Spring naar bijdragen

Zaterdag de 14e februari 2009


water

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 165
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ben 31 jaar en op eigen houtje gestopt
dit had ik later gezien misschien beter niet kunnen doen en hulp moeten zoeken
de eerste dagen heb ik last gehad van halucinaties
ik heb zo een 15 jaar stevig gedronken en geblowed
ik heb nu niet zo een verlangen naar alcohol
soms denk ik wel van ach het is toch over drink wat
of 1 biertje kan geen kwaad
maar ik wil het volhouden voor mezelf en de mensen die ik ermee benadeeld heb
en ik weet dat het nergens toe lijd
ik zal me er niet beter van gaan voelen
en de dingen zullen er niet door veranderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dito deze kant Mark,
48 jaar 15 jaar vol aan de drank 2 tot 3 flessen op een avond 7 dagen in de week.
ineens gestopt en was vreselijk bang voor een delirium.

Ik had gelukkig de mazzel nergens last van te hebben. soms vallen de gremlins mij aan maar ik weet waartoe 1 glas leid en daar heb ik geen zin in dus ik neem iedere dag de eerste niet en heb dan van de laatste geen last ook

zonder dit forum had ik het niet gered want mijn avonden ( zonder drank ) waren zooo verschrikkelijk leeg en eenzaam, dat ik nu iedere avond op het forum aanwezig ben.
Soms met leuke gesprekken soms om iemand te helpen of te steunen
en dat is wederzijds want van hun krijg ik ook complimenten en steun en zou ook van hun op mijn falie krijgen als ik er ook maar aan zou denken om een glas te nemen.

Mark je kunt hier echt alles vragen en zeggen (laat een ieder wel in zijn waarde)
Zoek steun bij het forum en hou je iedere dag aan deze regel.

Vandaag neem ik de eerste niet dus drink ik niet.
Volhouden hè 10 dagen is ook al heeeeel veel.

Albert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne: ik heb de 10 ook niet gehaald, zit aan 13 gemiddelde.
Dat kwam vooral doordat ik een paar dagen heel vroeg wakker was.
Dus voordat ik op mijn werk was had ik er al 3 op en dan loop ik dus vast.
Maar ik ga wel verder. Alleen het bijhouden is lastig. Voorheen heb ik het ook gedaan en deed er 10 in een apart doosje. Ja eigenlijk wel een goed plan, weer eens proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen slecht plan Wing, het is altijd mijn grootste trigger geweest, meer doen dan ik eigenlijk kan en mezelf over de kop werken, alles perfect willen doen wat dan natuurlijk juist niet lukt doodmoe, gefrustreerd en onrustig thuiskomen en dan een borrel.. zogenaamd welverdiend en om weer rust te krijgen...
De klant ziet dat je je werk goed doet dus die credits zou hij je zeker moeten geven. Ik neem aan dat de offerte al rond is enzo

Ik ga iets heel spannends doen, ik ga naar de Istore en ik ga NU mijn nieuwe Imac kopen met A3 fotoprinter (krijg tot en met vandaag 100 euro korting op de printer)
Vind het doodeng, nogal een grote uitgave maar what de heck, ik heb er voor gewerkt, dus ik doe het gewoon!!!! Ik betaal een deel met een bon van 500 euro, 1000 voorschieten die ik terugkrijg en dan kan ik als ik geld overhoud misschien nog wel heel decadent een ipodtouch erbij kopen, kan ik digitaal met mijn foto's showen!

nou, duimen jullie voor me dat ik rustig blijf en niet ga gillen in de winkel?

tot zo!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: heerlijk, verwen jezelf gewoon!!!!

Druif: heftig hoor, EEN biertje kan dus WEL kwaad. Je hebt grote kans dat je daarna weer helemaal opnieuw kan gaan afkicken, volhouden hoor!!

AR: je hoeft op niemand jaloers te zijn hoor. gewoon doorgaan en dan ben jij degene die al zoveel maanden droog staat. En trouwens EEN maand is ook al toppie.
Ik zit al bijna op vier maanden. Voor mij dus een mega overwinning en ik merk dat het me goed doet en dat de zin steeds minder voorkomt. Het wordt gewoner allemaal.
Vraag me alleen af wat ik met de carnaval moet. Hier hangt de vlag uit en ik moet voor veel eten zorgen die dagen, wat ik dus leuk vindt. Nu willen ze natuurlijk dat ik mee ga. Nou ja ik zie wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt zo ontzettend onbenullig maar ik heb de ramen gezeemd en gestoft.
Met plezier. Dat ontzettende lomen, niet willende, geen zin hebbende gevoel lijkt wel verdwenen.
Dat hoop ik maar zo, want dat vond ik een hele zware tijd.
In juli ben ik officieel gestopt met drinken en die maand kreeg ik dus helemaal niks voor elkaar.
Daar heb ik aan toegegeven.

Wing: dus dat kan enorm triggeren. Stoppen met drinken kost heel veel energie.
Nu PAs weet ik dat ik er goed aan heb gedaan om het rustig aan te doen.
Zelfs in januari had ik er enorme last van.
Mijn baas vond het goed dat ik het wat rustiger aan zou doen die maand.
Wing je wilt het zelf zo graag, gun het jezelf!!! JE HOEFT echt niet hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina: ja vorig jaar zit nog goed in mijn geheugen. Ik zie er nu niet tegenop.
Laatst hadden we een avond en hadden bepaalde muziek en heb toen heftig zitten meezingen en had een mega lol. De anderen dronken gewoon en ik met mijn colaatje. Vond het echt zo leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan iedereen een goeie dag en een :present: en een :musicnote: vol :heart:.
Dit forum is zo'n belangrijke plek voor velen.
De discussie van vanmorgen is weer hartverwarmend.

Mijn Ex heeft net de kids opgehaald, ik val dan altijd een beetje in een gat. Ze blijven tot maandag weg, morgen de verjaardag van Zoon vieren, die heeft zijn kado al binnen (pubers hè hebben, hebben, hebben) een prachtige elektrische gitaar. Nou speelt mijn Ex zelf ook al sinds zijn 14e gitaar dus samen hebben ze veel muzikaal plezier en dat vind ik heel belangrijk.

Met Dochter ben ik even naar de winkels geweest en voor minder dan 20 euries een shirtje en shoes gekocht, het kán dus wel. Schoenen houden geen 4 maanden stand, maar de voeten groeien toch harder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Potjandorie...tis al goedemiddag! Pas net uit bed; gisterenavond weer op de bank in slaap gevallen....wordt zo'n beetje een wekelijkse gebeuren om de vrijdagavond (vrije dag) zo'n beetje opgebrand te zijn. Vorige week vrijdag was het idem...maar toen stond ik om 9 uur naast mijn bed; nu 11.30, moet niet gekker worden...heb zo'n 14 uur geslapen :o
Tsja, zo komt er van forummen en boeken lezen dus niets terecht. Heb eindelijk 'de grote verdoving' te pakken (gereserveerd bij de bieb) en nog stapels boeken over AD(H)D die ik door wil spitten...tssss. Wou ik dit weekend is tijd voor vrijmaken.

Eerst maar op verzoek van enkele meiden hier een fotootje van mijn nieuwe schoenen, Ecco's en Brunotti's linker én rechter schoenen :D Ecco's van Yak-leer, 3 x zo duurzaam als gewoon leer fauna bewust als ontwikkelingshulpprojectje van Ecco in Tibet... handgemaakt. En de Brunotti's zijn gewoon Brunotti's....voor de lente en zomer. Ik hou van degelijk en duurzaam. Loop nog steeds op Ecco's van 10 jaar oud..haast onverslijtbaar.

Pfoeh, drukke week gehad. Wil jullie ook nog iets vertellen over die familieaangelegenheid zonder teveel in details te treden.
Zwager is nog niet geheel overtuigd of hij een gesprek wil aangaan. Oudste zus heeft inmiddels wel aangegeven in april te willen praten; het trio zussen voelt dus blijkbaar wel aan dat een reünie uitnodiging niet voldoende is om het verleden 'maar te vergeten'.
Ik ben toendertijd, na het overlijden van mijn vader, omdat ik van toeten nog blazen wist meegegaan met de mening van mijn zussen dat mijn zwager de boel had opgelicht (...)

Nadat hij kort daarop precies had uitgelegd waarom het zo gelopen was (hij had een bedrag geleend wat ten koste ging van ons erfdeel) zag ik zo'n beetje als enige in dat er geen reden was hem te wantrouwen. Het bedrag zou nadat het met de bank was rondgemaakt meteen terugbetaald worden.
De bank ging echter onverwacht dwarsliggen omdat hun boot blijkbaar niet als onderpand kon dienen. Toen waren de rapen gaar; kort daarop overleed mijn vader.

Maar hij heeft ondanks het wantrouwen alle medewerking gegeven om ons niet de dupe te laten worden...is uiteindelijk ook niet gebeurd.
Heb toen als enige mijn excuses aangeboden en hun financieel geholpen; heb dat ook aan mijn zussen meegedeeld. Kon gewoon niet geloven dat er opzet in het spel was.
Mijn zussen inmiddels ook niet meer, daarom willen ze bijleggen. Maar we zijn inmiddels wel 5 jaar verder (!) zonder dat er ooit excuses zijn aangeboden.

Het enigste wat ik nu (nogmaals) kan doen is in het bijzijn van het trio, alsnog mijn excuses aanbieden over het wantrouwen naar mijn zwager en zus toe en hun op de vrouw afvragen of ze (om te beginnen), dat ook willen doen....dat vind ik nog het minste om een nieuwe start te kunnen maken. In die zin, ondersteun ik dus mijn zwager. Als ze immers willen vergeven en vergeten is dat de eerste stap....er is toen vanuit veel te veel emotie en ondoordacht gereageerd...men heeft botweg veroordeeld ipv geluisterd.
Het is aan hem of hij dat gesprek nog wil...heeft ook alleen maar zin als het trio daar eerlijk over durft te zijn.
Afwachten maar.

Zo, A. is inmiddels al even hier...wou dit nog even posten maar ga nu met haar aan het weekend beginnen. Heb jullie verder niet gelezen, sorry.

Fijne dag nog en stoeiers sterkte!
Groet
Har

De haas(tige)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,

Dat is heel wat rond het overlijden van je vader met het gedoe van je zwager.

Geld is vaak toch een "storende" factor in families/vriendschappen/enz. In mijn jeugd altijd slechte verhalen gehoord over mijn vader van mijn (gescheiden) moeder. Leerproces voor mezelf.

Goed, wens je een fijne dag op je nieuwe stappertjes met A.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
GENIET ERVAN !!!!!!!!!
Je hebt er hard voor gewerkt en verdient het.
Knap van je dat je dat voor jezelf kan kopen, dat is óók een kunst :present: voor jou.

AlbertRemmo, :)

Ik moet mij nog naar de C100.000 begeven, weinig nodig voor 2 dagen alléén eten. Neem meestal maaltijdsalade en gooi er zelf nog wat door. Misschien kan ik A. (ja, hij bestáát nog) overhalen samen te eten, die heeft dit weekend ook geen kids.
A. heeft een mooie digitale fotocamera gekocht waar hij helemaal blij mee is. Voor een spotprijs, het was het etalage-exemplaar, en zonder doos, boekje, accessoires, enz. Die heeft hij op MP verzameld. Slim!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...