Mai Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 Albertina Heb even wat geslapen..Dat ging wel goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tim25 Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 ja inderdaad, ga lekker op de oosterse toer heb er nu al zin in mar ja nog een beetje te vroeg he!maar heb kei last van mn maag en darmen grrrr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 Tim, misschien is het handig om meerderekleine maaltijden te nemen. Beter voor je maag en darmenen om de trek wat op afstand te houden. Niet met lege maag naar de supermarkt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tim25 Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 ik ben al naar de supermarkt geweest dus daar hoef ik niet meer heen, amstel was weer in de aanbieding en ben er met een glimlach omheen gelopen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 Het is idd te triest voor woorden Jip!Tim, koken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 dat mag Jip!Ze zijn 10 en 11 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 Ze zijn net thuisLekker vrolijkTuurlijk zie ik er tegenopMaar het is hier uiteindelijkde beste keus, nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 Hallo beste mensen,Hier nog altijd op het goede pad.Ik kom nog wel terug vandaag, maar ik drink niet en rook niet vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tim25 Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 haha nee nee ik begin over een uurtje, tijden king of queens is standaard....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 Kirk, ik vind je een dappere,niet drinkende doorzetter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 Jip, wat is leuk?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 Ja Jip!Leuke leeftijdenIk geniet erg van zeHet zijn ook erg leuke, normale kinderenZe zien dat het anders kanIk vind ze slim en erg wijs!Het komt wel goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 Ik las het KirkyDat was even schrikkenBlij dat het zo afgelopen is! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tim25 Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 ja dat doe ik zeker marieke, ja en ik heb vanavond nog het gesprek met de kennis van verslavingzorg, en daar ben ik toch wel een beetje zenuwachtig voor, dus ben blij als het voorbij is hahaha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 Hallo Marry!Welkom! Hier moet je zijn!(op discussie antwoorden ipv verzenden) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 Kan ik me voorstellen Kirk!Ik ga koken, zoon gaat zo crossen!An, Anjo, Houtje, Albertina....Ik ben blij dat jullie gezegd hebbenwat je wou zeggen. Ik had natuurlijk alles overwogenIk leer en leerOok om op een andere manier naardingen te kijken. Het is de moeite waard! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 Spud, geniet van je vrije dagen!Rustig aan hè! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 Marjo: ook in het 'echte' leven zullen mensen je die vraag stellen of ze zullen het zich in stilte afvragen.Dus ook hiermee kan je mooi oefenen. Ik vroeg je het gisteravond en je kon vannacht niet slapen.Je hoeft voor niemand verantwoording af te leggen alleen ten opzichte van jezelf en de kinderen.Maar ik blijf erbij, ik zou ondersteuning vragen voor jezelf. Spud: tegenwoordig bestaat er een middel waardoor het roken vies wordt en volgens mij ook het drinken smaakt niet meer of de trek verdwijnt met het spul, een soort wondermiddel.Zo ver ik heb gehoord werkt het heel goed. Zelf gebruik ik de nicotine zuigtabletten en werkt voor mij perfect. Nooit kunnen denken dat het me zou lukken allemaal.Ik heb mijn dipje ook weer gehad vandaag en ga lekker de avond in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 Ik kan me voorstellen dat je zo denkt SpudIn feite is het natuurlijk ook zo! Behalve jij,is er niemand anders die dit kan beslissen.An, ben blij dat ik hier kan "oefenen"Het leven op de kop, dan kun je somsniet slapen. Op zich niet zo erg. Vannacht maar weer.Eigenlijk hebben we het hier prima op de ritVerantwoording willen af leggen is oud gedragvan mij. Hardnekkig soms. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 quote: Originally posted by: SpudLief van jullie dat je er naar vraagt... Nee, gaat niet lekker hier. De kriebels zijn weer uitgesteld naar morgen omdat ik vanavond visite krijg. Maar ben er wel heel erg mee bezig. Mijn stoppen van 8 dagen niet-roken heb ik vandaag over m'n schouders gegooit. Ja shag in huis gehaald. Ben dik niet tevreden met mezelf op het moment. Zie erg tegen de visite op omdat dat me nu dus tegen houdt om te drinken, terwijl ik de power juist uit mezelf wil halen om de eerste te laten staan. Op dit moment laat ik mezelf dus behoorlijk vallen, zo voelt dat. Ben van plan om dan toch maar naar de huisarts te gaan om tegen het roken iets te vragen, misschien doe ik er niet onverstandig aan om dan ook maar meteen iets tegen het drinken te vragen. En da's wat ik zo ontzettend allemaal niet wil! Voor mij voelt dat alsof ik dan de touwtjes van m'n leven uit handen geef en die wil ik ten allen tijden graag zelf in handen houden. Spud,Juist door te stoppen met verslavingen: drank, sigaretten, etc. neem je de touwtjes van je leven in eigen handen.Stoppen is ook niet op wilskracht alleen te doen. Uiteraard moet je willen en het liefst moet je er alles voor over hebben om te stoppen met drinken (vind ik voor mij nog altijd 1ste prioriteit) en je vrijheid weer te krijgen. Je mag dus alle middelen inzetten om te stoppen met drinken. Dus ook ondersteuning van huisarts, vrienden, therapeuten, medicatie, enz.Ik zou zeggen: GA VOOR DIE VRIJHEID en laat het eerste glas ten allen tijde staan en die peuk ten allen tijde liggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 Marion, van harte met je verjaardag Gun jezelf een nieuwe start op je 55e, dat is het mooiste kado wat je jezelf kunt geven.Spud, sterkte, ik hoop dat je het weer op de rij krijgt voor jezelf. Er ligt een zalig lang paasweekend voor me.Vrijheid. Ik las gisteren een discussie op een boeddhistisch forum over wel of geen alcohol.Al die meningen, al die discussies....Ik kon er maar 1 heldere opmerking uithalen: waarom zou je. En er was geen enkel antwoord op die vraag te lezen.Ja zo simpel is het. Waarom zou je.Ik hou het hoofd liever helder.Of zoals Byron Katie met haar methode zou vragen: is er 1 stressvrije reden te bedenken om dat te doen.Nee die is er niet. Drinken leidt altijd tot stress of de oorzaak is stress.Als ik blij ben is dat genoeg. Als ik verdrietig ben is dat genoeg.Ik hoef helemaal niet te drinken. Ik hoef ook niet te denken dat ik moet drinken.Zaaaaaaaaaaaalig Paaaaaaaaaaasjen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 Ja, waarom zou je?!Mooi Kate!Voor jou ook een zalig pasen!Nu naar buiten met de hond... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 Nog niet bij gelezen.Maar ik wil Marion heel graag een fijne dag toewensen!Van harte lieverd en ik hoop dat dit een heel productief, evenwichtig jaar voor je wordt, waarin je weer een stukje van jezelf terug vind dat je dacht kwijt te zijn.Je bent een sterke moedige vrouw en ik heb grote bewondering voor je.Don't give up! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 quote: Originally posted by: SpudJa An, volgens mij moet ik dat maar gewoon doen en me er niet meer tegen verzetten. Blijkbaar is dit iets wat ik niet alleen kan. Maar ik log uit, want anders gaan jullie misschien posi energie in me steken en dat zou zonde zijn. Ben te nega, te cynisch en te teleurgesteld in mezelf om er voor open te staan. Negeer me maar gewoon, want begrip, tips of wat dan ook positiefs doet op dit moment gewoon pijn. En zelf ben ik nu echt niet op m'n ondersteunendse best en dan zou ik me alleen maar schuldig voelen. Fijne avond! Geniet van de zon. Ja hallo Spud, als jij je schuldig zou moeten voelen dan zou ik dat ook moeten!!En ik voel me niet schuldig.Met al mijn verslavingen ben ik al jaren en jaren bezig en het wordt steeds beter en beter.Ik ga vooruit. Kan ik het helpen dat ik dat heb en kan jij het helpen dat je het hebt?Het mooie is dat er tegenwoordig zoveel hulp(middelen) zijn die ons kunnen helpen, dus dat kunnen we wel doen. De tijd van schaamte en schuld hebben we gehad hoor. Of je het wilt of niet hierbij nog een lading positieve energie!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tim25 Geplaatst 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst 9 april 2009 hallo iedereen!heerlijk gegeten net en nu aan een kpje koffie, dit is voor het eerst sinds tijden dat is 's avonds een kop koffie drink en het bevalt me prima!! aan het einde van de middag had ik het wel even moeilijk maar het gaat nu prima! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden