Spring naar bijdragen

Woensdag 6 mei

Har

Aanbevolen berichten

Ach ja met Pino gaat het af en aan. Ik heb heel erg veel moeite met volhouden. Stoppen, paar dagen volhouden, drinken, paar dagen volhouden en weer stoppen. Nu weer 7e dag droog.
Vanmorgen evaluatie gehad met mijn hulpverleenster van de verslavingszorg. Er is absoluut progressie. Er is een bewustwordingsproces op gang gekomen, ik ben opener tegen mijn omgeving geworden over mijn verslaving en de perioden tussen 2 drinkbuien worden steeds langer en het drinken zelf korter.

Maar ik vind het moeilijk te verkroppen dat het allemaal niet in 1 keer lukt. Beetje drinken is voor mij geen optie. "1 is teveel 100 te weinig, vraag me niet hoe het zit, het is zoals het is en meer niet" zongen de tröckener kecks eens. waarheid als een koe voor mij.

Brrr ik houd niet van evalueren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 183
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hai Pino,

Nog een waarheid als een koe: we zijn ook niet in één dag verslaafd geraakt. Rustig aan dus. Vallen en opstaan kan erbij horen. In het 12-stappen programma van AA wordt er ook op gehamerd om het allemaal vooral rustig aan te doen, dag voor dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos: joh ik pak de draad weer op. En dat is niet eenvoudig.
Het was een flinke misser eigenlijk nogal voorspelbaar naderhand bekeken.
Echter niet met voorbedachte rade!
Ik begon en kon gewoon niet stoppen, onmogelijk.
Op mijn 'afkickdag' moest ik me dusdanig inhouden zodat er niet nog een en nog een etc. dag achter aan zou komen.
De misselijkheid was enorm en de depressie het ergste.
Dat is ook de ellende. Ik drink al lang niet en dan schiet ik direct weer door.

Goed dat je gaat overleggen met de HA, maar ik durf er tegelijkertijd bij te zeggen, ben maar niet te zuinig met het weghalen. Hoe royaler hoe beter ze weten of ook inderdaad al het verkeerde weefsel weg is. Ben benieuwd naar de uitslag straks.

Ben ook benieuwd hoe het met Rudy gaat.

Water: je hebt toch wel iemand tegen wie je dit kan zeggen?
De laatste maanden ben je al somber. Vroeger liet je nog wel eens een foto zien of vertelde je wat je zoal deed. Eerst dacht ik dat je het te druk had, maar nu denk ik dus dat je depressief bent of zo?

Albertina: ik las dat je een nieuw contract heb gekregen? en wanneer moet je weer werken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag An,

Ik wil je sterkte wensen en welkom terug in het land der nuchteren. Ik herken zoveel in jouw manier van terugvallen... Mij heeft het tot totale paniek gebracht toen ik weer eenmaal was begonnen met drinken. Weten dat ik gewoon weer moet stoppen met drinken maar het niet waar kunnen maken. Gelukkig ben ik toen met de stappen in aanraking gekomen en die hebben me afgelopen najaar tijdens een terugval(letje(????)) vrijwel meteen weer op het droge spoor geholpen, ook mede dankzij de warmte en onbevooroordeeldheid die ik in de meetings ervaarde.
Ik hoop dat jij hier ook het droge spoor weer hebt gevonden en er op blijft. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Goed joh, dat je de draad weer oppakt, maar kan me heel goed voorstellen dat dat weer heel erg lastig is.
Ook je beschrijving van misselijkheid en deprssie,zijn heel herkenbaar.
Houd moed, je weet dat je het kan!!!
Jou verhaal is voor mij weer een reden om er echt nooit meer aan te beginnen, want ik weet zeker dat ik precies hetzelfde zou reageren.
Dus is het toch nog ergens goed voor geweest:)
Ook ik heb het nog vaak erg moeilijk, zeker in deze spannende tijden.
Dat is wel balen want eigenlijk verwacht je dat het na 9 maanden wel eens over moet zijn.
Niet dus, maar....Ik houd moed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje: ja dat hoop ik zelf ook. De steun hier van het forum is enorm te noemen.
Nee ik heb geen schaamte om terug te komen of om het hier te zeggen, waarom zou ik.
Ik ben eigenlijk blij dat ik dat kwijt ben, schaamte.
Ik heb ook niet stiekem gedronken, niks verstopt.
En ik zat hier ook zo van: 'zie wat het met me doet!!!!" Die zooi!
Eigenlijk ben ik alleen nog maar boos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje: heee dank je.

Tapas: ik zie dat je er bent en ook jij bedankt voor je woorden vanmorgen.
ik lees ze nu pas. Ben heel vroeg gaan werken en voel me weer kip fit lekker, gelukkig.
En gelukkig dat herstel nu zo snel gaat. Maar stevig in mijn schoenen sta ik nog niet hoor.
Tapas: jij gaat trouwens enorm goed zeg!! Voor jou mijn complimenten hoe je alles aanpakt.
Daar kunnen we allemaal nog wat van leren.

En nu dus DE waarschuwing voor IEDEREEN !!!!!!!!!!!! BEGIN ER NIET AAN !!!
Het is zooi en vergif.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boos op de alcohol hoop ik An? of boos op jezelf? ;)
die depressieve gevoelens, dat is dus precies waarom ik niet meer drink. Oh wat was het leven dan zwart zeg de volgende dag en wat voelde ik me beroerd, die dagen waren echt een straf die ik moest uitzitten.

Ferry, fijn dat je wat aan mijn tips hebt gehad en nog fijner dat het contact zich weer hersteld heeft.

Zo, ik sta nog steeds in de hyperstand terwijl ik alle klussen die ik moest doen inmiddels gedaan heb. Nog steeds op zoek naar het uit-knopje!
ik heb zin om zo te gaan tuffen dus haal zo mijn spartamet uit de schuur en ga naar een wat groter bos, wat verder weg, samen met Tapas.
Even wat anders, even er uit!!

Succes bij de dokter Rapilos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapidos,

Een second opinion kan nooit geen kwaad, is ook normaal. Het verdachte stukje is misschien kleiner dan wat ze weg willen halen omdat ze zeker willen zijn dat ze alle celletjes mee willen nemen.
Snap niet dat de dokter je dat niet even heeft uitgelegd.
Meis, als je iets niet snapt, vragen. Als je iets niet bevalt, zeggen. Bij twijfel, die twijfel uitspreken. Het gaat om jou! Niet om de gevoelens van de dokter of verpleging. Probeer het wel niet in de verdediging te schieten. Dwingend doch beleefd.;)

Het gaat vandaag niet lekker, pijn in mijn rug, boosheid, vermoeidheid, boos dat ik bovenstaande helaas zo stellig kan schrijven. En dan heb ik zometeen een belangrijke bespreking. Hoop dat ik mijn verstand laat spreken en niet mijn gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

An,
ik ben blij dat ik je weer lees hier.

Ik zag Woman ook ingelogd staan,
helaas niets geschreven.
Zou wel even willen weten
hoe het met haar gaat.

Pino,
goed dat je toch vooruitgang merkt.
Het is volgens mij niemand in één keer gelukt.

Rapilos,
laat je even weten hoe het was?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: die depressie is alles vernietigend. Ik heb zo'n geluk dat het na een dag wel over was.
Ik kon onmogelijk direct na mijn zuippartij de volgende dag stoppen.
Ben bewust naar de winkel gegaan om een afkickdrank te kopen.
Moeilijk was nog te kiezen, want ik hield eigenlijk niks binnen.
Kan je het je nog voorstellen, hoe debiel dat is.
Weten dat je even door moet zetten en dat de boel dan wel blijft zitten?
Gatver hoor.
Ja ik ben boos, maar daar kan ik verder weinig over zeggen. Ben super p@ssed eigenlijk.
Ben vlammend kwaad en doorgeschoten harstikke super ellendig kwaad!
Zo dat is er uit.

Wat zullen we eten vanavond?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha, nou, of het allemaal zo goed gaat An, dat weet ik niet hoor.
De ritalin zorgt er uiteindelijk voor dat ik niet meer depressief ben maar ook dat ik me niet echt mezelf voel en in de 3e versnelling leef.
iets meer rust in de kop en meer onrust in het lijf. Ik kan meer, dat is zeker, ben niet meer zo snel van de kaart, maar aan de andere kant ben ik ook een stuk drukker geworden, flap er soms alles uit, ratel aan 1 stuk door.. tenminste zo voelt het soms. Het evenwicht is nog niet helemaal gevonden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, waarom je schamen? Je hebt een probleem, je hebt dat probleem erkent dus als het probleem zich aandient kan het zijn dat je niet altijd als overwinaar eruit komt. Logisch, lijkt mij anders was het geen probleem.

Problemen zijn er om overwonnen te worden. If at first you don't succeed. Then try and try again.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo: jij ook sterkte straks bij je bespreking, zet je pokerface maar op B)

Tapas: dat klinkt erg.... ingewikkeld, dat eten van je bedoel ik.

Albertina: ik ben niet weg te krijgen hier hoor.
En hoop dat Woman ook ff hallo komt zeggen.

WOMAN: kom ff hallo zeggen!!!! We missen je!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos: sterkte!

Ikzelf ben alweer de hele middag bezig
met huizen en werk.
Zo nu en dan beetje als kip zonder kop.
Maar: Ik kom ergens.

Het leidt uiteindelijk tot de grote stap voorwaarts! ;)

Nah, voer iig weer geheel overtuigd van mijn eigen kunnen,
het ene na het andere telefoongesprek.

Ik zou zelfs wel weer even op kantoor kunnen werken
Gezien het hardlopen van gisteravond...
En het er naartoe en weer terugfietsen...
Hmmm. Jaah...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...