water Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 Ik heb een jaar lopen knokken voordat ik stopte, en sta nu twee jaar droog.Het gevecht is gewonnen ja, door mij. Alcohol heeft mij er niet onder gekregen.Ben ik bang voor alcohol? 't Zal wel, ik ben ook bang voor zoutzuur.Benzine is ook een alomtegenwoordige vloeistof maar ik zal er geen slok van drinken. Als ik dan zie dat iemand na anderhalf jaar weer gaat drinken dan steigert alles in mij.Kom me dan niet aan met **lls** experiment, controle of bewuste vrijheid.Het is gewoon een gat van drie bij vier meter voor je voeten en je stapt er zo in. Dat vind ik dom en roekeloos en een ontkenning van wat je in die tijd hebt opgebouwd.En ik heb het niet eens over Marjo of Wing of Safi of wie dan ook.Ik breek al van binnen als ik een volslagen onbekende in de supermarkt aan de kassa met rode oogjes en trillende handen een goedkope fles rosè zie afrekenen.Ik val al stil als mijn BV een flesje bier opentrekt, en zij is absoluut niet alcohol-verslaafd.Ik kan dus niet met drinkende mensen omgaan want drank vreet aan mij.Ben ik nou krampachtig, of angstig, is alcohol mij de baas, kan ik het niet loslaten?Prima. Ik ben tien jaar geleden bijna doodgereden op de motor en dat laat me ook niet los.Ik heb gewoon dagelijks met de gevolgen te maken van wat er toen allemaal gebeurt is.Maar ik accepteer het onomkeerbare verleden en ik probeer binnen die beperkingener nog uit te halen wat er in zit en er van te maken wat er nog van te maken valt.En ik ben blij en opgelucht en ja, best een beetje trots dat ik dit nu allemaal zo kan.Ik dacht nou juist op dit forum een plek gevonden te hebben onder mensen die dat herkennen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 Bedankt voor het delen Water.Ik denk dat je hier veel mensen hebt die dit herkennen op het forum.Maar ook de mensen die je teleurstellen helpen mee aan je genezing proces.typfout Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 En ik denk dat als ik ooit weer èèn slok alcohol neem dat ik dan gelijk maar zes plankjes ga bestellen.Ik kan niet drinken. Nou en? Was het leven zoveel beter toen ik nog dronk? Nee dus.En als je af en toe drinkt, en je zegt het voegt niets toe, waarom drink je dan?Waarom neem je het risico van terugvallen in de verslaving?Is het feit dat je soms drinkt een bewijs van het feit dat je niet verslaafd bent?Ik zit me weer veels te boos te maken.Bij voorbaat mijn excuses daarvoor.Het draait wel weer bij.Ik probeer om niemand aan te vallen, ik vertel hoe ik het voel.Mag wel he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 Ok, het zal zonder enige twijfel aan mij liggen maar ik krijg een heel onbestemmig gevoel bij het lezen van deze dagdraad. Ik vind sommige van jullie vandaag zo ontzettend scherp en met heel weinig nuanceen dan lees ik weer zulke lieve en warme reacties maar toch raken de scherpe mij ietsjes meer vandaag.Poly, ken jij WC persoonlijk? Vind je het gepast dat je gelijk met die termen gaat gooien? Wat was je bedoeling daar achter constructieve kritiek?En dan zijn er vandaag nog meer die het nodig vinden om lekker hun mening over iemand op weinig constructieve wijze te luchten. Let wel OVER iemand niet over zijn gedrag maar de persoon zelf.Wat kan daar de bedoeling van zijn vraag ik mij dan af, wat probeer je daar mee te bereiken? Probeer je iemand te helpen of te steunen? Jammer, ik had wel zin in een babbeltje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 Ik ga bankhangen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 Nou Anjo kom maar op heb ook wel zin in een babbeltje:)Carolien alvast gefeliciteerd met je dochter en morgen wordt het weer mooi weer dus geniet er lekker van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 Water, ik snap je volkomen. Carolien, maak je niet zo druk. Mensen roddelen en oordelen nu eenmaal graag en meestal hebben ze het totaal bij het verkeerde eind. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 Hoi Hermie,Ik dacht daarstraks nog aan jou. Zie hier, ik ben de hele middag bezig geweest met belastingaangiftes met succes. Yippie. Nu moet ik nog een lastige, die van 2008. Moet ik die van X invullen. Ik heb zijn DIGiD maar is dat niet eng voor degene die dat leest? Of kan ik dat gewoon insturen onder mijn DIGiD?Ach, ik ga morgen wel even langs het belastingskantoor.Hoe gaat het met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 OK, het hele "home" is vol en het is mij toch akelig stil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 Water, ik deel uw mening.Zes plankjes kan nog even in de wacht.Een wijze les!!!Hoort, hoort, zegt het voort. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 Tja, ik moest even ademhalen hoor Anjo... Goed dat je die papierwinkel bijna af hebt, wat een gedoe he?Alles goed verder? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 Anjo je digid is persoonsgebonden dus als je een aangifte voor een ander invult dan zijn/haar digid gebruiken.Met mij gaat het best goed eigenlijk. Aangezien er hier nogal wat 'lopers' zijn en ik nu toch een opleiding sportmasseur volg heb ik vandaag in een gekke bui een beginnersschema hardlopen geprint. Als het goed is gaan dochterlief en ik volgende beginnen. Wordt eerlijk gezegd al moe als ik het schema lees maar ok we gaan ervoor en als ik iets doe doe ik het goed of helemaal niet.. we'll see krijg ik wellicht op mijn oude dag nog een goede conditie haha.Hoe loopt alles bij jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 Water, ik snap het helemaal.Ja, het gaat goed vandaag. Zoon's vriendin heeft een huis en is nu 3 dagen weg en nu al komt het vertrouwde zoon/moeder gevoel weer langzaam terug. Zo fijn.En met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 Carolien,Gefeliciteerd met je dochter van 22.!De oudste van mij wordt bijna 32.Tjonge jonge waar blijft de tijd.Water,Jij mag supertrots zijn op jezelf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 Goed van je, Hermie. Heb je dat van hardloop.nl? Ben ik ook eens aan begonnen want ik benijd Tapas en Marjo altijd wel een beetje maar ben er achter dat ik liever wandel. Wel leuk dat je dat met je dochter gaat doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 quote: Soms is er wat teveel projectie van eigen angst naar een ander toe naar mijn mening. En dan heb ik het niet alleen over jouw hoor. Safi, mijn bezorgdheid is niet vanuit mijn "eigen angst". Hoe kun je nou weten wie welke angst heeft en die projecteert? Je kunt toch niet in mijn hoofd kijken? Dan kan zelfs een dokter niet.De tijd zal het ons leren. Het gaat niet om wie gelijk heeft. En ik ben niet de enige die zo denkt. Ik projecteer niet, ik ben gewoon bezorgd (geweest). Waarom moet daar nou zo'n kritiek op zijn?Wees dan tenminste blij dat er nog mensen zijn die om elkaar geven blijkbaar hier. En jij mag van mij doen en laten wat je wilt, je bent me er geen minder/ander/minder mens door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 Als we het toch over "gezond" hebben, er staan allerlei leuke recepten voor 2 x per dag verse groenten en allerlei leuke ideeën voor verwerken ook met kinderen in een huis-aan-huis blad van een landelijke grote kruidenier. GRATIS!En die groenten, koop die dan bij de bekende Duitse winkel, dan ben je helemaal goedkoop uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 quote: Originally posted by: waterIk dacht nou juist op dit forum een plek gevonden te hebben onder mensen die dat herkennen. Ja, ik ook en van de praat hier nu ga ik ook steigeren, wellicht is het het beste om even afstand te nemen, voor mij tenminste.Tegelijkertijd is het een goede oefening om nog sterker in je schoenen te komen staan.Maar hier wordt momenteel enorm ongenuanceerd over drank gesproken.Safi: ik snap niet waarom je er zo in valt etc. Fijn voor jou, of niet fijn, maar je verhaal klopt gewoon niet.En als het wel klopt ook prima, maar jij en nog een aantal maken het stoppers momenteel niet makkelijker met al die dubbele boodschappen over drank.OK je bent al weg, ook goed.En zullen we over Marjo ophouden s.v.p. Zelf reageert ze nergens op, zet de boel op stelten, vervolgens mogen we er niks over zeggen.Fraaie bedoening. Zeer herkenbaar gedrag overigens, maar daar laat ik me ook verder niet over uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 Van runinfo gehaald Anjo en ja heb er ook echt zin in om het samen met mijn meisje te gaan doen, zal wel voornamelijk geiten worden maar dat mag de pret niet drukken. Als het goed is zijn we na 12 weken in staat om minimaal 30 minuiten achtereen te lopen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 Dan wordt het tijd om de wareninspectie in te schakelen Kirkie.. je hebt inmiddels ervaring genoeg met instanties:angry: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 Nee hoor ik bedoel de ldiL en die groenten zijn al beste en schoonste beoordeeld. Bij ons in de regio utrecht worden alle vakken elke dag nagelopen op vers en knapperig hoop ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 En als dat een tijdje mocht duren Kirky, ben jij de aangewezen man met het benodigde geduld......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 Hermie waar vind je dat schema? Ik wil van de zomer als het kan met mijn nek ook gaan hardlopen.....kan alleen geen maatje vinden er zijn hier twee hardlopers in de straat maar die lopen al de marathon geloof ik en dan 2x en dan nog een keer achterstevoren . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 Mensen, ik laat de oppervlakkigheid los.Ik ga slapen.An, ik begrijp wat je voelt.Slaap toch lekker!Morgen nuchter wakker worden.Misschien is dat nu wel het hoogst haalbare.*had per PB gezegd moeten worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 22 april 2009 Rapport Share Geplaatst 22 april 2009 Houtje op www.runinfo.nl/schema/beginners.htmWat ik van mijn docent die fysiotherapeut is is (hard)lopen voor mensen die geen overgewicht of gewrichtsklachten hebben de beste manier om conditie op te bouwen en/of af te vallen (je verhouding belasting/belastbaarheid wordt daarmee vergroot). Ja in mijn eentje lopen zag ik ook niet zo zitten en aangezien mijn dochter hypermobiel in haar gewrichten is maar korte hamstrings heeft waardoor ze op termijn lage rugklachten kan krijgen is dit voor haar erg goed. En voor mij zal het ook niet slecht zijn. Niet geschoten.. misschien wordt dit wel mijn nieuwe verslaving:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden