suusje777 Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Nou Tapas, hup hup hup, ga hardlopen, en vertel me daarna of het lekker was miss, ga ik dan ook wel een spurtje maken!Dus gogogo dan ga ik mezelf eens richten op de auto haha enne thanks voor je woorden maar sterk lijken en dat voelen hmm daar zit wat knellende ruimte tussen haha,Dikke kus all of you, ik heb mezelf voor het eerst in tijden verwend met een lekker haarkleurtje, een peperdure mascara[waarvoor ik zelfs mn man opbelde of dat echt niet te extreem duur was hahaha] en een mooie vasthoudende lipgloss dus mensen ik ga me mooi maken nu ik eens na al die jaren niet zo een rooie kop he hahah. En dan mn kindjes verwennen om 12 uur mt gevulde pannekoekjes en mn man vanmiddag met een lekker stoofpot van courgettes, aubergines, kalfsvlees, rode saus tomaatjes en babipangpangsaus als marinade jaja. pffff hahahaxsuus
Vie Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Marjo ik begrijp nog steeds niet goed waarom je zo boos klinkt. Wat maakt het jou uit wat je man/moeder/iemand anders doet, jij doet toch wat jij doet? En verder doet iedereen haar of zijn eigen ding.Suus je mooi maken is niet verkeerd! Ik heb me gisteren een heel mooie lipstick aangeschaft en vind dat ook weer een stap op weg naar leven zonder drank. De eerste tijd heb ik geworsteld en veel energie gestoken in het niet drinken. Ook merkte ik dat de verandering in mijn leven, een èchte verandering was. Allemaal geen peuleschil. Ik wil je niet ontmoedigen maar ben nu al heel wat maanden bezig met niet drinken (juli 2007 bewust gestopt, juni 2008 nog een paar glazen gedronken maar beviel me niet.)Ik weet niet of die drank ooit uit mijn geestelijke systeem zal gaan, of tenminste die hang naar de roes. Wel weet ik dat de lichamelijke verschijnselen over gaan.Veel succes.
suusje777 Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Hoi Vie,je hebt gelijk, al die jaren maakte ik me wel op maar zag ik altijd die rode kop, opgezwollen oogjes en ja de fluitende mannen maakten dat ik altijd wel dacht ooh ik ben nog hot, maar nu ik na bijna 3 dagen niet drinken vanmorgen in mn auto spiegel keek dacht ik heej geen rode kop met dikke oogjes maar gewoon een jong fris gezichtje, en ik kwam in de opwelling om mezelf eens lekker mooi te maken als een soort van moed opbrengen van zo... ik zie verschilMaar wat niemand in mijn leven snapt is de strijd die ik al drie dagen voer en de weken daarvoor om de moed op te brengen te stoppen met drank want o wat is het gemakkelijk om je s avonds lekker in een roes te zuipen. en alles te kunnen vergeten. Maar wat geweldig dat ook jij je een lekkere lippenstift hebt weten aan te schaffen enne die mascara die ik kocht, nou net meteen aangebracht, 16 euro tering maar wat een grote sprekende ogen zeg, ik zal je prive mn hyves geven als je dat goed vindt off course miss kan je dan zien wie ik ben,Dikke x weer allenSuus en de derde geijkte nare dag maaaar zonder trillende handjes en zonder misselijkhed maar met vreet buien hahah en een raar angst gevoel dat ik niet kan thuis brengen maar wat me wel raar maakt voor mijn gevoel, zelfs van een vlieg schrik ik al
Vie Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Nou Suus, ik denk dat je hier op het forum wel begrepen wordt. Dus dan zijn er toch nog mensen die het snappen.Mijn naasten zijn ook geen drinkers en hebben nooit begrepen waarom ik daar nou problemen mee had.Vind jij het erg belangrijk om mooi te zijn voor anderen?Ik ga even in op je sterke-vrouw-verhaal. Alsof je perfect moet zijn. Is dat op zich al niet iets om aan te werken?Ik herken dat wel hoor, eigenlijk wil ik me aan niemand laten zien als ik de dingen en mijn uiterlijk niet voor elkaar heb. Maar het begint een beetje los te komen dat ik misschien wel eens goed zou kunnen zijn zoals ik ben, ook op mindere dagen. Eigenlijk (en dat is een gedachte van mezelf) is het een soort arrogantie om altijd beter te willen zijn dan een ander. Raad geven, sterk zijn, de beste zijn.Ik zie er ook wel eens een dag niet zo goed uit en weet het niet allemaal. Nou en? Vind ik nog niet gemakkelijk om mee om te gaan, maar is een uitdaging.
dhen Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Ik zou best wel willen........en ook wel ............of dit.........of dat......... Ja, ja koest, kalm, rustig. Stap voor stap.Weet je wat ik nu gaaf vind. Vannacht droomde ik dat op een of ander feest terechtkwam en er werd me drank aangeboden en super relaxt zei ik: nee, ik drink niet. Klaar dat was alles, geen twijfel, geen rare reacties niks; gewoon acceptatie. Na al die alcoholdromen nu zo'n droom, dat voelt lekker
suusje777 Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Marjo,Het is nooit zo erg en moeilijk als het lijkt,Boos zijn kan tot bittere zaken leiden en ja jij het de ingredienten om boos te zijn en ja ik snap je 100% maar meid geef het leven een kans, ik heb al deze problemen vanaf mn 5e, misbruik en problemen en zorgen tot aan mijn 32e en verder en ja ik heb ook zie momenten van zelfspaarzaamheid zoals jij dat hebt en die boos heid maar zoals mijn man zegt het leven is nu hier en in het heden en de toekomst wacht op ons, laat die vent los, laat zien dat Marjo ook een geweldig mens is zonder hem en dat je leven ook mooi KAN worden, we strijden een strijd maar het zou geen strijd heten als we hem niet konden overwinnen toch anders heette het verlies.Kom op meid doe je wandel en ga vol strijd dat rotleven in, we zijn hier nu toch al geboren maak er wat van, we kunnen het toch, en ik weet dat ik nu kwaad bloed kan zetten maar doe mijn zegje toch maar even, Jij kunt het ook Marjo.,xsuus
dhen Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Safi plaatste dat artikel bij mij toen ik de eerste dagen niet wist waar ik het zoeken moest. Ik was er toen blij mee, het maakte me wat rustiger.
suusje777 Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Heej Vie,Ja ik ken dat idd wel en ja ik ben niet te beroerd om toe te geven dat ik iemand ben die perfect wil overkomen[en nee ik hoef het absoluut niet te zijn voor mezelf] maar ik wil idd dat andere mensen die dat van mij gewend zijn denken dat ik het wel oplos voor ze en voor ze zorg, ik heb mijn mamma alleen, weduwe sinds een jaar, mijn man[zijn familie woont ver in Albanie dus ja ik wil ook voor hem de alles zijn]zijn klankbord dus, mijn kids maar ook al die vluchtelingen die ik onder me had om te helpen en mn vriendinnen en vrienden en dan nog de losse mensen erom heen, kortom ze verwachten dat ik perfect ben en alles doe en overal voor zorg en dat doe ik ook! maar wie zorgt er voor mij, wie herkent op een dag mijn verdriet en verleden en zorgen en problemen niemand!!! Want Suus is er voor allemaal en iedereen en Suus heet toch niemand nodig, die weet toch alles en lost toch altijd iedereens zorgen op en zorgt dat mensen niks hoeven te doen, Ja klinkt bitter maar is gewoon zo, als je mijn hyves gekeken hebt Vie zie je dat ik geen ouwe zeur ben oid, maar dat ik gewoon een jonge meid ben die het niet trekt om altijd de gene te zijn om iedereen gelukkig te maken.XIk
suusje777 Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Hey Pippi en Dhendro.Ja geweldig om te lezen ik heb er ook echt wat aan alleen weet je, ik doe bij de mensen of ik alles kan en volhou het is die strijd die ik in mezelf en in mn eentje voer die zo moeilijk is en waar je aan anderen nooit toe zal willen geven dat die er is, want immer het gaat toch, je wilt toch je liefhebbenden en je gezin het idee geven dat het gaat, daar moet ik erandering in zien te brengen, de boodschap dat het nu even niet met mij gaat nu ik probeer te stoppen.Maar ontzettend bedankt schatten, Pfff leven he! hahaha
albertina Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Mijn internet vliegt er steeds uit.Catie,Beterschap en sterkte voor je zus en ook voor hou natuurlijk.Heftig een herseninfarct.Ik hoop dat er niet veel restverschijnselen blijven.Verder ga ik vandaag nog even van de zon genieten.Daar word ik altijd vrolijk van.Fijne dag allemaal.
dhen Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Het gaat nu om jou Suusje, het stoppen met drinken, terug naar jezelf en wat jij nodig hebt. Geen gevoelens wegdrinken maar accepteren dat ze er zijn. Je praat je clienten toch ook geen borrel aan? Terwijl die (vluchtelingen) ook verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt.
dhen Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Jip? kwaad worden? eeh was dat niet iets met spiegeltheorie?
suusje777 Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Nou Pippie,Het kan heel lekker zijn om een partner naast je te hebben maar ook een mega trigger idd, een partner die alles steunt en dat doet ie maar ook onderschat en soms net de foutste opmerking plaats die je net niet kan hebben en dan in huilen uitbarst dus geloof me schat, het is niet altijd rozegeur en maneschijn maaaar het kan idd wel helpen, zo een eikel die dan eerst een rotopmerking geeft waardoor je huilt maar daarna wel je knuft en je lievelingsboek haalt of je cornetto's het is idd erg dubbel.xSuus die mooi dr haartjes geverft heeft en dr nieuwe mascara opheeft en daar toch weer een uurtje blij van wordt en toch weer dr zoons op moet halen pal naast de winkel die die lekkere wijn verkoopt! Pff dat wordt weer een harde nu de avond weer in zicht komt, jaja al uren van te voren ja idd rotwinkel
tapas Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Welnee, Suus, niet moeilijk! je hebt je toch niet helemaal opgetut en mooi gemaakt om in de supermarkt een fles wijn te gaan halen? Dat past niet bij elkaar hoor!Na die fles zit je lipstick overal en de mascara op je wangen Je hebt de ergste dagen bijna gehad dus gewoon doorgaan, Vandaag drink jij niet, wat er ook gebeurt!Heb je je al aangemeld voor de internettherapie van Tactive? Dat kan je enorm helpen om je gedachten een andere kant op te zwiepen en manieren te vinden om om te gaan met de moeilijke momenten.De meesten hier doen die therapie of hebben dat gedaan en zijn er erg mee geholpen. Zonder dat was ik denk ik ook niet al zo lang gestopt.www.alcoholdebaas.nl
tapas Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Jip, ik lees dat Marjo het vervelend vind dat mensen andere mensen in hokjes duwen maar toegeeft dat ze zich daar zelf ook schuldig aan maakt.In ieder geval raakt het bij jou een gevoelig punt, dat is duidelijk.Ieder mens oordeelt of je dat nou wilt of niet, op een eerste indruk, op uiterlijk, op je intuitie, op wat dan ook. Ik denk dat de kunst is om naast die eerste indruk toch nieuwsgierig te blijven naar wat iemand drijft, het hoe en waaromVerder te kijken dan wat je ziet. Ik ben altijd enorm nieuwsgierig naar wat mensen drijft en waar bepaald gedrag vandaan komt. Angsten en overlevingsstrategieën, de mens leren kennen achter de mensen nu ga ik maar eens douchen, ik moest nog notulen uitwerken van een vergadering gisteren en een schema maken, dat is nu gebeurd, niet hard gelopen, wel vanmiddag een end fietsen.
suusje777 Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Heej Tapas,Nee hoor ik heb me opgetut op mezelf te bewijzen dat ik er alleen zo goed uit kan zien doordat ik al drie dagen niet drink,lees zuip. Om mezelf een beetje moed in te dr.. oh nee in te verven en make uppen dat het wel degelijk helpt en die winkel ben ik voorbij gesteven hoor en dan letterlijk en figuurlijk al beet hij me wel toe:oMaar ik wil deze dag ook nuchter achter me laten hoor en het gaat me lukken? gewoon bezig blijven, hoop ik,Jip ik snap wel wat je bedoelt, keep positiveIk ga mn oudste voederen en ja bij hem is dat echt een lunch toewerpen en drinken erin stoppen en weer naar school brengen met de woorden dat het echt bijna vakantie is? zucht,
albertina Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Kirky,alcoholist kan je niet meer worden,dat ben je al, hetzij een niet drinkende(lol)Erg frustrerend dat het allemaal zolang moet duren.Ik heb net plm een 1/2 uur aan de tel gehangen,ik heb een maand ofzo geleden een bekeuring gekregen.Meteen overgemaakt en elke keer krijg ik het weer terug op mijn rekening.Antwoord, mevrouw misschien moet u eens les nemen in telebankieren.Ik heb het onbeschoftste gedaan wat er maar is, ik heb de telefoon eropgegooid.Ik denk dat Marjo het erg zwaar heeft een echtscheiding na 20 jaar is niet niks.Dan kunnen er nog wel eens verwarrende gedachten in je hoofd komen.Welles nietes, hoe dit en hoe dat.Ik lees dat ze het gewoon van zich afschrijft.En als dat haar helpt mag ze van mij bladzijden volschrijven hier.
albertina Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Jip,ik houd er eigenlijk niet van om over iemand schrijvendie niet on line is.Wel wil ik even zeggen dat Marjo al een lange tijd meeschrijft.Zeker uit haar postings tijdens de enorme strijd niet meerte drinken, heb ik veel geleerd.Dus wellicht pak ik het wat anders op daardoor.
An Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Hoi allemaal,Ik zit nog bij te lezen, maar alles lezen gaat nu niet lukken.Wel wil ik jullie allemaal WEER bedanken voor de reacties!!!Gelukkig kon ik Çorinne gisteravond vinden!En die babbelt dan met me, waarna ik uiteindelijk helemaal ontspan en zelfs moet lachen.DAT heb ik dus hier geleerd, stel jezelf open en LAAT je horen, in plaats van de gordijnen dicht te trekken, voordeur bel eruit en je vol te tanken.Het kost moeite, want het gaat niet vanzelf.Verder heb ik het vanmorgen duidelijk tegen mijn man gezegd hoe irritant hij NOG STEEDS MET die drank omgaat hier. En dat die klojo fles daar al een eeuwigheid naar me staat te kijken.bladiebladiebla, nou het luchtte op.Sorry, zei hij. Nou fijn en toen ben ik gaan werken.Voor het eerst dat ik zo overduidelijk met mijn mening tevoorschijn kwam, ja wat die hormonen met een mens doen he? en dan niet roken en niet drinken. Tel die drie dingen bij elkaar op en je ziet een andere An Niks braaf, bereidwillig meisje, neeeeee.... EEN KENAU, een wijf met ballen ... zo , het is gezegd geworden geweest.Nu ff naar de winkel en dan niks meer.Straks ga ik uitgebreid lezen, maar dit wilde ik toch even kwijt . voor mijn forumvrienden !!!
albertina Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 An,hahahaha, heel goed.EEN KENAU EN NOG WEL MET BALLEN.Goedzo, laat niet over je lopen,die tijd heb je nu wel gehad.Ik ben trots op je.
suusje777 Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Gogogo kenau Ann, het komt er wel uit die echte Ann,.Hier net gedweild, met tegenzin maar ja je moet iets doen nu die dagen inene 30 keer langer zijn geworden, mezelf beloofd dat ik dan maar vanaaf de auto ga wassen in de hoop dat dat afleid, en voor het eerst in jaren ook eens echt genietend in de tuin gaan zitten en kijken wat dat me nuchter zoeens bied,Ik heb wel enorme vreetbuien de afgelopen dagen terwijl ik daarvoor amper had, komt dat nu ook door het geen alcohol drinken???Kirk ik hoop dat je snel een positieve uitslag krijgt en dat die nonsens qua rechtsysteem in Nederland eens een beetje vaart maakt,.Nou ik ga maar eens was vouwen, kijken off dat ook ontspant -X-Suus die doormoddert voor de 3e dag
Vie Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Wat je ook beter niet kan doen is pepertjes schoonmaken en vervolgens in je oog wrijven.Er fietste net een man voorbij met welliefst twee kratten bier achterop. Je kent dat wel, een hand aan het stuur en een hand die kratten in evenwicht houdend. Ik dacht: ach wat zielig!Misschien haalde hij ze wel voor de visite of voor vier weken tegelijk, weet ik veel. Maar was zo opgelucht dat ik al die moeite niet meer hoef te doen.An, ik hoop dat je opmerking tegen je man een positieve uitwerking heeft. Gefeliciteerd dat je zo voor jezelf op komt.
Otje Geplaatst 21 april 2009 Rapport Geplaatst 21 april 2009 Ow joehoeIk ben er ook weer vandaag. Langzaam lees ik het Bik Book, tis Engels dus dat leest minder makkelijk voor mij. Ben wel heel erg aan het goedpraten voor mezelf; bij mij was het toch niet zo heel erg ? Mooi is dat, hoe je brein dingen baggataliseert en goedpraat. Hoe dan ook veel herkenning. Ben wel benieuwd naar dat ene kwartje dat nog moet vallen bij mij zodat ik helemaal voor een droog leven ga. Ben er naar opzoek, het hoeft maar een klein dingetje te zijn wat de knop doet omdraaien, of misschien wel de meeting van 16 mei ? We'll see, ik hou mn mind open !
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden