Spring naar bijdragen

Woensdag 18 maart


BamBam

Aanbevolen berichten

HET BEGON TE SNEEUWEN IN HET BOS. Het had al lang niet meer gesneeuwd. De mier was zelfs het woord sneeuw vergeten en moest het aan de eekhoorn vragen. En de beer dacht dat de versiering voor zijn feesttaart zo maar uit de lucht kwam vallen. De snoek keek naar boven en zag allemaal witte vlokken tegen zijn venster waaien. Hij voelde zich veilig en tevreden binnen in de sloot.
Het sneeuwde net zo lang tot het bos vol met sneeuw was. Alleen de toppen van de bomen staken nog naar buiten, terwijl in de verte boven het strand en de zee en de woestijn daarachter de warme zon bleef schijnen.
De eekhoorn en de mier zaten op de hoogste tak van de beukeboom. Af en toe kwam er iemand tevoorschijn uit de sneeuw, zoals de olifant.
'He, he,'zei de olifant terwijl hij met zijn slurf de sneeuw van zijn rug blies. Hij ging naast de mier zitten en begon diep te zuchten.
'Wat is er?' vroeg de mier. Maar de olifant kon niet meer, na al dat graven en blazen, en hij viel van de tak terug in de sneeuw en verdween in de diepte. 'Hel'!' riep hij nog, heel zwak en treurig. De mier sprong hem achterna, terwijl de eekhoorn op de tak nadacht over wat hij zou gaan doen.
'Wacht eens even,' riep hij.
'Nee,' riep de mier uit de diepte. 'Help me liever.'
'Ja, dat bedoel ik,'riep de eekhoorn terug. Hij brak een paar twijgen van de tak af, knoopte ze aan elkaar en liet ze als een koord naar beneden zakken. De mier bond het uiteinde aan de slurf van de olifant en ging zelf aan diens staart hangen. Van diep onder de sneeuw klonk zijn gedempte stem:'Hijsen!' De eekhoorn begon te trekken, en heel langzaam, centimeter voor centimeter, hees hij de olifant en de mier omhoog. Eerst verscheen de slurf van de olifant boven de sneeuw, toen zijn uitgeputte flaporen, zijn grijze buik en zijn ronde benen, en toen kwam de mier met zijn nijvere lijf tevoorschijn. Even bungelden zij zo heen en weer boven de sneeuw, toen kregen zij vaste grond onder hun voeten in de kruin van de boom. De eekhoorn wees de olifant een veilig plekje aan waar hij kon uitrusten en niet meer zou kunnen vallen, terwijl de mier zichzelf gelukwenste. De eekhoorn trok zich bescheiden terug om wat na te denken.
Spoedig daarna ging het dooien en verdween de sneeuw. En het duurde zó lang voor hij terugkwam dat de mier opnieuw zijn naam vergat, en de beer tenslotte aan niemand meer vroeg wanneer eindelijk het strooisel voor zijn taart weer eens gratis uit de lucht zou vallen.

Toon Tellegen. Misschien wisten zij alles al. Blz 87/88

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen BamBam,
wat een goed verhaal ben benieuwd hoe het verder gaat. Het gaat alweer een stuk beter met mij.
Vandaag gaan we weer buitn werken,bomen snooien en blad harken en verbranden. Enwe moeten nog grof vuil aan de straat zetten. We hebben nog gasten dus ik ben de hele dag druk.
Groetjes Papillon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

In elk geval een leuk verhaaltje om mee te beginnen, een kleine glimlach is alweer geboren. Ik heb eigenlijk weinig om te lachen want ik heb het gisteren gedaan. Ik schaam me vreselijk maar denk dat het hier eerlijk opbiechten de enige manier is om het rotspul vandaag weer te laten staan.

En of ik nu een reden had? Heb contact met een leuke man en kennelijk word ik daar zo onzeker van dat ik denk dat ik het zonder drank niet red. Dus een avond harstikke adrem geweest, maar wie ben ik dan als ik niet drink? Kennelijk is dat dus de trigger bij mij. Bang om mijn eechte zelf te laten zien...

Poe, wat een ellende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe ronde, nieuwe kansen...

Het "duiveltje" is me nu in ieder geval bekend, vandaag weer naar handelen. Of ik weer drie weken terug in de tijd ben, zovoelt het wel. Stom he, ik dacht: O, een avond kan wel, maar weet nu dat dat niet zo is want ik wil nu alweer. En dit , lieve mensen, noemen we verslaving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
karinneke

maar mario hoop dat die man je toch leuk vond...volgende keer zonder drank dan! lukt zeker ook!



Die man is erg leuk, hij wil afspreken :)

O ja, effe om misverstanden te voorkomen, geen mario (mannetje) maar Mari (vrouwtje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk Karinneke, op dit soort verhalen zit ik te wachten. het kan dus wel!!! Bij deze dus het besluit om mijn eerste afspraakje met hem nuchter in te gaan en nuchter te blijven. Kijken wat er dan gebeurt. Net of het een mega-experiment is, maar zo voelt het wel een beetje. Dit is echt nieuw gedrag voor mij...
Kriebels, kriebels, kriebels....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, hier begint mijn vertrouwde ik gelukkig weer terug te keren, tjonge wat ben ik bang geweest de afgelopen dagen
Mari, lastig he, nu denk je misschien dat hij die adremme mari wel leuk vond, maar hoe vind ie dan een nuchtere mari.. tja.. uitproberen dus
en vandaag weer de eerste laten staan

Karinneke, fijn om je weer te lezen. Hoe is het met de dierenstal daar?

en nu ga ik rennen want moet zo bij de huisarts zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mari0, opstaan....knietjes afvegen en bek weer op het stuur zeggen we op z'n Adb'ees! Vallen en weer opstaan hoort er allemaal bij. Ik hoop voor je dat die man de moeite waard is en daar mag je dan dus wel voor vallen ;) Maar als het zwaar tegenvalt helpt de fles je ook niet; eigenlijk alléén als je een glas kunt drinken om je gemoederen te bedaren maar daar kunnen wij alkiestoeiers het nu eenmaal niet bij houden. Blijf goed bij jezelf als je begrijpt wat ik bedoel, kan je ook niet op hol slaan :o en hoef je niet met de nasleep te stoeien. Dan is het hoe het is....that's life :heart::brokenheart: / B):(

Tapas, je sterke karakter gaat je vast overeind houden en dat is een hele winst. Geef het de :clock::present:

[ Krijg net een feuntje dat de therapie niet door gaat...geeft me de tijd tot 2 uur. Kan ik mooi gebruiken om nog even te oefenen voor toneel :light: én een uitgebreid ontbijt :P ]

Mooi fabeltje Bammie; eentje met diepgang ;)

Lekker in de tuin Papillon...heerlijk! Hoop dat de dichte mist hier snel wegtrekt.

ReneS, keep it bloody dry...succes!

Morguh AR! :rose: Die twee maanden heb je op zak! Proficiat! :)

Wannes, rooie appel die je bent :D Hoe is het in het belgische land these day's? Ietsjes warmer dan hier?

Morguh Dhendro. Je nuchter verheugen op lenteprikkels voelt echt veel beter :rose: Dit is eigenlijk de mooiste tijd om te stoppen; de zon helpt je een beetje. Weet zeker dat iedereen vandaag wat vrolijker is...niet in je koppie blijven hangen maar gewoon voelen...de warmte van de zon en kijken naar die mooie lentefrisse blaadjes. Oeps, wordt lyrisch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AR, gefeliciteerd!

Mari, ik had ook het idee, ach eentje kan toch wel? Maar dan ging de rem eraf...kan dus niet.
Tapas, sterkte bij de ha.
Is het bij jullie ook zo mistig buiten?
Zit hier een paar opdrachten voor therapie te maken. Valt me nog steeds reuze mee, eigenlijk voelt het positief dit te doen. Gisteren gesprek met mijn behandelaars en met iemand van jeugdzorg erbij, omdat de communicatie tussen de verslavingsartsen en mij zo stroef is. En...jeugdzorg geeft me gelijk! Die hebben aangegeven, dat er geen zorg is wat hun kant betreft. Het gaat goed hiet thuis, met de kinderen op school ook en ik doe diverse dingen (medicatie, therapie) om van de drank af te blijven.
Joepie!! Dat ze er zo over denken sterkt mij alleen maar, dat ik nu echt op de goede weg ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank AR, Har en orleando voor jullie advies! Dit helpt me zeker, heb weer volop energie, maar dat kan ook door de man komen natuurlijk ;)
Opvallend dat vele van jullie ook in therapie zijn, voel me soms een beetje "gek" dat ik dat nodig heb maar blijk gelukkig niet de enige te zijn.

Ik ben dan ook weg want om half tien begint mijn therapie. Tot later en geniet van de dag enne, ik laat vandaag zeker de eerste staan! En ga niet alleen met de bek op het stuur maar ook met de rest op de fiets, haha. Nog een goed voornemen, nog meer bewegen!

Doei!

Mari

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mari, nu het wat beter weer begint te worden, ga ik vaak 's avonds een groot eind fietsen. Overdag fiets ik zowieso al naar school, maar 's avonds vind ik het heerlijk. Neus in de wind, gedachten de vrije loop en buiten in de natuur. Daar heeft een mens geen drank voor nodig om zo te kunnen genieten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...