Spring naar bijdragen

zondag 3 mei


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 127
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tina,

de therapie blijft natuurlijk het belangrijkste maar het begint toch een beetje te kriebelen!

alles duurt me te lang en ik wil gewoon verder, moet ik ook bekennen dat ik het gevoel heb, zolang die therapie duurt dat ik niet echt vooruit kom:huh:

misschien een beejte lullig maar soms bekruipt mij het gevoel dat ik nu alleen maar in een kringetje leef waarin iedereen iets mankeert, weinig stimulerende situaties alleen maar ellende

maar goed, dat ben ikke.......kan niet stilstaan:)

Diegene die het allemaal gaat opzetten weet hoe het met mij is en het is ook geen baan van tig uur, ik weet ook niet of het uberhaupt doorgaat, het ging mij meer over de verandering.......

wanneer weet je dat de verandering goed is en wanneer neem je de stap om dat uit te zoeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja het bekende gevoel van machteloosheid!

wat kan je doen om de situatie ten goede keren? hoe kom je er samen uit zonder dat de situatie escaleert?
pfff, dat zijn nu net de vragen en acties die je niet kan gebruiken. je hebt het zelf al moeilijk genoeg en dan deze ellende erover heen?

over de kids, dat heb ik hetzelfde, meestal denk ik s@@@mieter een eind heen! altijd gezeur, nooit is het goed
maar eeehhhh, ik ben blij als ze haar bedje uit is:D, alleen is maar alleen, als ze er is dan heb ik tenminste aanspraak, alhoewel??? de communicatie is niet echt top, maar ach het is beter dan niets!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eenzaamheid,

Als ik terugkijk op mijn leventje ben ik altijd al eenzaam geweest, altijd alleen, alleen mijn dochter moeten opvoeden, alleen en altijd aan het knokken, alleen de zorgen.
maar ik had altijd iets om handen, iemand om voor te zorgen dus ik had geen tijd om ergens bij stil te staan.

misschien is dat ook wel de reden dat ik in elkaar gesodemietert ben....
nu ben ik echt alleen en niemand heeft mijn zorg meer nodig, nu pas bemerk ik dat ik geen hobby's, geen passie, geen relatie of wat dan ook heb.
niemand die op me wacht, geen verantwoordelijkheden meer en zin van het leven?......

Mij maakt het giga kwaad....... altijd is alles vanzelf gegaan en nu weet ik het niet meer.......ik weet niet wat leuk is... en ik weet niets te doen, behalve........slechte dingen maar tja dat mag niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh lieve Pip,

allemaal harstikke herkenbaar maar vanavond zijn ze er weer hoor. Meer weet ik even niet te bedenken ben zelf boos, depri en verschrikkelijk verdrietig.
Mijn hoofd tolt maar rond en ik weet niet wat ik moet doen. Samen maar even virtueel huilen, dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ooohhhh dat klinkt erg depri!

gelukkig heb ik genoeg mensen om mij heen die van me houden en mijn dochter nee, die kan echt niet zonder me..

maar het is verdomd moeilijk als je plotseling voor jezelf moet kiezen, hoe doe je dat? hoe leef je je eigen leven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas (en anderen of kurse)

Goedesmorgens,

Houtje zou houtje niet zijn als ze haar 24 uur zonder kids gebruikt voor het verschonen van alle bedden. Ja mensen, máát kennen we niet, dus ik lag vannacht in een schoon bed (heerlijk).....blijkt dat we ZEVEN bedden in huis hebben, hoe is het mogelijk hè. En die kinderen schuiven rondjes door alle bedden dus alles moet verschoond.

Lieve Tas, Pippi, en anderen, ik weet maar één antwoord op jullie vragen en dat houdt mij al tien jaar van de straat: begin met vrijwilligerswerk, voor mijn part diverse functies, en ga dan kijken wat je leuk vindt. Hier in Houten zijn al meer dan 100 vacatures, echt niet alleen met bejaarden naar de markt lopen, ik heb mijn ding helemaal gevonden met mijn computerlessen.
Daar groeien ook weer contacten uit, net als bij betaald werk, en zo bouwt zich een nieuw sociaal netwerk op. Dan ben je ook eens van huis, en ga je met een DOEL weg. E

Tas, doe het op proef, één maand met die jongeren. Of een week. Of één keer. En dan kijk je gewoon. Vrijwillig = NIET vrijblijvend, maar toch.

Het beste advies is toch: GA WAT DOEN als je thuis zit te verkommeren. Die kinderen, die van mij ook, hebben me steeds minder praktisch nodig, straks (volgend schooljaar) zit ik van half 8 tot 4 alleen. Ik verheug me erop, heb allerlei plannen, zie er naar uit mijn leven nieuwe invulling te geven op sociaal vlak.

Heus, er is nog meer, dan kinderen, je hebt ze te leen, niet voor de heb, en het makkelijke is, tegenwoordig heeft iedere stad een vrijwilligersbank op internet.

Zelfs mijn kleine taakje van elke dag sms-en met Tine (nu al een half jaar sms-en we elke dag) geef me vreugd, ik wácht er 's avonds op en zij op mij.

Mensen hebben elkaar nodig in deze maatschappij.

Euhhhh.......... einde preek :o.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kinderen ter leen en niet ter heb??

sorry hoor maar als ik die lekkere billen van dochterlief zie, dan denk ik toch "die zijn van mij" ik heb porverdrie hard gewerkt om ze te kweken :D

maar je hebt gelijk, maar het gaat niet om de kinderen maar om de invulling van je leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euh...... ik bedoel het goed heur.

Ik heb een vrijwilligerscontract bij een stichting welzijnswerk, en daar verdien je niks, maak je meer dan zeg 50 euro kosten dan mag je dat declareren met bonnen.

Iedereen zegt: ga voor jezelf beginnen met je computers, richt een kamer in, zet een advertentie, maar dan ben ik net als Tapas, en zou ik verdrinken in de verplichtingen en acuut een pscychose krijgen.

Je kunt het ook rustig aan doen (sprak zij :D). Vanmiddag de strijk ( nou ja vouwen en een boutje erover heen) doen bij James Bond, gisteren twee andere films gekeken, Brideflight, wel aardig en Australia, moest heel wat zijn, vond ik niets aan. Misschien stom, maar op 2/3 heb ik hem uitgezet en ben naar bed gegaan.

Had een heerlijk bord met "dat lusten wij niet" gemaakt, en dacht ineens aan de foto vorige zomer die ik ervan hier neerzette, toen de kids op vak. waren met Pa. Alweer een jaar geleden.

En nu denk ik erover om te gaan zeilen, heeeeeeeeeeeeerlijk zo'n zin in. Dus ik hoop dat de kinderen dit jaar ook met Pa gaan. Als tiener heb ik heel veel gezeild, en nu als bejaarde moet het toch ook kunnen, de wind waait hetzelfde zou je zeggen.

p.s. van annazorg geleerd hoor, zoeken naar dingen die je leuk vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de laatste maanden geleerd dat struktuur in het leven
erg belangrijk is.
Zeker nu ik al 4 maanden thuis zit merk ik ook dat ik
wat sneller in een dip beland.
Ik weet geukkig dat ik wel weer aan het werk ga.
Dat is belangrijk, evenals andere dingen daarnaast.
Mijn sociale netwerk is ook niet meer wat het is geweest.
Daar ben ik zelf ook mede de oorzaak van, ik had of
heb soms nog steeds, geen zin in mensen.
Toch probeer ik de moed niet te laten zakken.

Ik begrijp je gevoel Pip, en Tas jou ook.
Zelf mis ik heel erg dat ik geen kinderen heb.
Ik heb een tijd gedacht dat als ik ze wel zou hebben
dat ik mij dan beter zou voelen.
Nu denk ik er anders over, ik moet het zelf doen,
helaas niemand om voor te zorgen,
dan maar goed voor mezelf zorgen.
Daar ben ik niet altijd even goed in,
maar al doende ben ik aan het leren.
Ik kan alleen zelf iets goeds van mijn leven maken,
niemand anders kan dit voor mij doen.
Gelukkig krijg ik genoeg handvatten in de therapie.
Maar uiteindelijk komt het op mezelf neer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is het precies Houtje.
Kinderen kunnen de leegte niet opvullen.
Al heb ik lang gedacht van wel.
Ik ben blij dat ik nu een soort acceptatie
heb.
Ik kijk naar wat ik wel heb en probeer niet
meer zo vaak te kijken naar wat ik niet heb.
Lukt niet altijd hoor.
Maar ik ben aardig op weg.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik heb heel lang vrijwilligerswerk gedaan en dat was echt heel leuk. Dus een goede aanrader, alleen voorwaarde is wel dat je dan inkomen moet hebben.
Er is grote kans dat ik mijn huis verlies en dat de geplande opname niet door kan gaan.
Morgen gelijk naar een advocaat. Volgens mij ligt de gemeente GOES in donker Afrika.
En ik ben zo ontzettend boos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...