Spring naar bijdragen

Woensdag 11 maart 2009


Vie

Aanbevolen berichten

Ha goedemorgen Darjeeling. mooie dagopening, dank.
Mijn kat maakte vanmorgen nou eens wel op de goede tijd wakker, dus hop aan het werk.
Mijn plan vandaag is, een berg werk verzetten en niet drinken en bovendien, hoop ik, veel plezier hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goedemorgen!

Ben ook min of meer uit bed gevallen; wasmachine draait al, hond is uitgelaten en ik ben fris en fruitig! Wel een beetje (voor mij dan) te vroeg, maar goed. Straks kinderen naar school brengen en gistereren op een baby gepast en een heel stuk gelopen; hij viel mooi in slaap. Straks met een goede vriendin haar honden uitlaten (ze hebben er 3), dus weer naar buiten. Eerlijk gezegd niet veel bijgelezen (zeg maar niks dus..), maar dit voelt zoooo goed, zo puur! Weer van het leven leren genieten! Ik kom er wel en ik hoop iedereen die nu vecht en misschien soms valt, dat jullie dit ook ervaren later.
Niet veel te melden verder, dit gaat goed!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee, wat waren jullie vroeg!

Darjeeling, dat gevoel had ik ook zo. Ik hoop dat je het vast kunt houden, meid.

De koffie loopt door, het is een oudje van mijn moeder, mijn spiksplinter hondje is te duur op het moment, maar gaat veel te langzaam. Maakt niet uit, ik ga ook veel te langzaam op het moment.
Ik zit nog behoorlijk in de knoop, wat is wijsheid? Eerst maar koffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik even hyperen?
Een paar maanden geleden heb ik een schilder laten komen (sorry Wing, dit gaat echt niet over jou) om het keukenplafond te doen. Dat heeft hij ook gedaan. En goed ook, het ziet er strak en mooi uit. Maar sindsdien krijg ik steeds briefjes in de bus dat ze het plafond komen doen. En zojuist die schilder weer aan de deur, van hallo, ik kom uw plafond doen. Ik zeg, kom binnen, drink een bakje koffie mee, en kijk naar uw werk. Hartstikke aardige vent, hij moest toegeven dat het plafond er mooi uit zag. Enfin, ik hoop dat de misverstanden nu de deur uit zijn.

Wing, nog even: ik ben een ontzettende plaag-graag, en blijkbaar niet altijd even gepast. Ook ik heb mijn gevoeligheden, alleen ik druk me blijkbaar totaal anders uit dan jij dat doet. Ik gun je jouw plek in het leven, op het forum en waar dan ook, van ganser harte. We hoeven het toch niet eens te zijn?
Het is in ieder geval nooit uit een kwaad hart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FF en nog iemand moesten vandaag naar de KNO arts. Sterkte.
Heb net het dagdraadje van gisteren door gelezen en dan ben ik namen zo kwijt, voor degenen wiens naam ik dus niet meer weet:$

Het gaat hier niet lekker. Die plaats heeft mij trauma's bezorgd 8 jaar geleden en dan je weer open te stellen en dan tegen het advies van de dokter op straat gezet te worden doet pijn.
Ze hebben daar een beeld van mij dat ik niet kan plaatsen. Ik ben moeder en docente en ja ik zie veel en ben behoorlijk probleemoplossend gericht. Nu kan je ook oog hebben voor anderen en met je eigen problemen bezig zijn. En nee, ik heb niet naar problemen van anderen geluisterd en dat deed ik in het verleden wel. Wat ik ook moeilijk vond was dat er iemand binnen kwam met een sexuele voorkeur of zelfs erger die fantaseerde dat hij een sexuele voorkeur had waar ik het echt moeilijk mee had.
En nee, ik voel mij totaal op mijn gemak met gays dus in die hoek moet je het niet zoeken.
En dan altijd dat gedoe met mannen. Ze schijnen te denken dat ik een absurde macht over mannen heb.
Zo ontzettend belachelijk, de meeste zijn van mijn zoon's leeftijd, dus mijn voornamelijke interactie met hen is ze te vragen niet van het balkon te spugen.
Als je bedenkt dat ik in het echte leven juist helemaal in de knoop raak als er iemand dichtbij komt plus dat ik nog volop in de rouw zit is het zo ontzettend belachelijk dat ik er boos om wordt.
Ik raak ervan in de war en het voelt dat ik als persoon niet deug.
Mijn grootste probleem is dat ik niet weet hoe ik mijn leven in moet vullen, ik weet hoe ik het zou willen
maar ik weet ook dat ik eerst het een en ander moet verwerken. En hoe doe je dat?
Wat heel fijn was is dat ik daar kon huilen en dat ze dat negeerde maar wel bij mij bleven staan. Ik heb dat veel met muziek, komt er weer een nummer voorbij en dan ga ik weer. Thuis kan dat overweldigend voelen. Dat je heel nietig en alleen bent. Daar kon ik het overzetten in een bitter/zoet gevoel.
Ik had ook echt het gevoel als ik naar sommige mensen keek van dat wil ik niet maar hoe krijg ik het voor elkaar om mijn leven zinvol in te vullen? Ik knapte daar razend snel op dus is dan de conclusie dat ik het wel alleen kan en dat mijn invloed op de groep niet goed is. En dat komt dan voornamelijk van een bepaalde persoon af. Die de tijdelijke arts dus kan overtroeven en die had het er zelf ook moeilijk mee. Ik moest beloven dat ik niets doms zou doen en aan de bel zou trekken. Ik kon haar alleen maar aankijken en toen maakte ze haar excuses want ik had het heel duidelijk aan gegeven.
Dus nu ben ik nog wat ik de war en gekwetst, that's all.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing,

In heel veel opzichten is het forum net als het echte leven, ook daar kom je mensen tegen waar je niet mee door een deur kan of die andere meningen hebben.
Zoals je zelf al zei, je weet onderhand met wie je het wel kan vinden. Neem daar je voordeel mee/van???? Blijft lastig, Nederlands.
En je red het gewoon vandaag, ik geloof wel in je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Anjo, je mag aan de bel trekken he, dat hebben ze gezegd, dus niet eigenwijs doen als het niet gaat!

Wing, dit forum is een kleine afspiegeling van het echte leven en je kwetsbaar opstellen betekent dat mensen je pijn 'kunnen' doen.
Het voordeel van dit forum vind ik toch dat je daarmee kunt oefenen, hoe ga je om met de mening van anderen, laat je het binnenkomen of niet, leg je het terug bij die ander, leg je het naast je neer
Het is een soort speeltuin waar je kan leren met dit soort zaken om te gaan waar je in het dagelijkse leven ook vaak tegenaan loopt, alleen daar zijn de reacties veel harder.

Hier is en blijft iedereen toch heel begaan met elkaar en al is niet iedereen het met elkaar eens, de basis van het forum vind ik toch wel respectvol en zuiver.
Daardoor voel ik me thuis hier

hopelijk ga jij je ook thuis voelen hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Vandaag een redelijke zonnige dag, geniet ervan, in ieder geval van binnen :rose:.

Darjeeling,
ik ga ook voor de rest van de reis. Mooie uitspraak.

Vie,
Misschien moet je een brieje op het plafond plakken: PAS GEVERFD ***** NAT *****.

Anjo,
Keep strong today. Ik zag vanmorgen drie rode auto's, dat belooft goeds voor vandaag.

Orleando,
Wat heerlijk dat je zo van de gewone dingen weer kunt genieten!

Wing,
Alleen jouw manier past bij je. Anders houd je het niet vol. Beschouw ons als mensen die niet kunnen afbouwen, en je willen overhalen van de drank af te komen. Goed bedoelend. Dat zijn we.

Tina,
Bakkie?

Tapas,
Wat ga je STRAK deze week! Volgens mij zit er géén placebo in het doosje deze week, wat denk jezelf?

FF,
Succes bij de oorarts. Het ging toch om je trommelvlies?

AR,
Je bent een mooie constante factor op het forum aan het worden, een aanwinst vind ik (in ieder geval voor mij).

Vie,
Hang een briefje aan het plafong NAT *** PAS GEVERFD***** of vraag of hij in een hoekje zijn handtekening zet.

Jongens, ik krijg een cursist om half 10 dus ik moet hollen. Eindelijk weer even hobbie-en.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen deze morgen. Het belooft hier een mooie dag te worden met volop zon. Straks eerst naar de KNO arts, niet leuk maar moet. Daarna even bij de garage een proforma rekening regelen en vanmiddag met mijn dochter heerlijke gehaktballetjes met feta maken.

Anjo: sterkte meid en wat mij nog wel eens wil helpen als ik er doorheen zit is te denken dat alles met een reden gebeurd en dat ik er hoe dan ook sterker uit zal komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ze bood haar excuses aan omdat ik niet aan de bel getrokken had maar aan een klok was gaan hangen.
Op mij komt het over van ze stoppen je vol met valium en je erkent je probleem en terwijl je daar nog van na staat te shaken gooien ze je weer terug waar je net zo ontzettend gefaald hebt.
Nu zou ik iets moeten hebben van ik ga er voor maar dat heb ik dus niet.
Ik voel me een beetje uitgekotst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Haal uit die opname wat kan: je bent er opgeknapt. Dank u wel en (niet) tot ziens.

Blijf alsjeblieft niet hangen bij die ene dokter, die twijfelt nu misschien net zo hard als jij of ze het wel goed heeft gedaan. Het is een mens, net zoals jij.

Dat je in de rouw bent, duurt algemeen twee jaar. Huilen, neervallen en weer opstaan. Twee keer moeten alle seizoenen wisselen, Kerst en Nieuwjaar, je verjaardag, die van X, die van je kinderen en kleinkind, en dan pas kun je van "echt verder leven"spreken.

En het verliezen van een geliefde staat hoog in de stress Top 3. Laat het gewoon. Ga niet zitten piekeren over die opname, maar neem ervan mee wat goed was en wat daar goed was.

En ja, overal zijn gekke mannen én vrouwen. We don't wanna know. Laat het gewoon zoals het is.

Pak je kopje koffie, lees het nieuws op internet, kijk straks lekker naar Discovery of wat je leuk vindt en houd je bezig met vandaag. Niet meer en niet minder. Het is een hele klus, daar weet ik iets van. En bel iemand als je het nodig hebt.

Succes, ik spring onder de douche, kan moeilijk voor mijn cursist stinkend de deur op doen, met vettige slierten haar (nou ja, zo ongeveer).

Allemaal een goede dag gewenst,

Laters!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, je hebt niet gefaald !!!!!! Je doet het hartstikke goed, en zo goed mogelijk en beter kan het gewoon niet.
Je bent een moeder voor je kinderen, je biedt ze regelmaat, een opgeruimd huis, maar dat is moeilijk met 2 of 3 ge-misbakselde volwassenen. Láát het en doe je eigen ding zoals jij denkt dat het goed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, geen placebo deze week Houtje.. nee ik moet nog beginnen, volgende week pas, maar het gaat redelijk, van binnen is het chaos maar ik laat het gewoon maar razen en doe mijn ding
Het is voor het eerst in jaren dat ik in ieder geval niet bloednerveus ben voor mijn verjaardag morgen ;), wel een beetje maar ik zorg morgen gewoon dat er iets te eten is en taart toe en dan kan familie langskomen,
haha, zonder alcohol, dus die blijven niet echt hangen denk ik. Ach, geen verwachtingen dan valt het alleen maar mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...