safidepafi Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Oh je was er al..nou dan mag je het zelf vertellen.Take care meissie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Ik voel me uitermate rustigIk ben de uitdaging aangegaanIpon!UitgeschakeldGeen macht meer over mij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Er is werkelijk geen enkele reden om bezorgd te zijnHet voelt goed, dwz ik voel niets. Niet aangeschotenof dronken. Eerder de touwtjes weer in handen.Maar stel, dat het anders afloopt dan ik nu kan inschatten, trek ik aan de bel!Het voelt vrij!Ik ben weer de baas!Niet de drank.Er is geen macht meer.Het is over! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Ja, Marjo, drinken is een bewuste keuze.Bewuste keuzes zijn echter niet altijd de beste keuzes.Na mijn uitglijer van 10-11 december (Of zal ik dat ook maar een experiment noemen? Ik ben per slot van rekening wel doelbewust 4 kleine wijnflesjes gaan kopen!) heb ik wel weer van doen gehad met alle knokpartijen om voor mijn nuchterheid te vechten. Heerlijk hoor, die craving en zucht. Pas begin februari ging dat weer beter, maar omdat ik toen besloot om te gaan stoppen met roken heb ik HEEL BEWUST GEKOZEN OM VERDER TE GAAN MET HET SLIKKEN VAN REFUSAL. Een verstandig besluit van mezelf.OK. Dit is natuurlijk mijn mening.En ja, er waren mensen die het hebben zien aankomen. Zelfs mijn man merkte de tijd daarvoor al wat aan mij. Nu weet hij dat hij eerder mag/kan/moet ingrijpen.Net als jij, heb ik niet van te voren gezegd: he, beste lieden, ik ga wijn kopen, want ik wil even een experimentje doen.En nee, ik weet niet wat morgen brengt, maar ik weet wel dat ik vandaag gelukkig weer nuchter mag afsluiten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Marjo,Ik hoop dat het goed is wat je gedaan hebt.Ik zou zelf zo,n test nooit durven doen uit angst dat het dan weer helemaal mis zou gaan.Ja, ik ben ook zo,n iemand die krampachtig aan het niet drinken is. Wat is wijsheid, krampachtig niet drinken geeft ook een vorm van spanning.In elk geval durf ik zo,n test niet aan.Ga je goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Ik ga naar bed. Marjo succes met je 'experiment'. Maar ik ben er eerlijk gezegd een beetje pissig over dat je zo'n bommetje dropt en vervolgens pas veel later weer doodleuk komt vertellen dat het allemaal wel meevalt. Misschien spoor ik niet maar deel dat soort dingen dan niet en bel gewoon eerst iemand want kennelijk heb je telefoonnummers.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 He, Soothe, zie ik je berichten plaatsen, maar ben zo druk met Marjo dat ik je haast vergeet te vragen hoe het gaat met jou en je toekomstplannen. Ik mag trots zijn op 7 rookloze weken. 't Is echt wel te doen, hoor! Kwestie van die eerste niet te nemen. Duhhhh, I know.Pippi, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Corinne, ik begrijp je boosheidIk heb Klaas van te voren ingelichtHij heeft er geen moment moeilijk over gedaanWaarschijnlijk straalde ik controle uitIk maak beslissingen in mijn levenEn dat voelt goedIk ben geen slachtoffer meer!Ik wil niet in de hoek meer gedruktBen niet ziek!! Het was een hels karwei dat stoppen. Omdat het MOEST!Nu moet ik niets meer.Want ik ben vrij!Ik heb niet gedronken uit onmachtof omdat ik me down voelde.Ik voel me niet schuldig!!!!!Dat mag in kapitalen en vet gedruktDat mag in de krant!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Safi, je praat onzin!!!Niets geen experimenten.Ook voel ik er geen enkele dreiging van uitgaan.Zijn deze verzachtende woorden, omdat je zelf blijft rommelen?Dan kan je drinken (sommigen kunnen dat) Dan vind je het weer teveel,dan ga je weer opnieuw stoppen en dagen tellen.Je zou er goed aan doen de adviezen aan Marjo achterwege te laten.Zij moet niet drinken, en dat weet ze zelf ook!Ook geen experimenten!!Dit is het laatste wat ik erover zeg!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Marjo,Welke uitdaging?Alcoholistenpraat, en dat weet jij ook!Wat krom is, zit je recht te breien.Een alcoholist moet niet drinken, helemaal niets.Dat weet jij, en dat weet ik.Verder moet je het zelf uitmaken.Ga goed!!*** Fijne avond allen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 En mag ik daar nog iets aan toevoegen. Marjo dat gejank over je scheiding van Klaas komt me echt de neus uit. Net zoals ik ervoor gekozen heb om alleen verder te gaan heb jij dat ook.. nou prima toch hoeven we er verder toch niet meer over te praten of als excuus aan te halen. Waar gehakt wordt vallen spaanders.. take your loss and move on.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 quote: Originally posted by: HermieIk ga naar bed. Marjo succes met je 'experiment'. Maar ik ben er eerlijk gezegd een beetje pissig over dat je zo'n bommetje dropt en vervolgens pas veel later weer doodleuk komt vertellen dat het allemaal wel meevalt. Misschien spoor ik niet maar deel dat soort dingen dan niet en bel gewoon eerst iemand want kennelijk heb je telefoonnummers.. Hermie,Jij spoort wel degelijk. Twijfel maar niet aan jezelf. Rapilos,Niet doen hoor, zo een 'experiment'.Wat mij zo opvalt, lieve Marjo, is je stelligheid in je uitspraak dat je alles in de hand hebt.Dat de wijn je niets deed, wil zeggen dat de toleratie nog steeds hoog is. I.e. dat je veel nodig hebt om de roes nog te kunnen bereiken. Echter na zo lange abstinatie kan je je op die manier wel dooddrinken.Maar wat heb je zo goed in de hand, dat je eerst nog spijt hebt van het feit dat je geen tweede fles hebt gekocht.Ik ben toch bang dat Bacchus door jouw mond praat.Jij hebt de macht van koning alcohol gebroken en bent machtiger dan de alcohol? Zelfs mensen die absoluut geen alcoholprobleem hebben, weten dat 'als de wijn is in den man, is de wijsheid in de kan'. Een spreekwoord zo oud als wijn bestaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Marieke,Hoe was de uitslag van je man ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Rapilos, ik was ook altijd bangBang dat het mis zou gaanIk wilde het wetenna (bijna) anderhalf jaar geen drankHet is geen reclame om het te proberenMaar ik ken mezelf inmiddels goed genoegom deze test te doen. Ik moest weten hoe ik erin staEr is niets veranderdDrank is het nietHet voegt niets toeHermie, ik vind dat ik dit ook moet kunnen delenHet leven is niet zwart-witAlcoholisme ook nietIk kan me je reactie voorstellenIk had het wat leuker kunnen verpakkenSmeuïger wellicht. Maar helaas.Het is niets! Geen opsmuk.Geen macht. Geen toegevoegde waarde.Daar ben ik blij omTot zover heeft het goed uitgepaktIk ben niet meer bangDaar was het me om te doenNiet de de rest van mijn leven in angst meer levenWe zullen zien of ik gelijk heb....Ik ga er wel vanuit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Marjo, een dikke knuffel ((( ))) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Dank je Corinne, meestal reageer ik niet zo fel maar is toch fijn om te lezen dat ik kennelijke niet de enige ben die zo denkt.En nogmaal Marjo, ik wens je al het beste toe maar bedenk eer ge schrijft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Hermie, het is goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Ja Marjo,We zullen zien of je gelijk hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Laatste bericht van deze kant voor vandaag:Lees en zie je reactieHet is goed hoor!Maar wat zegt het over mijEn wat over jou?Ik hou van jullie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Half december was ik ook zo rond 1,5 jaar droog. Kennelijk een gevaarlijke periode.In die periode van abstinatie ging jij toch ook een glas drinken, Marieke? En nu ben je alweer zo lang aan het knokken tegen de twijfel, tegen de drank.Rottige alcoholverslaving. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Wat is goed Marjo? Kom ik te dichtbij nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Marjo: en wederom zo'n wollig relaas. Praat nu eens een keer echt tegen me, in gewone mensentaal zodat ik het begrijp, want ik wil je graag echt begrijpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Marjo, je voelt je niet schuldig!!Je bent ook nergen schuldig aan. Net als ik, ben je een alcoholist!So be it! Niets meer en niets minder.Je wilde een slok en dat deed je. Geen reden voor schuld.Maar hou verdraaid nog aan toe op, om het geheel in duizend worden te verklaren.Je dronk omdat je wilde drinken.Zit je niet in duizend bochten te wringen om het te rationaliseren.Je deed je "experiment", dat voldoet.Ge lekker slapen, morgen weer en dag.Nu zit er drank in , en dat versluiert de juiste waarneming. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 quote: Originally posted by: HermieEn mag ik daar nog iets aan toevoegen. Marjo dat gejank over je scheiding van Klaas komt me echt de neus uit. Net zoals ik ervoor gekozen heb om alleen verder te gaan heb jij dat ook.. nou prima toch hoeven we er verder toch niet meer over te praten of als excuus aan te halen. Waar gehakt wordt vallen spaanders.. take your loss and move on.. Dit is een mening die jij over mij hebtDat is goed. Dat mag.Je komt niet te dichtbijIk had een sterke behoefte om dingen te delenDat heb ik gedaan, het heeft me geholpen om mezelfweer te zien staan. Dus ben ik blij dat ik heb gedeeldDat is alles Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 Nou fijn van je dat ik een eigen mening mag hebben Marjo... ik stop er verder geen energie meer in. Slaap lekker iedereen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden