Spring naar bijdragen

Zondag 22 maart

Har

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Zo, het buurtkrantje zit in elkaar. Is toch altijd een flinke klus. Nu mijn huis maar eens onder handen nemen!

Pip, probeer een volgende keer eens uit hoe het is om onder de mensen te zijn zonder drank, nu klinkt het heel zwart-wit, thuis zitten en niet drinken of onder de mensen en wel drinken,
knap dat je het bij een paar glazen hebt kunnen houden alleen waar ik wel wat moeite mee heb, maar dat is helemaal aan mij, is dat je in de auto gestapt bent. ik vind dat gewoon link! (gevaarlijk)

Shir, ik hoop dat je vader snel weer opduikt, Marieke, ik kan me voorstellen dat dat confronterend voor jou moet zijn, heb je daar wel eens over gepraat met je man en je zoon? hoe dat geweest moet zijn?

Corinne en An, ik vind jullie echt kanjers hoor, zo maar gestopt met roken en het ook volhouden!!!

Kom, ik ga maar eens naast mijn hond in het zonnetje liggen.. onee, ik zou opruimen... ehm... toch maar de zon!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja BB was heerlijk dat strand maar ook de mooie schilderijen die Caro maakte, een blije doggy, de rust maar vooral onze vriendschap. Alles verliep zo soepel terwijl we elkaar pas 2 keer hadden gezien (ja mailen doen we veel maar das virtueel) dus best wel spannend ergens. Ging zo gezellig en spontaan dat we nog geprobeert hebben om bij te boeken en wat langer te blijven maja de 2 dubbeltjes hadden pech. Toen ik vervolgens in Amsterdam was gedropt en Caro naar haar huis werd gebracht was ik helemaal weer in tranen want je wil zo graag vast houden wat goed is he? Maja we doen het in het najaar weer over en wie weer wat ze weer neerkleddert maar het word altijd mooi. Deed ons pijn om afscheid te nemen van deze vakantie maar ook wel goed want stel je voor dat we ruzie kregen dan ben je wel ff blij naar huis te kunnen. Grappig, geen enkele irritatie tussen Caro en ik terwijl we toch 2 kattekopjes zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen, ik meld me weer. Voel me niet blij, maar ja dat wisten jullie al.
Straks komt een vriendin, dus daar ben ik dan wel weer blij mee.
Er is wel iets met gebeurd, ik schreef het gister al een beetje. Drank is nu niet meer iets wat ik wel wil maar niet meer mag.
Ik wil het niet meer. De belangerijkheid is er van, het spannende (verboden vrucht) en dus de kick.
Vind het gewoon echt niet meer boeien.
Voelt als een opluchting en verlichting. Niet meer in de ban van..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman dank je voor het delen :present:
Het blijft voor mij goed te lezen hoe anderen nog wel eens wat drinken, maar er dan geen enkele lol aan beleven, sterker nog... het brakke gevoel overstijgt dan alles.
Hoewel ik ook wel eens denk dat ik dan ook maar wat moet gaan drinken, om net zoals jij voor eens en voor altijd niet meer te willen ipv niet meer te mogen... maarja, nu heb jij dat al gedaan voor mij ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja woman is een heel sterke vrouw waar ik veel respekt voor heb. Jammer dat ik even er langs fietste met reageren.

Owwe dus jullie hondjes lopen ook los? Nou hier mag dat niet, zeker weten want dit is al mijn 2e bekeuring in een paar weken maar daar heb ik sch@t aan want keurig poepzakje bij me en legitimatiebewijs en hondebelasting betaald. Maar wat doet drup weer fout, pesies doggy los terwijll ik dwars door de Bijlmer loop. Ja en dan heb je me weer, hebben ze niks anders te doen daar als loslopende hondjes te bekeuren? Kan ik zo woest over worden als de cremineeltjes om mijn nek vliegen terwijl ik heel onschuldug mij hondje loop uit te laten. Das voor de 2e keer een prent van 50 euro en das voor de 2e keer dat ik weiger te betalen want ondertussen gaan de spookjes hier door en daar is de politie te laf voor want dan opeens worden ze bang.

Hehe moet dit ff kwijt want kan het niet uitstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia: ja dat heb ik ook. Dat brakke gevoel, wat heb je eraan. Ik lees hier zelden dat er plezier aan beleefd wordt.
Hier gaat het zeer goed vandaag. Boven verwachting eigenlijk. De drank zat toch wel weer te zeuren in mijn hoofd afgelopen week.

Rudy: ik wens je een voorspoedig herstel toe, je bent in ieder geval weer 'boven water' :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy ook een knuff van druppeltje.

Ja An heel herkenbaar. Ik heb nog nooit zo een saai mens ontmoet als mezelf toen ik stopte terwijl ik altijd zo..........juist en daar mee om leren gaan is onze strijd. Niet het stoppen met drinken maar jezelf vinden of terug vinden dat is strijd denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman mooie les heb je geleerd. Van niet mogen naar niet willen overstappen vond ik een belangrijke stap.
Dit weerhoud mij er vele dagen van om te drinken.
Ik wil niet.
Vandaag bv heb ik niet gedronken en gisteren ook niet en eergisteren.
Terwijl mijn man wel weer dagelijks drinkt door wat spanningen in zijn situatie met Sociale dienst.
Hij moet zelf leren dat het niets oplost.
Maar ik kan er wel bij zeggen dat ik niet met hem heb meegedronken de laatste drie dagen.
De 5 dagen daarvoor wel en toen ging er bij mij weer een grote alarmbel.
Ook al waren het maar 2-3 halve liters voor mij.
Minstens 2 teveel.
Ik ga er weer voor en neem Sandra's voorbeeld..way to go girl:heart:
Ik wil ook niet meer.
Daar hoort enkel de juiste aktie bij..de eerste laten staan.

An toevallig dat je het over water hebt. Ik ben voor mijn schilderwerken aan het bijleren over symbolieken.
Deze is van water

Als zuiverste water wordt dauw en bronwater genoemd, omdat deze, zo wordt gezegd over goddelijke en genezende krachten beschikken. Bronwater zijn de gaven van moeder aarde of van de luchtgoden; regen en dauw. Water als reiniging en doop rituelen in religieuze tradities. Mythes over de zondvloed en de regenboog. Vele goden werden in water geboren, of kunnen lopen op water. Het magische van water. Water waar nimfen wonen. Vroeger gooide men zelfs heksen in het water om te zien of ze wel bleven drijven!

Maar water staat ook symbool voor wijsheid, omdat water door hindernissen heen vloeit. In de psychologie wordt water wel gezien als de energie van het onderbewuste.

De doorzichtigheid van water of zijn transparantie symboliseert contemplatieve waarneming.

In sagen en legendes wordt het water van de meren gezien die de natuurlijke en bovennatuurlijke wereld scheiden. Heilige rivieren zoals de Ganges, een belangrijk ritueel in het Hindoeïsme. In de mythologie zijn water bronnen belangrijke spirituele plaatsen, zoals mineraal bronnen. Of de vier waterstromen van de Levensboom die het paradijs voorzag van water, een Christelijk symbool van verlossing. Water dat uit de aarde opborrelt symboliseert vrouwelijke mildheid. Water van de regen is een symbool voor de vruchtbaarheid. Er werden veel rituelen gehouden om juist dit regenwater te bespoedigen, zoals stampen op de aarde met je voeten. Als men in volksgeloven een spin zag op de aarde dan werd deze in verband gebracht met de komende regen. Water wordt in veel scheppingsverhalen als bron van alle leven gezien. Maar Water kan ook verdrinken en onderdrukken. Water als één van de vier elementen. In de christelijke iconografie speelt water vooral als reinigend element. Het gebruik om munten in water te gooien gaat terug naar de symboliek van watergoden, die wensen zouden kunnen vervullen. In veel bijbelverhalen speelt water een zeer grote rol en zo zou ik nog heel veel over de symboliek van water kunnen schrijven. Water als levenswater.

Water je mag trots zijn op je naam

Rudy fijn om te lezen dat je aan het opknappen bent.
Kusje op je bolletje:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup, er zijn hondenlosloopplaatsten, daar mag het wel ;)

Mijn hond kan niet los in de buurt, hij is een zwerver en weet elk plekje in de buurt waar mensen etensresten gooien. Die blijft dus weg tot de hele buurt gezuiverd is!
Er lopen hier ook veel honden los in de buurt, vaak ook nog zonder baas en niemand die de poep opruimt. Het is bij ons echt een probleem omdat het een nogal versteende buurt is en binnenkort zal hier ook beter gecontroleerd gaan worden. Het is lullig maar ik ben daar wel voor! het glijen door de poep is namelijk geen lolletje

Ik ga iedere middag op de fiets naar het stadsbos en daar mag Tapas wel los, kan hij lekker rennen naast de fiets! snuffelen en jagen!
en dat gaan wij nu dus doen ;)

tot later weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien je schreef laatst dat je er moeite mee had dat je alleen positieve dingen te schrijven had, omdat je niets vervelends meemaakte in je leven. Dat is toch iets om van te genieten lijkt me.
Maar helemaal waar is het denk ik niet want je hele gereutel over het veranderde scherm op het forum gaf mij een gevoel dat je niet zo happy in je vel zat. Je was er zo van slag van.
Ik heb al jaren hetzelfde scherm hier, zonder vriendenlijstjes en ik vind het wel prima

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vervelend Safi dat je partner weer is gaan drinken.. jammer dat je in eerste instantie mee bent gaan doen en goed dat je ook weer gestopt bent, het voegt gewoon echt niks toe.
zowel Woman als Pippie hebben dat vandaag ook weer duidelijk gemaakt.
Woman, de laatste keren dat ik nog gedronken heb voelde ik me schuldig bij elk glas dat er naar binnen ging en zelfs doordrinken hielp niet, het schuldgevoel bleef en ik was daarna echt 2 dagen ziek van mezelf.
Dat is meteen ook de laatste keer geweest en inmiddels 16 maanden geleden. Ik wil het echt niet meer!!

en nu gaan we echt naar het bos toedoeledokie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: je beseft dus wel dat je je op glas ijs bevindt. Je man die weer elke dag drinkt is niet best, maar inderdaad daar moet hij zelf achter komen.

Tapas: ik hoop dat het vandaag allemaal beter met je gaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...