Spring naar bijdragen

zaterdag 28 februari

Vie

Aanbevolen berichten

Ja. An daar moet ik aan wennen. De nieuwe kalme mij. Fijn dat jij dat herkent.
Het verbaast me een beetje. Hoe ga ik daar nu weer mee om?
Trouwens ik ben nog lang niet echt kalm hoor, kan best nog wel eens ontploffen. Maar dan ontplof ik tenminste nuchter en weet ik wat ik heb gedaan. En dat is een heel goed gevoel, vind je niet?
Het is gewoon een zoektocht wie je ook alweer was voordat je de verkeerde afslag nam.
En hoe gaat dat bij jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 311
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik raak er maar niet overuit. Iets wat te mooi is om waar te zijn is toch over het algemeen niet waar? :huh:

Nu ja, nog 3 dagen wachten en misschien dat ik dan het addertje wel zie als dat er is. :) Zo niet dan ben ik een vreselijke gelukspoepert. :D
Maar ja zo ver is het nog niet en ik meen dat je ook nog niet moet gaan juichen wanneer de vis nog niet binnen is. Dus... Pfff, ga maar weer eens oefenen in geduldig zijn. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Silke je lijkt mij wel, een paar jaar geleden.
Ik zal je een ding zeggen. Niet drinken is de eerste stap.
Je niet schamen voor wat je hebt gedaan is de tweede.
Alcohol is een killer, heel gemeen. Het zegt je dat je je gevoel beter aankan, of dat je er rust in vindt.
Forget it.
Zie je boosheid onder ogen. Maar dan wel nuchter.
Ik zou willen dat ik het proces van niet meer drinken kant en klaar zou kunnen opschrijven, maar dat kan ik niet.
Het enige is, wat iedereen hier al schrijft: laat de eerste staan. Geef jezelf die kans, de ruzies komen later wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren heb ik me erg onvolwassen gedragen. Maar het voelde wel harstikke goed! :D
Ben gewoon een onvolwassen mens die het leven ziet als een grote speeltuin. Soms val je dan moet je een pleister op je knie doen. En soms heb je gewoon een hartstikke leuke bijzondere dag en leer je nieuwe dingen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Silke: ja afschuwelijk om de naakte waarheid de vclgende dag onder ogen te zien.
Ja ik weet er alles van. Maar het goede nieuws is dat je er a la direct vanaf kan komen!!
Vandaag die eerste laten staan, zonder drank het bed in. Velen zijn je voor gegaan.
Kan je het met je man bespreken?

Vie: ik moet uitkijken dat dit geen valkuil is voor me. Dat drinken bezorgt je enorme schommelingen in je leven en zonder drank is daar die enorme rust en kalmte. Zeker als het weer goed gaat.
Een luxe probleem als het ware. Dus dat leren vieren met iets anders dus.
Ik weet nog niet goed hoe ermee om te gaan. Ik hoop het voorjaar weer inspiratie te krijgen en mijn leven weer oppakken .

Spud: ik snap niet wat je schrijft, maar ik heb ook niet alles gelezen van gisteren of gaat het daar niet over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Silke, soms is het niet leuk om te stoppen met de drank maar dat leuk en lekkerder in je vel zitten komt wel. Als je eenmaal een beginnetje ziet bij jezelf aan verbetering gaat het daarna voor je gevoel niet snel genoeg dus, heb even geduld het komt best in orde zolang je de drank maar laat staan.

Vitamine B1 (thiamine) helpt je lever weer rust te geven en zichzelf te herstellen. je mag in acute gevallen zelfs 100 mg per dag, ik heb het steeds op 50 mg gehouden.

Silke bekijk het per dag en laat iedere dag het eerste glas staan, dan zul je zien dat de dagen om vliegen.
Mocht je het bepaalde momenten moeilijk hebben blijf dan hier schrijven, ook dat helpt, ik zit hier hele dagen niet omdat ik het zo moeilijk heb maar wel voor de gezelligheid.;)

Succes en kop op hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Silke, dat van die ruzies en niks meer weten komt me wel bekend voor. Tsjonge wat heb ik vaak sorry moeten zeggen voor iets wat ik totaal niet wist. Tja en dat kan ik dus niet, want dan betekend die sorry niks in mijn optiek. En dan was het hek helemaal van de dam. Want die ander was toch wel behoorlijk gekwetst en dat kan je dan ook weer niet aanzien. En ja dan ga je je probleem toch wel inzien maar dat dan aan te pakken.. Da's moeilijk en gaat met pijn gepaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@An, ik heb gisteren een baan aangeboden gekregen die vast staat tot januari 2011 met een salaris waar ik u tegen zeg. Met deze crisis en dat ik maandag of dinsdag meer hoor. Heb ik wel zoiets dat dit eigenlijk te mooi is om waar te zijn.
Bovendien wist die persoon die de intake bij mij deedt, mij wel zo geweldig goed te beschrijven hoe ik in elkaar zit. En dat vind ik heel bijzonder omdat ik heel weinig gezegd heb.
Begrijp je het nu beter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
AlbertRemmo

Lastig Spud geduld;)

Maar ik hoop heel erg voor je dat er geen addertje zit hoor je mag ook wel eens wat geluk en rust in je leven hebben

Lief van je Albert. Maar in feiten ondanks dat ik weleens wat tegenslagen heb denk ik dat ik over het algemeen best een gelukspoepert ben. Want uiteindelijk komen dingen toch wel weer op z'n plek. :D

Wat het roken betreft. Overdag en bij anderen rook ik niet meer. Maar 's avonds thuis mag ik wel wat peukjes van mezelf roken. Intussen had ik zoveel veranderingen in m'n leven doorgevoerd dat ik het bekende van de peuk thuis toch nog maar effe erin hou. Totdat al die vernieuwingen goed aanvoelen en dan stop ik helemaal. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Albert: ja zo was het wel voor mij. Een straf om zonder drank naar bed te moeten.
Nee zo had ik het nog niet gezien 'zonder eten naar bed'.
Maar als je je bed al haalt zonder drank dan moet het wel raar lopen om dan nog te gaan drinken.
Alhoewel... ik ben zo vaak gestopt dat ook DAT me wel gelukt is. Weer opstaan en alsnog 'feest' gaan vieren... oei oei .... dat waren andere tijden.
Maar ik moet nu weg, tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yeps An. En dat wachten geeft ruimte voor teveel denken. ;) Er word dus weer opnieuw een flink beroep gedaan op mijn geduld. En die heb ik niet zoveel, wil graag rap weten waar ik aantoe ben. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albert heb je ook al op papier gezet wat de redenen zijn waarom je wilt stoppen? Kan je die op trekmomenten erbij pakken.
Bovendien en dat heb ik uit m'n boekje dat ik van de dokter gekregen heb, is het heel handig om ook een lijstje te maken voor een week of wat. Wat je beloning voor die dag is. Dat was echt een goede stimulans voor mij. Ben eigenlijk weer begonnen omdat het voelde alsof ik niet meer in m'n eigen huis zat. Doe thuis namelijk alles anders nu dan voorheen. Dus die peuk laat ik er effe in om toch nog ergens wat vastigheid in te hebben totdat die andere gewoontes gewoon voelen. ;)
Deze oplossing voelt prima aan voor mij overdag rook ik niet, taal er ook niet naar. En 's avonds vergeet ik soms zelfs dat ik nog een roker ben. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zin om naar de bios te gaan. Dus ik denk dat ik dat maar effe ga doen. :D Kan ik meteen langs de wok voor m'n diner. Heb ik dat ook weer gehad.

Eet smakelijk en een fijne avond iedereen! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de eerste al laten staan en heb een kop thee genomen, sterker nog ben aan mijn tweede kop thee bezig ipv mijn 2de whisky cola maar ik weet dat ik dat niet vol houd, stap voor stap kom ik er wel...
wij zouden in maart 5 dagen naar zuid frankrijk om op het circuit van Ledeon te rijden, ik kreeg paniekaanvallen omdat ik dan 5 dagen zonder was, vorige week werd het afgelast ivm dubbele boeking en ik was blij :huh: Zelfs mijn passie moet er voor wijken

Ik ga ervandoor...boodschappen doen anders hebben we niets :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Ik blijf van mening, dat mijn bericht aan jou, wel hulpvaardig was. En het is ook zo bedoeld. Een alcoholist zoekt altijd smoezen en excusus om te kunnen drinken. En dat heb ik geprobeerd je duidelijk te maken. En ik vind het niet leuk, dat je probeert om mij een schuldgevoel aan te praten. Omdat ik een boot heb en een lieve vrouw en de AA. Nou en? Wat is daar mee? De boot is met hard werken verdiend, een lieve vrouw, is niet mijn verdienste. En AA, KUN JIJ OOK BEZOEKEN. Dus Anjo, niet wijzen, probeer dat af te leren, want is een typische alcoholistenkwaal.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...