suusje777 Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Het WilhelmusEerste coupletWilhelmus van Nassouweben ik, van Duitsen bloed,den vaderland getrouweblijf ik tot in den dood.Een Prinse van Oranjeben ik, vrij, onverveerd,den Koning van Hispanjeheb ik altijd geëerd.Tweede coupletIn Godes vrees te levenheb ik altijd betracht,daarom ben ik verdreven,om land, om luid gebracht.Maar God zal mij regerenals een goed instrument,dat ik zal wederkerenin mijnen regiment.Derde coupletLijdt u, mijn onderzatendie oprecht zijt van aard,God zal u niet verlaten,al zijt gij nu bezwaard.Die vroom begeert te leven,bidt God nacht ende dag,dat Hij mij kracht zal geven,dat ik u helpen mag.Vierde coupletLijf en goed al te samenheb ik u niet verschoond,mijn broeders hoog van namenhebben 't u ook vertoond:Graaf Adolf is geblevenin Friesland in den slag,zijn ziel in 't eeuwig levenverwacht den jongsten dag.Vijfde coupletEdel en hooggeboren,van keizerlijken stam,een vorst des rijks verkoren,als een vroom christenman,voor Godes woord geprezen,heb ik, vrij onversaagd,als een held zonder vrezenmijn edel bloed gewaagd.Zesde coupletMijn schild ende betrouwenzijt Gij, o God mijn Heer,op U zo wil ik bouwen,Verlaat mij nimmermeer.Dat ik doch vroom mag blijven,uw dienaar t'aller stond,de tirannie verdrijvendie mij mijn hart doorwondt.Zevende coupletVan al die mij bezwarenen mijn vervolgers zijn,mijn God, wil doch bewarenden trouwen dienaar dijn,dat zij mij niet verrassenin hunnen bozen moed,hun handen niet en wassenin mijn onschuldig bloed.Achtste coupletAls David moeste vluchtenvoor Sauel den tiran,zo heb ik moeten zuchtenals menig edelman.Maar God heeft hem verheven,verlost uit alder nood,een koninkrijk gegevenin Israël zeer groot.Negende coupletNa 't zuur zal ik ontvangenvan God mijn Heer dat zoet,daarna zo doet verlangenmijn vorstelijk gemoed:dat is, dat ik mag stervenmet eren in dat veld,een eeuwig rijk verwervenals een getrouwen held.Tiende coupletNiet doet mij meer erbarmenin mijnen wederspoeddan dat men ziet verarmendes Konings landen goed.Dat u de Spanjaards krenken,o edel Neerland zoet,als ik daaraan gedenke,mijn edel hart dat bloedt.Elfde coupletAls een prins opgezetenmet mijner heires-kracht,van den tiran vermetenheb ik den slag verwacht,die, bij Maastricht begraven,bevreesde mijn geweld;mijn ruiters zag men dravenzeer moedig door dat veld.Twaalfde coupletZo het den wil des Herenop dien tijd had geweest,had ik geern willen kerenvan u dit zwaar tempeest.Maar de Heer van hierboven,die alle ding regeert,die men altijd moet loven,en heeft het niet begeerd.Dertiende coupletZeer christlijk was gedrevenmijn prinselijk gemoed,standvastig is geblevenmijn hart in tegenspoed.Den Heer heb ik gebedenuit mijnes harten grond,dat Hij mijn zaak wil redden,mijn onschuld maken kond.Veertiende coupletOorlof, mijn arme schapendie zijt in groten nood,uw herder zal niet slapen,al zijt gij nu verstrooid.Tot God wilt u begeven,zijn heilzaam woord neemt aan,als vrome christen leven,-'t zal hier haast zijn gedaan.Vijftiende coupletVoor God wil ik belijdenen zijner groten macht,dat ik tot genen tijdenden Koning heb veracht,dan dat ik God den Heere,der hoogsten Majesteit,heb moeten obediërenin der gerechtigheid.Copyright © 2008 Rotex Nederland Copyright Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Goedemorgen ALLEMAAL !!!Wat een geweldig mooi weer op deze feestelijke dag!We laten die eerste staan, we hebben uiteindelijk een DOEL voor ogen.Fijne dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Goedemorgen Tapas, ik weet het hoor maar mag ook even geinen toch???Jij ook een gezellige dag, ik probeer maar zonder alcohol plezier te verkrijgen op mijn koninginne dag zonder booze, ach ik haal wat hamlapjes en huppakee hahah, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Goeiemorgen iedereen Ten eerste dankjewel diegenen die mij gister sterkte hebben gewenst,het ging prima,mijn gesprek,het is een sollicitatie naar vrijwilligerswerk bij een stichting voor mensen met een geestelijke handicap die in gezinsvervangende huizen wonen,sommigen behoorlijk zelfstandig,anderen die meer begeleiding nodig hebben,ik zou daar als vrijwilliger een 'maatje'zijn voor één persoon die bijv. graag met iemand iets leuks wil doen,kan ook gewoon een praatje met een bakkie koffie zijn maar ook mee zwemmen of fitnes,of naar een pretpark,noem maar op,het is vooral fijn voor die mensen dat er speciaal voor hun iemand komt,dat schijnen ze machtig mooi te vinden.het gesprek verliep heel goed en ik mag terugkomen!Best wel spannend allemaal want ik heb jaren lang eigenlijk alleen maar op de bank gezeten met een blik bier in mijn hand,en ook eerder heb ik alleen af en toe een paar dagen of soms weken voor een uitzendburo gewerkt,kon nooit mijn draai vinden in een fabriek oid,ben altijd een 'vrije'vogel geweest,wel vast aan verslavingen vandaar dat 'vrije' tussen aanhalingstekens,maar nu heb ik dus veel meer ruimte al weet ik dat alles valt en staat met het niet-drinken dus dat doe ik ook vandaag niet!nogmaals dank voor jullie belangstelling en een fijne droge dag iedereen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Goedemorgen Ann, ja we laten de eerste staan, zag hiervoor[woon voor het centrum] al dronken mensen lopen zwalken, wat erg zeg dat je zo je dag moet/mag beginnen, die zijn zo om 11 uur al uitgeteld en missen alle lol dus!Maar wij gaan er een gezellige adb dag van makenxSuus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 hee waarom is mijn lampje blauw? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 ah,nu is tie oranje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Poly je lampje is blauw omdat je van de blauwe knoop bent nu hahhafijn dat je sollicitatie naar wens ging en ook vrijwilligerswerk is geweldig om te doen hoor!!! Hoop het beste voor jeXSuus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 hoi Suusje,die mensen hebben vast koninginnenacht gevierd,ik was ook uitgenodigd voor een concert van een band vanacht maar vond het verstandiger om daar nog maar even mee te wachten .Hoe was je dag met de kids gister? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Môgguh!Bea, de feli's en dat er nog maar vele mogen volgen hoor! Fijn dat het zulk mooi weer is, vandaag is altijd een beetje het begin van de zomer, vind ik.Ik wil nog even dit kwijt: quote: Originally posted by: Anjo 29-04-2009 13:02Het valt mij wel eens op dat het nooit een persoon is die de fout in gaat op een bepaalde dag. Er is soms ook sprake van een beetje een sneeuwbal effect. Ja, dat valt inderdaad op. En het gebeurt ook altijd een paar dagen nadat er weer een discussie is geweest over wel of niet een beetje drinken.Het is en blijft een rotverslaving met een hoop valkuilen.Trap er vandaag niet in want de verleiding is overal.KMW. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Pippi,ik denk dat je daar gelijk in hebt,en heel langzaamaan beginnen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Pippi: ben verstandig en doe niet wat die rare buren van je doen!! Daar heb je inderdaad politie en rechters voor!! Laat je niet kennen hoor. Suus: uchchcch ben al helemaal schor van het zingen, haha.Lekker druk hier trouwens.Voor mij is het ook een bijzondere dag Ferry, niet zozeer alcohol gerelateerd, maar meer dat ik sinds jaaaaaaaaaaaaaaaren een gewone koninginnendag heb waar ik gewoon NIKS HOEF !!!!GEWOON NIKS. Geen zieke mensen, geen ellende, geen buitensporige zorgen, gewoon VRIJ. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Poly, mijn dag gisteren was geweldig met de kids, veel tevredenheid en plezier, geniet nu ook meer van dingen moet ik zeggen, reageer niet zo geergerd meer zo van o leuk en nu naar mn fles terug, nee was leuk. Vandaag ook weer hoop ik!!! Kan alleen niet wachten op mn hamlapjes verdorie hahah incl, babipangpangsuas, grr een nieuwe verslaving???XSuus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Dat weet ik niet, Pippi.Ik kan alleen zeggen wat ik zie, niet wat men denkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Geeft Ann even een thee met honing om de schorheid weg te halen enne doorzingen he Ann, kom op hoeveel completten zijn er wel niet, nooit van gehoord al die completten trouwens hahah.xSuus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 ok luitjes,ik ben behoorlijk toegetakeld, helemaal uitgedosty in het oranje (broek even snel ingenomen), de handdoeken, snoepjes en overige bende helemaal gereed!!!yidiehaaaa, ik ben er klaar voor!laat wel weten hoe het is gegaan, maar voor nu???? ga ik de verschaalde bierlucht en overige priveluchtjes opsnuiven, vorig jaar heeft de lucht nog 3 maanden in mijn neusgaten gehangen:Dik wens iedereen een hele fijne dag toe, maak plezier maar houdt het netjes!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Ben even de auto aan de praat proberen te krijgen, lampen aan laten staan dus lege accu nu potverdepotver hahaha. Overkomt mij weer hoor,Zo terugxSuus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 quote: Originally posted by: waterquote: Originally posted by: Anjo 29-04-2009 13:02Het valt mij wel eens op dat het nooit een persoon is die de fout in gaat op een bepaalde dag. Er is soms ook sprake van een beetje een sneeuwbal effect. Ja, dat valt inderdaad op. En het gebeurt ook altijd een paar dagen nadat er weer een discussie is geweest over wel of niet een beetje drinken.Het is en blijft een rotverslaving met een hoop valkuilen.Trap er vandaag niet in want de verleiding is overal.KMW. Precies: je kan er over discussieren wat je wil, maar kijk naar de resultaten.......Het is gewoon jammer, want voor bepaalde personen is het nu weer een gevecht, een hardere strijd om die eerste te laten staan. Vooral het zelfvertrouwen krijgt een enorme deuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Suusje,mijn nieuwe verslaving lijkt wel computeren,ik heb sinds twee maanden nu ongeveer ook internet maar er gaat echt heel veel tijd in zitten,ik kom zoveel dingen tegen die mogelijk zijn zoals ook schoolbank waar ik iets over las gister,en dan myspace,youtube hyves msn,en nog veel en veel meer en dan nog niet eens over de spellen gesproken wat ik dan weer niet zoveel doe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Tasseke,een hele fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Daarom vind ik het gevaarlijk als mensen op speciaal dit forum verkondigen dat af en toe drinken best moet kunnen,ze brengen mensen op een idee daarmee.Als ze dat zelf willen en doen laat ze er dan met degenen met wie ze drinken over hebben.maar dit is mijn mening,verder is iedereen vrij te doen en laten wat hij/zij wil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 quote: Originally posted by: pippi...de denkwijze om net de streep over te gaan als er een voorbeeld is van wat je graag zelf ook wilt. Dat kun je dus ook positief gebruiken... 't Is maar net waar je voor kiest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Wijze woorden Water. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 30 april 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Poly,leuk voor je,een goede dagbesteding is erg belangrijk.Zo ik zit voor de tv naar de Oranje poppenkast te kijken.Ben ik toch nog een beetje op de hoogte.Tapas,ga je zo'n ouderwetse spartamed kopen?Ik heb het idee dat als er iemand verteld heeftte hebben gedronken het voor de ander ook makkelijkeris om op te biechten.Al lijkt het wat mezelf bestreft weinig nut te hebben te verzwijgenals je onbedoeld hebt gedronken.Zo neem je alleen jezelf in de maling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Zo, ik ga eens een lekker pannetje aspergesoep maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden