albertina Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Pippi,beterschap hoor!En niet eigenwijs zijn, je bed in.Die griep is niet niks en zeker niet als je longpatient bent.Dus luister naar goedbedoelde raad en uitzieken.Orleando,veel sterkte en bang zijn mag.Het is niet niks.Verder aan iedereen, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Ik denk dat je in dit soort omstandigheden niet alleen maar je gevoel moet laten spreken. Het is natuurlijk wel heel idealistisch om te doen, maar er blijft natuurlijk ook altijd een "zakelijke kant" aan zitten. Vaak zijn de consequenties van een beslissing die je uit gevoel neemt van te voren niet te overzien en kom je nog verder in de sh*t (sorry voor het woord). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juicy Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Ik heb net het draadje van vandaag doorgelezen en wilde vertellen hoe het mij ging. En toen las ik het berichtje van Marieke. Ja, dat is nou precies een van de dingen die ik wilde zeggen. Weten dat je er door heen zit en toch maar doorgaan. Wat moeilijk he? Ik heb de afgelopen week mezelf gedwongen om erg veel uit te rusten en heus het heeft geholpen. Ik voel me beter dan ik in tijden gedaan heb en heb dus ook geen behoefte gehad om te drinken.Ik ben nu dus uitgerust, maar weet van mezelf, dat ik o zo gauw die grens weer opzoek, tegen beter weten in. En het ergste is nog wel, dat ik mezelf dat doorgaan opleg, niemand verwacht dat van me. Ik denk dat ik niet de enige ben hier, die hiermee behept is.....En toch..en toch, ga ik het een keer accepteren en gewoon op tijd stoppen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 goede middag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Pippi: je hebt gedeeltelijk gelijk. Het punt is dat geld ook nodig is voor de kinderen.Als je dat allemaal geregeld krijgt in een doorsnee gezin vind ik dit al knap.Bij ons ligt het toch anders.Daarbij komt dat ik jaren heb gewerkt aan financiele onafhankelijkheid.Zo van als ik echt wil gaan, dan kan dat ook.Dus wil ik niet echt. Eindconclusie Maar een aantal jaren geleden heeft het me echt tegengehouden.Pas op de plaats en geen stappen nemen die totaal niet te overzien zijn. Voor mij dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Hoi Juicy,Ik hoop voor je dat het op tijd stoppen gaat lukken. Ik kan het in ieder geval niet, na diverse pogingen. Sterker nog, zodra ik 1 of 2 glaasjes drink, is het hek van de dam en heb ik een soort dwang om verder in de roes te raken en de fles te legen. Zelfs na een hele fles, kan ik nog hang hebben naar meer, terwijl mijn ratio zegt dat ik inmiddels meer gedronken heb dan goed voor me is. Ik zou dan nog zo een nieuwe fles kunnen openen, wetende hoe brak ik me de volgende ochtend voel. Ik wil niet meer aan die eerste beginnen, zie mijn onderschrift, Ik ben er helemaal klaar mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Goed zo Rosan, je gaat goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juicy Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Hallo Rosan, Sorry, ik heb me misschien niet zo duidelijk uitgedrukt. Ik bedoelde met op tijd stoppen, stoppen met mezelf over de kop werken (dat is al erg gauw bij mij, hihi). Het gevolg daarvan is dat ik oververmoeid raak en makkelijker aan alcohol begin.En het is voor mij ook heel duidelijk, dat ik niet een beetje kan drinken. Ook als ik me voor zou nemen, dat ik er maar 2 drink, treedt bij mij al gauw hetzelfde mechanisme in werking als bij jou.Nu kan ik me er dus beter op concentreren om trigger nummer 1 niet in werking te stellen en dat is voor mij vermoeidheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 O goed dat je het even rechtzet Juicy, zeker omdat ik nu begrijp dat je dubbel en dwars weet hoe de vork in elkaar steekt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juicy Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Ja, eindelijk, mag ik wel zeggen. In eerste instantie door de internethulp, maar de dagelijkse praktijk om er ook mee om te gaan, heb ik voornamelijk hier op het forum geleerd. Waarvoor ik iedereen toch nog even wil bedanken..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Juicy, ben je nu dan 4 maanden van de drank af? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 An dank je, het gaat even in stijgende lijn, hoop dit zo vast te kunnen houden.Jouw leventje lijkt momenteel ook wel een achtbaan, af en toe in de hoogste versnelling. Goed dat je het los laat om geforceerd beslissingen te nemen, die vallen achteraf volgens mij nooit goed uit. Als de tijd zover is, overvalt je wel een goed gevoel om dan zus of zo te handelen, laat je niet op de kop zitten door haast of tijd.Je gaat nog steeds super, knap meid, ga zo door! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 AR, jij gaat ook maar door. Lees eigenlijk nooit dat je zwakke/trekmomenten hebt, ben jij zo'n geluksvogel die daar helemaal geen last van hebt....? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Marieke, ik ben blij dat je niet ook nog eens op kroegentocht geweest ben, daar was ik even bang voor.Knietjes afkuisen en naar jezelf luisteren, dus knopen doorhakken!! Een idee om kontakt te zoeken met bv maatschappelijk werk? zij kunnen je vaak wel goed helpen om jezelf weer op de rit te zetten. Er speelt zoveel momenteel, volgens mij vind je je baan niet leuk, buren, problemen met je zoon, niet lekker thuis.. dat is teveel tegelijk en waar te beginnen.Sterkte!!Ik heb vanmorgen lekker gewerkt maar nu wel een knallende koppijn, maar die begint na het nemen van een poeiertje wat te zakken gelukkig. Ben wel erg moe maar kan nooit slapen overdag of als ik slaap dan slaap ik zo diep dat ik de rest van de dag niks meer kan. Dus ga zo maar even bankhangen.. marjo, ik herken wel veel hoor, liefst alles zo snel mogelijk in orde willen maken en elke tegenslag lijkt een kloof die je moet oversteken, toch komt het allemaal wel goed en is het een proces waar je door moet of je wilt of niet. Probeer vooral te voelen wat jij wilt de komende tijd en hoe je daar iets mee kan.Pip, vervelend zo'n preek, vooral als je weet dat ze ook nog eens gelijk heeft Orleando, heel veel succes en pas op de achteraf valkuil, dus de trek na de punctie! niet aan toegeven!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juicy Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Hoi AR, Eigenlijk was ik op 1 juli 2006 gestopt. Dat ging redelijk. Maar niet helemaal goed. Enkele flinke uitglijders gehad en voordat ik echt terug zou vallen, heb ik me aangemeld voor de internethulp en daarna heb ik me ook gemeld op het forum. Het hoe en waarom is me nu vooral duidelijker geworden en met die handvatten, kan ik beter uit de voeten, dan toen ik het alleen deed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Rosan: ja het is nadenken voor mij. Elke keer maar proberen de juiste keuze te maken.Gelukkig heb ik veel geduld. Maar het gaat wel steeds beter.Ik vind het tegenwoordig b.v. weer heerlijk om thuis te komen.Dat is ook wel eens anders geweest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 An, dat is een fijn gevoel; een thuis hebben, basis, rust. Het is voor mij het uitgangspunt van alles. Heerlijk mutsen, zoals nu; kids spelen boven, heb verse bloemetjes gehaald en een flinke bak cappuccino voor mijn neus, niets moeten, heerlijk. Maar natuurlijk ken ik ook andere momenten en dan is alles stom, niet leuk en dat soort momenten zijn gevaarlijk voor mij. Geniet van wat je hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Rosan, ik weet niet of ik een geluksvogel ben, maar ik heb inderdaad weinig last of ik wil er bewust geen last van hebben.Natuurlijk heb ik af en toe wel kriebels in mijn buik, maar laat het gaan, want ik weet zeker als ik een fles koop gaat ie leeg ook al denk ik van 1 glaasje, en aangezien ik dan aan 1 fles niet genoeg heb ga ik `s avonds nog 2 flessen halen en die gaan ook leeg.Dus ik weet gewoon van mezelf wat ik NIET moet doen op zo`n moment. en iedere avond die thee? nou ja ik berust er maar in want het is mijn eigen keuze en ik WIL van de drank af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Ha pip, leuk dat je het vraagt. Zal ik je 's wat zeggen; ik hoor hier zovelen die er zo goed uit gaan zien na te zijn gestopt, maar uh, moet je mij horen ben pas in mijn 6e dag...., ik ga er alleen maar slechter uitzien, echt. Mijn huid vertoont scheuren en kieren (tot bloedens toe), ik heb wallen onder mijn ogen, ik ben vreselijk moeoeoe en heb rood doorlopen ogen. Nu zit hier ook niet een soort Dracula maar we zullen het er maar op gooien dat eerst al die gifstoffen mijn lijf uit moeten en dat daarna de renovatie van start gaat...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Ben d'r weer! Ook hier loslaten, een puber van 11.Volgende keer fietst ze maar alleen naar de stad!Wat een grote mond en gedoe zeg!Nu jullie eerst teruglezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Ik moet bijna lachen. Ik doe het niet hoor. Stel je voor! Lachen..Er is al jaren niets meer, zelfs geen knuffel. Al wastie miljonair,dan bleef ik nog niet. Hádden we maar knallende ruzie denk ik soms.Maar nee, het blijft netjes. En ik kom er wel uit. Ik zal proberen me watmeer op de achtergrond te houden met mijn problemen hier.Het is ook niet zo eerlijk, want wat jullie schreven deed me echt wel wat.Aleen ben ik het nu alweer bijna vergeten en nauwelijks in staat te reageren.Dochter is weer naar vriendin. Klaas leest inmiddels een boek over pubers&ouders.Dan zakt mij de broek af... Nu opeens wel! Nou, het is goed. Have fun!Opeens zou een strenge opleiding weer beter zijn. Grrrrr....!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Pip naar bed! Gewoon gaan liggen!Ze smoren er maar in! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Pipi, ik ben nog zo kort bezig, zou wel een beetje al te makkelijk zijn dus geduld is een schone zaak. Ik heb ook nog steeds leverpijn, maar waar heb ik het over, laat ik ook eerst maar eens 3 maanden volmaken, of eerst maar eens 3 weken en nog eerder 1week.... Maar goed eerlijk is eerlijk, ijdel als ik ben (....), xtra reden om die eerste te laten staan:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joske Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Hallo,nog een leuk puberverhaal:de oudste, net 16j, stelt gisteren ochtend vast dat zijn fiets een platte band heeft, maar hij moet direct vertrekken of hij is te laat...Ik zeg: pak dan de reservefiets, maar hij vind die maar nix. Na veel geroep vertrekt hij dan toch baalend . Komt hij zonder fiets thuis. Heeft hij gewoon de fiets in de berm gesmeten, want die rot fiets deed het toch niet, so maar ... :$Voila, fiets weg, lag niet meer in de berm, het leven kan simpel zijn, hé!Pap's koopt wel een nieuwe... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Mijn dag wordt met de minuut beter. Zoon lief mist zijn zussen en zijn vader plus dat vorige week een van zijn vrienden zijn moeder verloren heeft aan alcohol en medicijnen.Ik heb aan dochter 1 gemailt of hij langs mag komen, ik hoop dat ze terugmailt. Ik ga kijken of ik een goedkope vlucht kan vinden voor hem.Dochter 2 daar kan hij naar toe wanneer hij wilt maar ik begrijp hem wel hij wil gewoon de oude situatie terug.Ik vind dit zo verrekte moeilijk en voel mij ontzettend verantwoordelijk want in zekere zin is hij ook een beetje zijn moeder kwijt. Hij zat gewoon te huilen uit frustratie en dan wordt er van alles bij gehaald maar feitelijk is het gewoon een jongen met heel veel verdriet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden