Spring naar bijdragen

Zondag 8 maart 2009


An

Aanbevolen berichten

Tapas, Kirky,
Ik heb het ook moeten leren, hoor, om niet meteen op te sturen wat uit mijn pen schoot. Of uit mijn mond als het tijdens een gesprek was.
Het blijft wel verdraaid moeilijk om afstand te houden en tot tien te tellen of iets een dag of zo te laten liggen.

Hier leek het wel een tijdje storm. Op een windhoos leek het niet, daarvoor duurde het veel te lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 273
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gisteren zat ik behoorlijk in de stress en ik had de grootste moeite om geen borrel te halen, ik zat maar te malen en te discussiëren met mezelf. Maar ppffffff wat wou ik graag wegzakken in de vergetelheid van de drank. Niet gedaan, wel de halve avond hier stilletjes meegelezen maar ik kon niet goed wat typen; ik wist niet hoe of wat. Uiteindelijk 1 ½ lt water gedronken. Het is voor mij vreemd want ik mis hier best wel veel dingen. Ik kan soms ontzettend veel zin hebben in een bord boerenkool maar dat kan ik hier gewoon niet krijgen. Al meer dan 5 jaar heb ik geen boerenkool kunnen eten en ik had gisteren net zo lief een bord boerenkool willen hebben als een borrel. Dat is een vreemde ervaring, want de alcohol zie ik als een verslaving de boerenkool niet; toch kan het verlangen net zo heftig zijn; geloof het of niet.

Vandaag gedaan aan mijn stressveroorzakende problemen wat ik kon; teruggebracht tot hanteerbare situaties en niet de bergen die het gisteren voor me waren. Toen het kleinere bergjes werden kon ik er zowaar een paar oplossen. Niet alles is 1 groot probleem; het zijn meer veel kleine problemen die ik per stuk moet aangaan.

Ik voel me nu weer een stuk sterker want ik kan meer dan ik dacht, ik kan een grote berg klein krijgen. Volgens mij was ik hier vandaag nooit achter gekomen als ik m'n gebruikelijke kater had gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, twee jaar en twee dagen geleden en aan het eind van mijn latijn meldde ik mij aan bij de internettherapie en morgen is het precies twee jaar geleden dat ik me hier op het forum inschreef.

Wat is er mij veel goeds overkomen in die twee jaar!

Een feestje waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro,
Fantastisch dat je het geheim ontdekt hebt van het opdelen in kleine en behapbare stukjes.
Het leven is net als het eten van een grote meloen (ik hou niet van pompoen, maar dat zou ook kunnen, voor de liefhebbers). Eerst in stukken snijden en dan opeten. En dat opeten hoeft niet in een keer of een dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Spring er zomaar even tussen
Gisteren begaf mijn computer het.
Vandaag een splinternieuwe gehaald
Rib uit mijn lijf.
Ziet er mooi uit, is zo,n breedbeeldscherm
Schoonzoon heeft alles geinstaleerd.
Lettertype een stuk groter gemaakt, maar nu zit ik hier op het forum en verschijnen er toch weer van die kleine lettertjes
Ik ben nogal kippig zie je.
Ook dat in de breedte lezen vind ik niet zo prettig.
Weet iemand hoe ik de letters op het forum (blijvend) groter kan maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
dhendro



Vandaag gedaan aan mijn stressveroorzakende problemen wat ik kon; teruggebracht tot hanteerbare situaties en niet de bergen die het gisteren voor me waren. Toen het kleinere bergjes werden kon ik er zowaar een paar oplossen. Niet alles is 1 groot probleem; het zijn meer veel kleine problemen die ik per stuk moet aangaan.




Ik voel me nu weer een stuk sterker want ik kan meer dan ik dacht, ik kan een grote berg klein krijgen. Volgens mij was ik hier vandaag nooit achter gekomen als ik m'n gebruikelijke kater had gehad.




Zo is het maar net Dhendro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
rapilos

Hallo allemaal,




Spring er zomaar even tussen


Gisteren begaf mijn computer het.


Vandaag een splinternieuwe gehaald


Rib uit mijn lijf.


Ziet er mooi uit, is zo,n breedbeeldscherm


Schoonzoon heeft alles geinstaleerd.


Lettertype een stuk groter gemaakt, maar nu zit ik hier op het forum en verschijnen er toch weer van die kleine lettertjes


Ik ben nogal kippig zie je.


Ook dat in de breedte lezen vind ik niet zo prettig.


Weet iemand hoe ik de letters op het forum (blijvend) groter kan maken?





Ctrl en + tegelijk indrukken om te vergroten, Ctrl en - om te verkleinen.

Je kan ook de instellingen aanpassen bij Start > Configuratiescherm > Toegankelijkheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, op zo'n forum leer je toch van alles, ik ga zo maar eens even leuk Ctrl plus en minnen.
Zo, de hond en kat zijn uitgelaten, zo even Zembla kijken (staat nu even in de pauze stand) en dan naar bed, heeeeel vroeg voor mijn doen, maar morgen ga ik weer werken en op maandag ben ik altijd bekaf na mijn werk!!
Dhendro, dat is inderdaad een hele ontdekking, niet alles meteen en gelijk op willen lossen, soms helpt het ook al om alle bergen op papier te zetten en er actiepunten bij te zetten, overzichtelijk maken, helpt ook enorm in het behapbaar maken van problemen, en... wat vandaag niet kan kan morgen ook nog ;)

Het leven zonder drank en katers brengt zoveel meer op dan het leven mét! Opeens moet je dealen met alles wat je normaal zou hebben verzopen. Je komt er ook achter dat het niet alleen maar vervelend is, het is ook een uitdaging en maakt nieuwsgierig wat er allemaal op je pad gaat komen en hoe je er anders mee om kan gaan.. en hoe de afloop van dingen dan ook verandert. Hartstikke spannend eigenlijk! Als je er zo naar kunt kijken is het leven zonder drank veel avontuurlijker dan het leven met drank!!

Okee, dit was mijn laatste bijdrage voor deze avond, computer gaat zo uit, nog even opslomen en dan slapen!

fijne avond nog allemaal!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...