Spring naar bijdragen

Dinsdag 21 april


diane

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 203
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen Diane en andere mensen,

Dank jullie voor de lieve woorden, maar zit op mijn 3e gestopte dag, heb een vreselijke nacht weer gehad vol nachtmerries, en ja enge, die ik dus nooit had daarvoor, dus sta meer gebroken op ahum,
Vind het wel zwaar zeg pfff. Maar ik heb er toch niet aan toe gegeven. Gisteravond moesten we nog even iets van de winkel maar ik durfde niet mee, ik de winkelgek jaja. De drang naar dat glas wijn s'avonds was zo sterk dat ik die winkel maar even meed.
Manlief maar boeken meegenomen voor me, allemaa romannetjes in de hoop dat dat me in de avond zou afleiden,
Ik zal zo even terugkomen, moet twee kindjes aankleden wassen en lunchen klaarmaken en voel me brak, angstig en onzeker, maar vandaag zeg ik voor de derde maal NEE!!!
Ik blijf nuchter,

Succes lieverds,

Enne idd Diana, dat sterke vrouw gedoe, en dat je alles wel even kan is idd grm@&^$#
Ik ken het

-X-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Geslapen als een os! Dochter is paar keer
slaapwandelend langs gekomen...
Werk verschoven naar morgen.
Vandaag gooshe frabba, niet teveel denken,
beetje schilderen..
Voel me gesloopt. Weerstand is niets meer.
Ik moet er voor zorgen weer snel gezond te worden.
Achterstallig onderhoud

Suus succes! Het gaat je lukken!
Probeer er niet te krampachtig mee om te gaan

An, goed van je! Vreemd he hoe het soms opeens daar
weer kan zijn. Het heeft tijd nodig met oude gewoontes te breken.
Andersom blijven denken..

Besef me net dat ik nog maar 4 maanden weet dat ik ga scheiden
Dat is nog niet zolang. De zaken worden binnenkort afgehandeld.
Over niet te lange tijd ligt het spul bij de rechter. Da's mooi.
Kan ik verder. Vanavond het officiële zorgplan/convenant opstellen.
Het wordt tijd om uit te vliegen! Ik ben er klaar voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Weer zo'n prachtige dag, heerlijk die:rose:.
Marjo doe je het een beetje rustig aan?
Die nachtjes zonder slaap hakken er best wel in hoor!
Ik heb geslapen als een :present:.

Alleen ben ik vandaag een beetje iebelig,
morgen voor het eerst weer werken.
Best een beetje eng.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suus welkom en sterkte. Ik heb ook een paar keer nachtmeries gehad
toen ik net gestopt was, is nu over.

Marjo ook sterkte.

A R werk ze.

Ik ben een paar dagen niet geweest.Heb ook niet alles gelezen.
Za. is mijn zus gevallen en opgenomen in het ziekenhuis,
het blijkt dat ze een herseninfact heeft gehad. Ik heb za. hier nog een
heel verhaal geschreven maar ik was de laatste dat heeft niemand meer gelezen.
Gelukkig geen alc. Ik ben heel actief geweest, als ik dan alleeen thuis kwam had
ik wel zin in wijn om even de spanning weg te drinken, maar ik ben droog.
Gisteravond een oxazepam genomen en nheerlijk geslapen.

Allemaal een goede alc. vrije dag gwenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen.

Vanmorgen vroeg opgestaan.
Zit momenteel in Holland.
Een ander bed maar goed geslapen.
Vol goede moed aan de nieuwe dag beginnen.
Was draait, auto naar de garage en in die tijd
mijn geboorteplaats onveilig maken.
Gezellig, terrasje ik heb er zin in.
Er is geen eind alleen een nieuw begin.
Das mooi, maar neem altijd afscheid van wat achter blijft,
voor je aan iets nieuws begint.
Geef het een plek, in je hart bv.
De herinnering blijft.
Het leven is onneindig, dood bestaat niet.
Eeuwig leven.
Wij verwisselen van jachtveld.
Althans stel ik me dat zo voor.

Suus fijn dat man meedenkt.
Hij geeft om jou.
Moeijlijk voor een buitenstaander om in te schatten wat een alcoholist mee maakt.
Zeg dat je het moeilijk hebt.
Je het niet alleen kunt.
Hulp nodig hebt.
Een arm om de schouder op zijn tijd is welkom.
Juist in de beginperiode van stoppen met drinken.
Dag per dag Suus, soms per uur, minuut.
1Ding weet ik pertinent zeker de zucht verdwijnt na verloop van tijd.
Veel sterkte gewenst.

Afscheid nemen Marjo.
Dingen voor het laatst doen en dan aan iets nieuws beginnen.
Pijnlijk verdrietig maar ook vreugdevol.
Neem op tijd rust Marjo.
Zorg goed voor jezelf.

Tina, eenmaal op de werkplaats is de omslag snel gemaakt en neemt de routine het van je over.
Heb vertrouwen, spartel niet tegen het komt goed.

Ik ben weg, oh ja toen ik pas was gestopt met drinken dacht ik aan het begin van de dag vandaag denk ik niet aan drank, met als gevolg dat ik de hele dag visioenen had van prachtige schuimkragen op grote glazen gerstenat.
Verkeerde gedachte dus om mee op pad te gaan.
Daarna ben ik doelen gaan stellen.
Beetje bij beetje oppakken wat ik als moeilijk ervaar en als drinkebroer heb laten liggen.
Best een hele klus om er tot slot achter te komen dat het leven een spel is.
Je moet alleen de regels kennen.
Simpel.

Dagdag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Catie het is beter grote spanningvelden te vermijden.
Soms is dat niet mogelijk.
Draaf niet door maar sta even stil bij wat er om je heen gebeurt.
Dit forum is een mooie plek om je gedachten uit te spreken.
Op de bank gaan zitten, ogen sluiten en jezelf even afsluiten van alle drukte
is ook een manier om rust in te bouwen.
Zoek je grenzen op, trek op tijd aan de rem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wederom goedemorgen,

Zo nu wat wakkerder, kindjes naar school en ff tijd om alles te relativeren voor mezelf. Ik moet bekennen aan mezelf dat ik na 3 dagen geen alcohol[na 10 jaar dagelijks] me best wel een beetje fit voel, Raar he haha, geen duf gevoel dat ik me bed weer in wil, zelfs minder shaggie en depri dan gisteren. ik heb zelfs een beetje moed gevonden en het gevoel dat ik het kan. Gisteren ging het gewoon zo erg, ik was depri en waarom vroeg mijn man? Hij zei ben je echt zo diep gezonken dat je hele dag draait om dat glas[lees fles-ssen] wijn voor s''avonds? Beheerst dat nu echt je hele dag dat je er zo erg naar verlangt, nou kortom ja!!! Mn hele lijf schreeuwt wijn wijn wijn, maar ik moest gisteravond toch even aan mezelf bekennnen dat ik me eigenlijk helemaal niet zo erg voelde zonder...Ik maakte stiekum alles veel bewuster mee, mijn kindjes, mijn man het leven, maar ergens diep weg zit een drang naar wijn en die dringt zich steeds op de voorgrond, maakt me shaggie en onrustig,
En idd Marjo,, misschien hou ik me teveel vast aan het idee van het stoppen, zie ik alles als dwang en verwachting van anderen, behalve mijn man en jullie weet niemand ervan, maar toch beheerst het al 10 jaar mijn leven, volgens mij is mijn drankzucht gewoon een ik steek mijn kop in het zand tactiek, kids naar bed, man achter pc en hup klok klok klok in een half uur een liter wijn weg, hmm niet genoeg meer dan kopen we er twee, vanacht droomde ik heel erg over mijn tijd bij mijn ex, en de aanrandingen van zijn familie, en in mijn droom gaf ik mijn schoonvader in eens een knal voor zijn kop als hij weer eens wat probeerde een soort verwerken, ik moet zaken uit het verleden aanvaarden, en verdergaan, maar hoe lieve mensen, hoe moet ik niet krampachtig er mee om gaan, hoe haal je je verborgen angsten weg die de drank lekker wegspoelde en verzachte. Ja ik ben van nature misschien sterk maar met al die combi's van slechte nare ervaringen komt dat niet echt naar boven, Ik heb een geweldig leven voor de buitenkant, voor het oog, een ECHT lieve man, twee gezonde kids waarvan een een zorgenkindjes daat hij bijna overleden is bij de geboorte en het eerste jaar verlamd was van zijn leven, een lekkere eengezinswoning, geen schulden, mooie meubelen en luxe spullen dus blijkbaar zit er toch diep verstopt duizenden dingen die mijn drankzucht veroorzaken, en idd zoals iemand dat prachtig omschreef hier, gremlins zijn het, Ann was het of Vie, geweldig zo goed beschreven het gremlinsverhaal!

Maar ja vandaag weer nee zeggen. Benm al naar de winkel geweest dus de gevarenzone is voorbij vanmorgen, nu de rest van de dag nog.
Ik ga zo maar de auto's wassen en de was doen en mezelf bezighouden, maar NEE blijft het,


AR bedankt, weet je sterk is goed maar als je alleen sterk bent voor je gezin en geliefden en vrienden en niet voor jezelf dan schiet je er niks mee op, heb jou verhaal ook gelezen en heb voor jou ook veel respect en leer ervan,

Marjo, ook veel ontzag voor jou meid, je bent geweldig en je kan het, alles! En scheiden veroorzaakt idd veel leed maar je komt er sterker uit let maar op meid.

Mensen ik kom wel weer terug vandaag, ben toch thuis ongewild bah, zit je dan met je diploma's in een krediet crisis waar amper werk is, grrr ik wil werken.

Veeeeel succes en sterkte mensen, ik ga even actief doen hahaha ja ben onder de nu sombere laag best een gezellige meid hoor. Ik heb gisteren wel 6 wassen gedraaid die niet eens vies waren alleen voor afleiding whahahahha. Dommm

Ik ga die achterlijke DORA DORA eens van Nickelodeon afknallen haha en de tuindeur opendoen en genieten? van het geschreeuw van mijn verder lieve turkse buren die proberen vast om hun familie elders te laten weten wat ze vinden, waarom zou je anders zo hard schreeuwen de godganze dag@home

Tot zo/later en ik ga mn beste beentje's voorzetten vandaag,

-X-

Suus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RVANTH wat prachtig gesproken zeg, ben er stil van en geeft weer moed, bedankt, en Jij gaat geweldig zie ik, zo al veel gedaan zeg pff, fijne dag en prettig kennis te maken, gezellig

Cath, jee meis wat een ellende, verzorg je zus maar goed en hou jezelf ook in het oog he, maar wat een misere zeg, ik hoop dat alles goed komt met je zus end at jullie er later samen op terug kunnen kijken en wat ontzettend knap dat je in zo een situatie geen alc. hebt genomen, proficiat meid, wat een topper ben jij zeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suusje in je verhaal zitten alle ingredienten om het eens flink op een zuipen te zetten.
Maar daarmee doorbreek je het patroon niet waarom je zonodig moet drinken.

Je hebt nog veel te verwerken, misschien meer hulp nodig dan dit forum alleen.
Denk er maar eens over na.

Ik wens je kracht en moed toe.
Je zult het nodig hebben.

Nu ben ik echt weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suusje, dag 3 alweer! Als je zoveel last hebt van het stoppen dan weet je dat je je lichaam en geest toch wel behoorlijk hebt 'mishandeld' met de drank. Alle giftige stoffen moeten er nu uit. Zie je al verschil in de spiegel? je gaat merken dat je huid er beter uit gaan zien na verloop van tijd, je ogen helderder gaan staan, dat de mensen in je omgeving ook gaat opvallen dat je er beter gaat uit zien.

maar ploeter niet teveel in je eentje en overleg eventueel met je huisarts voor wat ondersteuning.
De nachten gaan beter worden, echt waar!
Ik vind het knap van je dat je nu alweer aan dag 3 zit, had je dat zelf ooit kunnen denken?? top!!

Albertina, jeetje wat spannend, morgen weer werken... zal vandaag inderdaad een zenuwen-dagje worden denk ik, hoort er ook bij helaas.

Catie, wat naar van je zus, hoe is het nu met haar? heeft ze veel blijvende gevolgen overgehouden van dat herseninfarct?
Dat is wel schrikken zeg!! en goed dat je een oxazepam hebt genomen ipv een 'fles' wijn. Ik hoop dat je zus weer gaat herstellen!

AR, werk ze vandaag weer! en op naar de 4 maanden!

Marjo, het is nodig om afscheid te nemen voordat je weer verder kunt, ieder afscheid is namelijk ook een nieuw begin. Loslaten geeft weer ruimte voor nieuwe en andere dingen.
4 maanden is eigenlijk nog zo kort en je gaat al zo hard.

Ik ben aan het nadenken of het verstandig is om te gaan hardlopen, gisteren heb ik met opgetrokken been gezeten en of dat het nou is of wat anders.. nu heb ik pijn in mijn knie, heel irritant!!
Verder MOET ik vandaag echt de fysio gaan bellen want ik kan niet meer omkijken als ik fiets. Hoog tijd om de boel weer eens te kraken en te manipuleren en alle knopen in mijn rug te ontwarren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Taps bedankt voor je heldere woorden, de moed en kracht tjaa die moet ik maar vinden, ik heb zolang mijn gezin al worden ze uitstekend verzorgd, wat ook meteen s avonds de dranklust veroorzaakt, idd niet losgelaten problemen en verleden en dan proberen de perfecte vrouw te zijn hmm waar doe ik het fout,

IIG ik moet het veranderen, en de wil is er maar na eerst 8 jaar blowen en vervolgens 10 jaar drinken s''avond is het wel erg moeilijk om nuchter de dag en nacht te aanvaarden hoor. De dag valt wel mee ik ben iemand die het anderen en vooral mijn familie erg graag wil plezieren en alles goed te hebben en op mijn voormalig werk ook bergen te verzetten alleen mensen teleurstellen je vaak, dan werk je je 24 uur per dag uit de naad voor alles en iedereen en wordt je onstlagen bij de eerste crisis die zich voordoet in NL. Hmm daar heb ik dan mijn kids naar de chreche voor gebracht jaren en mn oudste naar de overblijf en bso. Dat hakt er dan wel in, Maar nee stopppp ik heb besloten deze dag positief in te gaan en vastbesloten te zijn om te stoppen met die verdoving dus ik laat mijn problemen even voor wat het is, want die vroegere trauma's en zorgen die horen niet bij mijn leven van nu, maar waarom achtervolgen ze je dan? Ach en hulp van buitenaf, hmm riagg vroeger, mijn overleden pappa was manisch depressief, ik heb 30 man moeten weren van een begravenis waarvan mijn vader alijd zei, DIE wil ik er niet bij hebben, ik heb vorig jaar zijn hele familie moeten aanvechten om niet aan hem te zitten na zijn dood en niet naar de begravenis te komen, en heb mijn moeder tot noch toe moeten verzorgen en ondersteunen in het verder gaan in het leven pff daar ga ik weer, NEE ik blijf positief vandaag!

Dus allemaal een heel gezellige dag en geniet van de zon en miss tot straks.

Toch een dikke kus want ik kan het!

Suusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben allang los hoor
Het is eerder zo dat iedereen
iedereen in hoekjes wil drukken
zelfs mensen die een uitgesproken
hekel daaraan hebben.
Ze zijn alleen bang om dat toe te geven
Ik ben niet bang
ook niet om toe te geven
dat ik dat soms wel ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net als een muzikant, een kunstenaar of een schrijver
nooit helemaal uniek kan zijn
Alles is al eens gedaan, we gieten het alleen in een
andere vorm

Drinken
Niet drinken

Been there
Done that

En keer op keer moeten we zo nodig alles
weer uitleggen omdat we denken dat we HET
hebben gevonden. En willen we dat iedereen
dat begrijpt.

Nou, wake up!

Er bestaan geen woorden die dat kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorbeeld:

K. wil zijn universitaire studie afronden
Moet ik nou onder de indruk zijn
Ik heb hem maar in de waan gelaten dat ik dat ben...

Zucht!

Moeders die allerlei opvoedkundige cursussen volgen
In training moeten omdat ze niet overweg kunnen met
hun veeleisende baas? Survivallen in de Ardennen?

Zucht!

De buurjongen die PDDNOS/asperger heeft
medicijnen krijgt en vervolgens los wordt gelaten
en niet door zijn ouders wordt begeleid...
Jawel hoor, wel door allerhande psychiaters ed
Kijk eens!!! Zo goed zijn we bezig!

Wel, FOK!!!

Weet je waar ik zin in heb?
Om ook eens te zeggen:

Toedeleratseflats!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Marjo. Het hele leven bestaat uit hechten, loslaten en verder gaan en weer hechten.. loslaten... en ga zo maar door. Misschien is dat wel gewoon wat leven is, niet meer en niet minder..
loslaten van mensen, van je eigen verwachtingen, van wat anderen van jou verwachten en op jezelf proberen te vertrouwen dat het altijd wel weer goed zal komen.
zolang je jezelf maar niet los laat, want dat is nou net het enige wat je wel vast moet houden ;)
ik ben helaas een stuk beter in loslaten dan in hechten :(

Suusje, je levensverhaal is inderdaad indrukwekkend. Jammer dat het RIAGG je er niet goed bij kon helpen, maar er zijn ook goeie therapeuten of soms zelfs maatschappelijk werk, die je kunnen helpen om ervaringen uit het verleden te verwerken en (het allermoeilijkste) jezelf te vergeven. Je omgeving heeft misbruik van jou gemaakt en jij wist niet beter. Op je 12e ben je nog niet volwassen. Je hebt het allemaal overleeft en ja dat maakt je sterk in de ogen van anderen, maar nu nog in je eigen ogen.
Je bent allang goed zoals je bent en je hebt je er uit weten te knokken!

Ik zit nog steeds te twijfelen of ik zal gaan hardlopen, misschien gewoon maar een klein rondje doen?
ha, daar is ie weer, het eeuwige los laten!! grmpff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...