Spring naar bijdragen

Voorstellen

Bonny

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ik zal me even voorstellen , ik ben 43 jaar en na mijn scheiding 8 jaar geleden is er bijna geen dag meer geweest dat ik niet gedronken heb...... Ik weet me verder goed staande te houden en het goed voor iedereen te verbergen ook uit schaamte. Ik ben een stille drinker ...... Woon alleen dus niemand die het ziet .....

Ik zie in dat het zo niet verder kan, vandaag na een hele lange tijd "vrij" genomen om "heerlijk" van een onverwachte vrije dag te kunnen genieten .... Toen ik vanmorgen opstond dacht ik nu is de maat vol nadat mijn kop thee eruit kwam en ben direkt gaan googelen en kwam hier terecht. Ik lees veel herkenbare dingen ook van depressieve periodes die zijn niet meer zo erg als jaren geleden maar soms zijn ze er nog wel. Voor mijn scheiding was ik altijd bezig , sporten, vriendinnen genieten van weekendjes weg en alle leuke dingen in het leven. Nu heb ik nergens zin in , ik werk en als ik thuis kom is het eerste wat ik doe een glas wijn pakken en als dat niet genoeg is daarna over op de jenever cola totdat ik mijn bed in ga. Maar de combinatie valt de volgende dag niet goed wat dus gisteravond ook zo gegaan is . Als ik het op wijn hou voel ik me de volgende dag "goed" In het weekend doe ik verder weinig ... beetje computeren en films kijken totdat het weer borreltijd is ..... Het enige uitje is als ik al genoeg op heb om op vrijdagavond naar de kroeg te gaan. Ik heb nu niets in huis en ga het niet halen ook maar dat zeg ik nu want het is pas half 1 .... Maar ik ga echt een poging wagen!!!! Ik wil mijn oude ik ook weer terug. Weet wel wat voor een gevoel het geeft als ik niet drink dan is een avond heel lang.... En is moeilijk om dan in slaap te komen. Maar we zullen het zien. Ik ga nu verder met lezen op het forum , ben mijn schaamte voorbij en is "prettig" om te zien dat er meerdere zijn die in het zelfde schuitje zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Bonny welkom ,

Hoop dat je hier de steun vindt die je zoekt, maar ben ik (bijna) van overtuigd, mij doet het goed in de korte periode dat ik hier kom. Trouwens goed van je dat je er zelf wat aan wilt gaan doen, heel veel sukses en sterkte.

Groeten Diesel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

please bring back my Bonny to me:moon:

bijna verdronken in de zee van drank Bonny

maar bijna is niet helemaal

jij en jij alleen kunt jezelt weer terughalen.

Hier komen is een waardevolle stap,

je hebt je inzicht

en wij mogen je helpen ernaar te handelen.

Hoe langer je niet drinkt

hoe meer je weer kunt en wilt

dus om los te komen van die gewoonte en verslaving

moet je ergens doorheen.

Hele andere dingen gaan drinken, die ook lekker zijn,

ontgiften (zie de draadjes bij tips en thema's), via het forum

je wereldje weer veilig wat groter maken en na verloop van tijd

ook in het echt als je daaraan toe bent.

welkom hier, ik hoop dat je je hier gauw thuis voelt

en je dagelijks even meeschrijft op de dagdraad

al is het even melden

contact maken

en misschien vertellen hoe het je afgaat. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bonny,

Welkom hier op het forum. Je hoeft hier inderdaad geen schaamte te hebben, want we weten allemaal hoe het werkt.

Wat goed dat je geen alcohol in huis hebt gehaald. Houden zo! Op het moment dat je het moeilijk krijgt kan je altijd naar het forum gaan. Op ditjes en datjes is onze dagdraad en daar zijn vrijwel altijd mensen die je kunnen steunen en waar je je hart uit kunt storten. Op andere draadjes, zoals tips en adviezen, staan allerlei tips waardoor je het voor jezelf wat gemakkelijker kunt maken.

Ik heb heel veel gehad aan de internetbehandeling van Tactive. Je houdt daar een alcoholschrift bij en de hulpverlener onderzoekt samen met jou waar je triggers zitten en waarom je in de fout gaat.

Veel succes, op welke manier je het ook wilt aanpakken.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bonny,

Wat jij beschrijft heb ik ook jaren en jaren gedaan. En wel meer dan een fles wijn per avond. En je doet net alsof het wel "goed" gaat, want dat gaat het niet natuurlijk.

Het kost je verschrikkelijk veel energie om je werkdag door te komen, al dan niet met een kater. Ik hoop echt dat je voorlopig de wijn en andere dingen laat staan. Ik heb het bijna 15 dagen volgehouden (tot afgelopen zondag) en begin weer opnieuw. Het ging best wel makkelijk en ik was heel erg trots op mezelf. Nu ben ik dat nog wel maar een stuk minder.

In ieder geval, van harte welkom en zet 'm op.

Liefs,

Jeannet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...