Spring naar bijdragen

Vrijdag 20 februari


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 197
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
pippi


En ik neem aan dat je belangstelling bedoeld ipv nieuwsgierigheid....


Tevens valt het me op dat je andere mensen het hemd van de kont vraagt en alles wilt weten.


Maar jezelf alleen maar kwetsbaar opstelt om te zeggen dat je hebt gedronken of de vraag dat ze je weer willen helpen om af te kicken. Ik zit er zelf niet zo mee hoor.


Misschien een nadenkertje voor jezelf.


Ben blij dat het goed met je gaat Trees!




Inderdaad was het belangstelling, of beter nog meeleven een betere benaming geweest, Pippi. Maar ik neem aan dat je dat zelf wel begrijpt!
Verder snap ik écht niet wat je bedoelt als je zegt dat ik andere mensen het hemd van de kont vraag.
En het lijkt mij eerlijk door me kwetsbaar op te stellen als ik zeg dat ik gedronken heb.
Ik kan ook niets zeggen en gewoon doordrinken, maar ik kies ervoor (inderdaad) om me daarin kwetsbaar op te stellen.

Dus ik wil het best accepteren als "een nadenkertje" , maar ik begrijp niet waar ik over na moet denken!

Ik ben nu even een uurtje weg, maar het is niet zo dat ik nu verdwijn, na iets op het forum gedeponeerd te hebben!
Ben later terug, zal dan ook antwoorden als er vragen of opmerkingen zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even pauze hoor, pfffffff
uit alle hoeken en gaten heb ik stapeltjes papier getrokken, en die ben ik aan het ordenen, eerst de grote stapel verdelen in kleinere stapels en zo verder. Gelukkig heb ik meer bewaard dan ik dacht en mis ik maar een paar dingen. Nu nog alle belasting en toeslagenzaakjes ordenen maar eerst een pauze want ik kan geen datum meer zien en het begint me al aardig te duizelen.

Joann, herkenbaar hoor, ik ben ook allesbehalve vrolijk vandaag....Heb weer eens last van eetbuien, al een paar weken weer, dus alles knelt en niks zit lekker.

WAAR BLIJFT DE LENTE!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky, ik schiet meteen in de lach: nergens GEEN zin in.... Overal wèl zin in dus.
Maar ik snap wat je bedoelt. Vanmorgen stond ik op en dacht: vandaag doe ik niks wat moet. Nu kom je daar nooit onderuit natuurlijk, want de dieren moeten te eten hebben en het vuil kan je ook maar niet onder het kleed vegen, maar toch, zoveel mogelijk dingen gedaan die gewoon bij me opkwamen.
Er kwam niet eens bij me op om te gaan drinken, joepieee! Anders had ik het toch niet gedaan, maar toch.

Bako (nu niet ingelogd, maar toch eventjes) ik vind het ontzettend dapper dat je met je stiefzus kan praten over het verleden. Tenminste, ik begrijp uit je bericht dat je dat kan.
Ik heb met een van mijn zussen willen praten over dingen die zijn gebeurd vroeger, maar gisteren kreeg ik een erg botte, afkappende brief van haar. Daar moet ik dan maar mee leven.
Ik heb drie oudere zussen, met de oudste kan ik het goed vinden. Zij is op een bepaalde manier ook hard, maar haar snap ik goed en zij mij. Af en toe knallen bij ons de vlammen er uit, zo gaan we tegen elkaar tekeer, maar nooit op een manier dat we bang hoeven te zijn om elkaar kwijt te raken.
De kilheid en de weigering om ergens over te praten van mijn twee andere zussen vind ik moeilijk te verteren.

Voor Trees: wij hebben niet veel contact, vaak ook omdat jij meestal 's avonds laat inlogt en ik een vroege slaper ben. Ik vind de manier waarop je je kwetsbaar opstelt en eerlijk bent, heel knap.
Dat getuigt van moed. Proficiat, een beetje moed kunnen we allemaal wel gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Tapas, van harte mijn innige deelneming ;) met het uitzoeken van de papieren. Hier komt er de tijd aan te zitten van belastingen, declaraties, en waar heb ik in hemelsnaam alles gelaten? Angst en beven. Succes! Niet teveel snoepen, anders krijg je de pest maar weer in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben boos....op alles en iedereen...maar eigenlijk op mezelf :(

Ik wil zoveel en kan nu niks, en daar baal ik van...niet dat ik er wat mee opschiet met balen en boos zijn
maar GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
(ik wilde iegenlijk iets anders schrijven maar dat vinden de moderatoren meestal geen succes :P)

Pips, daarmee scoren ze wel he....tenminste mij doet het goed als de kids zoiets uit zichzelf doen!
Ik kreeg gisteren van de jongens een hele mooie bloem die ze zelf met zijn 4-tjes op school voor me hadden mogen maken....nuja dat vind ik dan zo lief....
De bloem hangt nu aan de zijkant van de trap in mijn kantoor....gewoon lief!

Tapas....knellende kleding, ik ken het helaas ook..:(
Maar voor nu heb ik ff schijt aan de buitenwereld...die zien me toch niet dus de joggingbroek blijft fijn aan :) Lekker puh!
(ik zie me ook niet me 40 graden koorts in een designer rokje op de bank hangen ...)
En ja WAAR BLIJFT DIE LENTE NOU???????????

En nu...snel terug op de bank, ik denk dat ik me al heel wat voel...tot ik even recht op zit ...pffff
Niks waard dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Pippi ;)

Morgenochtend mag ik voor het eerst aantreden als begeleider van de F8 van mijn voetbalclub.
Jonge jochies in de leeftijd van 6 tm 8 jaar die hun eerste stappen zetten op het voetbalveld.
Zit te nog te overwegen welke coaching-stijl die jongens kunnen gebruiken; A. Louis van Gaal , B. Willem van Hanagem of C. Foppe de Haan.
Nou ja laat ik maar er voor proberen te zorgen dat ze een leuke ochtend hebben met een blije begeleider dan komt de rest vanzelf.

En zaterdagmiddag mag ik zelf na weken van afgelastingen ook weer eens een balletje trappen.
Het goede nieuws is in ieder geval dat de caoch mij gisteravond van het trainingsveld zag afstappen dus dat brengt een basisplaats weer een stukje dichterbij (6e elftal bekend om alcoholische uitspattingen)

Vanavond uit eten met vrienden en er komt ook nog een vriendinnetje logeren van onze dochter.

Ach ja wat kan ik voor de rest nog zeggen.

Ik wens iedereen een fijne dag.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:
Ik denk dat er wat peptolk nodig is vandaag.
Tegen iedereen die hier op het forum is wil ik zeggen dat jullie harstikke goed bezig zijn.
Dan maar zonder zin, slechte bui, verdriet of wat dan ook.
Dat is niet fijn, maar evengoed zijn jullie allemaal maar mooi bezig om iets aan die nare gewoonte van het drinken te doen. (ja ik ben dus ook goed bezig :D).
Het is zoals met de seizoenen. Het lijkt maar niks te veranderen, maar in de takken die dood lijken zitten de knoppen te wachten op de eerste zonnestraal... en springen open.

Dat lijkt plotseling maar daar is veel voorbereiding voor nodig.
Een harde tijd met veel sneeuw en kou, volhouden.
En dan is er de dag, de knop springt open.
Alle knoppen springen open, wat een pracht, wat een mooi nieuw groen.

Stoppen of minderen met drinken vraagt geduld en doorzetting.
Moed houden, en weten dat het op een dag ineens allemaal veel makkelijker gaat.
Want die dag die komt. Bij de een eerder dan de ander, maar die dag komt!

Vandaag ga ik er weer voor en laat die eerste staan.
Nee, ik kan niet een avondje meedoen.
Is dat jammer? als ik gewoon mee kon doen wel, aangezien ik dat niet kan is het NIET jammer.
Leren en weten dat het leven zonder drank beter is.

Sterkte allemaal vandaag.

p.s. niet vergeten jezelf te belonen! Een mooi boek, leuke film, leuke nagellak, kappersbezoek, leuk spel, museum bezoeken... of doe iets wat je nog nooit hebt gedaan.

:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees ik werd geadviseerd dingen uit te proberen met waterverf maar het is nog maar wat geknoei.
Het papier nat maken en dan met verf een mooie ondergrond maken, zo mooi dat het al bijna een schilderij is om er daarna overheen te schilderen is moeilijker dan het klinkt
Dat ik het überhaupt doe elke dag is voor mij al zo veel beter dan er van dromen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doet me denken aan een mop over een waterhoofd en een hazenlip, maar ik weet niet meer hoe die ging.
Kirky, eet je ook wel genoeg verse groentes en fruit?

Ik maak vandaag allemaal leuke dingen mee. De dag begon al goed met het positieve van Tasseke. Soms weet je gewoon weer waarom je nuchter blijft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch een berichtje gehad van Mr Date. Gelukkig maar !
Nu kan ik beginnen met zenuwachtig worden, wat moet ik aan enzovoort haha.
Heb mezelf gevideoot om te kijken hoe het buikdansje eruit ziet, je ziet dan toch kleine details waar je geen erg in hebt.
Het is vrij donker dus kan em hier wel plaatsen denk ik. Even kijken of het lukt, mogen jullie applaus geven of boe roepen haha. (ben nog wel beginner he dus niet te streng aub haha)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,

He, he, ik ben weer thuis na een intensief dagje. Vanochtend tijdig opgestaan en hop naar Schiedam.
Eerst stoppen in R'dam centraal om mijn ov-chipkaart te activeren en dan met drie metro's naar mijn bestemming. Het was een heel gedoe, maar uiteindelijk was ik op de gewone tijd bij mijn vriendin.
Wonderen blijken de wereld nog niet uit te zijn.
We hebben gezellig gekletst en gespeeld. De tijd vloog en het was weer tijd om naar huis te gaan. Deze keer had ik pech met de aansluiting, maar ach, dat heb ik maar opgevuld met een beetje rondwandelen.
Ik ga nu maar even op bed tot het tijd is om te eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne ik heb me ook begeven op het pad van OV-chip, Je hebt eigenlijk geen keuze meer. Ik heb er zo eentje die automatisch afschrijft van mijn rekening, dus hoef niet zelf op te laden.
Het is inderdaad flink opletten met wat er afgeschreven wordt.
Je klinkt verder krachtig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi vie,

Ik was inderdaad even ingelogd en toen crashte de computer. Gelukkig restartte hij uit zichzelf, pffffffff.

Vanmorgen begon niet best en toen mistte ik ook nog de bus en moest ik een pokkeeind lopen maar nu ben ik zoooooooooooooo blij. Ik heb mijn oude koppie weer terug. Okay plus wallen maar wie let daar nu op.
Mijn kapster is een lieverd, ze vroeg ook niets en ging gewoon aan het werk. Nu is dat niet zo'n probleem want ik vertrouw haar wel en nu heb ik een pittig bobje met een onopvallend kleurtje.
Kreeg gelijk een paar opmerkingen zoals moet je doen in de kleren van je zoon lopen:$ en je make up is op? Vond je jezelf te dik ( ben nogal afgevallen de laatste weken en was al dunnetjes) en kreeg toen een boterham voor mij gezet.

Het leek wel dat met elk plukje haar dat op de grond viel ik mij letterlijk lichter voelde. Je weet dat ik nogal in mijn navel zit op het moment maar het valt mij op dat als ik vrolijk ben, iedereen tegen mij praat, pubers tot buschauffeurs. En dat ik echt attent ben zonder na te denken, een vrouw in zo'n rolstoel liet een pot augurken vallen en toen heb ik het zonder na te denken opgeruimt en een kindje geholpen met zijn boodschappen inpakken. Niet om mijn eigen trompet te blazen maar je bent zo geneigd om alleen maar naar de negatieve dingen in jezelf te kijken.
Ik moet nog veel leren, heel veel leren maar sommige dingen heb ik blijkbaar toch al onder de knie.

En weet je wat? Ik moet even mijn excuses maken op het forum over de manier waarop ik over mijn "maatje" heb gesproken. Hij heeft niets anders gedaan dan zijn eigen keuze te maken en daar heeft hij recht op. Ik denk dat een lief medeforumlid geheel gelijk heeft en dat ik ervaringen uit het verleden even geprojecteerd heb op iemand die daar niets mee te maken heeft.
Laten we wel zijn, ik zou ook geen relatie met mijzelf aangaan op het moment. maar ja, ik zit aan mijzelf vast. Afwijzing is nooit leuk maar daar heeft hij wel recht op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, projecteren doe ik ook vaak, nog steeds! Het mooie is, dat je het van jezelf weet. Niet op het moment zelf, maar wel achteraf.
Leuk, je kapperverhaal. Ik ben sinds woensdag echt knalblond (niet dom maar wel wel blond). Ander haar kan je echt een andere stemming geven.
Ik hoop dat je het waardevolle van jou blijft inzien en de tocht naar jezelf doorgaat, dappertje!

Kirky ik heb het gehouden bij een potje van taugé en tomaat en kaas. Friet is me momenteel echt te zwaar....

Verder ben ik zelf blij omdat ik een stap heb gezet naar meer contacten. Of eerlijk gezegd, omdat iemand me over de streep heeft getrokken om eens buiten mijn veilige kring te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Allen,

Vanaf dinsdag nuchter. Voor het eerst in jaren zo lang achter elkaar.
Blijf een gejaagd gevoel houden. Is dit normaal?
Hartslag is niet bijzonder snel, maar zo voelt het wel..
Het zorgt voor onrust in mij.

Ik heb niet het gevoel of de behoefte een borrel te nemen om te ontspannen, maar wil hier wel heel graag vanaf..

pfffff....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Honest, dat is normaal. Je lichaam gaat ontgiften. Dit kan gepaard gaan met wat heftige reakties. Ik kreeg de eerste week een hoge bloeddruk en angsten, en rare schimmertjes voor mijn ogen.
Als het heel eng wordt, kan je naar je huisarts gaan om je te helpen op een rustige manier van de drank af te komen. Heel veel succes en geweldig dat je nu al zoveel dagen zonder drank doet.

Kirky ik hoop dat je begreep dat ik je aan het dollen was. Ik eet af en toe gewoon een pizza uit de oven. En zelfs mijn aangetrouwde kleinkinderen krijgen niet altijd het allergezondste bij mij.

Wat hebben jullie in de koelkast staan?

Ik heb: twee blikjes ginger-ale
Een pak multivruchtensap
Een pak tiengranenbrood
Kaas
Eieren
Boter
Tomaten.
En een pak stracciatelli van alpro.

En jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...