Spring naar bijdragen

Hoeveel consumpties heb jij al laten staan ?


Marcus

Aanbevolen berichten

Hoi Ruben, misschien is het handiger als je je draad niet als dagdraad opent, maar bijvoorbeeld bij tips en trucs, of een andere draad die niet per dag gaat.
Ik ben sinds 11 juli 2007 gestopt met drinken en heb juni 2008 zes glazen wijn gedronken, daarna geen alcohol meer. Het is dus, op een score van ongeveer anderhalve liter wijn per dag, rekenkundig nogal ingewikkeld om met je mee te tellen hoeveel ik er heb laten staan inmiddels.
Maar veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grofweg 7000 schat ik zo! (6 per dag, in okt. 2005 gestopt, tssssssssssss wat veel hè). En je hoeft er NIETS voor te doen, het gaat vanzelf.

Nou het triggerde toch om het precies uit te rekenen, 1202 dagen geleden gestopt (25 oktober 2005) en dronk er (eerlijk gezegd) 6-7 per dag (een literfles witte wijn minstens, in het weekend soms 2 liter per dag dus zeg gemiddeld 55 consupties per week is véél meer dan hiervoor nl. 66.110 glazen wijn? Huh? Water, waar maak ik nu een fout? O ja, ik zie het al, ik moet de weken rekenen.
Of de dagen, 55 per week is gemiddeld 7,8 consumptie per dag, dat haalde ik mákkelijk zeg maar 8 per dag, het weekend meegerekend, is 1202 x 8 = 9.612 dames en heren, wat een allemachtige hoeveelheid drank heb ik laten staan zeg. :wacko::$:huh::(:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, leuk! Even een beetje op de losse vingers uitrekenen:
ongeveer 700 dagen x 12 flesjes per dag = 350 kratten...
(en dan reken ik de weekends en de vakanties niet mee)
Geen wonder dat er een economische recessie is!
Da's allemaal de schuld van Alcohol de Baas!!!
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit ongeveer op 680 dagen. 3 flessen wijn en 1/2 l jenever per dag (dit was het gemiddelde van mijn laatste half jaar). 2040 flessen wijn en 340 liter jenever. Poepiehé dat is veel!
Hoeveel geld heb ik dan wel niet uitgespaard? € 17,- per dag keer 680 = € 11.560,- :fluit; :fluit; :$
Inderdaad, mijn ex-slijters en de supermarkten hier hebben flink aan omzet ingeboet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed ik doe ook even mee, ik ga uit van de laatste maanden vorig jaar, hoeveel ik toen dronk.

3x in de week twee flessen (liters)
Een liter is 9 eenheden dus dat is 18 eenheden.
Daarna naar de kroeg, ongeveer 12 vaasjes ehm hoeveel eenheden is een vaasje ??? volgens mij twee. das dus 24 eenheden. vaak nog twee wodka.
Tussenstand 34 eenheden. thuis nog een halve liter wijn, is 4 eenheden.
38 eenheden, x drie = 114 eenheden per week.
Ik ben 3.5 maand gestopt ongeveer dit jaar dus dat is dan ongeveer 20 weken
20 weken x 114 = 2280

2280 eenheden heb ik dus laten staan dit jaar.

Aan flessen gespaard (ongeveer) 720 euro
In de kroeg (ongeveer) 1800 euro
Samen 2520 euro.

Vind je het gek dat ik nu altijd een volle koelkast heb en weer een behoorlijk gevulde kledingkast :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst eens de vraag "Hoe eerlijk is een verslaafde"? Waarom ik die stel? Lees verder... ;)

Ik kwam onlangs een stukje papier tegen van mijn intake voor een afkickkliniek van vorig jaar. Daarin stond dat ik op dat moment 1 tot 2 flessen witte wijn per dag dronk. Normaal formaat. Maar dat was al gelogen, want ik dronk altijd literflessen slobberwijn. In de kliniek zelf heb ik dat al meteen bijgesteld naar 2 tot 3 literflessen per dag. Maar het waren er eigenlijk altijd al minstens 3. Meestal ook precies 3, want dan was het op. Maar soms ook 4 en in een uitzonderlijk geval 5. Tegen het einde van m'n klinische behandeling heb ik het dus pas willen toegeven hoeveel het echt was... Hoe erg kun je jezelf voor de gek houden!

Maargoed, waar zal ik dan van uitgaan. Hierboven wordt uitgegaan van 9 eenheden per literfles - ik denk dat 8 realistischer is.
Ik denk dat 3.25 liter per dag een realistisch gemiddelde is. Aangezien ik tot vandaag 289 dagen geen alcohol heb gedronken maakt dat 8453 consumpties, afgerond 8500.
Best veel, zeker als je bedenkt dat dat zo'n 4700 euro heeft gekost (5 euro per literfles).

Nou heb ik dat niet allemaal uitgespaard, aangezien ik vrij weinig at en ik nu natuurlijk vervangend vocht drink (dat scheelt wel veel, want ik drink eigenlijk alleen thee). Maar ik kan nu wel meer leuke dingen doen!


-- Edit: typefoutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is misschien wel leuk om uit te rekenen wat je hebt bespaard door niet te drinken en ik heb het zelf ook wel eens gedaan en kwam ook tot onthutsende bedragen.

Wat opkwam bij mij is hoe arrogant het is te denken dat ik het zou hebben volgehouden met zulke aantallen en dus geld bespaard heb hahahaha....

Brrrr.....

Een andere vraag die bij me opkwam is wie heeft het eigenlijk allemaal betaald ?
Ik zelf ? Ik dacht het niet... mijn geld kwam ook van bronnen als diefstal (geen facturen maken en zwart afrekenen) ; kas leeghalen en bijvoorbeeld pinnen met de gezamelijke pas (he dat is toch ook mijn geld heb ik recht op ! ; lekker krom redeneren)
Kortom ik teerde en zoop en gebruikte ook nog eens op andermans kosten.

Zomaar wat gedachten.

Peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben niet zo goed in rekenen, meer in taal. Dus op de vraag hoe veel ik dronk? Te veel (huismerk wijn en bier en later alleen bier met af en toe een beugelflesje jenever).
Wat heb ik bespaard? Veel! Mijn gezondheid wordt beter, mijn gezinssituatie komt in rustiger vaarwater, kan leuke dingen doen met het geld wat ik aan alcohol uitgaf en, zeer zeker niet onbelangrijk: mijzelf dooddrinken is me bespaard gebleven .
Wat levert het me op? Een gevecht met gremlins die ik om bovenstaande redenen te belangrijk vind om op te geven. Geef de alcohol op en kies voor gezin!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

voor mij is vandaag de tweede dag... maag goed, toch iets van 18 laten staan!
Morgen weer een dag, hopelijk gaat het aantal stijgen! Het aantal glazen die ik niet heb gedronken, uiteraard!

even iets anders, ik ben hier nog totaal nieuw, kan iemand mij vertellen hoe ik mijn nicknaam kan veranderen?
groet,
m.
ps: ben erg blijf dat ik jullie heb gevonden! ; )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...