houd niet van spek)

Keuken begint hier wat helderder te worden, nu de huiskamer opruimen en zuigen en dan aan de natte schoonmaak! en wie weet als ik dan nog fut over heb keukenkastjes gaan opruimen... ehm, als he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rudy,

Een Nederland-België dilemma. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Wanneer ik bij Anna ben, dan voel ik me relekster!

Natuurlijk speelt het gevoel tussen ons een rol van betekenis,
daar moeten we niet aan voorbij gaan!

Maar daar in regio Utrecht, ben ik een anonymus. Men weet niets,
men denkt niets.

Hier zijn soms argusogen!! Niet vaak, maar toch.
Bekend als de bonte hond.

Rudy, alles sal reg kom, laat je op een rustige manier leiden.
Je hebt voor hetere vuren gestaan, dan is dit ook te overkomen.

Geen bericht, goed bericht Rudy!! Ik heb weinig te melden.
Het is hier rust en eenvoud!!

Een warme groet!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan: je moet nu zo doorgaan hoor, harstikke goed.
Hier heb ik de 'strijd' ook alleen gestreden, pas na een hele tijd gingen ze mee ondersteunen.
Tenminste door geen drank in huis te halen. Heb al vanaf 1 januari geen drank in huis en dat is absoluut mijn redding.

Orleando: pb ontvangen en een terug voor jou !

Tasseke: je moet nu heel erg goed opletten op jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Har: straks wel komen vertellen over je nieuwe schoenen hoor ;)

Ja Soothe, waar was je al die tijd???

Corientje alles goed met je :heart:

Pippi; volgens mij is je stem nog niet in orde, ik hoor je niet meer :huh:

Zo ik zit startklaar om even super lui te doen met cappucino en een reep chocolade, mjammie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...