Spring naar bijdragen

Dinsdag 7 april

Mai

Aanbevolen berichten

Welkom Tim!
Eén ding is zeker: je zult hier veel herkenning vinden!
Misschien kan je voor jezelf eens op een rijtje zetten wat je nu eigenlijk wilt, en waarm je minder of niets meer wilt drinken?
Dat klinkt misschien gek, maar om te stoppen/minderen moet je heel gemotiveerd zijn!

Lees mee, klets mee, klagen mag (schreef van de week iemand), en als je hulp nodig hebt is er altijd wel iemand om mee te praten, of je door een moeilijk moment te trekken!

Verder allemaal fijne nacht!:lips:
Het is vroeg, maar ik ga maar eens een beetje lezen of zo!
Later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 229
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tim, het is moeilijk. Ik heb ook geen werk meer. Gelukkig heb ik nog een hond, dus ik moet er wel uit 's morgens, ik kom nog eens onder de mensen enzo.

Ik heb ook een tijdje geprobeerd om te minderen, maar zo gauw je denkt dat het lukt ( na een paar keer)gaat het weer fout.
Huil maar gerust, ik vind het moedig van je, om je probleem onder ogen te zien.

Je bent gewoon verslavingsgevoelig, dat is wel duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gokken en alcohol is geleidelijk gegaan gok nu voor zo'n 250 euro in de week..... dus het is behoorlijk erg..... en ben er zo zat van, had zo'n goede baan, goed salaris en gooi alles over de balk...... voel me een junk en dat past niet bij me als je me ziet, voel me misselijk iedere dag........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Dhendro, ik zuip later door, lig langer in bed en ga zo maar door.

Maar ik mag van mijn man niet meer drinken bij anderen, dat heb ik hem beloofd en dat lukt me goed, wat hij schaamt zich voor mij als ik half bezopen aan het lallen ben.
Ik zit op de een of ander manier hem dan altijd in de ze!k te zetten.

Hij werkt als nachtportier, dus heb ik de late avond voor me alleen.
en de vroege ochtend naar de kl@te.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja spud dat zeg je goed, weet je, als ik naar supermarkt ga op een kratje te halen? dan kijk ik waar ik het laatst ben geweest , dat ga ik naar een andere zodat het niet opvalt, dat is toch debiel? voor alle duidelijkheid, ik ben 's avonds niet ladderzat hoor, sta gewoon om half 9 op, maar ik drink gewoon om me zorgen te vergeten, om rustig te worden.... en heb een paar keer dit forum bezocht alvorens ik iets ging schrijven want vond het eng........ en nu nog steeds trouwens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het enige wat ik leuk, of leuk tussen haakjes, hoe je het noemen wil vind is poker en roulette, en dat doe ik nu dus overdag oja en solliciteren, en ben er zat van, wil weer genieten... vrouwen hebben mij het de afgelopen 2 jaar behoorlijk lastig gemaakt en daardoor ben ik gaan drinken gokken, het enige wat ik nu nog wil is een leuke baan en genieten van het leven..... goh als ik dit nu allemaal schrijf trilt mn lichaam, zo eerlijk ben ik nog nooit geweest........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gokken stopt bijna nooit, ik had vroeger een gokverslaafde vriend, elke cent moest er naar toe. Altijd weer hopen om het terug te winnen. Maar als hij dan won, wilde hij meer en dan verloor hij de winst weer. Geestelijk was hij er altijd mee bezig; hoe kom ik aan geld; wanneer kan ik weer. Lichamelijk super gestresst tot aan een hartaanval toe. Gescheiden, baan kwijt en maar blijven hopen op de "klapper" die hem zou moeten redden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fijne woorden spud... en dhendro dat ken ik, ik had vandaag 100 euro gestort voor het pokeren en vanmiddag had ik 300 euro winst, dan denk je hij gaat cashen, nee hoor ik wilde meer en nu ben ik alles kwijt en zo gaat het meerdere keren per week, ik ben nooit tevreden met iets, als is het 200 euro......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tim,

Van harte welkom hier.
Tja, heel herkenbaar, steeds naar een andere supermarkt gaan omdat het anders teveel opvalt.
Drank zorgt voor niets dan ellende en zorgt er ook voor dat je je kop in het zand gaat steken voor je problemen.
Als je stopt kan dat heel confronterend zijn .
Je gaat beseffen dat je wat aan die problemen moet doen inplaats van ze te verzuipen.
Dat kan het begin zijn van een nieuwe weg die je ingaat.
Je bent nog harstikke jong en hebt nog zoveel kansen.
Heel goed van je dat je in elk geval nu je drank en gokprobleem onder ogen wil zien en ons hier opgezocht hebt.
Ik hoop dat je hier de steun kan vinden die je nu zo hard nodig hebt.
Wij zijn er in elk geval voor je.
En eng om te schrijven?.. ach, dat vond iedereen in het begin, je zult zien dat went heel snel.
Blijf lekker meeschrijven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over een ander soort gokken gesproken.
Ik gok erop dat het met mijn relatie met MR Right niets gaat worde3n.
Er zit geen diepte en geen vooruitgang meer in.
Samenwonen, daar geloof ik niet in en dit lat gedoe geeft me weinig voldoenning.
Kortom ik ga de relatie verbreken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk, dat mijn stiefzoon ook een online gokverslaving heeft. Hij heeft vorig jaar januari € 10.000,--gekregen uit een erfenis. Een half jaar later zat hij zonder stroom en gas, want hij had van af februari niet betaald. Dan vraag ik me af, hoe kan iemand met € 10.000,-- de maand erop de Nuon niet meer betalen. Zijn huis is helemaal verwaarloosd, hij zelf ook. Hij is heel gesloten en heeft ook geen vrienden, maar hij wel een stopcontact op de gang van zijn flat gevonden, zodat hij wel stroom heeft voor zijn computer en niet voor licht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
rapilos

Hoi Tim,

Van harte welkom hier.

Tja, heel herkenbaar, steeds naar een andere supermarkt gaan omdat het anders teveel opvalt.

Drank zorgt voor niets dan ellende en zorgt er ook voor dat je je kop in het zand gaat steken voor je problemen.

Als je stopt kan dat heel confronterend zijn .

Je gaat beseffen dat je wat aan die problemen moet doen inplaats van ze te verzuipen.

Dat kan het begin zijn van een nieuwe weg die je ingaat.

Je bent nog harstikke jong en hebt nog zoveel kansen.

Heel goed van je dat je in elk geval nu je drank en gokprobleem onder ogen wil zien en ons hier opgezocht hebt.

Ik hoop dat je hier de steun kan vinden die je nu zo hard nodig hebt.

Wij zijn er in elk geval voor je.

En eng om te schrijven?.. ach, dat vond iedereen in het begin, je zult zien dat went heel snel.

Blijf lekker meeschrijven!

ja ik zie dit als een kans, ik kan wel moelijk gaan doen en naar de dokter gaan, maar ik wil het eerst zo proberen, ik weet dat het bij mij nog niet zo erg is als anderen, maar het is voor MIJ te erg, ik wil gewoon normaal een biertje kunnen drinken en normaal een potje poker kunnen spelen. en hetis nu een obsessie voor me, als ik opsta dan ga ik pokeren, en ik moet nu juist solliciteren dat moet prioriteit nummer 1 zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Ik heb niet alles bijgelezen, dus val er zo even tussen, maar ik wil toch nog even bedanken voor de felicitaties. Wie had twee jaar geleden gedacht dat ik op een gegeven moment 'mijn' dag van de maand zou gaan vergeten?
Maar toch, ik was het vergeten. Soothe stelde me even op de hoogte, en ik vond het niet eens zo'n big deal. Niet drinken is na 2 jaar en 8 maanden gewoon geworden, ik ben er niet meer dagelijks, en zelfs niet maandelijks mee bezig. Geeft een hoop rust in het koppie, dat kan ik jullie verzekeren. En aangezien mijn hoofd meestal niet zo rustig is kan ik dat wel gebruiken.

Alle stoppers, aspirant-stoppers en volhouders wil ik graag zeggen: laat dat eerste glas staan! Je leven wordt er een stuk rijker, eerlijker en leefbaarder door.

Ga goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tim,

Ik moet wel een beetje lachen om je, waarom denk je dat het bij jou "nog niet zo erg is als bij de anderen"
Volgens mij heb je wel degelijk een net zo,n groot probleem.
Kom op joh, zie het onder ogen.
Klinkt heel hard,maar kan je wel weer op de goede weg helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
rapilos

Tim,

Ik moet wel een beetje lachen om je, waarom denk je dat het bij jou "nog niet zo erg is als bij de anderen"

Volgens mij heb je wel degelijk een net zo,n groot probleem.

Kom op joh, zie het onder ogen.

Klinkt heel hard,maar kan je wel weer op de goede weg helpen.

maakt niet uit, je mag lachen, ik probeer hier van te leren...... ik voel me nog geen alcoholist, al zegt mn verstand van niet...... maar het feit is dat ik gewoon normaal wil zijn.... ben er zo zat van.... mn 10e beirtje is alweer open, en morgen gewoon weer op en dat is dus niet de juiste manier.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...