Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Oh, toch nog even voor Wing: dank je dat je dit dus wel serieus neemt.
Nu begrijp ik beter wat je bedoelt.
Als je een drankprobleem hebt is er geen enkele reden om te drinken. Dan staat er een groot stop-bord: NO ENTRY! Maar er bestaan ook mensen die geen drankprobleem hebben. En die af en toe wat drinken. Ik zie geen reden om ze dat niet te gunnen, of er afgunstig op te zijn.
Ik zou wel bij jonge mensen die drinken, heel grote waarschuwingstekens zetten. Maar iemand die dertien jaar ouder is dan ik, gezond, gelukkig, en 1 keer in zijn leven teveel gedronken, dan kan ik daar gerust bij zijn. En er zonder verdere zorgen om lachen.

En nu staat mijn hoofd best wel naar een spelletje.

• Antwoorden 277
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Wing, je ziet het verkeerd.

Vriend drinkt ook één breezer in de week als hij er zin in heeft. Als ik niet drink, dan drinkt hij die Breezer ook niet. Niet alle mensen die wat alcohol drinken worden afhankelijk daarvan.

Alcohol doet niet verkeerd bij de mensen; wij doen verkeerd met alcohol!

De verslaving is een keuze. Een eigen keuze. Je kunt ook kiezen om zonder verslaving door te gaan. :heart:

Geplaatst

het is maar 1 of 2 keer per maand feest hier in de kroeg.
weet niet wat er nou met de wasmachine is.
altijd als ik er een kleed van de bank in doe waar mijn teefje op heeft gelegen gaat -ie enorm schuimen de laatste tijd....ik heb er al expres minder wasmiddel ingedaan. eerst paar keer op afpompen gezet, aan de onderkant leeggehaald via het schoefdopje, daar zat geen verstopping, nu laten spoelen om het schuim weg te krijgen. zal wel een keer of 4 moeten....

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
FishermansFriend

het is maar 1 of 2 keer per maand feest hier in de kroeg.

weet niet wat er nou met de wasmachine is.

altijd als ik er een kleed van de bank in doe waar mijn teefje op heeft gelegen gaat -ie enorm schuimen de laatste tijd....ik heb er al expres minder wasmiddel ingedaan. eerst paar keer op afpompen gezet, aan de onderkant leeggehaald via het schoefdopje, daar zat geen verstopping, nu laten spoelen om het schuim weg te krijgen. zal wel een keer of 4 moeten....

Even voorspoelen voor je gaat wassen helpt misschien. Anders eens een ander soort wasmiddel gebruiken. Vloeibaar schuimt minder is mijn ervaring. Ik gebruik trouwens het wasmiddel van Wasnoten. Dat is biologisch. Zitten geen vieze chemische stoffen aan toegevoeld. Puur natuurproduct.

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
pippi

Ontstopper erdoor in de slang laten lopen. Nacht intrekken en dan draaien.

Maar dan wel een vriendelijke voor de slang. Sommige ontstoppers lossen zelfs pvc-buizen op.
Handiger is toch wel zo een doorprikker. Eerst even de slang afkoppelen en daarna weer goed vastzetten.
Je kan ook bij een Handy Man een nieuwe slang kopen. Kost niet bijster veel.

En Fish, minder wasmiddel wil ook wel helpen.

Geplaatst

Ik zoek de houtkachel nog even op.
Even wat snaaien. Dan duik ik in een heerlijk
luxe bedje, speciaal voor mij. Morgen rennen.
Het zit weer goed in da head
Nog één ding: Schreeuwen helpt
Delen ook
Liefde geven
Is liefde ontvangen
Koester geen verwachting
Maar doe je ding.

Zie het mooie van elke dag!

Slaap zacht :heart:

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
kirky

quote:

Originally posted by:
wingchun

Oh, ik zie het verkeerd.

Prima.

Verslaving is een keus.

Ook prima.

Het wordt tijd om te gaan slapen.

het in stand houden van een verslaving wel .

Verslaving is deels iets wat je overkomt. Eer je doorkrijgt dat je verkeerd bezig bent, is het doorgaans te laat en ben je al flink verslaafd. Toch blijf je dan nog in de ontkenning hangen en ben je niet ontvankelijk voor hints vanuit je omgeving. Een bepaald moment wil je toch van je verslaving af. In het geval van een alcoholverslaving besef je ineens dat je moet drinken. En zoals wij allemaal ondervonden en ondervinden is dat niet leuk en heel erg moeilijk om te doorbreken.
Geplaatst

Normaal gebruik ik 75 of 100 ml voor een volle machine.
Dit was alleen één foulard, dus heb er maar 50 ml ingedaan, de vorige keer schuimde het ook al zo.
ik zal vannacht of morgen de Onderhoudsmonteur erin gooien.
Niemand hoort trouwens nu mijn wasmachine, komt niet boven de herrie uit...

:moon: Let meeeeiieeee entertain you....:moon: :moon:

Geplaatst

Wat ook kan helpen, is mijn ervaring met harige kleedjes: koop een mattenklopper en sla voor het wassen eerst de haren er uit. Is trouwens een leuk karweitje, pats, pats, net of je gremins aan het meppen bent.

Wing, jij ziet het gewoon zoals jij het ziet, maar daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn. Het kon je toch niet schelen, zei je, wat een ander zegt? Je schrijft toch gewoon omdat je wat wil schrijven? Of was je dat vergeten. Ik denk dat de opmerkingen alleen maar bedoeld zijn als interactie of een helpende hand. Of gewoon omdat mensen ècht benieuwd zijn naar hoe een ander de dingen ervaart en hun eigen ervaringen willen delen.

Ik heb een sweater voor in huis waar ik erg aan gehecht ben, maar ik heb er currysaus over gemorst. Ja nee, ik zat naar een enge film te kijken met mijn bord op schoot en schrok zo dat ik opsprong. Enfin, hoe krijg je curry uit katoen?

Geplaatst

he marjo

back in town! had je een gezellige zaterdagavond of ben je aan het zwerven??

dat vergat ik nog te vertellen vorige week, volgens de brijder (en mijzelf :D) helpen die leefstijl trainingen niet echt.
nu hebben we afgesproken dat het maar kletsuurtjes moet worden, weliswaar onder voorbehoud van;

een trainig, hardlooptrainingen!!!!!

de groep die nu begint, gaat in principe voor de dam tot damloop in september.
ik zit nog steeds de dozen, ja ik ga.. mmmmm ik heb geen zin maar wie weet ben ik in september ook zover!

Geplaatst

Tasseke: Ga ervoor
Renen werkt soms beter dan praten
Goed opbouwen!

Ik zwerf. Even wennen
Maar steeds lekkerder achteraf
Zwerven is leren
En kilometers maken
Ik zit nu bij een vriendin....

Ik zie jullie morgen
weer!

Geplaatst

Vanavond m'n eerste aanvaring met man zonder borrel. mmm dingen worden toch wat harder tegen elkaar gezegd en ik kreeg onwijs zin in een borrel. Maar niet gedaan; dag 5 zit er op en man ligt in bed (pffff eindelijk)

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...