Spring naar bijdragen

Zaterdag de 14e februari 2009

water

Aanbevolen berichten

Kwestie van oefenen Joy. Ik durf tegenwoordig ook veel meer te zeggen.
Maar ik ken dat wel, dat je in je hoofd denkt: kappen nou! En dan toch niks zeggen. En he-le-maal verkrampen, dichtklappen.
Niet alleen met aanrakingen, wat mensen er soms ook uitkramen....
Ze gaan ermee door tot je duidelijk je grenzen aangeeft.
Maar daar moet je ook je eigen weg in zien te vinden. Er zijn vast wel goeie cursussen voor.
Ik heb het ook mede door therapie geleerd. En door te doen.
Assertiviteit heeft niets te maken met boos worden, maar met zeggen dat je iets onprettig vindt, dat je wilt dat iemand ophoudt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 165
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Joy !!
Buiten het hele misbruik om heb jij het recht om niet zomaar met iemand te willen knuffelen !!!
Als hij zich afgewezen voelt jammer dan.
:heart: voor jou x

quote:

Originally posted by:
JoyHope

Hoi allemaal,

hier ben ik, 15 dagen nuchter: joepie!!!:DB)
:heart:
Ik ben best trots op mezelf.

Gisteren gaan logeren bij een nieuw maatje van me, hij is een maand of drie geleden gestopt met drinken. Hij had een fles alcohol-loze witte wijn gekocht om samen met mij uit te proberen. Het was lekker, maar ik ben na 1,5 glas gestopt. Er zat geen alcohol in, maar het smaakte verder dus écht naar wijn. Dat vond ik toch eng, het was voor mijn gevoel net of ik zat te drinken. Nog maar even niet...

Verder kwam mijn misbruikverleden om de hoek kijken. Dat maatje is nogal knuffelig en hij legde tijdens het kijken van een film op een gegeven moment zijn arm op de leuning van de bank achter me en schurkte tegen me aan (het was wat koud). Ik had dat niet verwacht en bevroor ter plekke, zat meteen helemaal vast in mijn hoofd. Het lukte me ook niet om te zeggen dat ik dat niet wilde oid. Ik had verstandelijk niet de indruk dat hij perse sex met me wilde, maar mijn systeem nam de zaak volledig over en ikvoelde me heel bang en onveilig. Schoof van hem weg en probeerde te doen alsof er niks aan de hand was, in mezelf hem smekend er mee te stoppen.

Dat werkte natuurlijk niet, hij gaf me op een gegeven moment na een half uur een aai over mijn rug. Toen zei ik in mijn beleving heel rustig dat ik niet zo knuffelig was, toen hield hij op. Na de film begon hij er over. Dat hij helemaal van streek was & dat ik dat vast wel gemerkt had. (nou nee, want ik zat eigenlijk nog half in de paniekstand en dan ziek ik niks meer) Volgens hem had ik juist heel gespannen en opgefokt gereageerd en was hij daar erg van geschrokken. Hij voelde zich net een vieze man, terwijl hij het alleen als een gezellige knufel had bedoeld. Hij wilde vooral zijn eigen verhaal/emoties kwijt, kapte het ook af toen ik iets probeerde te zeggen.

Ik heb gezegd dat mijn reactie zijn schuld niet is en de mijne ook niet. Vervelend dat hij zich zo voelde. En dat ik het niet gewend ben zo met een man om te gaan (zo lang kennen we elkaar nog niet, ik vind het persoonlijk maar vreemd om dan meteen te knuffelen/tegen elkaar aan op de bank te zitten, doe ik alleen met een ex die ik al 21 jaar ken, of ben ik nou raar?). Verder baalde ik er best van dat hij het zo over ZIJN gekwetste gevoelens had. Hij weet globaal van mijn misbruikverleden, iets meer aandacht voor mij was wel op zijn plaats geweest. Maar goed, dat zeggen kreeg ik allemaal helemaal niet voor elkaar.

Vanochtend zijn we gaan fietsen en toen ben ik er nog op terug gekomen. Uitgelegd hoe dat reactiepatroon werkt bij mij en dat ik me niet verantwoordelijk voel voor het effect daarvan op hem, dat is de verantwoording van degenen die mij misbruikt hebben. Wel kunnen we meer afstemmen, zodat dit niet meer gebeurt.

Poeh, ik ben nu thuis, maar voel me nog steeds erg gespannen. Dit zou eerder een uitgelezen moment zijn voor port, heel veel port. Nu zit ik aan de thee en heb de behoefte te delen. Er is werk aan de winkel bij mij mbt dat stukje verleden. Misschien is er wel een assertiviteitstraining die ik via de huisarts kan doen ofzo, om hier specifiek op te trainen. Het is afschuwelijk om weer zo in die angst te schieten en dat een ander daar dan weer van schrikt is ook niet fijn. Voelt erg machteloos zo en bepaald door dat

*%!!@

:wacko:
verleden.

Ik kan wel even wat aandacht van jullie gebruiken, ben echt zo gespannen als een veer en ik voel me verdrietig. Heeft iemand dat voor me?

Joy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenavond allemaal

heb de hele week nachtdienst gehad dus overdag slapen en geen tijd voor internet.
Hoe is het hier heb natuurlijk vreselijk veel gemist en het is geen doen al die dagen bij te lezen.
Misschien wil iemand een kort overzichtje geven van de belangrijkste dingen want ik ben wel nieuwsgierig :huh:
Heb van de week wel mijn internetbehandeling afgerond, gek hoor, er valt toch zomaar iets weg nu en het is de bedoeling dat ik het voortaan allemaal zelf doe. Het was toch een hele goede ondersteuning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, mn administratie bijgewerkt. Is altijd minder werk dan het lijkt. Ben ik lekker weer bij :)
Koffie gedronken bij een hondenvriendje van Zowie, het zoontje wordt morgen 1 dus een allereerste verjaardag. Mee geholpen met slingers en balonnen ohangen en de stoel versierd. Leuk hoor. Als ik nog een drinkende was geweest had ik dat nooit gedaan, zat ik thuis allang al in een glaasje te staren. Morgen even op verjaarsvisite dus. Ook leuk, had ik ook niet gedaan als ik nog drinkende was.
Blije dingen dus.
Joepie !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wat over rebalancing gelezen Wingchun. Als het niet te vaag is (ik wil geen behandeling doen die tegen mijn geloof indruist), is dat misschien wel wat voor me ja, heb er net eea over gelezen op internet. Hopelijk wordt het vergoed door het ziekenfonds.

Slimmerd :

;) Manasse is de naam van de zoon die ik hoop te krijgen. Ik wil heel graag nog een man en een kind, is nog niet gebeurd in mijn leven. Stoppen met drank zet kanalen open,misschien ook deze, vandaar...

:heart: Joy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ik me voorstellen!
Goed voor je!

Jee, wat ben ik moe!
Emotioneel dagje toch weer wel.
Dat hakt er altijd in.
Kinderen weg
Hond weg
Klaas had mij ook weg verwacht
Moest ff resetten toen ik er toch weer was
Hij ligt nu al in bed. Gezegd dat ik morgen weg was.
Vroeg opstaan en maar een dagje wandelen en rennen plannen..

Nog even wat relaxen, wat roken en dan...
Richting dolfijnen of ijsberen? Ik denk dolfijnen.
Dubbele dons. Hmmm!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is raar. De meeste stress is eruit.
Soms even paniek. Maar grotendeels is het
helder en duidelijk. Ik ben er gewoon aan toe
denk ik. Voor het eerst in mijn leven op eigen benen.
Nuchter nog wel. Het moet wel goed komen.

Zo hoort het Pip! Ieder z'n eigen ding als het niet anders gaat.
Weer een stapje verder met de kinderen... Oei, ik groei! ;)
Lichamelijk zul je nu wel op zijn. Of valt het mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...