Vie Geplaatst 2 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2009 Kirky, jij hebt me geïnspireerd tot deze dagdraad met je laatste bericht op de vorige. Voor iedereen.Wil je wat beleven, doe er dan zelf iets aan. Ga naar buiten, geef impulsen aan anderen zodat ze op je reageren, doe iets leuks, geks of mafs, pluk een bos bloemen voor iemand, koop een kaartje en doe het op de bus. Een klein gebaar waarvan je niets verwacht kan zoveel uitmaken.Ja ik ga zometeen heus nog wel slapen.Wat gaan jullie vandaag voor fijns voor jezelf of een ander doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Goedemorgen,Dank jullie wel voor alle blijken van medeleven, zowel op de dagdraad als via pb en mail!!!Het is allemaal nog onwezenlijk en hektisch.Vandaag weer een drukke, lange dag met het regelen van de uitvaartdienst en condoleancebezoek,het is een intense periode zo!Maar geen reden tot drinken, vrees maar niet Soothe!Ik wens jullie allen een fijne zondag... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Fijne dag vandaag Carolien. En van harte gefeliciteerd met je kinderen.Joann, mocht je nog lezen, sterkte vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Ha Darjeeling. Ik zat ondertussen even het online-cryptogram op te lossen. En koffie-yoghurt te eten. Wat best onverstandig is boven je toetsenbord.Straks even als een razende met een emmer sop door het huis, vanmiddag visite.We gaan naar Rozenburg, er schijnt een brug gebouwd te zijn ergens op een werf aan de Maas en die wordt vanmiddag richting Ierland vervaren. De visite wil dat graag voorbij zien komen.Ja ja, lekker boeiend voor jullie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Sorry Darjeeling, mijn posting sloeg nergens op na jouw verhaal.Weet je al welke richting je op zou willen gaan?Ben het absolut met je eens, doorsukkelen in een beroep waar je niets meer voor voelt is niks.Heb je nu eigenlijk geen spannend gevoel, dat je voor een omslag staat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 goede morgen allemaal, ik heb niet zoveel te melden alleen maar dat ik nog steeds niet drink.weinig nieuws dus maak er een fijne dag van:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Goedemorgen,Dar, héél herkenbaar wat je schrijft.Ik heb ook mijn huidige functie neergelegd.Voorlopig ga ik nog reintegreren en alsik helemaal weer in orde ben ga ik ook solliciteren.De tijd is er voor mij nu niet naar, maar dat komt wel.Het is zeer frustrerend om in een baan te blijven dieje alleen maar stress en vermoeidheid oplevert.Ook ben ik er inmiddals wel achter dat een vet salaris ook niet alles is.Ik neem nu ook genoegen met een lager salaris,eigen keus natuurlijk maar het voelt wel goed.Wat ik wil gaan doen weet ik nog niet precies maarik elk geval geen leding meer geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Nou dat is hartstikke goed nieuws AR. Jij ook een fijne dag.Nee die van de Volkskrant gaat me boven de pet Darjeeling. Ik maak die op de site van het AD. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Dar,ik heb er 2 jaar over gedaan voor ik de keuze durfde te maken.Nu ben ik blij dat ik het heb gedaan.Af en toe voelt het nog wel wat vreemd,maar goed, doe wat je moet doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Vie,je kan ook eens kijken op PUZZELSTAD,ik heb ze allemaal al gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Je wordt bedankt Tientje nou komt er van dat schoonmaken vandaag niks natuurlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Dar,nee ik heb geen ontslag genomen, ik heb een gesprekaangevraagd en daarin aangegeven dat ik niet meerin mijn functie wilde blijven.Dat is gehonoreerd, en ik heb onderhanded over mijn salaris,ik heb gekregen wat ik heb gevraagd.Wat ik nu ga doe in het bedrijf is nog niet helemaal duidelijk,ik ben nogal beperkt door mijn been.Dus komt tijd komt raad.Ontslag nemen is het laatste wat ik zou doen.Ik ben ook alleen en moet toch ook voor mezelf zorgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Het is hier buiten zo eng stil,ik hoor niet eens de vogeltjes.Raar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Ja Vie,puzzelen is voor mij een soort van verslaving geworden,ook door de verplichte rust.Ik vind het een prettige bezigheid,en ja dan kan er zomaar iets blijven liggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Ik heb die switch gemaakt op mijn 40e. Daarvoor heb ik in de zorg gewerkt en ook die kant op gestudeerd terwijl ik eigenlijk al 1 ding wist toen ik klaar was, de zorg was niks voor mij. Veel te zwaar, kon niet loslaten en trek me te veel aan. Voor de mensen voor wie ik zorgde was ik een zegen voor mezelf niet echt . Daarna uitzendbanen gehad, meestal kantoor, receptioniste, typmiep, telefoniste, winkelmedewerker... maar daar kon ik het helemaal niet vinden, de sfeer in dat soort bedrijven maakten me steeds weer ziek, ik trok het niet.uiteindelijk via via kwam ik weer terug bij het creatieve, ik zat inmiddels in de WAO, deed dagbehandeling, vond creatief daar het leukste onderdeel, was door mijn uitzendwerk wel aardig gefascineerd geraakt door computers.. en toen bleek er een vrijwilligersproject te zijn die grafische dingen deed. Toen was dat een pijpelaatje met 2 computers en een printer en maakten we posters voor activiteiten op het terrein en visitekaartjes en menukaartjes (inmiddels uitgegroeid tot een redelijk professioneel bedrijfje met 30 parttime medewerkers en professionele apparatuur)Omdat ik zo ontzettend enthousiast was heb ik via het uwv een omscholing mogen doen, op mijn eigen tempo, webdesign en dtp, daarnaast zelf de fotografie er bij opgepakt. Nog niet betaald aan het werk maar zo voelt het wel. Ik doe dat inmiddels 8 jaar, ben me nog steeds aan het oriënteren op een eigen bedrijf en vind het nog steeds waanzinnig leuk werk! Helaas is het beroepsmatig zwaar om het bij een normaal bedrijf te doen, hoge werkdruk, veel deadlines waardoor ik fouten ga maken en het overzicht verlies... maar waar ik nu zit en met de juiste coaching is het goed te doen.Bijzonder is dat ik na de mavo eigenlijk heel graag een fotografie opleiding (fotografie, etalage- en decorbouw) wilde volgen maar in onze 'kringen' was mbo niet echt geaccepteerd en moest je minstens HBO doen... 30 jaar later doe ik dan toch nog wat ik toen eigenlijk al wilde. En al een jaar of 8 met veel plezier. Rijk word ik er niet van maar dat hoeft ook niet. ik heb geen gezin te onderhouden, geen eigen huis, geen auto voor de deur, (wel een spartamet nu hihi) geen leningen dus dat maakt het voor mij wel makkelijker om te kunnen doen wat ik doe. Ooit had ik kort een heel heftige uitzendbaan bij een uitgeverij op de redactie van de 'Sjors en Sjimmie, de spil in het net moest ik zijn, receptioniste telefoniste, regelnicht (soort office-manager) dat heb ik maar heel kort volgehouden hoe leuk het daar ook was. Ik kan het overzicht niet houden, raak in paniek als het te snel gaat en het werd dus drama. Ik weet nog zo goed dat er beneden in het gebouw een afdeling was waar mensen achter de computers de SjoSji zaten in te kleuren en teksten in de ballonnetje te zetten.. oh dat leek me helemaal het einde.. als ik toch zoiets zou kunnen doen...... Het is vaak een hele klus en lange weg om uit te vinden wat je leuk vind en wat bij je past maar het geeft zoveel meer voldoening als het dan toch lukt.k voel me echt een bevoorrecht mens! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Tapas, ik vind dat altijd van die heerlijke verhalen, mensen die hun stiel hebben gevonden. Ik doe sinds enkele jaren ook wat ik eigenlijk altijd al wilde doen en oh wat vind ik die vrijheid van het freelancen fijn!Het is trouwens frappant dat het besluit om voor mezelf te gaan werken, vrijwel tegelijk kwam met het besluit om geen alcohol meer te drinken. Het eerste lukte meteen, het tweede met wat aanloopjes.Albertina, heb je al op www.puzzelsport.nl gekeken? Elke dag een verse crypto. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Even een off topic vraagje,ik krijg steeds op mijn scherm, onvoldoende virtueel geheugen.Weten jullie daar raad op? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Inderdaad Pip, ik heb ook al een paar keer aan Woman gedacht.Maak me wel een klein beetje ongerust.Leuk hé, puzzelstad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 goedemorgen allemaal In principe ook nog niets te vertellen, gisteren lekker rustig gehad, alhoeweeeeelllll,De tuin is een puinhoop en nu vroeg mijn buurvrouw of ik het erg zou vinden of zij wat onkruid weg zou halen.Nee dus, maar ze voegde direct daad bij woord!zit ik net lekker met een boekje komt ze aan met haar spullen, kortom we hebben het samen gedaan en nog heerlijk zitten kletsen na afloop.De tuin zit er weer keurig uit en ik begin steeds meer geloof te krijgen in de mensen om mij heen.Nu zit ik net te lezen over de verandering, verandering in je leven mbt werk.Ik mag me nog niet met deze vraag bezig houden maar doe het natuurlijk toch, wat voor werk zou ik moetne gaan doen? ik heb geen flauw idee!het enige dat ik weet is dat ik niet meer terug kan en wil naar mijn oude functie maar wat nu?laatst is mij gevraagd of ik vrijwilligerswerk wil doen in een oud clubhuis, dit moet weer helemaal opgezet worden en is bedoeld voor jongeren tot 18 jaar en maandelijks feesten organiseren voor iedereen.mijn vader is erop tegen omdat er ook drank geschonken gaat worden maar ikzelf zie het wel zitten met die jongelui...nu ben ik het hele weekend al bezig met de vraag moet ik het wel doen of niet??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Morge pip,hoe is het weekend verlopen met de buren? een beejte rustig hopelijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 joudiehoeeeeee,ben ik uit de picture of zoiets????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Albertina, jij zei eerder dat het zo eng stil is. Ja, dat was het hier ook, raar hè? Zou het aan het grijzige weer liggen?Pas nu net begint er een mus te tsjilpen.Van dat geheugen van je pc, even defragmenteren?En eerst je cookies en niet in gebruik zijnde internetbestanden weggooien.Ik had die melding laatst ook, terwijl er maar 1 derde van het geheugen van mijn pc bezet is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 he gatver pip,kan me goed voorstellen dat je jankt wat een ellendemaar heb je thuis met de kids er goed over kunnen praten? het lijkt me bijzonder kl@te voor ze Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Dank je Vie, ik zal eens even kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 sorry pip doe rustig aan op je oude dag:Dmaar het is echt stilletjes hier......... of iedereen liegt en ligt een kater te verwerken of iedereen zit in zijn of haar cocoontje...... daar maak ik me dan ook weer zorgen over:huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden