Spring naar bijdragen

woensdag 8 april


diane

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 255
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goedemorgen deze morgen!!!!

ik heb heerlijk geslapen, af en toe wakker omdat ik lag te bedenken wat vandaag te doen.
de koffie staat te pruttelen, broodje ligt al in de oven hmm.

maar goed ik ben er dus nog niet uit, of ik vandaag met paps mee naar de camping ga of thuis blijf en de administratie ga doen:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat het zomaar een hele speciale dag gaat worden, als ik sta te douchen hoor ik normaliter alleen de auto's voorbij razen.

nu had ik het genoegen van een gekwetter van hier tot tokio.
na het douchen even snel het raampje open gooien en tot mijn verbzing stond daar al een reiger, fris en fruitig mijn beslagen raam te bekijken!

daar werd ik zowaar gewoon, heel simpel blij van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Beertje in lenteslaap is ook van bed. Ook hier al behoorlijk actief. Was draait, schooltassen zijn al klaar, doggy ligt voldaan in de tuin (is een buitenhond, die wil nooit naar binnen) en ik zit aan m'n 2e bakje koffie.
Manlief moest vroeg op en is de deur al uit. Dan kan ik me nog even omdraaien, maar dan slaap ik zo vast, dat ik met hoofdpijn wakker word. Vandaar zo actief vanmorgen. Is ook wel lekker, hoef ik straks niet zo veel meer.
Tas, hier zijn het eendjes die me begroeten in de tuin. De hond doet ze niks, laat ze zelfs tegen haar aanslapen. Lief gezicht!
Gisteren de 1e babyeendjes gezien; 12 minipingpongballetjes drijvend op het water :D.
Straks naar de verslavingsarts :huh:, maar ik moet vroeg, dan heb ik het maar weer gehad. Ga haar wel voorstellen te stoppen, want ik kom met haar geen stap verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lekker he, al dat nieuwe leven! alhoewel ik hoop dat de eendjes hier even wegblijven, met vier eigen monsters en nog eens vier van de buren is mijn tuin niet echt veilig te noemen.

begrijp ik het goed orleando, gaat het nog steeds niet met de hulpverlening?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, helaas niet. Wel een gesprek gehad met jeugdzorg erbij, die toen steeds voor mij in de bres sprong, maar als die er niet bij is laat ik me heel snel overbluffen. Het gesprek begint meestal wel goed, maar ze weet het op de een of andere mannier zo te wenen, dat ik me in een hoek geduwd voel en durf dan niet tegen haar in te gaan. Laatst dus wel gedaan en dat voelde als een hele opluchting voor mij. En eerlijk gezegd heb ik eindelijk het idee de goede weg op te gaan. Nuchter, helder, maar zonder die misplaatste jubelstemming van de vorige keer. Ik leef nu gewoon zoals ieder ander, ook met problemen die ik zelf moet zien op te lossen, maar zie wel in, dat drank me alleen maar meer problemen levert en de rest opschuift. De vorige keer had ik echt zo'n kijk mij eens geweldig nuchter zijn gevoel, maar toen dat weg was, viel ik in een gat. Is dit het nou? Dat heb ik nu niet. Nu zit ik lekker in m'n vel en dat schijn ik ook uit te stralen.
Alleen vreet ik me alweer een paar dagen op, omdat ik straks naar haar moet en dat lijkt me geen goed teken. Dus wil ik haar voorstellen te stoppen, want ik ervaar onze gesprekken niet als hulp..
Wat een geraaskal op de vroege morgen, maar je begrijpt wel wat ik bedoel. Kom straks wel melden hoe het gegaan is. Met de therapie 1x per week 's avonds ga ik wel door, want daarbij heb ik wel het idee, dat het me verder kan helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

's Morgens! Werd net verkreukeld wakker, op de bank in slaap gevallen rond 10 uur gisterenavond. Was beetje veel moe. Katerig gevoel trekt wel sneller weg dan mét een kegel...pure winst :huh:
Er gebeurd zoveel de laatste tijd, kan het wel bijhouden...ik bedoel raak er niet van ondersteboven maar dan heb ik dus plaatsvervangend zo'n dut waar ik bij indommel, zo eens per week.
Weet ondertussen nauwelijks wat zich hier afspeeld...een ding is zeker, nu heb ik effe de tijd :D

Morguh Tasseke, bijzonder zeg die reiger! Lijkt me heerlijk wonen aan de waterkant :) (of was ie verdwaald?) Als ik naar buiten kijk zie ik wel eens koolmeesjes in 'mijn' kastanjeboom zitten...ook gezellig ;)



Willem de Ridder Jip....heb nog ergens bestofte cassettebandjes van hem liggen. Was best relaxed om naar zijn eigenaardige stem en dito verhaaltjes te luisteren. Als ik met niet vergis, hadden die verhaaltjes een spirituele lading. Zal eens googelen :musicnote:

Sneeuwwitje gaat het weer een beetje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo even dochterlief geholpen met een mega ontbijt, positief toegesproken voor haar toets! en toch maar besloten dat ik naar de camping ga! lekker even ontstressen (hmmm, caravan schoonmaken)

Orleando,
als je inderdaad het gevoel hebt dat het je niet helpt en als je daardoor in de stress schiet.... dan kan je inderdaad beter stoppen.
Maarrrrrr, is het misschien een idee om eerst iemand anders te vragen, tenslotte valt en staat de hulpverlening bij een goed en vertrouwd gevoel en het gebeurt vaak dat het contact niet klikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is niet onderzocht welke therapie het beste bij je kan passen Orleando? Je bent toch niet 'afhankelijk' van een verslavingsarts? Mijn arts schrijft alleen maar pilletjes voor, de rest onderga ik in therapie.
Het gaat toch om verkenning van jezelf....dat lijkt me de eerste stap..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Carolien

Morning Harro

:light: Hee, klinkt beter dan Harrie :D Je brengt me op een idee....en om je voornaam te veranderen hoef je niet naar de notaris B)
Ga m'n rijstepapje eens uit de koelkast graaien en sinaasappeltjes persen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem is bij mij denk ik, dat nu ook jeugdzorg om de hoek is komen kijken (en dat helaas ook dankzij mijn therapeute, maar dat heb ik al meer dan eens beschreven..) en ik nu min of meer wel verplicht ben therapieen te volgen om zo aan te tonen daadwerkelijk wat aan mijn verslaving te doen (deed ik dus al), zodat het welzijn van de kinderen niet in gevaar komt. Niet dat ik ze wat aan zou doen, maar je weet hoe die therapeuten denken.
Creatieve therapie geven ze hier niet, heb het wel bij GGZ gehad. Wat ik zelf doe is veel in mijn dagboek bijhouden, RET (dankzij Tapas ) en uiteraard al bijna een half jaar van die rommel afblijven. Okee, een paar kleine misstapjes, maar pijlsnel opgekrabbeld en doorgegaan op de goede weg.
Ik voel me bij haar gewoon niet op m'n gemak, te veel gebeurd en gezegd wat ik niet zo snel vergeet.
Maar hoe vaak ik ook zeg dat ik me goed, sterk enz voel, altijd hamert ze erop, dat ik dat dan maar moet gaan bewijzen...Nu heb ik echt het gevoel van, bewijs jij dan maar eens, dat je me nu eens echt gaat geloven, want ik ga tov haar zeer zeker niks meer bewijzen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jij zelf aangeeft therapie te willen ondergaan moet ze je daarbij helpen. Lijkt me vreemd dat ze je dat gaat weigeren. Jezelf bewijzen, belachelijk....geen argument. Om het welzijn van je kinderen als argument te gebruiken zodat zij alleen je kan bekoeieneren mag dan een verplicht onderdeel van je behandeling zijn, maar wat is daar therapeutisch aan :huh:
Zoek zelf uit wat je wilt, nu ben je aan haar overgeleverd en ik kan me voorstellen dat je daar niet voor kiest.
Besef dat je de vrijheid hebt om ZELF op zoek te gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moet je zo het gesprek ook in gaan. Ik werk retehard en heb het gevoel dat jij het niet serieus neemt en dat ben ik zat. Zonder vertrouwensband is het moeilijk samenwerken. Orleando, je verwacht steun en niet een 'beoordeling' want dat werkt niet bij jou. Wat moet je nog meer doen om te bewijzen dat je er mee aan het werk bent? aan de andere kant heeft Har ook een beetje gelijk want ze prikkelt je wel om het vol te houden!

har, was jij niet zo enorm tegen cognitieve therapie? hihi, wat leuk om te lezen dat je er zoveel baat bij hebt. Het is mijn redding geweest en ik pas het nog steeds dagelijks toe. Niet graven en denken.... maar doen!! Dat graven hebben we al veel te lang gedaan en tot nu toe heeft dat nou niet het gewenste effect gehad, met doen kom je zoveel verder. Het hier en nu!

okee, douchen en aankleden!! er moet weer gewerkt worden vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag naar de mogelijkheden Orleando, als jezelf nog niet zo ver bent daar een keuze in te maken mag je haar aan het werk zetten. Als ze zegt dat ZIJ dat voor jou bepaald en haar begeleiding voldoende is, mag je haar rustig eens op haar nummer zetten ;) Succes :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, Tapas...vernoemde het alleen als mogelijkheid. Ik doe gedrags- en beeldende therapie ;)
Meid, ik doe momenteel zoveel wat me op het goede been zet dat het daar niet aan ontbreekt....mijn dagen zijn goed gevuld, kom tijd tekort :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
Ik ben Sonja en al een hele tijd niet op deze site geweest.
Ga eens even rustig lezen, heb vandaag een vrije dag en ben van plan om weer een beetje mee te kletsen. Ik moet me vast opnieuw voorstellen, want er zijn zoveel nieuwe namen.
Een jaar geleden ben ik gestopt met drinken, ik ga 3x per week naar een AA meeting en daar heb ik heel veel aan. Op de momenten dat ik dacht dat ik de 12 stappen wel door had ging het weer fout.
de laatste slok deze keer was 21 maart, gelukkig een eenmalige aktie, maar toch het zet je weer een stuk terug, daarvoor was ik 7 maanden nuchter. Ben nu weer op de goede weg voel me fit en helder en probeer veel te leren van mijn terugvallen, dus ga weer veel lezen hoe andere mensen hier mee om gaan en gewoon voor de gezelligheid.

Ik wens iedereen een fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...