Spring naar bijdragen

vrijdag 26 maart


diane

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Adam, ik dacht dat ik de enige was die me ergerde aan WC, gelukkig dan maar, jij ook.
Heb geen zin om zijn berichten te quoten van gisteren, teveel eer.
En dan met veel bombarie 'afscheid' nemen en dan nu weer verder schrijven
(over voorspelbaar gesproken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Rene ( en WC als je dit leest)

Ik kwam gisteren online om te kijken of een prive mailvriendinnetje van me er was.
Had even niks van haar gehoord en ze is ook niet op forum geweest..

Ik las toen dit van WC:

De waarhaid is: ( en wees niet bang, dit is wellicht mijn laatste posting)
Er is geen ik.
It's all a hoax.
The biggest one ever.

Dat vond ik gewoon heel vaag..
ik bedoel, wil je aandacht of hulp, nou die kan je genoeg krijgen, maar ik raak een beetje geiriteerd van haar berichten.
WC je maakt het erg moeilijk om geholpen te worden...

nou, ik moet er weer vandoor, iedereen een fijn droog weekend..
Ik nu 'al' 2 weken sans vino en alhoewel ik het enorme voordeel nog niet zie ga ik er wel mee door.
Hoe dan ook, drank maar niks beter..
liefs Lian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sans vino..
ja ik dronk alleen wijn, nooit wat anders..
ik kon dat heel goed een paar dagen matig doen en dan ineens weer die fles.
Ik vind het knap wat je doet Rene.. ik had gelezen dat jouw dochter weer toenadering zoekt,
wat goed man! Dat is nog eens een opsteker...

Behalve dat wijn mij wel even ontspant/ik het gezellig vind etc etc etc krijg ik er enorme onrust van.
Daar moet ik vanaf.
Bijv als ik zou drinken en er is maar 1 fles in huis (mijn partner boeit dat niet) zou ik zekerk een 2e in huis willen, al was het maar voor het geval dat.
Ik ben wel wat rustiger en minder snel geiriteerd.
Het zal allemaal wel tijd nodig hebben.
He Rene, doorgaan he, je kids zijn je ksotbaarste bezit..
En misschien moet je eens visualiseren wat het met je zou doen als jij je dochter zichzelf kapot ziet drinken.
Dat zou je erg veel pijn doen.
Dat voelde zij dus ook.
En nu niet meer..
Wees maar heel trots op jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
ReneS

Goed zeg, ik heb wel nu voor mezelf een knop omgezet, ik wil stoppen, ik heb niet zo lang geknokt om van de alcohol af te raken om nu aan de sigaretten kapot te gaan, oh nee! Vindt je het erg als ik je een beetje als voorbeeld zie ? Ik ga het zelf doen, maar het is wel een veilig idee als ik soms ff tegen je aan mag zeueren, hahahahaha
:)




Je mag me best als voorbeeld zien.
Maar ik ben geen heilige. Mijn nuchterheid hangt ook maar aan een zijden draadje.
Elke dag weer opnieuw kiezen.
Voor het eerst vandaag weer mijn alcoholschrift ingevuld.
Zin in... niet gedronken.
En dan al mijn gedachtes erbij.
Zo irreeel.
Het is zoals jij zegt.
Ik heb niet al die moeite gedaan, hier maanden en maanden op het forum gehangen om
alles weer te verpesten.
Het is heel hard werken om van je verslaving af te komen.
Geen dokter en geen pilletje helpt je ervan af.
Je moet het zelf doen.
Accepteren dat je verslaafd bent en dat je de eerste moet laten staan en
in mijn geval.. die eerste gewoon niet moet opsteken.

Ik heb een fijn gezin, goed werk.
Nog een goede gezondheid.
Ik zet heel mijn leven, het gezin, alles op het spel als ik toegeef aan MIJN verslaving.
Ik vind dat egoistisch van mezelf dus ik wil niet en ik doe het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, ja An, inderdaad, ik voel direct de voordelen....wat ik vooral voel is trots!
En het lijkt alsof ik een heleboel slaap in te halen heb of zo....slapen doordat je zo veel alcohol ( wijntjes in mijn geval ) binnen hebt gekregen,geeft niet genoeg rust. Nu slaap ik zo vast,dat ik helemaal gekreukt wakker ben geworden vandaag..maar hee....niet ddor de drank.
Wat Lianne zegt,herken ik.....altijd meer dan 1 flessen in huis,want stel je voor.
Nu heb ik sinds deze week helemaal geen alcohol in huis.Het bevalt me goed,al mis ik echt de wijn sávonds wel hoor,en ik heb opeens zoveel tijd sávonds....normaal gesproken rond 23.00 tot niet zoveel meer in staat,of de energie er niet meer voor,en nu ben ik dan nog steeds actief tot het moment dat ik ga slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:present::sun::present::sun::present: An 5 maanden droog YESSSS SHE CAN!!! :present::sun::present::sun::present:

Wingchun, lekker wijfie van ons :D ik heb je wel begrepen hoor, maar PB

Judith: heerlijk hè dat gevoel, hou em vast, het wordt alleen maar beter en beter!

Diane dag 5, super zo die gaat, vandaag dus je eerste VRIJdag, je eerste weekend zonder... hou vol en ervaar de kick die je ervan krijgt, de verwondering over jezelf dat je het daadwerkelijk niet meer doet!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke als je op een forum voor alcoholproblemen over je alcoholgebruik liegt, lieg je volgens mij vooral tegen jezelf...
in ieder geval ben je geen ezel, want je stoot je meer dan 2 keer aan dezelfde steen ;)
en je ziet de steen nu liggen en daar gaat het om,
nu is alles wat we hebben, dus welkom aan je nieuwe inzichten :light:
dat is het mooie van het leven: je kan op elk moment opnieuw beginnen
een mooie start zo aan het begin van de lente!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag!

Zo ik hoef even lekker niks. Chocola, cappucino en cola l.
Daarna ga ik lekker lezen en een dutje doen. Een echte middag vrijaf heb ik mezelf gegeven.

Pippi, dat klinkt niet fijn, bleh. Je hebt het weer even achter de rug nu. Verwen jezelf maar even.
Heb je al lekkere dingen bedacht die je nog wel mag hebben?

An, onze An toppertje 5 maanden jippie :musicnote::present::musicnote::moon::sun:
(ja mijn muis doet het weer)
En als je het vandaag maar laat he!

Hey Wing meid wat is dat nou hihi.
Sorry, moet echt even lachen.
Ik ga maar eens teruglezen. En niet oordelen.
Laat ieder vogeltje zingen zoals het gebekt is. Niets van aantrekken.
Heb gisteravond bij mijn schoonouders al alle oordelen voorbij horen komen. Gaap.

Marjo, ook al zijn je postings af en toe een beetje cryptisch, ik lees ze graag.
Je doet me denken aan een dartelend lammetje in de wei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, 5 maanden stelt wel wat voor. Het betekent dat je in de positie van niet drinken zit.
Dat is een andere dan die van drinken. Snap je.
Andersom is nog altijd moeilijker. Je bent uit de cirkel!

Soms denk ik wel eens moeten we zoveel met die cirkel bezigzijn, van de andere kant houd het je alert. Maar wat Marjo zegt dat voel ik ook wel een beetje zo: laat ik mezelf niet banger maken dan nodig is. Het is uiteindelijk toch de betekenis die ik er aangeef.
Echter, grote valkuil: denken dat je er dan ook wel sociaal mee om kunt gaan, met drinken dus.
Voor je het weet zit je weer in de cirkel. Een beetje of helemaal, je zit er zo weer in. En dan ga je weer geloven dat je het nodig hebt.
Eruit blijven is uiteindelijk voldoende. En dat niet vergeten.
De eerste laten staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou volgens mij is Wing gewoon een hele lieve Zen man, die keihard aan het knokken is voor zichzelf.
Een man die genoeg heeft aan een half woord en graag diep in zichzelf kijkt en ontdekt heeft dat het hebben van een ik hem in de weg zit.

Die gek is op 'de kleine man' en daar de puurheid in hemzelf weer terug kan vinden die hij ooit zelf bezat
Een man waar deze dagen de kwartjes dagelijks vallen en die daar blij om is.

Een Wing die wel eens ontstemd is, maar dat duur nooit lang heb ik begrepen en wel eens roept dat hij hier niet thuis is en dan toch weer komt omdat zijn verslaving hier wel wat te zoeken heeft.

Die soms filosofeert en soms hele live dingen zegt tegen iedereen en bezorgt is om anderen

Die ooit eens dit advies aan Fruitvlieg gaf:

quote:


Het enigste advies wat ik je kan geven is: stop je kop niet terug in het zand. Jezelf uitspreken over waar je zit, waar je mee bezig bent, waar je tegenaan loopt. Da's een goed begin. Alcohol heeft de neiging alles naar zich toe te trekken, alles voor zich op te eisen. Door erover te gaan praten kan er ruimte ontstaan om andere wegen in te slaan.



Dus dat wens ik Wing nu ook.

Wing er zijn veel rivieren die naar de zee gaan.

En ik vind het jammer dat je aangevallen wordt om uitspraken, die sommigen vaag vinden omdat ZIJ ze niet begrijpen. Maar dat wil niet zeggen dat anderen ze niet begrijpen dus blijf gewoon praten en stoor je niet aan de uitspraken van degenen die je vaag vinden. Zij zitten misschien in een ander stadium in hun leven dan jij of ik.
Iedereen haalt uit het leven wat men belangrijk vind en een andere kan daar helemaal niets mee.

Ik ben hier ook al voor vele dingen uitgemaakt, een GURU, een uitvreter, een profiteur, een zwartverdiener.
Dat kan en dat mag als men dat zo voelt dan is dat voor hun zo.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mijn eigen leven en niet voor dat van een ander.
Ik kan hun niet gelukkig maken dat kunnen alleen zijzelf.

Dus ik hoop dat je ons weer komt verrassen met je filosofische uitspraken.
Voor mij waren het echte nadenkertjes
:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, maak weer een nieuw begin.
Voor ons is het niet erg als je niet de waarheid schrijft,
je hebt alleen jezelf ermee.
Het is juist zo fijn dat je hier niet flink of goed hoeft te zijn.
Niemand zal oordelen of zo iets. Ik ben hier ook nog niet zo lang.
Ik ben 3 weken droog, wel met behulp van med. maar ik begin me nu echt beter te voelen.
Vandaag dus geen alc.!
sterkte, catie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom mijn neus (figuurlijk dan hè) ook maar weer een laten zien. Heb me verwonderd de afgelopen dagen want ik vind de toonzetting niet echt positief. Veel korte lontjes over en weer maar dat kan natuurlijk ook mijn perceptie zijn voordat ik iedereen over me heen krijg. Ik ben het helemaal met Rene eens, we zijn hier om elkaar te steunen, negativiteit hebben we allemaal al genoeg meegemaakt. En elkaar steunen wil niet persé zeggen elkaar begrijpen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:sun: links en :sun: rechts voor Pip. Wat een horror verhaal meid!
Volgens mij mag jij zo langzamerhand wel even bij sterken in een kuuroord.
Kan je dat niet even laten regelen door je ex of zo?
Sterkte met alles.

En An 5 maanden hier een :musicnote: je zult het vast mooi vinden het zit vol met dingen die je altijd al aan jezelf had willen geven.

Verder hier een droge dag nr 7, de week zit er bijna op.
Gekookt met mijn Montesoriaantjes en vanmiddag nog naar de dokter.
Vanavond een inloop avond in de galerie waar ik twee maanden geleden een uitglijder maakte maar dat gaat me vanavond niet gebeuren.
Ik ken er nu genoeg mensen en de spanning is eraf.
Bovendien ben ik meer vastbesloten deze keer om ervoor te gaan
Dus ik ga alle tips van tapas in acht nemen en als het helemaal niet goed meer voelt gewoon naar huis gaan.
En niet zoals de laatste keer als laatste zingend en lallend de deur uit, om wat?
Indruk te maken...jeetje wat een oen.
Die persoon wil ik al zolang niet meer zijn.
Dus dat doen we vanavond beter.

Voor iedereen die bijna gelijk met me oploopt een:present:.
We gaan het redden dit weekend.
Zet hem op!

typvout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi en ik vind je een lieverd :sun:

Judith, ik heb ook nog nooit zo goed geslapen als wanneer ik niet drink.
Het kwam niet door het werk, het kwam niet door gepieker, ik werd gewoon onrustig en sneller wakker door die zooi.
Lekker he, slapen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...