Spring naar bijdragen

Zondag 8 maart 2009


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 273
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Eignelijk hou ik er gewoon niet van om onder druk gezet te worden en heb ik een hekel aan verplichtingen.
Maar ik weet dat ik het ook om dan draaien: ik hoef mezelf niet onder druk te zetten en mag een verzoek weigeren.

Ik ben zelf wel gezond maar hou heel erg van tijd voor mezelf. Dat heb ik nodig. Ik moet er eerlijk gezegd niet denken aan nieuwe vrienden die op mijn vrije dagen komen koffiedrinken.
Ik vind het zalig om alleen te zijn. Mijn man houdt daar ook rekening mee, hij snapt het gelukkig.
Eigenlijk ben ik een beetje een kluizenaar.
De kleine groep vrienden die we hebben vind ik meer dan genoeg.
In mijn eentje laad ik weer op, in groepen kun je me opvegen.
Even overdreven gesteld dan. Maar er zit wel een kern van waarheid in.
En dan moet je soms ook verzoeken afwijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap hoor Kate, dat je dat kan.Goed dat je zo bij jezelf blijft.
Ik ben daar erg slecht in,
het kan zomaar gebeuren dat ik mij helemaal mee laat slepen
in de ellende van een ander.
Ben nu ook aan het proberen dat minder te doen.
Valt niet altijd mee.
En eerlijk gezegd zoals nu ik al een tijd afhankelijk ben van
hulp, je je echte vrienden leert kennen.
Dus tijd om te relativeren.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in het verleden te vaak door anderen laten bepalen wat ik moest doen.
Als ik dat gevoel nu krijg kan ik het gewoon niet meer. Dan barst de bom maar als dat moet.
Dat is ook wel een bevrijding.

An wij zouden dan goede vriendinnen zijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate: ik herken het wel wat je schrijft. Ik ben ook een soort kluizenaar (geworden), maar het voelt niet echt goed. Het komt denk ik door mijn man, die naar mijn idee, nogal krampachtig alle feestjes afloopt, die ik niet zie zitten. Hij geeft me ook het gevoel alsof ik niet helemaal lekker ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, heerlijk naar het park geweest, daarna mn balkon opgeruimd, een zithoekje gemaakt en de rotzooi in de tuin gekieperd (die is hierna aan de beurt) zodat ik lekker een kopje koffie kan drinken als het zonnetje schijnt :)
Nu ben ik moe en ga even relaxen dahaaaaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,

Zo, ik heb 8 maart gevierd. Het was gezellig en er waren veel bezoekers en ook mannen komen kijken. Dus echt niet alleen maar familieleden en vrienden van de leden. Wij hebben natuurlijk gezongen en daarna zijn we nog gezellig gebleven voor het toneelstukje. Knap zoals vrouwen die de taal nog niet helemaal machtig zijn, toch pats boem zoiets neerzetten.

Daarna waren er hapjes en drinken. En dat moet ik dan weer hebben, he. Wordt vrijwel niet alcoholisch gedronken, maar een glas wijn wordt wel aan iemand aangereikt onder mijn neus door terwijl ik net aan het inademen ben. Ik heb me er verder niks van aangetrokken, maar gezelli gekwekt.

En nu ga ik maar eerst even rusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Druppeltje: fijn je weer te zien.

Papillon: jemig het was even heel heftig. Dank je voor de cadeautjes.
Zo raar het mag zijn maar het maakt me blij.

Heb mijn stopmaatje, Corinne net bestookt met mijn klaagzang en dat lucht op.
Het punt is dat mijn man van de week jarig is en overdag zijn vrienden wilt laten komen en daarbij een vat bier gaan open slaan. S ávonds komen er ook nog eens zeker 30 personen.
Ik heb vorige week al netjes gevraagd of het niet op een andere dag kan, op een zaterdag of zondag, omdat ik het nogal druk heb met werken komende week.
En dat hij overdag geen bier moet gaan drinken en dat ik niet weet hoe alles klaar te maken als ze s'middags tot vijf uur hier bezig zijn.
Viel helemaal fout allemaal.
Ik gun hem niks.
Nou goed, ik ben dus een tr@t!!!

Jammer want het ging net zo goed.

Toch is dit weer een trigger voor mij... het liefst ren ik dan naar de winkel en haal alles in huis wat ik niet in huis wil hebben.

Maar tegenwoordig MOET ik eerst hier komen, en dat kostte me enorm veel moeite hoor.

Maar het werkt.

Eerst eten.... even alles loskoppelen...

Een verslaving ... los zien van mijn problemen... en dat kan ik nog steeds niet.
Het een hoort bij het andere en dat is dus niet waar.

Het is iets wat tussen je oren zit uiteindelijk, ik houd mezelf voor de gek om te denken dat roken of drinken mij op dat moment rustig maken, alsof ik het dan wel aankan.
Alsof de ruzie dan over zou zijn ???

Wat idioot eigenlijk dat ik dat denk.

Dus heel het verhaal rationaliseren en weten waarom ik hier uren, dagen, weken, maanden lang op een forum hang.

OM VAN DIE ROT VERSLAVING AF TE KOMEN!!!

Leren hiermee om te gaan.

Voor iedereen die het moeilijk heeft ... doe er je voordeel mee.

Wat een vreselijke rotdag vandaag, morgen zal het beter gaan.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...